Jetta'nın avantajı 2.elde gerçekten canlı.Ama bir araç için aylarca sıra beklemem param varsa.
Printable View
Jetta'nın avantajı 2.elde gerçekten canlı.Ama bir araç için aylarca sıra beklemem param varsa.
mercedes motorlarında hayattta turbo kullanmaz
adamlar supercharger kullanıyor zaten
yani turbo egsoz gaz basıncı ile çalışıyor mercedesteki direk motordan güç alıyor supercharger turbodan daha iyidir
ayrıca vtec motoru konuşmuyorum o eski nesil zaten i vtec ten bahsediyoruz
bence jetta! ikinci eli diğerlerinden çok daha canlı kaliteli honda biraz daha az yaksa kesinlikle o derdim ama bu kıyası 1.2tsi jettayla yapıyorum 1.4 tsi la honda arasında dağlar kadar tüketim farkı olacağını sanmam!
bu arada konu dışı ama çoşkun abi honda vtec lerde doch yerine neden soch kullanmaya başladı sizin honda konusunda deneyiminiz var sanırım hep merak ederim bunu!(lütfen kinayeli bir söyleyiş algılamayın gerçekten merak ediyorum)
soch motor
doch motora göre daha basit ve sorunsuzdur
doch motorda her iki subap için yani emme ve eksoz subapları için 3 adet kam mili vardır ve devire göre hem eksoz hem emme subaplarının zamanlaması değiştirilir bu yüzden çift egzantrik vardır
soch motorca ise
sadece emme subapları için 3 ayrı pozisyonda 4 sürüş sitiline göre sadece emmd subaplarının zamanlamalarına müdahale edilirken eksoz subaplarının zamanalaması sabittir bu yüzden tek egzantrik vardır
yani doch tan soch a geçişin ana nedeni yakıt ekonomisidir
i vtec te ise ekonomi modunda motor 12 subap ile çalışırken performans modunda motor 16 subap çalışabilmektedir
https://www.mercedes-benz.com.tr/***...ssis.0001.html
mercedesin sitesine girip inceleyebilirsiniz... kompresor alt devirlerde cok verimliyken yüksek devirlerde ivmesini kaybetmekte bu sebeple mercedesin sitesin de de dediği gibi devir direk enjeksiyonlu turbo motorların devrii.... mercedes te artık turboyu kullanıyor...
4 silindirli benzinli motorlar: C 180 BlueEFFICIENCY, C 200 BlueEFFICIENCY ve C 250 BlueEFFICIENCY
C-Serisi için 156 PS gücünde ve 250 Nm maksimum torka sahip C 180 BlueEFFICIENCY, 184 PS gücünde ve 270 Nm maksimum torka sahip C 200 BlueEFFICIENCY ve 204 PS gücünde ve 310 Nm maksimum torka sahip C 250 BlueEFFICIENCY olmak üzere özellikle verimli 4 silindirli modellerden başlayarak çok sayıda benzinli motor seçeneği arasında seçim yapabilirsiniz.
Bu en yeni 4 silindirli motor kuşağının geliştirilmesi sırasında hedeflenen ana konular - daha az yakıt tüketimi ile birlikte daha fazla güç - performanstan hiç taviz vermeksizin izlenmiş ve uygulanan önlemler ve BlueEFFICIENCY teknolojileri sayesinde önceki modellere kıyasla yakıt tüketiminin önemli ölçüde azaltılması mümkün olmuştur. Daha da geliştirilen 1.8 litre hacimli, direkt benzin enjeksiyonlu, değişken supap zamanlamalı ve TURBO beslemeli 4 silindirli motor olağanüstü tork ve güç üretiminin yanı sıra zamana uygun şekilde düşük yakıt tüketimine ve emisyonlara sahiptir.
Honda Teknik Özellikler honda motoru 4200 d/d da 152 nm tork 6500 d/d 125 ps güç uretebilmekte turbo motorlu araçlarla kıyasladığımızda tabii ki dez avantajlı konumdadır.. küçük bir araştırma yaparsanız, hondanın da 1,6 lt turbo beslemeli 160bg çıkışlı bir ünite geliştirmeye başladığını göreceksiniz.... rekabet bunu gerektiriyor.. sakın yanlış anlaşılma olmasın hondanın atmosferik motoru kendi sınıfında en iyi motorlardan birisidir... zaten piyada da kendisini kanıtlamış çok sağlam bir ünite... şuan ikinci el bir araç alsam önceden nasıl kullanıldığını bilmedğim turbo motorlu bir araçtan sa atmosferik motorlu honda tercihim olurdu... fakat konumuz o km bir araçsa 6 yıldır piyasa olan tsi'ı seçerim.. zira ecoboost piyasa da cok yeni açıkcası denek olmak istemem...
