PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Multijet hakkında (ekşi sözlük'ten)



tortuga
18/05/2012, 14:55
Ekşi sözlük'te yazan bir şahsın bizim fiat multijet motorlar hakkında yazdığı berbat yorum aşağıda. Yorumlarınızı bekliyorum:

"umarım tasarlayan über yüksek zekalı tofaş mühendislerinin şu aşağıdaki gerçek hayat deneyimlerinden toparladığım multijet saçmalıklarını bir kenara yazıp düzeltirler. doğrusu 10 yıldır devam eden bu sorunlarda en ufak bir düzeltme yapmadılar ama neyse..

hava filtresinin takıldığı pimler kendi kendine gevşemesi ve titreşimden dolayı pimin dipten kırılması yada içinin yalama olması. üstelik hiçbir servisin kırılan bu pimi çıkartmaması bu şekilde çalışan motorun üst kısmındaki borulara plastik filtre kutusunun zarar vermesi..

pompa ve vakum bağlantısının inanılmaz derecede zayıf ve hatalı alüminyumdan dökülmesi. özellikle vakumun altındaki civata kısa tuttuğundan ya alüminyumku kökünden kırıyor yada dişleri yalama oluyor. maalesefki et payıda çok düşük. pompadada aynı sorun mevzuu bahis.

motorun arkasındaki akis bağlantı civatalarının burçlar nedeniyle normalden kısa tutması bu yüzden 1-2 kez akis sök taktan sonra burçlu olanların yuvasının dişleri bozuluyor.

ısıtma bujileri tam bir mongol tasarımı. m8 ısıtma bujileri nedendir bilinmez en çok bu motorda kaynama yapıyor. ısıtma bujisi 100.000 i geçipte el ile sökülebilen buji görmedim ben multijette. kesinlikle kırılır. kapak sökülüp oksijen ile ısıtmadan ****** yırtsan çıkmaz aga. öyle bir teknoloji işte.

manifolt civatalarının kendi kendine kesilmesi. bu pek çok motorda çok uzun zamanda olsada multijetler de anormal fazla oluyor. evet evet ya en soldaki yada en sağdaki civata kendi kendine gevşiyor ve kesiliyor. sonra manifolt sıcak havayı dışarı kaçırmaya başlıyor. zamanla diğer civatalarda devamlı sıcak soğuk havadan kesilme yapıyor. ve işin kötü tarafı sıcak hava kaçakdan dolayı turbo basıncını düşüyor. yani çekiş feci düşüyor.

bu arabada turbo sökecende turbo civatası kopmayacak. imkanı yok. kesin ama kesin turbonun üstündeki hani o 3 civatadan biri kesinlikle kopar. neyseki onu çıkartmak oksijenle bir nebze daha basit.

enjektörleri tutan civatalar tam bir mongol icadı. birtek multijerlerde böyle bir saçmalık var. bir adet m8 saplama iki enjektörü ve üst kapağı orta kapağa sıkıyor. bir m8 civataya 3 iş. allah akıl fikir versin. artı bu saplamadada sökerken sarma yapma olayı çok fazla oluyor. zaten allahlık m8 civata sarmadan dolayı kopuyor. bunuda her babayiğit üstünde çıkaramaz.

saç karteri motora bağlayan 13 civata yuvasının 1-2 sıkmadan sonra yalama olması. ki berbat bir durum. hele bide katalizörün ayağının altınındaki yalama olduysa ayvayı yedin.

konik karter tapasının kafasındaki alyen yuva 7-9 sıkmadan sonra bozuluyor. bu araçlarda tapa değiştirme gibi birşey olmadığından keski çekiç allah ne verdiyse tapayı sökmeye çalışılıyor ki hiç hoşbirşey değil.

hava filtresinin takıldığı 3 civata 2-3 kereden sonra yerleri bozuluyor. saç vidası takmak lazım. bu çok komik bir durum.

ilginç olan bunların hiçbirinin opelin multijetinde olmaması. ama tofaşlarda gırlan. nasıl bu motor yılın motoru falan seçiliyor anlamak güç."

