kadango
08/02/2012, 00:34
Selamlar arkadaşlar,şeytan dürttü elim kolum durmuyor zaten;dedim ki şu farlara ve sislere bir el atayım.Geçen hafta bugün işleme başladım ve ancak cumartesi günü bitirebildim aksiliklerden.Olur olmaz nükseden acil işler,misafirlikler,aksilikler derken bir günlük iş neredeyse bir hafta sürdü ama deydi..
İlk etapta işe farları sökerek başladım.Canavarı lift olmadığı için önü alçak bir yere çektim sağ ve soldaki üstten sökmesi zor,hatta imkansız(Özellikle sağdaki)vidalara alttan müdahale etmek için.
Kırmızı çember içine aldığım yerler cıvata ve vidaların olduğu yerler,beni en çok zorlayanlar alttan müdahale etmek durumunda olduğum altını çizdiğim cıvatalardı,diğerleri basitçe çıkartılıyor.
https://c1202.hizliresim.com/u/7/2j86j.jpg
https://b1202.hizliresim.com/u/9/2kqmf.jpg
https://b1202.hizliresim.com/u/9/2kqmk.jpg
İzmir'e gitmem gerekti,bende üstünkörü toplayıp içine kedi veya herhangi bir zararlı girmesin diye paspasları sıkıştırdım;böcek gibi oldu
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j53r.jpg
Dedim bari takım taklavatı toplayıp İzmir'de yapayım boş kaldıkça.Sislerin görünen kısımlarını şöyle bir temizler gibi yaptım,
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j45n.jpg
Sonrası,
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j48b.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j48n.jpg
Ardından farlara giriştim(İkinci fotodaki pasta uygulaması doğru bir uygulama değildir çünkü kuruyan pasta gereksiz çiziklere sebep olabilir,pede uygulayıp ped aracılığıyla dağıtılmalı.Uygulamayı yorgunluktan kardeşime devretmiştim,acemilerin sık düştüğü hatalardan birine düşmüş.),
https://c1202.hizliresim.com/u/7/2j89p.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j49g.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j49q.jpg
Peşimi bırakmayan şanssızlığım bu işte de kendini unutturmadı.Özene bezene,parmak uçlarıma kadar terlemeyi göze alarak açtığım sis farının camının bir kısmı diğerini açarken durduk yere kuvvetli bir patlama sesiyle beraber patladı.Ne olduğu hakkında bir fikrim yok,sıcak-soğuk görmedi;darbe almadı...Kıskandı diğerini herhalde,hasedinden çatladı
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j49r.jpg
Sislerin nikelajlı,dış kısmına zımparayı atıp göbek kısmını boya sıçramaması için maskeledim;
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4dv.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4f8.jpg
Sağolsun aracın önceki sahibi farlara ve kapağına işkence yapmış,dişlerin çoğu kırık haldeydi,ayaklar da aynı şekilde.Onları da elden geçirip sıfırından daha sağlam hale getirdik...Bu tamirat öncesi,
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4f9.jpg
Kapağı açtıktan sonra ilk fotoda işaretlediğim kısımda ufak bir diş var,çerçeveyle camı ayırırken gözden kaçıp zorlamayla camın çatlamasına sebep olabilir.Çerçeveyi kibarca oradan kurtarıyoruz ve çıkartıyoruz.
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4jg.jpg
Çerçeveleri kabaca zımparalıyoruz,tabii ki boyayacağımız kısımları.Ardından maskeleme ve boyama işlemine geçiyoruz.Araç koyu renk olduğundan ve diğer farları karartılanlardan bir nebze farklı olsun diye kapkara yapmak yerine bazı nikelajlı kısımları da maskeleyerek boyamadım.
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4jp.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4js.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4k2.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4p6.jpg
Veee sonuç!
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4p1.jpg
__________________________________________________ ____
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j544.jpg
__________________________________________________ ____
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4rh.jpg
__________________________________________________ ____
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j549.jpg
__________________________________________________ ____
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j546.jpg
__________________________________________________ __________________________________________________ ______________
Şimdi gelelim malzemeler ve ufak tefek püf noktalara...Bu işlemler için gereken tüm malzemeler aşağıda,
Siyah sprey boya,mat olup olmaması size kalmış.
Farın durumuna göre 1500-2000-2500-3000 grit su zımparası ve zımpara kılavuzu.Maskeleme bandı da almalıyız.
Pasta ve cila..Pasta şart değil ama kaliteli bir iş için pasta tavsiye ederim.
Mümkünse polisaj makinesi,benimkini bir arkadaş ödünç aldı matkap kullandım.Cırt cırtlı zımpara tabanı ve bunu matkaba bağlamak için aparat.Yün polisaj pedi veya finishing(Bitirme pedi-Yani aşındırıcı olmayan yumuşak ped)
Cıvata ve vidalar için yıldız tornavida(Ufak olanları alın yanınıza),alyan,lokma-ing. anahtarı.
Silikonu yumuşatmak için ısı tabancası veya kuvvetli bir fön makinesi,silikonu ayırmak için birçok düz tornavida ve spatula.Yahut hepsinin işini gören ve GP farını içine sığdırabilecek kadar büyük bir fırın..