mercedes superchargerı bırakıp turboya geçiyorsa eğer bunun benim için tek nedeni yakıt ekonomisini iyileştirme çabasıdır
çünki suüercharger da motordan mekanik olarak güç alır daha fazla yakıt demektir
çok alt devirlerde bile ivmelenme hat safhadadır
turbo bedava eksoz basıncı ile çalıştığı için daha ekonomiktir kaldıki devir yükseldike turbonun verimi dde düşer
teknolojik olarak supercharger 2 gömlek üstün bir sistemdir turboya göre ki bunun tartışmasını yapmam bile
turbo iyidir yada supercharger kötüdür demedim... hangisi daha teknolojik ve iyi bir tekonolojidir tam cevabı yok... dediğiniz doğru 184 bg lik 2 mercedes c serisinden kompressor olanına ilk gaza bastığınızda verdiği tepki ile turbolu olan aynı değil. kompressor sürekli faal durumda bu nedenle alt devirlerde turboya göre daha canlı demek istedim... fakat turbonun dolduğu verimli devirlere gelindiğinde turbo yaptığı patlama ile verdiği performans kompressor daha iyi gibi hissediliyor. kompressor gücü üretirken bir yandan da motordan guc alan bir sistem klima gibi diyebiliriz. buda 5-10 bg gibi bir kayba sebep veriyor... aynı zaman daha fazla yakıt...kullananlar bilirler iki araç arasında yüksek devirler de hissedilen fark kompressorun motoru daha cok yormasından kaynaklanıyor... ve turbo motorlu olan araç kendini daha iyi hissettiriyor... Devir az yakıt çok güç devri ve şu an da en kullanışlı düşük maliyetli ekonomik çözüm turbo motorlar... Tabiii tsi 160 bg versiyonunda hem turbo hem kompressor var... Alt devirlerde turbo boşluğu olmadan 1500 - 7000 devir bandını tamamen kullanıma sunan bir ünite... mercedes 1,6 lt 156 bg motorun yanında 1,8 lt 156 bg motoru üretmesindeki ana sebep devir bandı... 1,8 olan araç sanki 30 bg daha güclü gibi hissettiriyor... Bu dönemin modası turbo... Her firma rekabet gereği turbo motora geçiş yapıyor... Amerikada bile daha az yakıt tuketen araçlar tercih sebebi olmaya başlamışken üreticilerde talebe göre araç üreteceklerdir. Hatta okuduğum son haberde turboya geçmenin gereksiz olduğu düşünen toyota da benzinli turbo ünite için çalışmalara başlamış... bu demek oluyor ki gelecekte neredeyse turbosu olmayan araç kalmayacak...
aslında aynı şeyi anlatıyoruz
insanlara hala turbonun çok teknolojik bir şeymiş gibi gelmesi yada ne bileyim
lanse edilmesi komiğime gidiyor sadece
toyatanın vvtı
hondanın ivtec
bmw nin vanos
rower ın vvc
fiatın yılın motoru ödülünü almış multiair motorları tekonoloji harikalarıdır
bunların yanında bir turbo ünitesi takıp düşük hacim düşük tüketim elde etmeye teknoloji gözüyle bakarsak yanılgıya düşeriz
türkiye şartlarında her şey yakıt ekonomisine endeksli olduğu için bu gözle bakıyoruz
standart bir motora turbo takıp offf çok teknolojik deyip
yağ basıncı ile subap zamanlaması değiştirebilen aynı zamanda 4 farklı sürüş stiline göre
subap ayarını ayarlayıp 12 veya 16 subap çalışabilen bir motora teknolojinin gerisinde kalmış denirse savunmaya geçerim
bu yüzden bu kadar açıklama ve yorum yapma ihtiyacı duydum
90 lı yıllarda turbo lu kamyonlar geldiğinde bizde ilk kuılandığımızda ağzımız açık kalıyordu
hatta hatırlarmısınız bilmem
reklamlarda yada arabaların önüne arkasına turbo diye koca koca yazılar yazarlardı
teşekkür ederim çoşkun abi ama efsane vti lar da yeterince sorunsuzdu diye düşünüyorum ve çift egzantrikli bir motorla da ekonomi ve performans dengesini sağlayacak bir yöntem geliştirebilir bence japon teknolojisi doch vtec 160-170 hp lerde basmayınca az yakan basınca şahlanan atmosferik civicler yeniden üretilse piyasa çok değişirdi bence!
