Doğru düşünüyorsunuz Bende benzin+lpg kullanıyorum Benzin resmen soygun
Ozay bey,
Tabii ki doğru diyorsunuz ama benzinli olmasıda bi yönde etkili oldu.. Ben 5 yıl kullandım aracın tabiki suçu yok türkiyede maalesef benzin fiyatları yüksek olduğu sürece ben benzinli araç düşünmem..
Doğru düşünüyorsunuz Bende benzin+lpg kullanıyorum Benzin resmen soygun
Ben cabrio kullanmadan ölmek istemiyorum arkadslarbu arada yorumlar icin gercekten cok tesekkurler!
1.6 fsi demek Istanbul da 10litreyi gozden cikarmak gerek sanirim. Bir de benim istedigim Eos 1.6 Fsi 115 bg denmis. Dogru mudur yoksa 102 mi?
FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.
TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.
Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.
Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.
Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.
TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.
Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.
TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.
not:alıntıdır
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
1,6 fsi 115 bg doğru
102 bg olan 1,6 mpi motor diye geçiyor
Şehiriçi yakıt tüketimi konusunda diğer markaların motorlarından daha fazla yakmayacağından hatta daha da az yakacağından emin olabilirsiniz Bir akrabam 4x4 1,4 tsi 150 bg tiguan ile şehiriçinde maksimum 10 yakıyor Ayrıca şehiriçi denilen kullanımda 10 dan aşağısı biraz zor Bazı arkadaşlar 6-7 gibi rakamlar yazıyorlar ama şehiriçi değil çoğunlukla çevre yollarını ve trafiği az yolları kullanıyorlar Gerçek anlamda şehiriçi kullanan benzinli arabalar 10 dan çok aşağılarını yakmaz
Supersiniz, tesekkurler!
fsi için landirenzo'nun kitleri mevcut motor no'ya göre olup olmayacağını anlıyorlar google'dan fsi lpg diye aratırsanız karşınıza çıkacaktır zaten. bildiğim kadarıyla fiyatı 2600tl ydi.
motor no;
- 1.6 FSİ BLF MOTOR ARAÇLAR
- 1.4 TSİ CAV-CAX-CAXA-BWA MOTORLAR
- 2.0 TSİ BWA MOTORLAR
için lpg montajı yapılmaktadır.
ben bursanın gemlik ilçesinden sehir içi nde tsi 140 golf kullnıyorum sadece gemlik içinde kullndğımda 1-2-3. vites kullnımında (daha üstüne çıkamıyosun ) genelde 2-3 vites kullanıyorum duraklama çok yok ggenelde sabit hızla gidiyorum(ortalama hız 30-40) 1500 - 2000 d/dk arası kullnıyorum sabit hızla giderken ortalama yakıt 6,5-7 arası oluo ama motor ısınmadan kısa mesafede ve biraz agrasif kullnımıda hızlan yavaşla şeklinde kullnınca 9-10 oluo aynı yolda ama ısınınca sabit hızla kullnınca 6,5 -7 lt ye kadar düşürebildim
vialle sisteminde mi bahsediyosunuz tsi için vardı benzin enjektörlerini kullnarak lpgyi sıvışatırıp gönderiyo extra lpg enjektörü vs kullnılmıo %100 lpg kullanılıo ?
Tamamiyle katılıyorum. Ben de geçtiğimiz aylarda aldığım Megane'ımı 60 bin olduğu için bakıma soktum geçen ay. Triger değişecek dediler 60 bin olduğu için. Triger değişimi ve 60 bin bakıma 860 TL verdim ki bu indirimli fiyattı. Normal şartlarda 1100 TL falan dediler. Böyle baktığımızda VW'nin bakımı normal gözüküyor. Ama bazı parçaları aşırı pahalı. Herkesin konuştuğu DSG buna örnek verilebilir. Yoksa normal bakımının burada gördüğüm fiyatlara bakarak konuşmak gerekirse çok da fazla olmadığı açık.
StarJet Dynamic 1.4 95Bg.
Fsi motora kötü demek doğru olmaz tabi ama zamanında lanse edildiği gibi yüksek performans ve düşük yakıt tüketim kriterlerine ulaşamadığı için kötülenmekte hep.Geliştirilme amacı yüksek performans ve düşük tüketimdi (1.6 8v ile karşılaştırılarak) ama uygulamada ne düşük tüketim ne de performans farkı elde edildi.Hatta VW Fanatiği birçok dergi bile motoru övememişti.Sonrasında da aynı teknolojiye (1.4) turbo uygulanarak günümüzün başarılı Tsi leri üretildi..,
Benim tercihim tsi ya da eğer varsa 1.6 8v 102 bg lik versiyon olurdu...
"vialle sisteminde mi bahsediyosunuz tsi için vardı benzin enjektörlerini kullnarak lpgyi sıvışatırıp gönderiyo extra lpg enjektörü vs kullnılmıo %100 lpg kullanılıo ?"
Zannedersem vialle değil Çünkü vialle sadece sözde kaldı Yaptırdım diyene rastlamadım Fiyatı da 3200 tl idi
Başka bir forumda bir arkadaş 2010 1,4 tsi 122 bg aracına landirenzo taktırdı Nakit 2100 tl ödedi Sistem ilk çalıştırmada ve 0,8 rolantinin altında benzin diğer durumlarda lpg ile çalışıyor Kullanan arkadaş taktıralı 3 ay a yaklaştı ve çok memnun
Bende aracı satmadan önce araştırmıştım LPDİ diye bir sistem vardı hollanda firması yanılmıyorsam odamı yalan oldu acaba ?