Sista akvaryum silikonu(Pahalıdır ama çok iyi verim alırsınız) ve silikon tabancası.
Aklıma şimdilik bunlar geliyor,başka bir şey gelirse aklınıza söyleyin yazıvereyim.
__________________________________________________ ____
Far Parlatma
Öncelikle zımparalarımızı mümkünse bir tas içine sabunlu suyla birlikte koyarak ıslatıyoruz.Ertesi gün işleme geçebiliriz...İlk önce farı yumuşak bir bezle silerek işe başlıyoruz.Fardaki kötü tabaka ne kadar kalınsa o kadar düşük grit zımpara kullanılabilir.Bazı farlarda ise ufak bir solma olur ve pasta-cila dahi kafi gelir.Bunu anlamak biraz tecrübe gerektiriyor fakat dediğim rakamlarda zımpara kullansanız dahi anormal bir sonuçla karşılaşmazsınız yanlış birşey yapmadıkça.Genelde kullanılan grit rakamları yukarıdaki gibidir.En ufak rakamlısından başlıyoruz zımparalamaya.Zımpara yaparken farın sürekli ıslak-nemli olması önemli.Yanınıza camsil kutularından bir tane alıp içine su doldurun ve mümkünse birine sürekli fara sıktırın suyu.Zımparayı elle uygulamak orantısız aşınmaya sebep olacağından zımparayı ya sert bir süngere ya da zımpara kılavuzuna sararak uyguluyoruz.Zımparayı uygularken farın alt ve üst çizgilerine paralel doğrusal hareketler yapıyoruz.Zımparanın grit rakamı yükseldikçe zımpara süresi kaliteli bir sonuç için artarak devam etmelidir.Farın büküm noktaları ve kenarlarına özellikle dikkat etmeliyiz çünkü en çok baskı,dolayısıyla aşınma orada gerçekleşir ve farımızın formunu bozmamak adına oraları kibarca yapmalıyız.Farları sökerek veya araç üzerinde parlatmak mümkündür.Kaputu açtıktan sonra tampon ve çamurluk için zımpara yememesi adına maskeleme bandı kullanmalıyız.Zımparalama süresini anlamak için ufak bir püf nokta vardır,zımparalamaya başladıktan itibaren beyaz bir madde çıkar aynı kesilmiş süt gibi.Zımparaya devam ettikçe kesilir bu madde,bu madde kesildikten sonra yüksek gritli zımparaya geçebilirsiniz.İşlem süresince sürekli ıslak-nemli tuttuğumuz farlarımızı parlatmaya geldi sıra...İşlemleri beklemeden ardı ardına yapmak önemlidir,bir farı zımparaladıktan sonra hemen pasta cila işlemine geçilmesini tavsiye ederim.Zımparayı bitirdik,farda zımparaya başlamamızdan itibaren azalarak eşlik eden hafif bir buğu olacaktır.Şaşırmayın...Farın nemini bezle aldıktan sonra Pasta işlemine geçebiliriz.Pasta kullandığımız zımparalardan daha da ince zımparaymış gibi davranarak buğunun yok olmasını sağlayacaktır.Devamında cila farı parıl parıl parlatacaktır.Pasta ve cilayı çok yüksek devirlerde uygulamamalıyız,bu yüzden matkabın devri ayarlanabilir olursa iyi olur.Pasta ve cilayı çapraz hareketlerle yaparsak daha etkili doldurmuş oluruz mikron boyundaki paralel çizikleri.Halihazırda rotary hareket yapan pedimiz çapraz hareketler sayesinde malzemeyi güzelce yedirecektir.Aynı yerlerde çok oyalanmadan yapmalısınız bu işlemi.Neticede ortaya belki sıfırından daha parlak bir far çıkacaktır ortaya.
Farlar gözler gibidir;aracı gösteren,sahibini etkileyen,hatta ilk görüşte aşk yaşatan şeyler onlardır belki,tabi sislerin de gamze edasıyla yerini alışı da unutulmamalı:wub00000:
Farı Kabından Ayırma
Bu işlem özellikle orijinal Valeo farlarda adamın hayatını kaydırırcasına insana eziyet eder.Açılmaz diyenlere inanmayın,nasıl kapanıyorsa öyle açılır...Her işte olduğu gibi bu işte de ''Beyin bedava!'' felsefesini benimsemek yerinde bir davranıştır.Silikon yüksek ısıya dayanıklı bir madde değildir ve yumuşayıp erimeye başlar.Yaklaşık 8 dakikada 150 derece fırında far plastiğinden önce yumuşar ve erimeye başlar.Tabi bu değişkenlik göstermekte,farınızı sürekli kontrol edin fırın camından.Temas yerlerinin erimemesi için alta tepsi ve folyo,hatta ek bir koruyucu malzeme koymak yerinde bir davranıştır.Sakın ola far camının üzerine yatırmayın.Mikrodalga gibi şeyler de geçmesin aklınızdan nikelajın bünyede ters etki yapar,patır patır patlar ufak çaplı şimşek aydınlatmalarıyla.Fırından çıkardıktan sonra hemen kap ile camı birbirinden ayırmaya çalışırsanız sıkıntısız ve far yapısını bozmadan kap ile camı ayırırsınız.Isı tabancası veya fön makinesiyle uygulamada plastiği ve silikonu yumuşatıp esnetmelisiniz önce ki silikon tabakanın altına girip far camının kaba deyme noktalarına temas edebilesiniz.Tekrar ısıtıp eski haline getirebilirsiniz.Isıttığımız bölgeyi spatula veya düz tornavida yardımıyla özellikle güçlü olan far ayaklarının bağlı olduğu kısımlardan destek alarak halk tabiriyle ''Kanırtma'' dediğimiz işlemi uyguluyoruz.