punto_multijet
18/05/2012, 14:58
bunu yazanlar opelinkininde aynı fabrikadan cıktıgını bilmiyorlar sanırım

tortuga
18/05/2012, 15:08
aracım çok yeni, motordan da pek anlamam ama belli ki bunu yazan kişi motor parçalarını tanıyan birisi

muhtemelen saçmalamış, ayrıca sanırım fiat (tofaş) düşmanı
zira manisa salihlide 500bin km üzerinde sapasağlam motorlu multijet doblo taksiler var

tonymontana
18/05/2012, 15:35
ilk cümleden çuvallamış, tofaş'ın multijet'le alakası yok.

tortuga
18/05/2012, 15:41
ilk cümleden çuvallamış, tofaş'ın multijet'le alakası yok.


evet Fiat ile GM'nin birlikte geliştirdiği motor, Tofaş sadece dağıtıcı, ayrıca keşke Tofaş üretmiş olsa, o zaman belki adam gibi kendi arabamız da olurdu

Ziyaretçi034
18/05/2012, 15:43
bunu yazanlar opelinkininde aynı fabrikadan cıktıgını bilmiyorlar sanırım

multijet ile cdti motor blok olarak aynı ama diğer pek çok parça farklı diye biliyorum. biri bi parçasını delphi kullanırken diğeri bosch kullanıyor v.s. tam detaylı aklımda değil ama bulabilirsem paylaşırım.


aracım çok yeni, motordan da pek anlamam ama belli ki bunu yazan kişi motor parçalarını tanıyan birisi

muhtemelen saçmalamış, ayrıca sanırım fiat (tofaş) düşmanı
zira manisa salihlide 500bin km üzerinde sapasağlam motorlu multijet doblo taksiler var

bende senin gibi bu işle profesyonel olarak uğraşan biri diye düşündüm. zira ufak tefek ama gerçekten zorlayıcı eksilerinden bahsetmiş, usta gözüyle bakarsak haklıdır belkide. benimde sıfır aracımın 11 binde turbosu değişti mesela, benim multijet motor beş para etmez dememle o arkadaşın yazdıkları farklı şeyler

dogus618
18/05/2012, 15:47
ısıtma bujileri tam bir mongol tasarımı. m8 ısıtma bujileri nedendir bilinmez en çok bu motorda kaynama yapıyor. ısıtma bujisi 100.000 i geçipte el ile sökülebilen buji görmedim ben multijette. kesinlikle kırılır. kapak sökülüp oksijen ile ısıtmadan ****** yırtsan çıkmaz aga. öyle bir teknoloji işte.

BU ÇOK SAÇMA YA ALBEAM 138 BİNDE İLK DEFA KIZDIRMA BUJİLERİ DEĞİŞTİ ORJİNAL ALDIM TAKTIRDIM KOÇ GİBİ DE ESKİLER CIKTI BİŞİ OLMADI HİÇ BUNLAR DÜŞMAN BU MOTORA BU KADAR KÖTÜ Bİ MOTORDA NİYE TAKSİLERDE 500 600 BİN YAPIORLAR

Ziyaretçi034
18/05/2012, 15:58
ısıtma bujileri tam bir mongol tasarımı. m8 ısıtma bujileri nedendir bilinmez en çok bu motorda kaynama yapıyor. ısıtma bujisi 100.000 i geçipte el ile sökülebilen buji görmedim ben multijette. kesinlikle kırılır. kapak sökülüp oksijen ile ısıtmadan ****** yırtsan çıkmaz aga. öyle bir teknoloji işte.