örnek olarak 1 2 tsi uygulama yapılmış fotoları çekilmişti sonra fiyatı nedeniyle herkez yanaşamadı fiyatı düşük olsa herkez yaptırırdım dio
tsi dışında baya çok araca uygulama yapılmış 1,8 lancer vs..... ve kullanıcıya sorduğumda performansta herhangi bi düşme olmadı simit tükle lt yi hatırlamıyorum 400 küsür km gidiyorum hatta bazıları bunun performansımı arttı die sölüyolardı bana falan diodu
bnde fsi lpgli golf vardı lpgden hiç sıkıntı cekmedim ancak sehir içinde tasarrufu unut 10 kuruş ancak düşüyor ama sehir dışıda normal lpgden az yakıyor sunuda bil masraflı bi motordur hep parmak bobinlerim arıza yapıyordu lpgden oncede sonrada ben bu devirde tavsiye etmem bitti artk fsiler 1.6 sr 102 bg al pederde var bizim jetta 2005 model 273 bin kmde suan alındıgı gunden beri gazlı bi kere tık demedi makina fsi tavsiye etmem benzinlisi bile arıza yapıyor
Yine en iyisi multijet desenize400-500 bin km daha motor kapağı açmamış taksiciler duymuştum
Zaten bu fiatı tercih etmemin en büyük sebeplerindendir. yoksa aynı sınıfta çok rakipleri var. Misal honda nın jazz.. benzinli olmasından dolayı kaybediyor. yoksa bizim punto evolardan daha lüks...
Neden öyle diyorsunuz. Yakan araçlar var. Benim aracım hemde
Auris 1.6 132 PS manuel vites aracım İstanbul şehir içinde ( Genelde beylikdüzü - şirinevler arası bir trafik ) 7 lt - 7.3 lt arası bir yakıt harcıyordu. Bu rakam şimdi LPG ile 8.5 lt
FSI konusuna gelirsek bu devirde benzinli araç alacaksanız mutlaka LPG uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz. Neden derseniz yarın öbürgün taktırma olasılığınız % 60 ve %70 civarında olacaktır. Bu motorlar için hala denemeler var ama bence bu riske değmez. Olsada baya pahalı olacaktır.
8v 1.6 hitler motoru lakaplı VW motorunu kullanmadım ama kullanıpta performansı yetmiyor diyen çok adam gördüm. Ayrıca o motorda şehir içi 10 lt altına düşmez kolay kolay.
TSI motor bastınmı gidiyor ama benzinide içiyor arkadaş. Ama arabayı hafta sonları kullanıyorum zevkime göre diyorsanız zaten düşünmenize pek gerek yok. TSI,FSI v.s alın gitsin.
Konu demon tarafından (29/07/2011 Saat 03:24 ) değiştirilmiştir.
1,6 102 8v hitler motorlu lpg li golf6 aracımla geçen hafta uzun yol denemem oldu Yola çıkar çıkmaz 110km/saat hıza sabitledim 402 km sonra lpg aldım Km de 0,16 tl yaktı Yanlız ben ankaradan lpg yi 2,10 tl dan alıyorum yakıt ölçümümü yaptığım sertavul dan ise 2,32 tl dan aldım
Tsi ve fsi ların daha performanslı olduğunu biliyorum ama lpg siz araca binmediğim ve hem lpg dönüşümü hemde motor sorunsuzluğu olarak en doğru seçimin 1,6 102 olduğunu düşündüğüm için bu motoru tercih ettim Tsi ve fsi için lpg dönüşümü yapıldığı konusu bence hala çok oturmuş bir konu değil Çevremde bu tür araçlara lpg dönüşümü yaptıran hiç kimse yok Ancak forumlarda 1-2 kişi var Bu işin hala zaman ihtiyacı olduğunu düşünüyorum
Yakıt işinde en önemli hususun sürüş karakteri olduğunu düşünüyorum Aynı araçla 2 farklı sürüş karakteri arasında ciddi yakıt farkı oluşuyor Hatta sürüş karakteri bir araç için olumlu veya olumsuz görüşte oluşturabiliyor Ben aracımın performansını gayet yeterli buluyorum Tabi ki 122 bg veya 140 bg gibi değil ama benim ihtiyacım ne onu bilmek gerekiyor İhtiyacınızın 2,0 180 bg bir araba olduğunu düşünüyorsanız veya karşılaştırmayı bu araçla yaparsanız 122 bg tsi da çok az gelecektir Ben şehiriçinde 70km/saat şehir dışında ise 110km/saati geçmeyen bir insanım İlk kalkıştaki serilikten söz edersekte daha önceki aracım 1,3 multijet beni tatmin ediyordu Benim araçtan beklentim şöyle Dışarıdan bakınca gözüme hoş gözüksün, içine oturduğumda beni mutlu etsin, az yaksın ve en son olarak performans
1,4 tsi veya 1,6 fsi benzinli kullanımda beni üzeceği lpg işinin de oturmadığı için performanslı olsa bile benim için hiçbir anlam taşımıyor Ama şu andaki lpg dönüşümü gibi tsi larada rahatlıkla sorunsuz dönüşüm yapılırsa tabi ki tsi tercih ederim
Konu ozay06 tarafından (29/07/2011 Saat 11:54 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri