Linea punto şasesine sahip değil. Kendi şasesi var türk tasarımı fakat pek iyi tasarlanmamış. Punto şasesine benzer bir şase olsaydı okadar leylek olmazdı bence. Tofaş argede linea tasarlanırken abim orada stajdaydı. Bilgileri uydurma vermiyorum. :D
Printable View
Çünkü şaseyide gördüm. Bantta yürürkende gördüm. Kaynak teknolojisini de gördüm. İçindeki bazı parçaları bizde üretiğimiz için parça temin kalitesinide gördüm. Bu araba kulladıkları sac malzemenin kalitesinin dp 600 ve 1200 ayarında olduğu ve bu malzemelerin alfa da kullanıldığını ilk defa Fiatın bu kaliteye fiat logosu altındaki arabasında (dodge, ferrari, alfa gibi logolu araclarından kullanıyordu. Fiat logolu araclarında kullanmıyordu.) kullandığını biliyorum. Bizim line veridiğim çamurluk tutan parçanın aynısı italya gp için üretiyor. Onla parçalarımızı karşılaştırdığımızda eğer biz italyanın üretiiği kalite Tofaş a veriyor olsaydık Tofaş bizi kapı dışı ederdi ordan biliyorum. Bizim parçalrımızda tek bir leke istemezler iken italyanların parçasında çapaktan geçilmiyordu. Ordan biliyorum. Anlatacak çok şeyim var aslında. Saygılar..
Leyleklik aslında çokta kötü birşey değil...bir önceki aracım palio 2004 idi birkere altını sürttüm sürteceğim derdim olmadı ki şahsen outdoor*u seven araziye çıkan amatör balığa meraklı biriyimdir...GP *yi şehir içi tümseklerden geçerken tırsarak kullanıyorum...Linea olsaydı ver coşkuyu ...:)) ...her lineada yolda aynı tepkileri vermez beyler active başka emotion başka ... lastik ebatları farklı (15-16 inc) fren disk çapları farklı motorlar izolasyon aracın toplam ağırlığı farklıdır zahmet edip*te bir bakın teknik verilere ve donanımlara...Yani şimdi bir veya active 1,4 77 hp*yi test eden bir arkadaş 1,6 mjt veya 1,4 t-jet emotion hakkında çok fikir sahibi olamaz...hiç birşey (teknik anlamda) bilinmiyorsa kendi içindeki (linea) fiyat farkına bakmak bile yeterli...Bu fiat aralığı gözönüne alındığında bu araç sanki hem b hemde c segmentlerine oynuyor gibi 30 000-40 000 tl...neyse corollanın baz modelleride (en düşük fiyatlısı) donanım iç mekan ön torpido gb 40 000 ve üzeri fiyatları hak ettiğini sanmıyorum...
kesinlikle fiyatları uçurmuşlar...en çok uçuran da vw. toyota da son zamanlarda aldı başını gidiyor... fahiş fiyatlar resmen.. hayatta etmez o paraları.
Linea öyle veya böyle acaip çok satıyor. Sadece şirketler değil aileler de çok tercih ediyor lineayı.
abi tipten kaybetme linea için söylenmiş herhalde :D
Yapilinca lineada cok hos oluyor bu arada
fıat türkiyede lüx bir d sınıfı sedan üretecek o zaman görücez bakacaz incelicez kaliteyi.ben şahsen türk mühendislerine güveniyorum.izmirde bir çok yabancı araba parçası üreten firma var.kendimde portekizli bir firmada çalışıtyorum.ve yabancılar türklerin işçiliğini çok beyeniyor.
ne zaman üretecekmiş :) fiat yani tofaş kaliteli üretmeseydi opel doblo yu istemezdi 6 ay sonra yeni doblo opel markasıyla üretilmeye başlanacağına göre tofaş da artık kaliteli araç yapabiliyor
Türkiye'de üretilen araçların kaput aralıklarında ve iç işçiliklerinde sorunlar oluyor. Neye göre birinci seçilmiş bilemiyorum tabii ki.. Ben Avrupa'da üretilen araçla, Türkiye'de üretilen aracın dikkatlice bakıldığında kolaylıkla ayırt edilebileceğini düşünüyorum, en azından ben ayırt edebiliyorum.
