arkadaşlar, yaklaşık bir saat önce kartaş'ta aracı inceledik. kapanmasına yakın bir heyecan koşturmaca oldu.

öncelikle görüşlerimi yazayım, araçta iyilerde var, kötülerde.

aracı görmeye teyzem ile gittik, teyzem fiat'ı hiç sevmez, ben inmicem diye tutturdu. neyse linea ya yakın park ettim, baktı uzaktan sonra indi oda baktı.

aracın dış görünüşünü beğendi, güzel araba yapmışlar dedi. gerçekten dış görünüşü aracın güzel olmuş.

akıncı'ya katılıyorum ayrıca, moda cok açık bir araç.

zaten, o kalıba tekerler inceymiş gibi geldi. daha buyuk jant ve küçük oynamalarda aracın tipi dahada guzellesecektir.

bagaj hacmine gelince, herkesin ovdugu kadar var, hangar gibi bagaj olmus. skoda octavia mı ne, onun kadar olmasa da, ona yakın dev bir bagajı var. taksiciler affetmez bu aracı.

aracın iç hacmide, mukayese edersek nerde ise yeni corolla sedan'dan rahat. arka kısım zemini tam düz degil, hafif bir aks çıkıntısı var ama çok rahatsız etmiyor, ustunden kolayca gecilebilir yada orada birisi rahatca oturabilir.

aracın dış görünüşünde begenmediğim tek kisim yan aynaları, ama honda civic sedanın yan aynları da oyle cok matah degil.

olumsuz bir ozellik.

iç plastik kalitesi. burada fiat'ı suçlamak istemiyorum ama sanıyorum bizim yan sanayi plastik ureticilerinin kalitesi pek iyi degil. mesela turkiye'de uretilen auristede aynı sorun vardı, onun plastikleri de adi geldi. linea'nın en düşük modeli olan active de ise genel olarak ic aksamların kalitesini düşük buldum.

kartaşta önde punto duruyor, baktım onun ic malzemesi çok benzer olmasına rağmen daha kalite hissi veriyor.

neyse, bu active modeli tabi, active modelinin içi çok sönük bayilerin bunu sunması hata olmus. test aracları dynamic, daha akıllıca.

onlarada baktım, active ile farkı var. depo kapagı içerden acılıyor, guzel bir ozellik, sonunda fiat dedim. iç mekanda vites kafasını begenmedim, bizim punto daha kaliteli. gostergeler, dynamic icinde, puntodan daha iyi.


endiselerim aracın yol tutusuna yogunlastı, guzel gozukmesine ragmen, suphelerim var. daha buyuk jant ve esp secenegi olsaydı epey iyi olacaktı.

toyota corolla'ya özenip arkada bagımsız suspansiyon kullanmamaları da kotu olmus.

fiat'ın ince dengeler ustunde gittiğini tahmin edebiliyorum. bir taraftan fiyatını dusuk tutacaklar, bir taraftan aracın tutmasını saglamaya calısacaklar, ic materyal kalitesinden feda edilmesi normal tabi.

kapı kapanma sesi tok geldi lakin mutlaka euroncapten belgelenmesi gerekir. altta motor koruması yok, multijette. hem iyi hem kotu. bizim o plastik korumalardan, forumda var resimleri, alırsak bu aracı taktırmamız gerekiyor.

neyse, bunlar ilk izlenimlerim. genel gorusum olumlu yonde ama alınacak olursa, dizel, multijet, 90 bglik ve en asagi emotion modeli alınmalı. hatta esp olsa ciddi tavsiye olunabilir.