Sevgili Puntoseverler,
GP Türkiye'ye geldiği hafta alanlardanım. Bu forumu zaman zaman takip ederim ama üye olup mesaj atmak bugüne kısmetmiş.
Burada takip ettiğim ve bizzat kendim yaşadığım kadarıyla GP'nin işçilik kalitesinde ve ön süspansiyon sisteminden kaynaklanan problemler yüzünden aracımdan soğuduğumu söylemek zorundayım. Aslında bu biraz da beklentilerimin yüksek olmasından kaynaklanıyor sanırım. Yoksa GP, içinde bulunduğu B segmenti araçlarının en iyisi denebilecek bir araba, çünkü bahsedilen sorunların çoğu B segmeti araçlarda az veya çok mevcut diyebilirim.
Benim için çok önemli olan ön takımın sesli çalışmasıydı. Birkaç hafta önce kiraladığım 2007 diesel clio ile bunu çok daha net anladım. Tasarımı ve performansı ile GP'nin yanına bile yaklaşamayacak olan Clio'nun ön takımından bir çıt bile gelmemesi beni çileden çıkardı diyebilirim. İnadına girdiğim çukurlardan bile aynı hüsranla çıkmam bardağı taşıran son damla oldu.
Sonuç olarak B segmenti araçların beklentilerimi en az bir veya birkaç yönden karşılamayacağı kanısına vardım. Bunun üzerine C segmentinde bir araştırma sürecine girdim ve haftasonu Renault hariç (Fransız mallarını boykot) tüm markalara baktım. Aklımda kalan tek araç sedan Civic oldu. Hatta test sürüşü bile yaptım ve arabaya açıkça söylüyorum taptım arkadaşlar. Ancak ne olursa olsun GP gibi bir hatchbackten Sedan bir araca geçmeye bir türlü ısınamıyorum. Bu sebeple VW grubundan Seat Leon'u incelemeye başladım. Bu hafta bir test sürüşü ayarlamış olacağım ve işin kötüsü A3, Focus, Astra ... hiçbirisi bana en ufak keyif vermedi.
Tam Leon 1.4 TSI'da karar kılayım derken GP'den hayal kırıklığına uğradığım FIAT'ın Bravo'su geldi aklıma. T-jet motor ile Bravo gerçekten düşünülebilecek bir araç. Yanlız şu işçilik ve ön takım mevzularını da araştırmak istiyorum. Şimdilik elde ettiğim bulgulara göre Bravo'nun büyük bölümü Avusturya'nın Magnasteyr firması tarafından geliştirildiğini öğrendim. Bu firma aynı zamanda aşağıdaki marka ve araçları da geliştiren firma.Bravo'nun üretiminin yapıldığı fabrika ise Piedimonte S. Germano. GP'ninkiyse Turin'deki Mirafiori Fabrikasıydı. Yani GP ile aynı kronik sorunları yaşamaları için herhangi bir organik bağları görünmüyor. Zira tasarımcıları da aynı değil (aynı olmasını tercih ederdim gerçi).
- Audi
- Jeep Grand Cherokee
- Mercedes-Benz M-Class
- Volkswagen Golf Country
- Volkswagen Transporter Syncro
- BMW X3 - 8770 produced in 2003, 34,604
- Chrysler Voyager
- Chrysler 300
- Jeep Commander
- Jeep Grand Cherokee
- Mercedes-Benz E-Class 4MATIC - 23624
- Mercedes-Benz G-Class - 6833
- Saab 9-3 Cabrio - 9800
Bu uzun girizgahtan sonra esas soruya gelelim. GP 1.3/75MJ'ten, Bravo 1.4 120 veya 150hp T-jet'e geçmek sizce nasıl bir fikir? Yoksa Seat Leon 1.4 TSI daha mı iyi bir seçim? Leon test sürüşünü bu hafta yapıyor olacağım ancak Bravo için daha beklememiz gerekecek gibi görünüyor. Marka imajı olarakta Fiat'ın çok prestijli olmadığını gözlemledim. Kullanmayan hala eski imajıyla biliyor. Seat ise VW group.
Bakalım siz ne diyorsunuz?
Not: Bravo fotoları burada:
Voir le sujet - [Nouveauté] Fiat Bravo 2007
Konu magicpunto tarafından (20/08/2007 Saat 22:02 ) değiştirilmiştir.
Aynı düşüncelere bende sahibim. Şimdi şikayetvar.com dan yeni corsanın şikayetlerine baktım ön takım onlarda da sesli çalışıyor bu durumda bu segmentte bizi tatmin edecek araç kalmadı , Benim için kullanım rahatlığı önemli , C segmentinde de bu rahatlığı bize Bravo verecek gibi ...
İtalyan araçlarında Alman araçlarının süspansiyon yumuşaklığı yoktur diye biliyorum ama... yine de belli olmaz tabi.
Ama ben her bozuk yola girişimde arabamdan önce belediyeyi anıyorum, çok daha rahatlatıcı oluyor, asıl sorunun kaynağı onlar olduğu için Özellikle şu dönemdeki İstanbul yolları, Avrupa'nın tarihinde olmamıştır herhalde.
Gidip 1.6 Tdci 109hp C-max alıp tadını çıkaracaksın...makyajada girmiş güzel olmuş..iç oturumu çok hoş...direksiyon yumşak , süspansiyon söylemeye gerek yok...
Ford'lar ile ilgili bir saptamam var. Pederin 2003 tiptronik fiestası var. 2000 edition Corsa'dan geçmiştik, severek aldık, daha iyi bir araçtı. Ancak Ford'u tek kelimeyle tanımlamak gerekirse "sıkıcı" bir araba. Sırft bu sebepten GP'ye bindiğim an aşık olmuştum. Italyan farkı bu ola gerek. Anack bence Ford bir şirket arabası olur. Zaten adı üstünde Ford Motor Company. Adamlar motor yapıyor, araba değil. Kesinlikle almam.
abi leonda da tsi var mı golfde oldugunu biliyorum da? seat.com.tr den 2008modellerin fiyatlarina baktim leonda 1.4 motor yok d'ye gozukuyor.
İki haftadır Seat bayisinin kabusu oldum. Sonunda acemi olan TSI motoru ağzından kaçırdı. Kasım'da geliyormuş. Zaten kataloglar filan hepsi FSI ve TSI olarak basılmış. Akıllarısıra eski 10 senelik düz 1.6/102hp lik motoru kakalayacaklar. Yemezler kanımca. Bu yüzden sinsice TSI versyonu beklemekteyim. VW grubun bu politikasına kıl oldum. Eski teknolojileri Seat'a kakalıyorlar. Stok eritme gibi ama araba güzel, dikkatli seçmek lazım.
hangi motor peki? bildigim kadariyla vw grubun 3 tane 1.4tsi motoru var 120bg den baslıyor.
Onu bilmiyorum ama üçü de olabilir, motorlar iyi, araba ağır. Fakat 140'lık mutlaka olacaktır diye düşünüyorum, zira Golf'te var.
benımde önden gelen sesler ve suspansıyonumun sert olması canımı sıkıyo bırde sımdı motorumun sankı dızelmıs gıbı ses cıkararak sarsıntılı calısmaya basladı aracım bu ay 1.senesını doldurdu 2, senede umarım daha buyuk sorunlarla karsılasmayız
Leon un dış tasarımı çok güzel ancak içine bindiğinde düşük kalite malzeme ve kötü bir konsol tasarımı seni bekliyor.
vw sanki golf satabilmek için böyle ayarlamış.daha iyi bir konsol olsaydı eminim golf satmazdı.
bence yapman gereken iki aracı da test erdip öyle karar vermen.para sokakta toplanmıyor hangisini beğenirsen onu al.bravo 5 yıldızlı bu da önemli.
Konu Akincl tarafından (21/08/2007 Saat 08:51 ) değiştirilmiştir.
Leon 4 yıldızlı. Ford C-Maxlerde de çok tıkırtı var ve bence pahalı. Gpden sonra C sınıfı araç alacak olsam kesinlikle Bravo alırdım. Diğerleri tatmin etmez bence bir GP kullanıcısını. Bişeyler eksik kalır sanki.
