PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bakım Aralığımız Neden 10 bin km ?



k0d3r
21/12/2012, 17:16
Merhaba arkadaşlar,

Araçlarımızın bakım aralığı neden 10 bin km?
Arkadaşta opel astra dizel classic var, bakımları 15 bin km de bir.
Bizimki neden bu şekilde bilen var mı?

usermm1
21/12/2012, 17:31
benzinliler 20bin ama ingilizce kitapta 30bin yazıyor. sorsan işte türkiye şartları şöyle böyle derler. tamamen duygusal.

ametist
21/12/2012, 17:36
e bende bravo var, diesel, 20binde bir....

demek istediğim şu ki her motorun kendine göre özelliği ve ona göre de bakım aralığı var... ülke şartlarını da göz önüne aldığınızda da bakım aralığı değişiyor.

ayrıca, düzenli bakım, düzgün kullanılan araçlar için geçerli.. eğer sürekli yol yapıyor, ekseri kötü ve tozlu yollarda araç kullanıyorsanız ve dağlık yörelerde sürekli yokuşlarla mücadele eden bir aracınız varsa, periyodik bakımınızı öne çekmeniz gerekiyor ki aracınız size uzun yllar ağlıkla hizmet edebilsin. aracınızın kitapçığında da aynı mealde uyarılar mevcut zaten, okumanızı tavsiye ederim.

k0d3r
21/12/2012, 17:52
opel astra da aynı ülkenin şartlarında :)

zoomes
21/12/2012, 18:06
Renault dci larda bile 20.000 km de bir (yağ değişimi vs)

punto_multijet
21/12/2012, 18:22
Punto dısarda 20bin TRde10bin Lancia delta dısarda 35binde TRde 20binde. dediğiniz gibi neden böyle dediğinizde Tr şartları diyip geçiştiriyolar

k0d3r
21/12/2012, 19:11
Punto dısarda 20bin TRde10bin Lancia delta dısarda 35binde TRde 20binde. dediğiniz gibi neden böyle dediğinizde Tr şartları diyip geçiştiriyolar

Benim takıldığım nokta yurtdışı-yurtiçi farkı değil aslında. Aynı ülkede aynı motor(opel astra dizel multijet kullanıyor) biri 15 binde biri 10 binde bakım yapıyor

lektonstar17
21/12/2012, 19:20
Benim takıldığım nokta yurtdışı-yurtiçi farkı değil aslında. Aynı ülkede aynı motor(opel astra dizel multijet kullanıyor) biri 15 binde biri 10 binde bakım yapıyor

Çok güzel bi tespit.Bunu firma yetkililerine sormak lazım.

gmb
21/12/2012, 19:43
Kullanılan yağlar farklı olabilir, bizim servisler yarı sentetik kullanıyorlar, opel servisleri tam sentetik kullanıyor olabilirler, bu da fazla maliyet ve yanında uzun ömür anlamına gelir

ABNEW
21/12/2012, 20:14
Merhaba arkadaşlar,

Araçlarımızın bakım aralığı neden 10 bin km?
Arkadaşta opel astra dizel classic var, bakımları 15 bin km de bir.
Bizimki neden bu şekilde bilen var mı?

Selçuk, puntolarda bakım aralığı 10000km değil 20000km dir ya da yıllıktır.Sadece dizellerde 10000km lik yağ değişimi mevcut.Bu durum sürekli periyodik bakımlarla karıştırılıyor.Opeldeki 15000 lik bakımın bizdeki karşılığı 20000.Sen 10000km de 1 servise gidip yağ+yağ filtresi değişimi yapmalısın.Bunun dışında aracını ya yıllık ya da 20000km de bir (Hangisi önce gerçekleşirse) servise götürmek durumundasın...

Birkan61
21/12/2012, 20:20
Çok güzel bi tespit.Bunu firma yetkililerine sormak lazım.

Güzel tespit eyvallah hocam birde bence şöyle bir durum var..

Yurt dışında ( tamamı demiyorum genel anlamda ) türkiyedeki gibi örneğin istanbul ve ankaradaki gibi bir trafik sorunu yok.

Amcam almanyada yaşıyor. 2 yıl önce davetleri üzerine ilk yurt dışı deneyimimi yaşadım :)

Orada gördüğüm insanların gerçekten anlattığı gibi düzenli bir trafik ve kurallara uyan şöförler.

Mesela ben çıkayım şimdi dışarı motoru 1 saat içinde motoru bağırtan devir çeviren 5 kişiyi rahat bulurum :D

Orada böyle bir durum hiç görmedim. 28 gün boyunca 1 kere mi yoğun trafik yaşanmaz dedim ya isyan ettim :D

Herkes ip gibi gidiyor solu işgal eden yok sollamasını bitiren hemen şeridine giriyor herşey olması gerektiği gibi.

Almanya otobanlarının asfalt kalınlığı 70 cm, Türkiyede ise 10 cm. Bozuk yol görmedim gittiğim yerde.

Münihe 55 km uzaklıktaki Augsburga gitmiştim.. Diğer yerler nasıldır bilemiyorum.

Özellikle Türkiyede dizel araç kullanımını iyi bilmeyen şöför çok buda farklı bir etkendir.. Misalen adam ışıkların sönmesini beklemeden çalıştırıyor ve hemen yola koyuluyor motor soğukken 4000 devir ve üstünü çeviriyorlar.

usermm1
21/12/2012, 22:01
Güzel tespit eyvallah hocam birde bence şöyle bir durum var..

Yurt dışında ( tamamı demiyorum genel anlamda ) türkiyedeki gibi örneğin istanbul ve ankaradaki gibi bir trafik sorunu yok.

Amcam almanyada yaşıyor. 2 yıl önce davetleri üzerine ilk yurt dışı deneyimimi yaşadım :)

Orada gördüğüm insanların gerçekten anlattığı gibi düzenli bir trafik ve kurallara uyan şöförler.

Mesela ben çıkayım şimdi dışarı motoru 1 saat içinde motoru bağırtan devir çeviren 5 kişiyi rahat bulurum :D

Orada böyle bir durum hiç görmedim. 28 gün boyunca 1 kere mi yoğun trafik yaşanmaz dedim ya isyan ettim :D

Herkes ip gibi gidiyor solu işgal eden yok sollamasını bitiren hemen şeridine giriyor herşey olması gerektiği gibi.

Almanya otobanlarının asfalt kalınlığı 70 cm, Türkiyede ise 10 cm. Bozuk yol görmedim gittiğim yerde.

Münihe 55 km uzaklıktaki Augsburga gitmiştim.. Diğer yerler nasıldır bilemiyorum.

Özellikle Türkiyede dizel araç kullanımını iyi bilmeyen şöför çok buda farklı bir etkendir.. Misalen adam ışıkların sönmesini beklemeden çalıştırıyor ve hemen yola koyuluyor motor soğukken 4000 devir ve üstünü çeviriyorlar.

bir ülkeyi tahlil etmek istiyorsanız en kolay olarak trafiğine çıkın.

Honor COOPER
22/12/2012, 00:01
7000 km deki Puntonun yıllık bakımına 600 Tl isteyen zihniyetin 5000de bir çağırmadığına şükretmek lazım

Misafir047
22/12/2012, 01:12
harbiden bu konuya el atmamız lazım servis çalışanlarıda bigilendirirse çok iyi olur bende kıllanıyorum açıkçası yahu her 10000 km de bakımmı olur ya hiç arabada yurt dışında her 10000 bakımı yok bizde var bunu iyice araştıracağım

k0d3r
27/12/2012, 00:30
Selçuk, puntolarda bakım aralığı 10000km değil 20000km dir ya da yıllıktır.Sadece dizellerde 10000km lik yağ değişimi mevcut.Bu durum sürekli periyodik bakımlarla karıştırılıyor.Opeldeki 15000 lik bakımın bizdeki karşılığı 20000.Sen 10000km de 1 servise gidip yağ+yağ filtresi değişimi yapmalısın.Bunun dışında aracını ya yıllık ya da 20000km de bir (Hangisi önce gerçekleşirse) servise götürmek durumundasın...

Hocam adına periyodik bakım de yağ değişimi de farketmez, sonuçta opelci adam 15 binde bir gidiyor, ben 10 binde gidiyorum. Aynı motor, aynı ülke. Punto yağı daha çabuk mu eskitiyor, filtreyi daha çabuk mu kirletiyor nedir yani :)

ABNEW
27/12/2012, 18:26
Hocam adına periyodik bakım de yağ değişimi de farketmez, sonuçta opelci adam 15 binde bir gidiyor, ben 10 binde gidiyorum. Aynı motor, aynı ülke. Punto yağı daha çabuk mu eskitiyor, filtreyi daha çabuk mu kirletiyor nedir yani :)

Selçuk, yağ değişimi daha çok ticari odaklı ele alındığından böyle olmakta, haklısın. Ancak biz kullanıcılar da bu bakımlar konusunda çok bilinçli değiliz.Yağ değişimi, yıllık bakım, 20000lik periyodik bakım birbirinden farklı şeyler,

Önceden de dediğim gibi Opelin 15000lik bakımı ile bizim 20000lik bakımımız aynı.10000de arkadaşlar (dizel sahipleri) bakıma girdik çok fazla para verdik diyorlar ama neticede yapılması gereken iki işlem var yağ+yağ filtresi ama 200TL..300TL...400TL gibi tutar ödeyen bile vardı.Çünkü periyodik bakım gibi algılıyoruz bu basit işlemi...

smartmavi
27/12/2012, 18:46
iki sene kadar önce ben de bu konuyu gündeme getirmiştim.

örneğin avrupa da punto dizel yakıt filtresi 30.000'de bir değişiyorken türkiye de 15 bin de bir.

Hadi yakıt kalitesiz, onu anladık ta, ben tam sentetik yağ alıyorum paraya kıyıp, 10.000 kilometre sonunda hala son derece koyu. yine de içim rahatlasın diye değiştiriyorum.