BU ÇOK SAÇMA YA ALBEAM 138 BİNDE İLK DEFA KIZDIRMA BUJİLERİ DEĞİŞTİ ORJİNAL ALDIM TAKTIRDIM KOÇ GİBİ DE ESKİLER CIKTI BİŞİ OLMADI HİÇ BUNLAR DÜŞMAN BU MOTORA BU KADAR KÖTÜ Bİ MOTORDA NİYE TAKSİLERDE 500 600 BİN YAPIORLAR

seninki kırılmamıştır ama başkasınınki kırılabilir,

https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/25000-isitma-bujisi-dikkat-2.html#post687811

böyle bir başlık var, bile sorunla ilgili yorumda bulunmuş. hemen infaz etmeyin yazanı, bu başlığa bence en objektif yorumu ustalarımız yapar bence

tortuga
18/05/2012, 16:07
seninki kırılmamıştır ama başkasınınki kırılabilir,

https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/25000-isitma-bujisi-dikkat-2.html#post687811

böyle bir başlık var, bile sorunla ilgili yorumda bulunmuş. hemen infaz etmeyin yazanı, bu başlığa bence en objektif yorumu ustalarımız yapar bence


katılıyorum,
eğer bilmemiz ya da dikkat etmemiz gereken bir husus varsa önlem alalım

takres
18/05/2012, 16:08
kötü bir tecrübesi olmuş maalesef...

Yagmuradam
18/05/2012, 17:18
Bence tamirci. Çünkü yazdıklarında hep motorun açılıp kapatılmasından bahsediyor. Haklı da olabilir yazdıklarında.

Yada bu aracın motoru pek bozulmuyor ya fazla ekmek çıkmadığı için insanları başka motora teşvik ediyor da olabilir..

ykaya1983
18/05/2012, 17:37
Bu adam bence saçmalamış.Multijet motor sadece fıat kulanan kişiler tarafından değil birçok farklı marka araç kullanan kişiler tarafından da takdir edilen bir motor.Bizim burda sanayideki ustalar genelde fıat sevmiyorlar ama konu multijet motor olunca onlar bile takdir ediyor.Tabi bu motoru vw yapmış olsaydı yatıp kalkıp yere göğe sığdıramazlardı orası ayrı konu.

iskmehmet1975
18/05/2012, 17:45
yinede forumun ustaları bir okusa ve bizi bilgilendirse hoş olur.ben şahsen fiat'a güven duymam.evo yu 2 yılda bitiren herşeyi yapar:( millet aveo classic diye hala sitesinde bulunduruyor bizimki siteden bile kaldırdı.

eexelanss
18/05/2012, 17:52
Bence haklılık payı olabilir arkadaşlar.. Daha çok usta gözüyle yazılmış bir yazıya benziyor yoksa kaçımız elimizle vidasını söküp takıyoruz yada ısıtma bujisini değiştiriyoruz.

Du Hast
18/05/2012, 23:24
yazayım ben birşeyler.
kartel tapası konusunda haklı. ben zaten o saçma alyan tapayı değiştirdim normal anahtarlı tapa taktım.

hava filtre kazanının saplamalarının kırılmasının nedeni usta diye geçinen andavalların afedersiniz hayvan gibi asılıp çekmelerinden oluyor. benimkide ses yapıyordu arkadaki lastiğini değiştirdim mis gibi oldu.

ısıtma bujilerinin en azından 50 bin kmde söküp değiştirmek gerek sağlam olsa bile.

turbo vidasının kaynaması - kırılması normal. yüzlerce derecede aralıksız saatlarce muhattab oluyor ekzost manifoltu - turbo - katalizör.

kartel vidalarının yalama yapması yine ustanın andavallığı

enjektör vidasıda aynı şekilde. zaten turbo ve enjektörler fiat üretimi değildir.