Haklısınız turbo yeni bir şey değil söylediklerinizin hepsi ne katılıyorum ben de... Zaten burada tartışmıyoruz bilgi paylaşıyoruz:) ben sadece şu an yaşadığımız dönemde hem üreticilerin hem de tüketicilerin turboya bu kadar yönelmesini açıklamaya çalışıyorum... Sadece ülkemizde değil tüm dünyada ekonomi ön planda... Bmw vw mercedes'ın 150000 euro ya satılan suv'larında hybrid e yönelmesi 5 - 6 lt motorlar yerine 3 lt turbo motorlar kullanması bu yüzden.... Vw bir zar attı... Ufak hacim yüksek güc.... Tüm dünyada tuttu... Rekabet... Ilk önce tüm avrupalı üreticiler yöneldi bu cözüme şimdide uzak dogulu en önemli firmalar....
kamyonları geçtim otomobillerde bile 90 yılların başında kullanılmaya başlandı.... :) belki bir örneğini hatırlarsınız benim hatırladığım audi a4 1,8 turbo 1994 yılında lanse edilmiş üzerinden 17 yıl geçmiş :) :) silindir başına 5 subap teknolojisine sahip turbo motor ve 2005 yılına kadar kullanılmış ve yerini direk enjeksiyonlu (tfsi) motora bırakmış. Hatırladığım spor otomobil olmayıp kullanılan ilk turbo motor... Daha önce 80 yıllarda renault 11, renault 5, audi quattro, bmw nin spor modellerinde yine turbo kullanılmış.
Turboyu da VW ne maletmeyin yahu :)
90 model Uno 1.4 ün turbolusu vardı :) 130bg di sanırım, tabi son dönemde downsizingin öncüsü VW oldu,
Tercihimi yinelemem gerekirse Jetta..
Honda Civic
ben olsam honda civic veya jetta arasında kalırım eğer dizel alıncaksa tartışmaya gerek yok jetta tdi dsg alınır civic in şuan için dizel motoru yok benzinli alınıcaksa ben olsam jetta 160 hp modelini alırım supercharger+ turbo ile performansı mükemmel istenince yakıt ekonomisi de süper 122 lik modeli alınıcaksa civic derim aynı perdormansa sahip ama honda turbo olmadığı için daha sorunsuz benim için tek - yanı kasa değişecek olması 1 ay önceye kadar golf tsi m wardı supercharger+tubo olduğundan mükemmel gidiodu stok 140 hp ile 2,0 motor lu araçlarla bi kaç deneme yaptım ve hepsini geçiodu ve üzerine basmyınca sehir içi 7 lt sehir 4,7-5,0 arası değerlerde yakıt tüketimi vardı o performansa göre bence mükemmel
jetta tsi 160 hp modeliline bakın bence eğer benzinli düşünüyorsanız tabi
Konuyu açan cemal bey zannedersem tercihini yapmış. Hiç yorum yazmıyor. Şimdiden hayırlı olsun. Tek merakım Honda aldıysanız kasa yeni kasamı acaba!
Bu arada benim bildiğim ilk turbo, 1970 li yılların sonunda piyasaya çıkan bir sakız markasıydı kavunlu :) Ama alman malı değildi :)
daha araç almadık bir kaç gündür giremiyodm bugun hepsini okudum herkese çok teşekkür ediyorum haftasonumu araçlara bakmakla geçirdim önce hondaya baktım güzel fikir aldıktan sonra ordan ford focusa geçtim ama marta kadar araç olmadığını ve fiyat garantisi veremeyeceklerini söylediler yani yeni yılda fiyatları şişirip oyle satıcaklar galiba jetta için durum focusdan daha kötüymüş daha çok sıra varmış elimde sadcee hnda civic kaldı eski kasası (eski derken şimdiki kasası )2012 model elegance almayı düşünüyorum o da firmalarda parmak sayısı kadar kalmış bakalım hayırlısı
Resimdeki yeni kasa pazara girdiğinde eski kasa tercihinizde zarar yüksek olmayacakmı?
https://a1111.hizliresim.com/r/y/uh68.jpg
Honda 2200cc altı dizeli yok zaten. :) Varsada hiç duymadım.
Yeni çıkan kasa herzaman yadırganır,beğenilmez ama sonrasında göz alışıncamıdır bilinmez yere göğe sığdırılmaz. Eldeki stok bitiğinde mecbur getirecekler ama stoğun sürünmesini piyasadaki benzinli araç antipatisine bağlayabiliriz. Merak ettiğim bu kasada motor,frenleme,tork,hp..vs.. ne alemde acaba! Revizyon sadece kasadamı?
orasıda çok düşündürdü beni ama yeni kasanın fiyatlarınında uçacağı çok net gibi gözüküyor
1,6 dizel geliyormuş yeni civic'le, o da artık reşat altını muamelesi görür, tek eksiği dizel motoruydu, onuda halletmişler
Honda 1.6 litrelik dizel getiriyor! - Son Haberler Arabam.com'da
Kaput altından multijet çıkarsa şaşırmam :)
Hort! Ne yaptınız, aldınız mı araç :)