Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo
Selam arkadaşlar Cemal Bey ve Recep kardeşimin sayesinde aracıma yazılım uygulamasını yapıp ciddi şekilde sonuçlar almıdığımı söylemiştim 110 hp 1.7 ford 120 hp 2011 kasa dizel magane tek dıyerekten :D şimdi turboyu yu büyütmeyi düşünüyorum çok fiyat abartmadan ama iş turboyla bıtmıyormus ıntercoller ve egzoz sıstemınde de degısıklık yapmak lazımmıs şimdi bu konuda işi bılen arkdaslardan yardım ıstıyorum
Ayberk0616
25/05/2012, 12:06
Aracının stock hali 75 lik sanırım.
90 lığın turbosunu tak ona uygun yazılım olsun intercoller yoksa tak varsa büyüt aracına downpipe düz boru eksoz sonra 115-120 hp olucaktır :)
Bence bu kadar uğraşana kadar sat t-jet al bas chipi 150 hp zaten :D
olmadı arkadasım sımdı cunku arabada yazılım oldugu ıcın zaten suan 90 yada 95 beydır suan fıat la konusuyorum egr ve emme molıfod u degısık ve yanı soyle bırsey dedı senın arabaya sahın farı takmak gıbı dedı olmaz dedı sımdı tanıdık turbo ıslemı yapan yer lazım bana ve t jet almam cunku subatta askere gıdıcem gerek yok
Ayberk0616
25/05/2012, 12:19
t-jetlerde 120ile 150 likte turbo ve yazılım farkı var dizeldede turbo ve yazılım farkı olabilir diye düşündüm.
Chip yaptığını biliyorum zaten şu an 93-95 aralığında olsa,turbo değişimi ona uygun yazılımla 120 leri bulursun ama ettiğin masrafa değmez.
haklısın aslında mantıgında o kadar para harcıcagına gıt t jet al daha ıyı ama 2 senecegı dusun Bır askere gıdıcem ve araba aynı sabıt kalması lazım 2 cı senecek 1.3 olupta senınde t jet ın varmıs :) sıze kafa tutucam yanı yapılmayanı yapmak anlıcagın mantık
Ayberk0616
25/05/2012, 15:27
sen o kadar masraf yapıp iyi ihtimalle t-jet kadar yürürsün ama t-jete bi chip o zaman yalan olursun
bırakta olalım o kadar yalan sızın arabalarının ne anlamı kaldı sonra :D
Ayberk0616
25/05/2012, 17:04
bırakta olalım o kadar yalan sızın arabalarının ne anlamı kaldı sonra :D
Bence o kadar uğraşmaya değmez multijet chip ile 90hp olmuştur işte ekonomik ekonomik devam.
Her ne olursa olsun eğer yükliyceksen atmosferik benzinli yada turbo benzinli araç al :)
1.3 mjetten beklenti yüksek olmamalı.
Beklıyelım gorelım arastırmadayım
Budweiser
25/05/2012, 23:40
Yapılmayanı yapmak biraz yanlış olur GP ve Bravo multijet yükleyen çok. 90 lık turbosu olmaz diye birşey yok. Olur; uğraştırır.
cihankardes
25/05/2012, 23:58
https://www.kirazcioglu.com/U13743,2659,grande-punto-turbo-sarj-13-multijet-90-ps-lancia-55198317.htm
90'lık turbosu 1750 tl. Direk değişim yapsan tutmaz mı acaba? Belki yazılım nedeniyle farklı basınç algılarsa ışıklandırma yapabilir :) Ayrıca bilen varsa konuşsun kardeşim ben bile bilmez halimle fikir yürütüyorum, adamı baltalamayın :)
aykutisci
26/05/2012, 00:06
bence turbo işine girme ilk işin 51 lik düz boru ve sağlam bi remus olsun :) ben 106 da yapmıştım alet yırtıyodu kendini :) dizelde nasıl olur bilmem ama turbonunda sesiyle güzel bişeyler çıkar ortaya ...
cihankardes
26/05/2012, 00:07
Abi adam performans istiyor ses değil :)
aykutisci
26/05/2012, 00:08
usta 51 lik düz boru performansı hayli arttırır yapma :) ama yakıtın artar bende çiğ benzin atıyodu ama arac ucuyodu
cihankardes
26/05/2012, 00:22
Bilmiyordum abi :) açık hava filtresi hakkında ne düşünüyorsunuz?
aykutisci
26/05/2012, 00:27
dizle açık hava filtresi oluyormu gerçekten bilgisi olan varmı kapalı kutu olanlarda iyide acık hava filtresi dizel puntoda uygulayan varmı ? bilgisi olan ?
Ziyaretci037
26/05/2012, 00:43
Selam arkadaşlar Cemal Bey ve Recep kardeşimin sayesinde aracıma yazılım uygulamasını yapıp ciddi şekilde sonuçlar almıdığımı söylemiştim 110 hp 1.7 ford 120 hp 2011 kasa dizel magane tek dıyerekten :D şimdi turboyu yu büyütmeyi düşünüyorum çok fiyat abartmadan ama iş turboyla bıtmıyormus ıntercoller ve egzoz sıstemınde de degısıklık yapmak lazımmıs şimdi bu konuda işi bılen arkdaslardan yardım ıstıyorum
Guzel hayaller bunlar :)
'ı kullanarak HTC HD 2'den gönderilmiştir.
Yapılmayanı yapmak biraz yanlış olur GP ve Bravo multijet yükleyen çok. 90 lık turbosu olmaz diye birşey yok. Olur; uğraştırır.
bızde yapılmayanı derken motorla oynamaktan kast ettık bakalım hala arastırmadayım
Grande Punto Turbo Şarj 1.3 Multijet 90 PS Motor Aksamı Lancia 55198317 (https://www.kirazcioglu.com/U13743,2659,grande-punto-turbo-sarj-13-multijet-90-ps-lancia-55198317.htm)
90'lık turbosu 1750 tl. Direk değişim yapsan tutmaz mı acaba? Belki yazılım nedeniyle farklı basınç algılarsa ışıklandırma yapabilir :) Ayrıca bilen varsa konuşsun kardeşim ben bile bilmez halimle fikir yürütüyorum, adamı baltalamayın :)
Eyvallah ama fıat servısınde tanıdıgım var 75 lıkle 90 nın motor emme mekanızması ve turbosu farklıymıs o yuzden olmuyor mus
bence turbo işine girme ilk işin 51 lik düz boru ve sağlam bi remus olsun :) ben 106 da yapmıştım alet yırtıyodu kendini :) dizelde nasıl olur bilmem ama turbonunda sesiyle güzel bişeyler çıkar ortaya ...
ısım ses degıl zaten turboyu yukseltınc dırek duz boru ve kat ıptalı olmak zorunda
Guzel hayaller bunlar :)
'ı kullanarak HTC HD 2'den gönderilmiştir.
adamım uzdun benı cok
Ziyaretci037
26/05/2012, 01:13
Dost aci soyler :D
'ı kullanarak HTC HD 2'den gönderilmiştir.
Budweiser
26/05/2012, 12:46
Egzos ve açık hava filtresi yakıtı arttırmaz. Ses duymak için basarsan artak o kadar.
106 GTi yüksek sıkıştırmalı atmosferik motorlar genelde düz boru kullanıyorlar doğru ama her araba için aynı şekilde ezberden konuşmak gerekmez. 51 lik boru hangi hesaplamaya göre uygun bulunuyor GP m jet e? Ya tamam herkes irili ufaklı bir bilgiye sahipte bu kadarda ezberci olmayın. Hani şahsi konuşmuyorumda Türkiyedeki durum böyle arabasına filtre takıp yürüyen Tuner olmuş her arkadan itiş araca binen keiichi tsuchiya olmuş.
ege tunnıngle gorsuldu turboda oynama yapılıcak kat ıptalı ve kn acık hava fılıtlersı ege tunnıng google dada arastırısanız 1.3 multı 70 hp lere yapmıslar hayal dıyenler ıcın zaman dıyorum bekleyın
90'lık turbosu takmak öyle kolay işler değil. 90'lıklarda VGT turbo vardır, değişken geometrili turbo ve kabaca hangi devirde hangi geometriyi (saçma oldu biliyorum ama kabaca dedim :) ) sağlayacağını ECU karar veriyor. siz 90'lık turbo taktığınızda ECU ya extra hat çekmeniz gerekir. çektiniz diyelim yazılım işi var. yeterli verim almak için emme manifoltunun değişmesi gerekir.
açık hava filtresi, kat iptali turbo büyütmek için yeterli olmaz. modifikasyon ciddi iştir. sizin aracınızın motoru belirli bir basınçla çalışmaya göre yapılmıştır. atıyorum orj turbo 0.9 bar basıyorsa siz buna 1.5 bar basan turbo takıp, kat iptali açık hava filtresi değişimleri yaptıktan sonra aracınız yürür, beygiri torku yükselir ancak motoru bir süre sonra elinize alırsınız. 1248 CC'lik motordan bahsediyoruz. Bu şekilde yapılan bilinçsiz işlem sonucunda motorun ömrünü çok fazla yersiniz.
Exelancers
26/09/2012, 04:37
Selam arkadaşlar Cemal Bey ve Recep kardeşimin sayesinde aracıma yazılım uygulamasını yapıp ciddi şekilde sonuçlar almıdığımı söylemiştim 110 hp 1.7 ford 120 hp 2011 kasa dizel magane tek dıyerekten :D şimdi turboyu yu büyütmeyi düşünüyorum çok fiyat abartmadan ama iş turboyla bıtmıyormus ıntercoller ve egzoz sıstemınde de degısıklık yapmak lazımmıs şimdi bu konuda işi bılen arkdaslardan yardım ıstıyorum
Kardeşim ben de 1.4 fire dynamıc evo var ve bende çok araştırdım. Turbo illaki bulursun ama turboyla iş bitmiyor. İntercool ün taktıgın turboya göre metreküp hesabı yapılıp büyüyecek hortumların değişecek, egsoz manifoldun değişecek değiştirmezsen ona özel turbo yaptıracaksın, özel turbo yaptırırsan ona göre manifold yapıyorlar ben bunların hepsini yapan yerleri buldum yani kardeşim bu iş seçtiğin turbo ya göre sübaplara kadar dayanıyor. Ben T jetin turbo parçalarını getirtecektim ama yaptığım araştırmaya göre T jetin manifoldu 3 mm kadar benimkinden büyük. Kardeşim aracı turbolamak her ustanın yapacağı iş değil. Hadi yaptın diyelim o turbonun basıncını yani kaç bar basması gerektiğine doğru karar vermek gerekir. Yani 0,9 bar da sıkıntı yok ama 1 bar ' a çıkınca iş değişiyor ayarlarını sürekli yaptırmak için ustaya gidiyorsun falan filan uzun iş kardeşim... Bence elindekiyle yetin derim.
Exelancers
26/09/2012, 04:40
90'lık turbosu takmak öyle kolay işler değil. 90'lıklarda VGT turbo vardır, değişken geometrili turbo ve kabaca hangi devirde hangi geometriyi (saçma oldu biliyorum ama kabaca dedim :) ) sağlayacağını ECU karar veriyor. siz 90'lık turbo taktığınızda ECU ya extra hat çekmeniz gerekir. çektiniz diyelim yazılım işi var. yeterli verim almak için emme manifoltunun değişmesi gerekir.
açık hava filtresi, kat iptali turbo büyütmek için yeterli olmaz. modifikasyon ciddi iştir. sizin aracınızın motoru belirli bir basınçla çalışmaya göre yapılmıştır. atıyorum orj turbo 0.9 bar basıyorsa siz buna 1.5 bar basan turbo takıp, kat iptali açık hava filtresi değişimleri yaptıktan sonra aracınız yürür, beygiri torku yükselir ancak motoru bir süre sonra elinize alırsınız. 1248 CC'lik motordan bahsediyoruz. Bu şekilde yapılan bilinçsiz işlem sonucunda motorun ömrünü çok fazla yersiniz.
Aynen katılıyorum. Turbolamak veya turboyu büyütmek öyle kolay işler değil. Ciddi emek , zaman , motoru eline alabilme riski ve para gerektirir... En basiti o turboyu ayarlatmak için bile olsa belli aralıklarda usataya gitmen gerekir...
Exelancers
26/09/2012, 04:45
dizle açık hava filtresi oluyormu gerçekten bilgisi olan varmı kapalı kutu olanlarda iyide acık hava filtresi dizel puntoda uygulayan varmı ? bilgisi olan ?
Dizel e olmaz diye bişey yok olur abi.. Benim takan arkadaşım var.
3000-3500 TL bir maliyetle Turbonu hybrit bir şekilde büyütebilirsin. Fakat hacmin çok küçük olduğundan çok devir çevirmen gerekir Üst devirlewrde güç alırsın o da çok keyifli olmaz.
suan bır abım var stock 1.3 multı 75 hp motoru 145 hp cıkardı suan da 1.9 jtd garnnet turbo yukleme yapıyor sonuclara bakıcaz eger uygulamada sıkıntı cıkmazsa bende yapıcam
O turbo cok buyuk, 3750-4000 rpm de max boost anca gelir. Orj. Enjektorler yetmez, buyuk intercooler takilmasi lazim. Astari yuzunden pahali olur.
O turbo cok buyuk, 3750-4000 rpm de max boost anca gelir. Orj. Enjektorler yetmez, buyuk intercooler takilmasi lazim. Astari yuzunden pahali olur.
valla suan ıntercool buyutuldu ve astra ust kapagı var aracta bayagı rahat kaldırıyor
Budweiser
02/10/2012, 15:51
Niye astra üst kapağı? Astranın hangi modelinin üst kapağı?
Nıye astra ust kapı cunku bızım aracların tasıcagı bellı hp var astra ıle bunu guclendırıyor ve ıkı motorda nerde bırbırının ıle ayını hangı model oldugunu ınan bılmıyorum
ama senın ıcın yakın bır zamanda araca tam mekanık olarak ne yapılmıs lıste olarak yazarım ınan tam detaylı bılgım yok yanlıs soylemıyım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.