Bravo dış tasarım olarak çok iyi hiçbir soru işareti kafanızda uyanmıyor. Sorun iç tarafta detay işçiliği ve kullanılan malzemeler + süspansiyon sisteminin konforu ???
YouTube - My quick tour of the new mk2 Fiat Bravo
YouTube - My quick tour of the new mk2 Fiat Bravo (part 2)
YouTube - Nuevo Fiat Bravo Multijet 120cv top speed
Konu the_Algn tarafından (21/08/2007 Saat 11:16 ) değiştirilmiştir.
Uluslararası basındaki görüşler olumlu. Onno usta da test etmişti o da iyi dedi. Ama insanın kendisinin test etmesi lazım tabii.
Ben bir ara ciddi olarak düşünmüştüm t-Jet bravoyu ama GPde de T-Jet olacağını öğrendiğimde(şu an itlayada satışta) direkt vazgeçtim. GP ayrı bir olay. Varsın süspansiyonu sesli olsun.
Bu bravo nun içi sanki B sınıfı bir oto gibi küçükmüş gibi geldi bana...GP nin boyutlarıyla aynı hissi veriyor...(Fotoğraflardan baktığım kadarıyla)
Konu nasrettinhoca tarafından (21/08/2007 Saat 11:59 ) değiştirilmiştir.
Elimde otohaber dergisinin bu haftaki sayısı var. 1.4 Tjet 150 hp. Boyutlar: 4336x1792x1498 mm. Bizim arabalardan 11 cm daha geniş. Bagaj hacmi 400 lt. Honda civic sedandan daha büyük. Ağırlık bu motorlu seçenek için 1350 kg. Biraz ağır gibi geldi bana.
Motor manyak yalnız. overboostla 0-100ü 8.2 sn.
Son videodan net bir şekilde anlaşılıyor ki bu araç C segmentinde zirveye oynar. Golf'ün de yeni versyonuyla ilgili pekçok yazı okuyorum. Genel olarak Golf'ün maliyetlerini ucuzlatmakla ilgili pekçok şey yapılıyor. Bu da zaten kötüleşen kalitesini iyice düşüreceğe benziyor. İç tasarım olarakta Golf artık baymış bir araç. Yanlız Golf değil tüm vW'ler. Leon'un içi de çok iyi sayılmaz zaten. Yanlız bu sefer geldiği hafta almamalıyım. Önce bir çıksın piyasaya, bakalım kullananlar ne diyor. Acaba dayanabilir miyim. Ne gaz adamım ya. Bu arada ben GP'yi 29.500' almıştım. Bugün 30.700 ama arada 33'ü gördüğünü biliyorum. Yani Fiat'ın fiyat stratejisi pazara girişte düşük fiyat, sonra hemen zam şeklinde gidiyor. Bravoyu'da ye ilk geldiğinde almak lazım ya da zam furyası geçtikten sonra derim.
C segmentindeki genel değerlendirmem şöyle:
Astra yeni facelift geçirdiği için yakın zamanda yenilenmeyecek gibi duruyor. Yeni Golf'ten de pek birşey beklemediğimize göre geriye Focus, Megane, 308 ve C4 kalıyor. Fransızların al birini vur ötekine yaparız, yenilenecek olan megane'ı direk liste dışı bırakırız. Ford'un sıkıcı arabalar yaptığını düşünüp Bravo'yu bekleriz gibi duruyor Seat Leon ise alternatif olabilir. A3 gereksiz pahalı. Başka bişey kaldı mı?
230 la gidiyor 12,9 litre...ama eğim var sanırım )
GP çıktıktan 3 ay sonraki fiyat artışı dövizdeki ani yükselişten kaynaklandı. Euro 1950 ye kadar çıktı . Tüm firmalar ona göre ayarladı fiyatları. Sonra da indirimler geldi. Bravo Şubatta çıktı galiba. Eylülde bize gelse çıkalı 6-7 ay olmuş olacak. İlk serinin sorunlarını çözmüş olmaları gerekir.
Ama Tofaş fiyatları çok iyi ayarlamak zorunda. Yoksa satamaz. Zaten C sınıfı HB dar bir pazar. Düşük tutulmalı fiyat.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri