Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel'e performance modifiye?
matadorcuk
16/05/2012, 10:07
Merhaba arkadaşlar,dizel gpunto aldım.bız sahinlerlerde doganlarda buyuduk illa ses duymamız lazım motordan.Benzinliden kalma egzos filtre falan vardı.Bunlar yalan oldu.okuyup ögrendiklerim kadarıyla.Bu sefer chıp tuning,power box,blow off gibi şeyler ögrendim.Forumlardan okudumça Daha çok kafam karıştı.
Şimdi...
1.Egzos dizelde ötmezmiş dogrumudur?
2.Acık hhava filtresi takılırmı.Zararı yararı olurmu?(Bazılar zaralı,bazıları yararlı diyor)
3.Blow off taksak.Yararı zararı varmı?(Alt devirde performans düşer diyorlar)
4.Chıp tuning yapttırıpta sorun yaşayan varmı.(Kimisi düzgun yapılmaz ıse aracın beynınden ollabırsınız dıyor)
5.Kutu içi hava filtreden açıkdaki ses ve performan alınırmı?
6.Motoru hiç kurcalamamak en iyisimldlr?
Arkadaşlar forumları ookudum ama her kafadan baska ses cıktıgı ıcın konu acmak ıstedım.saygılar.
Budweiser
16/05/2012, 13:45
Dizel benzinli farketmeden Turbolu araçlarda açık hava filtre ile ses alamazsınız. Açık hava filtresi takarsanız motor daha rahat emiş sağlayacaktır hepsi bu. Kutu içi takarsanız kim genellikle yağlı tip oluyor, bunlarda zamanla filtre kotusunun önünde bulunan debimetre sensörüne zamanla zarar veriyor. Bu yüzden en ideali orijinal kutu içi olanı çok istersen kaliteli K&N AEM GREEN en düşük olarak Simota Filtresi takabilirsin. Bu markalar dışında takacakların ya gereksiz pahalıdır (HKS Pipercross) yada çok ucuzdur bi işine yaramaz (No name ve replika filtre ler gibi)
Blow off konusuna gelince. Mjetlerde evet bende duydum alt devirleri öldürüyor. Çalışma prensibine göre kısaca bu valf gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman turbonun bastığı havayı dışarıya tahliye ediyor böylece turbonun ömrünü uzatıyor, fakat tekrar gaza bastığımızda turbo yine hava basması için vakit kaybediyor böylece basınç kaybı oluyor belli bir süre. Bunun yerinde havayı kendi içinde tutan Dump Valve ler var. mjetlere oluyor mu olmuyor veya araca uygun var mı yok mu hiç bilmiyorum araştırmanız gerekecek. Valfin seside blow off a yakındır. Youtube dan dump valve olarak aratabilirsin.
Egzos konusuna gelince dizellerde alınan sesler bazen belli belirsiz bazen güzel sesler, sitede en güzel sesi yakalayan strawberry nickli mert tir. Kendisine ulaşarak egzos konusunda daha detaylı bilgiyi o verebilir. Ama ben senin yerinde olsam. Egzos sistemiyle hiç uğraşmadan sadece katalitikli downpipe ı (turbonun egzos gazını tahliye ettiği egzos manifoldu diyelim) söküp yerine katalitiksiz bir tane yaptırman. Böylece daha tok bir sese sahip olursun hem performansın bi nebze artar.
Chip i (yazılımı) kesinlikle tavsiye ediyorum istanbulda bu işi yapan bir çok yer var ECUfast, Gazihan, pschiptuning gibi araştır internette en çok tavsiye edilen yere git derim. Ayrıca Forum üyesi Cemal abinin istanbul şubeside mevcut yalnız bilmiyorum hangi dükkan görürse yazar kendisi. Yalnız chip işlemini yaptırmadan mutlaka bakımlarını yaptır. Periyodik bakım artı manifold temizliği ayrıca hem yazılımsal hemde mekanik anlamda EGR valfini iptal ettir.
Bu işlemlerden sonra yaklaşık 95-110 hp arası sonuçların olur. Belki downpipe modifikasyonunundan sonra dahada artabilir. Çünkü turbo sistemleri egzos gazında pek sıkıştırma sevmez ne kadar rahat atarsa o kadar iyidir. Yinede en uygun egzos tavsiyesini mert verir.
Ayrıca motoru kurcalıyorum diye üzülme. Hepsinin geridönüşü rahatlıkla sağlanabilir. Yazılımdan sonra yağ değişimini biraz erken yapman ve yağ seviyesini kontrol altında tutman yeterli. Bu yapılan modifikasyonların motora kesinlike bir zararı yok. Çevreyi biraz kirletebiliyo olabilirsin o ayrı :) (egr iptali kat iptali ve yazılımdan dolayı )
Hayırlı Günler.
LevenTgb
16/05/2012, 14:44
Dizel benzinli farketmeden Turbolu araçlarda açık hava filtre ile ses alamazsınız. Açık hava filtresi takarsanız motor daha rahat emiş sağlayacaktır hepsi bu. Kutu içi takarsanız kim genellikle yağlı tip oluyor, bunlarda zamanla filtre kotusunun önünde bulunan debimetre sensörüne zamanla zarar veriyor. Bu yüzden en ideali orijinal kutu içi olanı çok istersen kaliteli K&N AEM GREEN en düşük olarak Simota Filtresi takabilirsin. Bu markalar dışında takacakların ya gereksiz pahalıdır (HKS Pipercross) yada çok ucuzdur bi işine yaramaz (No name ve replika filtre ler gibi)
Blow off konusuna gelince. Mjetlerde evet bende duydum alt devirleri öldürüyor. Çalışma prensibine göre kısaca bu valf gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman turbonun bastığı havayı dışarıya tahliye ediyor böylece turbonun ömrünü uzatıyor, fakat tekrar gaza bastığımızda turbo yine hava basması için vakit kaybediyor böylece basınç kaybı oluyor belli bir süre. Bunun yerinde havayı kendi içinde tutan Dump Valve ler var. mjetlere oluyor mu olmuyor veya araca uygun var mı yok mu hiç bilmiyorum araştırmanız gerekecek. Valfin seside blow off a yakındır. Youtube dan dump valve olarak aratabilirsin.
Egzos konusuna gelince dizellerde alınan sesler bazen belli belirsiz bazen güzel sesler, sitede en güzel sesi yakalayan strawberry nickli mert tir. Kendisine ulaşarak egzos konusunda daha detaylı bilgiyi o verebilir. Ama ben senin yerinde olsam. Egzos sistemiyle hiç uğraşmadan sadece katalitikli downpipe ı (turbonun egzos gazını tahliye ettiği egzos manifoldu diyelim) söküp yerine katalitiksiz bir tane yaptırman. Böylece daha tok bir sese sahip olursun hem performansın bi nebze artar.
Chip i (yazılımı) kesinlikle tavsiye ediyorum istanbulda bu işi yapan bir çok yer var ECUfast, Gazihan, pschiptuning gibi araştır internette en çok tavsiye edilen yere git derim. Ayrıca Forum üyesi Cemal abinin istanbul şubeside mevcut yalnız bilmiyorum hangi dükkan görürse yazar kendisi. Yalnız chip işlemini yaptırmadan mutlaka bakımlarını yaptır. Periyodik bakım artı manifold temizliği ayrıca hem yazılımsal hemde mekanik anlamda EGR valfini iptal ettir.
Bu işlemlerden sonra yaklaşık 95-110 hp arası sonuçların olur. Belki downpipe modifikasyonunundan sonra dahada artabilir. Çünkü turbo sistemleri egzos gazında pek sıkıştırma sevmez ne kadar rahat atarsa o kadar iyidir. Yinede en uygun egzos tavsiyesini mert verir.
Ayrıca motoru kurcalıyorum diye üzülme. Hepsinin geridönüşü rahatlıkla sağlanabilir. Yazılımdan sonra yağ değişimini biraz erken yapman ve yağ seviyesini kontrol altında tutman yeterli. Bu yapılan modifikasyonların motora kesinlike bir zararı yok. Çevreyi biraz kirletebiliyo olabilirsin o ayrı :) (egr iptali kat iptali ve yazılımdan dolayı )
Hayırlı Günler.
Öncelikle bu güzel açıklamalar için teşekkür ediyorum. Böyle bir konu açmayı düşünüyordum ve bu konuyu görünce daldım içeri :) Konuyu açan arkadaşa da teşekkür ederim ;)
Açıklaman için bir kez daha teşekkür ediyorum ve birde sorum olcak ben 2 gün önce kat iptali yaptım alt devirlerim canlansın diye gayette başarılı oldu memnunum şuan için chip yaptırmayıda düşünüyorum fakat siz EGR iptali önermişsiniz ben ise özellikle EGR iptali düşünmüyorum size sorum da bu Neden özellikle öneriyorsunuz EGR iptalini? Cevap için şimdiden teşekkür ederim ;)
Dizelde 3500-4000 deviri geçmeye başladıgında düz duvara çarpar gibi etki yapmasının ve yakıtın bi anda ikiye katlanmasının sebebinin bi kısmı EGR'dır diyebiliriz o zaman...
Anladıgım kadarıyla araç fakire düşüyormuş. https://www.techturkey.com/forum/images/smilies/smile.gif
Fakat EGR iptali çevreye baya zarar veriyor sanırım...
Doğanın dengesini 1-2 kişinin EGR'si kurtaramaz tabii ki fakat dipgaz dışında EGR iptali bana pek etik gelmedi https://www.techturkey.com/forum/images/smilies/smile.gif Yaptırmayı düşünmüyorum. Sadece dipgaz durumunda EGRyi geçiçi olarak kullanım dışı bırakan bi sistem mantıklı olabilir.
matadorcuk
17/05/2012, 00:13
Dizel benzinli farketmeden Turbolu araçlarda açık hava filtre ile ses alamazsınız. Açık hava filtresi takarsanız motor daha rahat emiş sağlayacaktır hepsi bu. Kutu içi takarsanız kim genellikle yağlı tip oluyor, bunlarda zamanla filtre kotusunun önünde bulunan debimetre sensörüne zamanla zarar veriyor. Bu yüzden en ideali orijinal kutu içi olanı çok istersen kaliteli K&N AEM GREEN en düşük olarak Simota Filtresi takabilirsin. Bu markalar dışında takacakların ya gereksiz pahalıdır (HKS Pipercross) yada çok ucuzdur bi işine yaramaz (No name ve replika filtre ler gibi)
Blow off konusuna gelince. Mjetlerde evet bende duydum alt devirleri öldürüyor. Çalışma prensibine göre kısaca bu valf gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman turbonun bastığı havayı dışarıya tahliye ediyor böylece turbonun ömrünü uzatıyor, fakat tekrar gaza bastığımızda turbo yine hava basması için vakit kaybediyor böylece basınç kaybı oluyor belli bir süre. Bunun yerinde havayı kendi içinde tutan Dump Valve ler var. mjetlere oluyor mu olmuyor veya araca uygun var mı yok mu hiç bilmiyorum araştırmanız gerekecek. Valfin seside blow off a yakındır. Youtube dan dump valve olarak aratabilirsin.
Egzos konusuna gelince dizellerde alınan sesler bazen belli belirsiz bazen güzel sesler, sitede en güzel sesi yakalayan strawberry nickli mert tir. Kendisine ulaşarak egzos konusunda daha detaylı bilgiyi o verebilir. Ama ben senin yerinde olsam. Egzos sistemiyle hiç uğraşmadan sadece katalitikli downpipe ı (turbonun egzos gazını tahliye ettiği egzos manifoldu diyelim) söküp yerine katalitiksiz bir tane yaptırman. Böylece daha tok bir sese sahip olursun hem performansın bi nebze artar.
Chip i (yazılımı) kesinlikle tavsiye ediyorum istanbulda bu işi yapan bir çok yer var ECUfast, Gazihan, pschiptuning gibi araştır internette en çok tavsiye edilen yere git derim. Ayrıca Forum üyesi Cemal abinin istanbul şubeside mevcut yalnız bilmiyorum hangi dükkan görürse yazar kendisi. Yalnız chip işlemini yaptırmadan mutlaka bakımlarını yaptır. Periyodik bakım artı manifold temizliği ayrıca hem yazılımsal hemde mekanik anlamda EGR valfini iptal ettir.
Bu işlemlerden sonra yaklaşık 95-110 hp arası sonuçların olur. Belki downpipe modifikasyonunundan sonra dahada artabilir. Çünkü turbo sistemleri egzos gazında pek sıkıştırma sevmez ne kadar rahat atarsa o kadar iyidir. Yinede en uygun egzos tavsiyesini mert verir.
Ayrıca motoru kurcalıyorum diye üzülme. Hepsinin geridönüşü rahatlıkla sağlanabilir. Yazılımdan sonra yağ değişimini biraz erken yapman ve yağ seviyesini kontrol altında tutman yeterli. Bu yapılan modifikasyonların motora kesinlike bir zararı yok. Çevreyi biraz kirletebiliyo olabilirsin o ayrı :) (egr iptali kat iptali ve yazılımdan dolayı )
Hayırlı Günler.
İlgi ve alakanıza teşekkur ederım.Bu dızel konusu bıraz karısık geldı bana sımdılık motor modıfıyesınden vazgectım.Saygılar.
2. defa powerbox uygulaması yaptırdım. benim bi memnuniyetsizliğim olmadı şahsen.
En temizi başlangıç için Chiptuning ve sana Mehmet Gazihan ı öneririm istanbul da. Ayrıca istersen bostancı oto sanayi girişin de Bilen Egzost a ( Fatih Usta ) gidip benim adımı verirsen sana dizel ve egzost sesi hakkında detaylı bilgi verirler. Ama kısaca söylenenler doğru dizellerde egzot sesi asla sizin istediğiniz desibel de olmaz.
Ayrıca her 75 BG sahibine diyorum bizim araçlara chip şart. Fiat çok sıkıştırmış bizim araçların motorunu.
Budweiser
17/05/2012, 00:59
Öncelikle bu güzel açıklamalar için teşekkür ediyorum. Böyle bir konu açmayı düşünüyordum ve bu konuyu görünce daldım içeri :) Konuyu açan arkadaşa da teşekkür ederim ;)
Açıklaman için bir kez daha teşekkür ediyorum ve birde sorum olcak ben 2 gün önce kat iptali yaptım alt devirlerim canlansın diye gayette başarılı oldu memnunum şuan için chip yaptırmayıda düşünüyorum fakat siz EGR iptali önermişsiniz ben ise özellikle EGR iptali düşünmüyorum size sorum da bu Neden özellikle öneriyorsunuz EGR iptalini? Cevap için şimdiden teşekkür ederim ;)
Rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu. EGR konusundada;
https://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf
Bu yazı detaylı bir şekilde anlatmış vakit bulduğunuzda okumanızı tavsiye ederim.
İlgi ve alakanıza teşekkur ederım.Bu dızel konusu bıraz karısık geldı bana sımdılık motor modıfıyesınden vazgectım.Saygılar.
Karışık bir durum yok gayet basit aslında :) Siz bileceğiniz iş.
En temizi başlangıç için Chiptuning ve sana Mehmet Gazihan ı öneririm istanbul da. Ayrıca istersen bostancı oto sanayi girişin de Bilen Egzost a ( Fatih Usta ) gidip benim adımı verirsen sana dizel ve egzost sesi hakkında detaylı bilgi verirler. Ama kısaca söylenenler doğru dizellerde egzot sesi asla sizin istediğiniz desibel de olmaz.
Ayrıca her 75 BG sahibine diyorum bizim araçlara chip şart. Fiat çok sıkıştırmış bizim araçların motorunu.
+1
Ayrıca Chip konusunda Mehmet Gazihanın dizel araçlarda uygulamaları meşhur evet Ataşehirde yeri Highway tuning bende önerebilirim, ufak tefek kötü yorumlarını duydum gerçi her yazılımcı için karalayanlar var. Genel olarak geridönüşleri güzel Gazihanın. Egzost konusunda bostancı sanayide Süreyya ustayı öneririm. Egzostan Adam bile yapar :)
LevenTgb
17/05/2012, 02:36
Rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu. EGR konusundada;
https://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf
Bu yazı detaylı bir şekilde anlatmış vakit bulduğunuzda okumanızı tavsiye ederim.
Çok teşekkür ederim bu faydalı bilgi için ;)
Burdan çıkardığım sonuca göre haydi gidelim EGR iptali yapalım :D :D :D
Anladığım kadarıyla EGR havayı kirletmemek için gerekli görülen ve faydalı olan bir sistem fakat performans ve yakıt tüketimini olumsuz etkilediği ve tubitak deneyine göre bu olumsuzluk küçümsenmeyecek kadar yüksek (%10-%15) bu nokta da karar vermek tamamen kişinin kendi kararı...
...Performans artışı ve yakıt tüketimi ya da hava kirliliğinin önlenmesine katkı da bulunmak :S ....
Tekrar teşekkür ederim faydalı paylaşım için ;)
LevenTgb
17/05/2012, 02:39
Kafamda ki son soru işareti olarak bir şey daha var onu da sorayım hazır konu açılmışken;
EGR iptali ve chip uygulamasından sonra egzos dan kara kara duman çıkar mı? Benim için en büyük ve en önemli soru bu? Ve tabi cevabı...
Kafamda ki son soru işareti olarak bir şey daha var onu da sorayım hazır konu açılmışken;
EGR iptali ve chip uygulamasından sonra egzos dan kara kara duman çıkar mı? Benim için en büyük ve en önemli soru bu? Ve tabi cevabı...