bence şuan ülkemizde yapılan araçları kötü görmeyelim.İtalya'dan daha iyi üretiliyor burada.Fiat ın en iyi fabrikası ödülünü aldı
tek sorun leylek olmasi ve sizin icin sorun ise, alirsiniz 3 cm yada 5 cm yay olur biter, isteyen varsa linea ilede test surusune cikalim, gelsin binsin yanimiza bakalim yol tutusu nasil test edelim :D
Kalite ve FIAT'in gelisimiyle ilgili olarak MONT'u inceleyebilirsiniz ;)
Chrysler i alınca üst sınıfta güzel ürünler çıkmaya başladı
yerli otomobil üreticilerini ve çıkan araçları küçümsemek bence bizim insanımıza ve yaptığı işe saygısızlık olur.Şu anda bu fabrikalar dünyada en kaliteli ürün yapanlar arasında ve yeni projelerde tercih ediliyorlar.Yabancı hayranlığını bırakıp mantıklı düşünmeliyiz.
Üretimimiz çok iyi olabilir fakat tasarım konusunda bir hayli geriyiz.
Çok güzel yazmışsınız.:thumbs_up2: Yol tutuşu kötü diyenlere inanamıyorum. Linea forumda da ayrıntılarıyla yazdığım gibi, 2 yıldır Linea kullanıyorum ve Çetin Emeç Bulvarı'ndaki slalom yaptıran altgeçitte ben hergün frensiz ve hızla giderken, birçok üst sınıf arabanın sahibinin yüzlerce metre arkamda kaldığını görüyorum. Hem de ben hiçbir şekilde riske girmeyen birisiyim. Her Linea aynı değil. 185 lastik ve 15 jant kullanan arkadaşlardan birçoğu, hızlı giderken virajlarda yol tutuşundan şikayetçiler. Bizim orijinal lastikler ise 195/55/16 ve hem şehir içinde hem de şehir dışında güven veriyor. Lastikler bile farklı: baz araçlarda Pirelli P250, bizimkilerde Turanza takılı. Ayrıca T-Jet'in süspansiyonu bile farklı. Görmek isteyen arkadaşlara her zaman kanıtlayabilirim. Zaten yolda benimle karşılaşanların Linea' ya bakışları ile baz versiyon Linea ile karşılaşanların Linea'ya bakışları 180 derece farklıdır. Maalesef Türkiye' deki marka model bakış zihniyeti böyle. Hepsini aynı kefeye koyma durumu sözkonusu. Yine de eskisine göre epey gelişme de var. Satışlardan da bu belli. Sadece Abdi İbrahim'in 2 yılda 2 parti olarak aldığı Linea sayısı 2000x2=4000'den fazla. Tüm filosunu Linea yapmış, hem de emotion kalitesinde.:)
Bir arkadaşımızın verdiği bilgiye göre C sınıfı 1.çeyrek satışları: 1.Fluance 5836, 2.Corolla 4984, 3.Linea 4324, 4.Jetta 4003, 5.Civic 2421
Not: Eski arabam da Palio Weekend'di ve o da yüksekti. Hiçbir zararını görmedim, tam tersi çok iyiliğini gördüm.:ÇŞimdiki sahibi olan kayınbirader de çok memnun. Heryer çukur ve tümsekle dolu...:boxin:
Birşey daha unutmuşum: Geçen yıl 2 kez Gebze'ye gittim ve otoyolda 130-165 arasında gezindim. Virajlarda bile hiçbir yol tutuşu sorunu yaşamadım. Yokuşlarda zaten boy ölçüşemeyeceği araba çok az. Sayısız deneyimimiz var. Yanından geçtiğim (çoğu yukarıda adı geçen marka ve modeller) bazı sürücüler gerçekten şoka giriyorlar.:wallbash: Bazıları peşime takılıp ikinci bir şoka daha girmeyi tercih ediyorlar.:wallbash: Çoğu virajlarda ya da yokuşlarda pes ettiler.:wallbash: Çok nadir benim de yenilgiyi kabullendiğim de olmadı değil. Örneğin Insignia Turbo.:shocking: Bizim perişan olduğumuz tek yer benzinlikler.:hammer00: Fiat, T-Jet'e LPG taktırmamıza izin vermiyor.:@