Ziyaretci046
18/05/2012, 23:38
ben neden böyle yazdıgına pek anlam veremedim dedikleri şeylerin bir kısmı doğruda o kadar sık olan şeyler değil ona bakarsak dci tdci hdi jtd motorlarda devamlı tamir ve bakımını yapıyoruz onlar daha problemli mesela 1.4 tdci fiestalar enjektör pulu bozuyor krank pulesi hastalığı bazıları kayış koparma makinası gibi.. :)

Ziyaretçi034
18/05/2012, 23:50
belkide bahsettiği sorunlar (birazda ustasının beceriksizliği ile) arkadaşın başına gelmiştir, ustada bunlar kronik sorun oluyor hep ağzında keklediyse arkadaşta içini böyle dökmüştür...

izoci
19/05/2012, 00:07
ve Can bilgiler için sağolun beyler :)

motor delisi
19/05/2012, 00:51
Bu yuzdenmi multijet odul aldi :)))) arkadas bilmiyorki chevrolet opel vs de fiatin motoru kullaniyor buna fordda dahil :)

reddragon
19/05/2012, 10:36
Ben hiç anlamam motordan fakat o kadar sıcaklıkta ve uzun km ler boyunca çalışan bir motorun yıpranması ve parçalarının eskimesi bana normal geliyor. Multijet 1.3 motorda da çok çok kaliteli parçalar ve hatasız işçilik kullanacak değiller sonuçta ekonomi sınıfı ve gördüğüm kadarıyla da uzun yıllar sorunsuz biniyor arkadaşlar... Mercedes motoru kalitesi beklenemez...

tahsins
17/11/2013, 01:31
arkadaşlar yazı benim yazım. isterseniz değişiklik yapabilirim yazıda.kanıtlayabilirim.
şu an yazarlık hesabı başkasında. eksi ortami baydığından bir arkadaşıma verdim hesabı.

fiat yerine tofaş dememin sebebi motordaki saçma sapan hatalardır. bu motorun fiat ve gm ortak yapım olduğunu köyün bakkalı bile bilir. tofaş dalga amaçlı deyimdir.kendinize pay çıkarmayın.

ayrıca bu motorun opel ve fiatta tamamiyle aynı olduğunu düşünenler varmış,çok güldüm.
bu arada motor ömrüne hiçbirşey demedim eziklik yapmayalım. zaten bi fordun 1.4 tdci motorunu geçiyor yolda. geri kalanlardan boy boy fark yiyor maşallah. performans yerlerde. gitmeyen motor uzun ömürlü elbet.

kronik hastalıklarından bahsettim.
ısıtma bujisi sökmek için çoğu zaman kapak sökülüyor bu motorda. 1000tl+ masrafı var.
kendi kendine pim kırıyor. 30-40tl masrafı var.
kendi kendine manifolt civatası kesiyor, haliyle turbo basmıyor. sırf bunun için servis 400tl yerleştirir.
neler neler.

siz sanal ortamda yüzeysel bilgi kırıntılarında cebelleşirken ben bu işin mutfağında taşın altına elini sokan adamım. lafınıza dikkat edin. ödül almış cart curt çoluk çocuk kandırmaca. kendinizi kandırırsınız.

bu arada bendede multijet safeline doblo var 15.000km de. acente aldım. . motor hariç oldukça memnunumda. ama motor hem yakıti yüksek hem gidişi berbat. 120 ile giderken 100kmde 7 litre yakıyor. buna ödül aldı sanırim.
ama konforlu , uzun ömürlü ve düşük maliyetli. kabul ediyorum. ama benim benim usta gözuyle yaptığım yorumlarımlarıma direksiyon şöförü bilginizle atar yapmayın. gidin ustanıza sorun öyle gelin yazın..

alixxx
17/11/2013, 02:01
arkadaşlar yazı benim yazım. isterseniz değişiklik yapabilirim yazıda.kanıtlayabilirim.
şu an yazarlık hesabı başkasında. eksi ortami baydığından bir arkadaşıma verdim hesabı.

fiat yerine tofaş dememin sebebi motordaki saçma sapan hatalardır. bu motorun fiat ve gm ortak yapım olduğunu köyün bakkalı bile bilir. tofaş dalga amaçlı deyimdir.kendinize pay çıkarmayın.

ayrıca bu motorun opel ve fiatta tamamiyle aynı olduğunu düşünenler varmış,çok güldüm.
bu arada motor ömrüne hiçbirşey demedim eziklik yapmayalım. zaten bi fordun 1.4 tdci motorunu geçiyor yolda. geri kalanlardan boy boy fark yiyor maşallah. performans yerlerde. gitmeyen motor uzun ömürlü elbet.

kronik hastalıklarından bahsettim.
ısıtma bujisi sökmek için çoğu zaman kapak sökülüyor bu motorda. 1000tl+ masrafı var.
kendi kendine pim kırıyor. 30-40tl masrafı var.
kendi kendine manifolt civatası kesiyor, haliyle turbo basmıyor. sırf bunun için servis 400tl yerleştirir.
neler neler.

siz sanal ortamda yüzeysel bilgi kırıntılarında cebelleşirken ben bu işin mutfağında taşın altına elini sokan adamım. lafınıza dikkat edin. ödül almış cart curt çoluk çocuk kandırmaca. kendinizi kandırırsınız.

bu arada bendede multijet safeline doblo var 15.000km de. acente aldım. . motor hariç oldukça memnunumda. ama motor hem yakıti yüksek hem gidişi berbat. 120 ile giderken 100kmde 7 litre yakıyor. buna ödül aldı sanırim.
ama konforlu , uzun ömürlü ve düşük maliyetli. kabul ediyorum. ama benim benim usta gözuyle yaptığım yorumlarımlarıma direksiyon şöförü bilginizle atar yapmayın. gidin ustanıza sorun öyle gelin yazın..

Bence konuşmalarda üslup çok önemlidir. Bilgi kırıntısı diyorsunuz ama buradaki çogu direksiyon başında olan arkadaşımız servisteki bu işin mutfağında olan-elini taşın altına koyan ve ustayım diyen çoğu saygıdeğer (Saygıdeğerin altı çizili) insandan daha çok şey biliyor yani o yüzden kimin ne bildiğini nasıl ölçüyor insanlar anlayamadım. Öyle bir yetenek varsa söyleyinde bizde uzaktan yorum yapalım ve kimlerde kırıntı var öğrenelim.

erenemre
17/11/2013, 02:23
arkadaşlar yazı benim yazım. isterseniz değişiklik yapabilirim yazıda.kanıtlayabilirim.
şu an yazarlık hesabı başkasında. eksi ortami baydığından bir arkadaşıma verdim hesabı.

fiat yerine tofaş dememin sebebi motordaki saçma sapan hatalardır. bu motorun fiat ve gm ortak yapım olduğunu köyün bakkalı bile bilir. tofaş dalga amaçlı deyimdir.kendinize pay çıkarmayın.

ayrıca bu motorun opel ve fiatta tamamiyle aynı olduğunu düşünenler varmış,çok güldüm.
bu arada motor ömrüne hiçbirşey demedim eziklik yapmayalım. zaten bi fordun 1.4 tdci motorunu geçiyor yolda. geri kalanlardan boy boy fark yiyor maşallah. performans yerlerde. gitmeyen motor uzun ömürlü elbet.

kronik hastalıklarından bahsettim.
ısıtma bujisi sökmek için çoğu zaman kapak sökülüyor bu motorda. 1000tl+ masrafı var.
kendi kendine pim kırıyor. 30-40tl masrafı var.
kendi kendine manifolt civatası kesiyor, haliyle turbo basmıyor. sırf bunun için servis 400tl yerleştirir.
neler neler.

siz sanal ortamda yüzeysel bilgi kırıntılarında cebelleşirken ben bu işin mutfağında taşın altına elini sokan adamım. lafınıza dikkat edin. ödül almış cart curt çoluk çocuk kandırmaca. kendinizi kandırırsınız.

bu arada bendede multijet safeline doblo var 15.000km de. acente aldım. . motor hariç oldukça memnunumda. ama motor hem yakıti yüksek hem gidişi berbat. 120 ile giderken 100kmde 7 litre yakıyor. buna ödül aldı sanırim.
ama konforlu , uzun ömürlü ve düşük maliyetli. kabul ediyorum. ama benim benim usta gözuyle yaptığım yorumlarımlarıma direksiyon şöförü bilginizle atar yapmayın. gidin ustanıza sorun öyle gelin yazın..

multijet en kral dizellerdendir ve birçok kez ödül almıştır senin doblo nu bilemem ama ben punto mun multijet 1,3 ünden gayette memnunum.Ayrıca opel in motoru ile multjet birebire yakın aynı motordur git öğrende gel ayrıca ekşi sözlük herşeyi eleştiren çoğu sallamasyon yorum yapan bir topluluk.

milanbg
17/11/2013, 02:38
Madem okadar kötü bi motor ne diye gidip doblo aldın multijet motorlu bir araç aldın. Çene suyu çorba seninki başka bişey değil.

erenemre
17/11/2013, 02:47
Madem okadar kötü bi motor ne diye gidip doblo aldın multijet motorlu bir araç aldın. Çene suyu çorba seninki başka bişey değil.

ya kardeş bırak ya resmen sallamış söylediği arızalar tamamen sallama 40 tl lik arızamı olur motorda ? resmen sesle güldüm ayrıca kayınpederimde corsa 1,3 cdti var benim araçla birebir aynı motor servisler bile kabul ediyor ayrıca fiat ın herşeyine laf edilebilir ama multijet e asla bu motor kaç testten geçip ödül aldı gelmiş burda işkembeden sallıyor zaten adam multijet e tofaş diyor zihniyete bak ekşi sözlük zihniyeti işte ekşi sözlükteki saçma sapan yorumları burda paylaşmamak gerek Sevgili Peygamberimiz HZ.MUHAMMED SAV. hakkında bile salak saçma şeyler yazılmış bir siteden bahsediyoruz.Kaç tane albea gördüm 600-700 binde daha motoruna anahtar değmemiş multijet motoru böyle sallayan kişilere değil gidin taksicilere sorun en iyi onlar bilir adamların tek söylediği şu albea dan nefret ediyoruz ama multijet motorun hatrına kullanmak zorundayız hiçbir dizel multijet kadar gitmiyor diyor.Ayrıca çok bilmiş arkadaş performansa laf etmiş bendeki hemde 75 lik stok motor yazılımsız ama maşallah kalkışlarda çoğu benzinliler gerimde kalıyor ben gayet memnunum ayrıca aşırı ist.trafiğinde bile hiç 7 lt yi görmedim buda yalan en aşırı trafikte bile 5 lt yi geçmiyor hele yazın çok rahat 4,5 lt nin altına düşüyorum şehiriçinde

milanbg
17/11/2013, 03:03
Fiat hakkında böyle şeyler yazan insanları gördükçe çok gülüyorum açıkcası bujilerin kırılmasından bahsetmiş 100 bini geçince. olabilir vardır öyle bi durum ama madem öyle bi sıkıntı var bekleme kardeşim 100 bine kadar alla allaa 50 binde bir değiştir. kaç paraki bu buji ya. kışa girmeden önce değiştir her sene alla allaa nedir yani. 100 binmi bekliceksin illa. ne yani benim yağ bakımım 10 binde bir diye hava filtremi açıp 5 binde değiştirememmi. Bu tarz ufak tefek saçma sapan vida arızaları yazmış böyle eften püften 3 kuruşluk arızaları bahane edip kötüleme amaçlı bir ton yazı dökmüş oraya ve benim aracım multijet diyor yine çok gülünç oluyor.

erenemre
17/11/2013, 03:06
adam resmen sallamış ya 40 tl lik arızaymış bide gitmiş konforlu yazmış doblo mu konforlu yoksa multijet mi orayı anlamadım ? ama çok gülerek okudum ya zaten adamın üslubunda belli ne halt olduğu ezik mezik aynı ekşi sözlük ağızları umarım burada fazla kalıp daha fazla zırvalamaz multijet candır iyi ki fiat bu motoru üretmiş ben çok memnunum piyasadaki en iyi dizeldir benim gözümde punto nun çok eleştirilecek yönünü söylerim ama motoruna laf etmem asla

murat17
17/11/2013, 03:10
bıldıgım kadarıyla opelın sadece enjektorlerı multıjet govde farklı bosch enjektor takılıyor multujetlere turkıyede yapılıyor enjektorler dıger kısımlar genellıkle bosch yapıyor kalıtelıdır pompa real delfıye on basar

knidos111
17/11/2013, 03:10
ekşisözlükte popüler yazar olmanın birinci şartı '' iyi giydirmektir'' , multijet şöyle multijet böyle, sorunsuz,masrafsız,kendini kabul ettirmiş,ekonomik bir motordur,, yazarsan editör gelir siler, aynı şekilde birkaç mesajınız silinirse üyeliğiniz silinir, bu yüzden aykırı yazmalısınız,, iğneleyici,aşşağılayıcı,dalga geçici bir tarzınız yoksa birkaç aya çıkışınızı verirler,, orda iyi bişey yazarken bile dalga geçer üslup kullanmalısınız

halils2
17/11/2013, 03:11
Doblo kasa şekli ve ağırlığından dolayı yakıtı puntolara göre fazladır ama burda önemli olan konu böyle boş muhabbetlerin tartışma konusu olması diye düşünüyorum ya adam zaten ne aktif üye ne de yaptığı yorum yorum. İşin mutfağından geliyormuş!!! hangi firmanın argesinde çalışıyor onu söylesin. Sanayide yıllardır emek verdiğinden bahsedecekse hiç zahmet etmesin puntoyu alana kadar sanayideki ustaların ustalıklarını gördük yaptıkları tek şey deneme yanılma olmadı aa abi burdan değilmiş bir de bunu değiştirelim deyip duruyorlar yine olmuyor yine olmuyor. Sağlam olan yerleri bozup bu zaten böyleydi diyorlar vs vs. Arkadaş doblodan memnun değilsen git caddy al al özellikle çok az yakıyor memnun kalırsın bir aksına da 1000 tl işçilikle para ödersin böylece dobloya 40 tl ödeme ezimetinden kurtulmuş olursun. Isıtma bujisini değiştirmek için kapağı sökmek zor geliyorsa yeni aldıklarını kapağın üzerinde bırak yanına pistonları krangı da koy bozulursa değişmesi kolay olsun.........

malebow
17/11/2013, 03:11
arkadaşlar yazı benim yazım. isterseniz değişiklik yapabilirim yazıda.kanıtlayabilirim.
şu an yazarlık hesabı başkasında. eksi ortami baydığından bir arkadaşıma verdim hesabı.

fiat yerine tofaş dememin sebebi motordaki saçma sapan hatalardır. bu motorun fiat ve gm ortak yapım olduğunu köyün bakkalı bile bilir. tofaş dalga amaçlı deyimdir.kendinize pay çıkarmayın.

ayrıca bu motorun opel ve fiatta tamamiyle aynı olduğunu düşünenler varmış,çok güldüm.
bu arada motor ömrüne hiçbirşey demedim eziklik yapmayalım. zaten bi fordun 1.4 tdci motorunu geçiyor yolda. geri kalanlardan boy boy fark yiyor maşallah. performans yerlerde. gitmeyen motor uzun ömürlü elbet.

kronik hastalıklarından bahsettim.
ısıtma bujisi sökmek için çoğu zaman kapak sökülüyor bu motorda. 1000tl+ masrafı var.
kendi kendine pim kırıyor. 30-40tl masrafı var.
kendi kendine manifolt civatası kesiyor, haliyle turbo basmıyor. sırf bunun için servis 400tl yerleştirir.
neler neler.

siz sanal ortamda yüzeysel bilgi kırıntılarında cebelleşirken ben bu işin mutfağında taşın altına elini sokan adamım. lafınıza dikkat edin. ödül almış cart curt çoluk çocuk kandırmaca. kendinizi kandırırsınız.

bu arada bendede multijet safeline doblo var 15.000km de. acente aldım. . motor hariç oldukça memnunumda. ama motor hem yakıti yüksek hem gidişi berbat. 120 ile giderken 100kmde 7 litre yakıyor. buna ödül aldı sanırim.
ama konforlu , uzun ömürlü ve düşük maliyetli. kabul ediyorum. ama benim benim usta gözuyle yaptığım yorumlarımlarıma direksiyon şöförü bilginizle atar yapmayın. gidin ustanıza sorun öyle gelin yazın..

1.3 multijet motora sahip ticari bir araçtan beklentiniz nedir onu anlayamadım. VW Polo 1.2 TDI kullanırsanız daha iyi bir kıyaslama yapabilirsiniz.3 sene boyuncada fiat fiorino multijet kullandım (hatta şirket aracıydı 4 kişi ortak kullandık) bahsettiğiniz sıkıntıların hiçbirini yaşamadım. Ufak tefek problemlerinede e artık zamanı gelmişti diyerek gayet hesaplı bir şekilde servisinde hallettik. Ayrıca yanılmıyorsam Opelin birçok modelinde fiat üretimi motorlar var. Ayrıca Maserati, Ferrari, Alfa romeo gibi modellerde fiat bünyesinde bulunuyorlar. Böyle bir markaya hangi akla hizmet çamur atabiliyorsunuz anlamadım.

metehancihangir
17/11/2013, 10:53
adamın bildiği tek şey m8 civata ve civata kesmesi dediği olay başka bildiği bişey varsa o da klavye kullanmaktır :D ben mjet motordan aldığım seriliği honda civic te alamadım 3.5 devirde linea altımdan kaçıyo honda 5.500 olcakta vtec açıcak

GooSe
17/11/2013, 11:50
Arkadaşin ustası cıvata sökmeyi sikmayi bilmiyor ben yazıdan bu sonucu çıkardım, sevgili arkadaşım ben senin o mal dediğin tofaş muhendislerinden biriyim, her cıvata ve somunun sıkma tork değerleri vardir,malzeme tipi ve cıvata sınıfı vardır.sokup tekrar takarken afedersiniz hayvan gibi sikarsan tabi yalama olur yalama oldu diye tutup sıradan bir cıvata sikarsan yerine oda keser çünkü malzemesi uygun olmayabilir,gelelim performansa gördüm 1.4 tdci geçiyor diyorsun araçtan 1.3 araçtan ne bekliyorsun madem performans bekliyorsun al bakalım yeni doblo 1.6 yada 2.0 sonra tekrar oturup konuşalım ama ozamanda fazla yakıyor dersin.

HTC One V cihazımdan 2 ile gönderildi

aleko42
17/11/2013, 11:56
Adamin tek yaptigi puntodan mercedes kalitesi beklemiş hepsi bu ;)

fawori
23/11/2013, 02:56
Benim bilader doğuş otoda audi servis danışmanı mühendis size Audi lerde bile karşılaşılan sorunları anlatsak bu formu sarsacak yeni bir konu dizisi çıkar. Mesela q5 lerde mekatronik arıza nedeni ile 80.000 KM. sağlam gören otomatik şanzıman çok nadirmiş. Birde emniyet kemeri tokaları arızaları a3 lerde. İnanın bana audi bile mükkemmel değilmiş dışı seni içi beni yakar misali. Bende çok şarırdım ama yinede güzel arabalar her güzelin kusurları olur.

SaLDo
23/11/2013, 03:28
Yıl olmuş 2014 sözlükte kendini yazar zannedenlerin yorumlarını dikkate alan var mı?

BaranSelo
23/11/2013, 06:21
40Bin liralık arabada 40 lira masraf çıkınca markayı kötülemek neyin nesi? Masraf çıkarmayan araba varsa söyleyin onu alalım :)

ferdigokhan
23/11/2013, 11:42
40Bin liralık arabada 40 lira masraf çıkınca markayı kötülemek neyin nesi? Masraf çıkarmayan araba varsa söyleyin onu alalım :)

::)