EGR iptalim yok ama chipli aracım için konuşacak olursam, sadece abartı ifade ile Yardırdığım anlarda 1800-3000 devir arasında 3-5 sn civarı bir duman atmakta. Rolantide veya normal kullanımda sıkıntı,duman yok.
Ayrıca motoru bitik lan bunun siyah duman atıyor derlerken,dizel punto dan beklenmedik şekilde ansızın uzamanın da tadı başka :D
LevenTgb
17/05/2012, 03:36
EGR iptalim yok ama chipli aracım için konuşacak olursam, sadece abartı ifade ile Yardırdığım anlarda 1800-3000 devir arasında 3-5 sn civarı bir duman atmakta. Rolantide veya normal kullanımda sıkıntı,duman yok.
Ayrıca motoru bitik lan bunun siyah duman atıyor derlerken,dizel punto dan beklenmedik şekilde ansızın uzamanın da tadı başka :D
Teşekkür ederim, O kadarı normal aslında, Yani chip yapmasanda vites küçültüp gazladıgın zaman ilk birkaç saniye zaten bütün dizeller duman atıyor ama o dumanın yoğunlu nasıl önemli olan o, birde EGR iptali ne kadar etkiler dumanı asıl merakım da bu :S
Yagmuradam
17/05/2012, 11:14
Bu duman atma olayını anlamak kolay birşey mi? Aracın arkasından çıkan dumanı nasıl fark ediyorsunuz? Ben bakıyorum giderken birşey farkedemiyorum.
Ilk vıteste yada bır anda yukledıgınde cıkıyor araca
Budweiser
17/05/2012, 15:53
Duman olayi aslinda yazilimla alakali soft yani hafif yazilimlarda duman oldukca az ama sinirlara yaklastikca duman ozellikle dip gazda kara tren misali :) egr iptali ile haliyle artacaktr miktari icin net birsey soyliyemiyecegim. Ama dizel aracini modifiye edenler egr direk iptal ediyorlar.
LevenTgb
17/05/2012, 17:30
O zaman ilk aşamada EGR iptali ve manifolt temizliği görünüyor bana bu işlemleri Ankara da nerde yaptirabilirim?
Budweiser
17/05/2012, 18:13
Booster var Erhan Yücel şaşmazda orası yapabilir sanırım tam yer bilmiyorum açıkçası Temizliği serviste halledebilir. Başka özel servis varmı bilmiyorum. Yetkili servis olarak Kartaş Maltepeyi öneririm. Servis Müdür abi. Kendisi nickli forum üyesidir. Fiyat konusunda yardımcı olur.
LevenTgb
17/05/2012, 18:26
Teşekkür ederim ilk fırsatta yaptırıyorum ;)
Budweiser
17/05/2012, 18:28
hem mekaniksel hemde yazılımla iptal ettirin :) Hatta Booster Erhana gidince birde yazılım yaptırın derim :)
aykutisci
17/05/2012, 18:46
Merhaba arkadaşlar,dizel gpunto aldım.bız sahinlerlerde doganlarda buyuduk illa ses duymamız lazım motordan.Benzinliden kalma egzos filtre falan vardı.Bunlar yalan oldu.okuyup ögrendiklerim kadarıyla.Bu sefer chıp tuning,power box,blow off gibi şeyler ögrendim.Forumlardan okudumça Daha çok kafam karıştı.
Şimdi...
1.Egzos dizelde ötmezmiş dogrumudur?
2.Acık hhava filtresi takılırmı.Zararı yararı olurmu?(Bazılar zaralı,bazıları yararlı diyor)
3.Blow off taksak.Yararı zararı varmı?(Alt devirde performans düşer diyorlar)
4.Chıp tuning yapttırıpta sorun yaşayan varmı.(Kimisi düzgun yapılmaz ıse aracın beynınden ollabırsınız dıyor)
5.Kutu içi hava filtreden açıkdaki ses ve performan alınırmı?
6.Motoru hiç kurcalamamak en iyisimldlr?
Arkadaşlar forumları ookudum ama her kafadan baska ses cıktıgı ıcın konu acmak ıstedım.saygılar.
egzoz dizelde öter ma öyle benzinli gibi tok bi ses öle ara gaz şow bekleme :) benzinli gibi öttüremezsin ama şöyle birşey var 51 lik düz boruyu çakınca sonada güzel bi abarth egzoz takınca turbonun sesini veriyor egzoz fenada ötmüyor tatlı bi ses alıyosun ama yakıt artıyor :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.