Arkadaşım senin sorunun da yapılacak iki şey var ucuz yoldan. İlk olarak EGR yi komple temizlettiriyorsun. EGR arızalanırsa pc den bakılır. EGR ile beraber MAP sensörünü temizlettir gerekiyorsa MAP sensörünü değiştir. MAP sensörü arızalı ise araç duman atar ve devirlenmeler düşük olur. MAP sensörü temizlendikten sonra baktın dumanda azalma var ama kesilmedi ise map değişmesi gerekiyor.

Bunları yaptırdın halen düzelmez ise EGR iptali yapılmış olabilir. EGR iptali yapıldıysada duman atar. Özellikle mekanık iptal yapıldı ise.

Yazılım işine gelirsek yazılım yapılmış sa aracın 120 beygir olması gerekir ve çok atik bir araç olması gerekir. Ama sen aracın hantal diyorsun. Bu nedenle yazılımsal demek zor.

Diğer bir konu siyah duman enjektörlerden yapar. Kalibre edilmesi gerekebilir.

Yazılıma gelirsek soft yazılımda 95 bg bir araç 120 bg yapılır bundada sadece dip gazda az duman atar. EGR iptali hem yazılımsal hemde mekanık yapıldı ise o zaman sürekli atar. Yazılımda daha fazla güç istendi ise 130-140 arası bu sefer hava tork-mazot oranıdeğişeceği için yine duman atar. Bunlar yapılınca araç resmen fişek gibi olur.

Soft yazılımlı bir araçta duman atma olmaz. Benım araç 75 lik ama soft yazılım var. Şu an 95 bg. Yazılımdan sonra bende duman vardı. EGR ve MAP temizliği yapıldı sorun kalmadı. Yazılımcıya gitttiğinizde zaten size ilk diyeceği map sensörüne bir baktır der.

İşi bilmeyenlerin sözüne bakıpta yazılım zararlı gibi şeylerde kulak asma . Yazılım işi tamamen isteğe bağlıdır. Soft isterse sıkıntı yaşamazsın. Hard performasn yazılımı istersen onunda sonuçları olur tabiki.