Auris Astra' ya göre daha sorunsuz bir araç. Kolay kolay arıza yaparak başınızı ağrıtacak bir araç değil. Servis olarak Opel' den daha iyi. Ben Toyota alırken Opel' i servisleri ve araçları çok sorunlu olduğu için elemiştim.
Astra iç mekan olarak daha albenili. Auris daha sade bir iç mekana sahip ama geniş ve ferahtır.
Dış görünüş zevkinize kalmış ben ikisinide beğeniyorum.
Aradaki fiyat farkına göre siz karar verin derim.
Kendi aracım için başka bir forumda görüşlerimi yazmıştım. Belki işinize yarar diye buradan yayınlamayı düşündüm.
Aracım 2011 model 1.6 132 beygir Comfort Extra Siyah renk ve içi bej döşeme
Aracın iç mekanından başlamak istiyorum.
İç mekan oldukça geniş. Hem ön hemde arka olmak üzere oldukça geniş. 1.83 boyundayım. Ayrıca aracı rahat kullanmayı sevdiğim için araç kullanırken koltuğu biraz geriye yaslıyorum. Bu durumda bile şöfor koltuğunun arkasına geçip oturduğumda diz mesafesi çok iyi. Ayaklarım ön koltuğa değmeden rahatça arka koltukta oturabiliyorum.
Aracımın içi belirttiğim gibi bej renk döşeme. Bu renk araç içinde oldukça ferah bir hava sağlıyor. Fakat bazı dezavantajlarıda var. Titiz kullanmak gerekiyor. Bu yüzden aracın içinde sigara dahi içmedik. Ben memnunum. Ama yinede alt halı döşeme daha koyu bir renk olsaydı daha iyi olurdu diye düşünüyorum.
Aracın ön konsolu çok farklı ve güzel bir tasarıma sahip. Auris' te makyajlı kasalarda standart olan dijital klima ön konsolda çok güzel konumlandırılmış. Hemen dijital klima altında ve yukarıda konumlandırılmış olan vites kısa süre içinde alışıldıktan sonra inanılmaz bir rahatlık sağlıyor. Hatta diğer araçlara bindiğimde standart şekilde konumlandırılmış vitesleri garipsiyorum. Fakat yinede ön kol dayamanın Corolla' daki gibi ayarlanabilir olmasını dilerdim. Vites yukarıda olduğu için kullanım çok daha rahat olacaktı. Kol dayama renginin bej döşemeli araçlardada siyah renkli olması iyi olmuş.
Aracın saklama gözleri oldukça yeterli. Çift bölgeli torpido gayet işlevsel. Fakat ben ses konusunda takıntılı olduğum için eşya gözlerinde ve torpidoda eşya bırakmamaya özen gösteriyorum. Bunun dışında ön konsolda şöfor ve yolcu tarafında konumlandırılan bardaklık çok işlevsel ve kullanım olarak çok rahat. Üstte bulunan gözlük cebi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Gözlüğüm oraya kesinlikle olmadı. O bölümü ruhsat koymak için kullanıyorum. Bu amaç için ise oldukça ideal bulduğumu belirtmeliyim.
Aracın direksiyon tepkileri çok güzel. Yumuşaklığı çok iyi ayarlanmış. Ayrıca makyajlı kasalardaki spor görünümlü direksiyon çok hoş görünüyor. Direksiyondaki düğmeler ise çok kullanışlı ve güzel. Optitron Göstergeler, klima ve teyp ışıkları birbirine oldukça uyumlu. Fakat ışıklandırma konusunda cam açma düğmeleri ve içeriden aynayı açıp kapatmaya yarayan düğme için aynı övgüyü yapamıyorum. Orada bazı eksiklikler var.
İçeriden bagaj açma düğmesinin bulunmaması, sustalı anahtar bulunmaması ve anahtar üzerinde bagaj açma düğmesinin olmayışıda konfor açısından biraz eksiklik. Merkezi kilit ile camların kapanmasıda bizim için ekstra bir güzellik olabilirdi. Yinede çok aradığım birşey olmadığını dipnot düşmek isterim.
Aracın iç malzeme kalitesi C sınıfının standartlarında. Belli süre sonra ön konsoldan plastik çıtırdama sesi gelebiliyor. Bunun için servise gitmiştim. Yapılan işlemden sonra şu anda bu sesi çok nadir ve kısa süre duyuyorum. Araç güneş altında kalırsa sadece ilk 1 - 2 km kadar kullanımda bozuk yollarda bazen gelebiliyor ama kesiliyor. Benim gibi ses konusunda takıntılarınız varsa gelen birkaç ufak ses için serviste basit müdahaleler ile aracınız çok daha sessiz hale gelecektir. Aracınızla uğraşmayı seviyorsanız, beceriniz ve cesaretiniz varsa bazı izolasyon malzemeleri ile araç çok daha sessiz hale getirilebilir.
Motor sesi içeri çok az geliyor. Bu konuda araç çok başarılı. Araç yol sesini alıyor ama buda sınıf standartlarında. Fakat bir Golf ile kıyasladığımda Golf daha az yol sesi alıyor. Fakat yol sesi kabul edilebilir düzeyde.
Kalabalık bir aile iseniz bagaj biraz küçük gelebilir.
Aracımın motoru 1.6. Ben bu motor hakkında yorum yapabilirim. Yakıt tüketimi benzinli bir araç için oldukça makul. Vites değişim göstergelerine uyarsanız şehir içinde baya bir ekonomik oluyor. İstanbul trafiğinde 7 ve 8 lt arasında bir tüketim var. Ayrıca ben bunu lpg ile dahada makul ve ekonomik bir seviyeye getirdim. Şehir içinde 8.5 lt lpg harcıyorum.
Aracın gücü yeterli fakat performans istiyorsanız ibreyi devir saatinde yükseltmek ve nitekim bunu yapmak içinde gaza biraz basmak gerekiyor.
Yokuşlarda ise bazen vites düşürmek gerekebiliyor. Motor yapısını zaten VVT-I ' dan bilenler için fazla birşey söylemeye gerek yok. Ama Valvematic sistem ekonomi için çok daha iyi.
Ama belirtmeden geçemeyeceğim aracın hızını ve devrini aldırmak için biraz beklemeniz gerekebiliyor. Buda sanırım aracın 6 vitesli olmasından kaynaklı. Yinede gücün pedalın alt taraflarında gizli olduğunu unutmamak gerek. Gaza bastığınızda kendini affettiriyor. Bununda yakıt tüketimi anlamında geldiğini unutmadan basmak gerek.
Süspansiyonlar orta sertlikte. Hem konfordan hemde yol tutuşundan ödün vermemek adına güzel ayarlandığını düşünüyorum. Yumuşak hamurlu bir lastikle konfor desteklenebilir diye düşünüyorum.
Dış görünüm benim için çok hoş. Aracımın dış görünüşünü oldukça beğeniyorum. Makyajlı kasalar bana daha güzel geliyor. Dış görünüm konusunda pek birşey söylemek istemiyorum. Bu tamamen göreceli bir durum.
Aracım hakkında naçizane görüşlerim bunlar.
Yer imleri