emniyet kemeri takılı olsa sonuç çok farklı olurdu.
Printable View
emniyet kemeri takılı olsa sonuç çok farklı olurdu.
Biliyorum okumuştum .. bi arkdaşım tanıyor du bu kişiyi .. Firmadan gelen cevap alttan darbe almadan havas yastıkları acılmaz şeklindeymiş..
Mehmet Kurtuluş | Facebook detaylı fotolar ve acıklamlar var. her ne olursa olsun 2011 yada yeni nesil bir araçta bu sıkıntıların olması , tedirgin ediici. allah kimseye kaza bela göstermesin ..
açıklamayı okudum ama bence halen eksik bir şeyler var sanki
ne yani şimdi satarken araçla takla atmayın yoksa hava yastıklarınız tavana gelen darbelerde açılmazmı deniyor
yada kaza yaparken dikkatli olun aracınızı sensörlerin olduğu yerden hasar alacak şekilde çarpın mı diyorlar
hey allahım yaaaaa
Ön hava yastıkları önden çarpışmalarda otomobilin içerisinde bulunan yolcuları korumak için tasarlanmıştır ve bu yüzden diğer tip çarpışmalarda tetiklenmemesi(yan çarpışmalar, taklalar,arka bindirmeler) normaldir.
ön hava yastıkları aşağıdaki durumlarda devreye girmeyebilir:
-otomobilin ön yüzüne hasar vermeyecek nesnelere çarpıldığında(tampon bariyerler)
-koruyucu bariyerlerin altına girildiğinde(örn. bir kamyonun veya bariyerlerin altına girildiğinde)
PUNTO Kullanıcı el kitabı.
"Otomobil dünyasının kuralları, i30 ile yeniden yazılacak!" Demişler ve yazmışlar...
Ölene Allah rahmet eylesin geride kalanlara ise sabır, gerçekten çok acı bir durum demek ki hava yastığı çok olması birşey ifade etmiyor az olsun ama çalışan olsun.
Demekki airbag sensörlerinin darbe+ ters dönmeye karşı çalışır vaziyette tasarlanması,otomobil firmalarının bu kazadan ders çıkarması lazım.
10000000000000000000 tane hava yastığı olsun takla esnasında sizi sadece emniyet kemeri ve aracın tavanı koruyabilir. airbag 1 sn belki daha kısa - uzun zaman süresince şişik kalır ve geri söner. 2. 3. ve ya daha fazla taklada kafatasınız patlayabilir, boyununuz kırıkıp anında ölebilir, omurganız kırılıp ömür boyu felç kalabilir, göğüs kafesinize o anda ki savrulmadan dolayı gelecek darbede kaburgalarınız kırılıp iç organlarınıza batabilir. çok mu zor lanet 4 cm lik şeridi önünüzden geçirip yandaki tokasına takmak???
Kemer tabiki takılı olucak ama airbag ler açılmadıgı için bu sefer kemerlerdeki aktif gerdirici çalışmayacak.Bence firmalar bu tür varyasyonları degerlendirip üzerine düşeni yapmalı.
Galiba insanlarımız airbaglara çok güveniyor, halbuki bu airbagler insanın başına çok işler açabilir, ör: Kucaklarında çocuklarıyla önde oturan yolcu veya sürücü, kaza anında o çocukların belki de hiç yaşama şansı olmayacak, herşeyi önceden kestirmek çok zor.
Bence airbag den ziyade kendilerine çok güveniyorlar.Yeni nesil araçların ön koltuklarındaki kemerler hazır takılıdır,yada toka vardır.Verdiginiz örnekteki olayın sonucunu önceden kesitirmişsiniz zaten.i30 kazasında bence airbaglerin açılması (özellikle perde,yan) hiç açılmamasından 1000 kat daha iyidir.
arabamı zaten bir kaza sonrası almıştım,arkadaşın puntosunda boğazda bir adet bravonun arkasına 70 km hızla girmiştik,ben kemerden hava yastığını görmedim ama içerideki hiç kimseye bir şey olmadı.Bir de yakın zamanda kaza yaptım ve o zaman da anladım ki bizim araçlarımız hakikaten güvenli
Airbag sistemi ile kemerlerin aktif gergi sistemi BİRBİRİNDEN AYRI SİSTEMLER olup birbiri ile bağlantısı yoktur.Kemer çok hızlı bir şekilde çekildiğinde aktif gergi sistemi direk olarak devreye girer ve kemerleri sabitler.Bu durum olmasa,airbag'lerle beraber çalışsa sistem,ani frenajlarda yolcuların ve/veya sürücülerin konsola/direksiyona/koltuğa girmesi gerekmez mi :)
Sanırım tanım kargaşası var.Sizin bahsettiginiz klasik emniyet kemerinin çalışma mantıgı.Bahsetmek istedigim aktif gergi renaultta ''srs'' sistemi olarak geçer..Kaza anında kemer tokasının takıldıgı yerdeki mekanizmanın air bag beyninden aldıgı sinyal ile kemeri bir miktar daha germesi.
Aktif gergili emniyet kemeri, emniyet kemerlerini, kaza anında koltuktaki yolcu ya da sürücünün öne doğru hareketi sonucu yaralanmasını önlemek ve koltuğa daha fazla dayanmasını sağlamak için kemeri kısaltır yani gerer.Bir defa çalışır sonra değiştirmek gerekir.Srs airbag ise yıllardır kullanılan kademeli hava yastığı sistemi.Sensörden gelen veriye göre hava yastığını farklı oranda açar..