tam bir milad olur bu olay bizlere.
Printable View
tam bir milad olur bu olay bizlere.
Aydın abi öyle bi sevaba gırdınkı gerısını sen dusun arkdaslar örnek teskıl eder bu olay en azından sızın Tuketıcı hakem heyetıne basvurdugunuzda bu kararıda eklersenız iş cok fazla uzamadan lehınıze sonuclanır.Yanlıs bılmıyorsam bu kararların adli bır yaptırımı yok söylekı fiat parayı odemez ıse Tuketıcı mahkemesıne gıdılır bu karar ıle dıyecektım şöyle bir yazı okudum arkadaslar .
Aydın abi bu karar ıle dırekt Fiata icra takıbı baslatabılırsın
Kanuna ve parasal sınırı değiştiren bakanlık tebliğine göre 580.500.000 TL ve altındaki bedele tekabül eden ihtilaflarda T.Hakem heyetlerinin kararları bağlayıcıdır ve ilamlı icra yoluyla infaz edilebilir.Eğer sizin olayınızda karar konusu bu parasal sınırın altındaysa kararı icra yoluyla uygulatabilirsiniz.Kanunda karardan itibaren 15 gün içinde ilgili Tüketici Mahkemesine itiraz edilebilir diyorsa da , karşı tarafın mahkemeden icranın durdurulmasına dair bir tedbir kararı alması durumu hariç, salt itirazın varlığı yürütmeyi durdurmaz.Yani icra müdürünün işlemi yanlış olup ilgili tetkik mercii hakimliği nezdinde şikayet yoluna başvurulabilir.(Veya, tam olarak emin olamamakla birlikte, hakem kararlarının ilamların icrası yoluyla icra edileceğine dair kanun hükmünden yola çıkarak herhangi başka bir icra dairesinde talep tekrarlanılabilir)
Uygulamada bir kararın infazı için "kararı karşı tarafa tebliğ etme" aranmaktadır. İlgili Yönetmeliğin 25. maddesi kararlar alındığı tarihten itibaren 3 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir demektedir.Buna göre, tebliğin yapılıp yapılmadığını ve itiraz süresinin geçip geçmediği hususlarını dikkate alarak kararı veren merciden kararın kesinleştiğine dair bir şerh almanız gerekebilir.
Av. Bülent S* A*
Çok güzel ve hayırlı bir iş çıkartmışsınız,tebrik ederim...
zeynel karara 08.08.2011 bağlanmış bize tebliğ 10.09.2011 yapılmış yanı yeni gönderilmiş evrak 1 ay nedense tüketici hakları beklemiş
15 gün beklerim ses soluk yoksa avukata veririm ablam avukat zaten aksam ona gideceğim :)
bu harika bir haber
aydın bravo kardeşim sana
kesinlikle bundan sonraki arızalarda ve doğacak itilaflara emsal teşkil edecek bir belge bu
çok teşekür ederim yararlı bilgi ve kaynak. çoşkun abi ana başlık yapar artık konuyu...
İşte gp dayanışması emeğinize sağlık.Duyarlılığınız herkese örnek teşkil eder umarım.
kararda %25inin ödendiği belirtilmesine rağmen hakem heyet iadeye karar veriyor. Bu şunada işaret kredi kartları yenilenirken artık bankalar kocaman puntolarla üyelik ücreti alacaklarını yazıyorlar. Siz imzalasanız da gene de gidin mahkemeye verin. eğer alınan para haksızsa imzalamış bile olsanız mahkeme imzaya bakmıyor.
herkesin gözü aydın güzel bi haber servislere boş yere para kaptırmayalım
coskun abi sen dahil bir çok kişiden forumda yardım aldım bende yardımcı olabildiysem foruma ne mutlu
inan ben city arızasında bir evrak vs bulamadım.3 arkadaş ilgilendi ama evrak yoktu facebook ta devamlı city arzasını yazdım her aksam duvar yazıları yazdım ben cok uğraştım diğer arkadaşlar uğraşmasın coşkun abi bu belgeyi yakışkan yaparmısın city madurları bu belgeye ulaşmalı
Süpermiş...benim kisi de hasar verecek diye korkup duruyordum...artık korku kalmadı desene...teşekkürler.
Çok güzel bir haber gerçekten. Emek sarfedenlere teşekkürler.
Peki aklıma şöyle birşey takıldı: Servis, tamir ücretinin %25'inin müşteriden alındığını faturaya yazmazsa, hakem heyeti aleyhimize mi karar verecek? Nasıl ispat edeceğiz ayıplı mal konusunu. Servis gider kullanıcı hatasından direksiyon milini çeviren mtor arızalandı diyebilir mi? Düşünceleriniz nedir arkadaşlar?
çok teşekkür ederim.arabaya bindiğimde city düğmesini her gördüğümde acaba sendemi diyordum çok sağol Allah razı olsun.benimde kafama takılan bişey var.bu olay garantisi bitmiş araçlar için geçerli olurmu acaba.fiat bundan sonra gardını alıpta saldırıya geçmez inşallah.
eline saglık hocam çok iyi bir bilgi bu. Umarım sıkıntı yasayan herkes faydalanır.
Aydın abı alabıldınmı paranı varmı sıkıntı
zeynel itiraz süreci bitti itiraz etmediler sanırım etselerde fark etmiyor paranız iade edilecek dendi bekliyorum bugunlerde gelir gelmese bile icra yolu ile alabileceğiz buğun avkatla görüştüm bu hafta para gelmezse icra takıbı başlatacağız dedi
900 tl altındaki hakem heyeti kararları karsı taraf ödeme yapmaz ise bu alınan kara direk içra takıbıne başlıyor yanı tekrar tüketici mah baş vurmaya gerek yokmuş yanı bu karar kesin ve en kötü ihtimalle icra yolu ile alacaz endiisemiz yok fiat nazlanıyor sanırım
Faturanız olmaz ıse hiç bir alınan hizmet,ürün,malda hak idda edemezsınız faturada servıste yapılan işlem yazılır ne yapılmıssa artık sakız alırken ,wc de bıle fiş-fatura verılıyor sizde bile bile fatura almazsanız artık dıyecek bırsey yoktur o kadarda saf degıldır kımse herhalde .Servis yaptığı işlem sonucunda size fatura vermek zorunda eger kredi kartı ile ödeme yaparsanız havada-karada vermek durumunda pos gunsonu ıle kasa z raporu bırbırını tutmak zorunda vermedı ozaman kredı kartı slıp- extrenız devreye gırer fatura vermedıgını %100 ıspatlamış olursunuz,zaten vermez ise maliye takıbıne girer ve 180.00 TL ceza öder sonra uğraş dur malıyenın habıre teftısıyle
Ayıplı mal oldugu zaten ıspat edılmıs Aydın abının kararında sızın ıspat etme gıbı bır durumunuz yoktu ve su anda ortadan kalktı otomatıkmen o karar ile.Servis kullanıcı hatası dermi ? elbette der sonucta laf agızdan cıkıyor ama saçma sapan ve asılsız bır beyanat olur.
Kullanıcı hatası :sizin tarafınızdan kaynaklandıgını bildiren hatadır.
Siz o motorun içini merak edıp oturup bır pazar tornavıda ıle sokmeye kalkarsanız varsayalım soktunuz işte ozaman kullanıcı hatası olur,ve sizin tarafınızdan kaynaklanan bir durumdur bu ama tornavidayla açmaya kalkmazsanız Ne dıyecekler direksiyonu çokmu saga -sola cevırdınız dıyecekler .
Karar şunun der ayıplı mal ,üretim hatalı bir malzeme kullanılmıs dıyor ister garanti kapsamlı olsun ister olmasın sonuç üretim hatalı mal kullanılmıssa sizi bağlayan bir sey yok
Bu karar ile city dıreksıyon olayı tahmınımce kapanmıstır Aydın abıde itiraz etmedi fiat dedi yanı kusurlu olduklarını kabul ettiler
Aydın abi bu arada senın faturanda merak ettim yapılan işlem ne yazıyor .
Mümkünse faturayıda scan edebılırmısın .
Sormam sebebım şu abi fiyat bir uyanıklık yaparda senın faturan gıbı yapılan ıslemı yazmayıp,bakım ,antıfırız koyduk,yag ekledık dıye bır fatura cıkartırsa cıty parasını almak zorlasır oldukca hatta alınamaya bılır belkıde.
Bundan dolayı faturada ne yazıldıgını bılırsek tongaya dusmemiş oluruz dıye bir dusunce gectı sımdı aklımdan
FATURAMI eklemedim servis adi geciyorya etik olmaz simdi
ama soyle soyleyeyim city parca no yazıyor bedel yazıyor (ödediğim bedel)
altında **** %25 musteriden talep edilmilştir ibaresi var
ayrıca bu tük hakem heyetinin aldığı karar kesin hüküm tasıyor. ve parayı birakın ödeme yaptığım günden bugune kadar veya ödeme yapacakları güne kadar kanuni faiziyle alabilirmisiz.
arabanın garantisi devam ediyor mu yoksa garanti bittikten sonra mı yaptırdın?
slm arkadaslar buraya uye olmamın sebebı nalet olsun grande puntom var 2009 model fre fun modelı sıfır aldm arabayı ve 3.5 cm spor yay taktım 1 sene sonra arabanın dreksıyonu sola çekmeye basladım duz gidebilmem için aracın dreksıyonunu benım duz tutmam gerekıyor yada aracın dreksıyonunu tam sol ve tam sag yaptgmda arıza o anlık gıdıyor servıste o yaylardan yapıyor dedıler cırkardım yayları ama hata hala var ve 5 kere servıse göturdum aracı yapamadılar ne yapmam gerekıyor bılgı verırmısnız ?
Servıs nıye yapmadı onu anlamadım problemın kaynagı ne aracı ecu ya baglayıp bır baksalarmıs cıtymı degıldı dıye o degıl ıse rotbasları,yuruyen aksam,yada yayalardan olabılır dıyecemde forumda yaylı araba bır suru onlarda nıye sıkıntı yok ama sorunun nerede oldugunu bılmek lazım ozamn net bırseyler denılebılırç
Bu sıkıntının üç aşagı beş yukarı çözümünü Çoskun abi verecektır dıye dusunuyorum bu arada hangı servıs bu yapmayan servıs merak ettim sıkıntının cevabına gore Medosa yonlendırme yapılabılır Kadir beyde forumdan tanıdık çözüme kavusur sıkıntında forumdakı bılgılı arkadaslar bır tahmın yurutsun önce bı
Arkadaşlar dün faturayi iade ederek paramı geri aldım.yardımcı olan tüm arkadaşlara teşşekkur ederim. umarım herkez city arzası oluştuğunda ücretsiz yaptıra bilir.
bende bursa merkezdeyim. 10 gün önce 2005 model punto için servise gittim . fiat merkezden gelen cevap: %30 fiat,%10 servis karşılayacaktı. bana düşen tutar ise 1455 tl idi. itiraz ettim ve araştırıken bu muhteşem haberi aldım. artık bu kadar stres ve sıkıntı çeken insanlar rahatlar umarım. en kısa sürede servise tekrar gidiyorum. sağolasınnn...:):)))
arkadaşlar bu arıza bütün model puntolarda mı var yoksa belli birtarihe kadar olanlarda mı
dostum tebrikler, ancak belgeyi açtığımız zaman dev gibi ekranda çıkıyo, başka formatta yükleyemez misin
emrullah bunu bile zor yükledim valla :)
scan ettim ekledim ama bir bilgisayarcıdan yardım alırsan iyiolur cunku cıktı alan arkadaşlar var
teşekkürler, haftasonu ben de servisin yolunu tutacaktım, ilaç gibi bir belge geldi...bakalım belgeyi görünce ne diyecekler...
bu evrakları coğaltalım arkadalar sizlerde değiştirdikten sonra bır evrak alarak başka arkadaşlara yardımcı olalım