aslında aynı şeyi anlatıyoruz
insanlara hala turbonun çok teknolojik bir şeymiş gibi gelmesi yada ne bileyim
lanse edilmesi komiğime gidiyor sadece
toyatanın vvtı
hondanın ivtec
bmw nin vanos
rower ın vvc
fiatın yılın motoru ödülünü almış multiair motorları tekonoloji harikalarıdır
bunların yanında bir turbo ünitesi takıp düşük hacim düşük tüketim elde etmeye teknoloji gözüyle bakarsak yanılgıya düşeriz
türkiye şartlarında her şey yakıt ekonomisine endeksli olduğu için bu gözle bakıyoruz
standart bir motora turbo takıp offf çok teknolojik deyip
yağ basıncı ile subap zamanlaması değiştirebilen aynı zamanda 4 farklı sürüş stiline göre
subap ayarını ayarlayıp 12 veya 16 subap çalışabilen bir motora teknolojinin gerisinde kalmış denirse savunmaya geçerim
bu yüzden bu kadar açıklama ve yorum yapma ihtiyacı duydum
90 lı yıllarda turbo lu kamyonlar geldiğinde bizde ilk kuılandığımızda ağzımız açık kalıyordu
hatta hatırlarmısınız bilmem
reklamlarda yada arabaların önüne arkasına turbo diye koca koca yazılar yazarlardı