Bu işlemleri hallettikten sonra farı açıp istediğimizi yapıyoruz.Far camı ve kaptaki plastikteki silikonları kazıyıp tekrar silikonlayarak kapatıyoruz.Şu sıralar bu işlemi evde gerçekleştirip farları takmak buğu sorununa sebep olacaktır iç-dış ısı farkından dolayı.Biraz ampul kapakları açık gezmek içerideki havanın sıcaklığının eşitlenmesini ve buğunun gitmesini sağlayacaktır.İlk gün buğulanan far ve sislerim bu işlemi de gerçekleştirdikten sonra gerekli formuna kavuştu.
Bu arada nikelajlı kısımların bir kısmını mavi veya kırmızıya boyamak geldi aklıma ama içimdeki apaçiyi yendim ve bu düşünceyi aklımdan çıkardım.
Aklınıza takılan bir şey varsa danışabilirsiniz,bu işle profesyonel olarak uğraşan arkadaşlar yanlış anlamasın.Ser piyasa koşullarından rekabet ve açıklık(Uygulama bilgilisi,Know-How),bu uygulamayı daha üst noktaya taşıma ve kaliteli hizmet açısından önemlidir.Açıklık kısmını dile getirdim,bende dolaylı olarak ve bir öğrenci olarak bu işle profesyonel anlamda ilgilenmekteyim.Piyasada zorbalık değil kaliteli ve iyi hizmet konuşsun,bu işi benden daha iyi yapabilecek olan da aktardığım bilgileri kullanarak piyasada benim önüme geçsin ki ben de rekabeti ve kazancımı sürdürmek adına yeni arayışlar içine gireyim.Amaç,hizmet...
Yakında folyo ile stop karartma ve parklarla birlikte aktif hale gelen ve yanan sinyaller gibi uygulamalarla dönmek umuduyla...
Konu dahilindeki bilgilerin paylaşılması kaynak ve isim gösterilerek mümkündür.
(Grande Punto Front Bumper Removal-Open Headlights)
İlk etapta işe farları sökerek başladım.Canavarı lift olmadığı için önü alçak bir yere çektim sağ ve soldaki üstten sökmesi zor,hatta imkansız(Özellikle sağdaki)vidalara alttan müdahale etmek için.
Kırmızı çember içine aldığım yerler cıvata ve vidaların olduğu yerler,beni en çok zorlayanlar alttan müdahale etmek durumunda olduğum altını çizdiğim cıvatalardı,diğerleri basitçe çıkartılıyor.
https://c1202.hizliresim.com/u/7/2j86j.jpg
https://b1202.hizliresim.com/u/9/2kqmf.jpg
https://b1202.hizliresim.com/u/9/2kqmk.jpg
İzmir'e gitmem gerekti,bende üstünkörü toplayıp içine kedi veya herhangi bir zararlı girmesin diye paspasları sıkıştırdım;böcek gibi oldu
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j53r.jpg
Dedim bari takım taklavatı toplayıp İzmir'de yapayım boş kaldıkça.Sislerin görünen kısımlarını şöyle bir temizler gibi yaptım,
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j45n.jpg
Sonrası,
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j48b.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j48n.jpg
Ardından farlara giriştim(İkinci fotodaki pasta uygulaması doğru bir uygulama değildir çünkü kuruyan pasta gereksiz çiziklere sebep olabilir,pede uygulayıp ped aracılığıyla dağıtılmalı.Uygulamayı yorgunluktan kardeşime devretmiştim,acemilerin sık düştüğü hatalardan birine düşmüş.),
https://c1202.hizliresim.com/u/7/2j89p.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j49g.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j49q.jpg
Peşimi bırakmayan şanssızlığım bu işte de kendini unutturmadı.Özene bezene,parmak uçlarıma kadar terlemeyi göze alarak açtığım sis farının camının bir kısmı diğerini açarken durduk yere kuvvetli bir patlama sesiyle beraber patladı.Ne olduğu hakkında bir fikrim yok,sıcak-soğuk görmedi;darbe almadı...Kıskandı diğerini herhalde,hasedinden çatladı
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j49r.jpg
Sislerin nikelajlı,dış kısmına zımparayı atıp göbek kısmını boya sıçramaması için maskeledim;
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4dv.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4f8.jpg
Sağolsun aracın önceki sahibi farlara ve kapağına işkence yapmış,dişlerin çoğu kırık haldeydi,ayaklar da aynı şekilde.Onları da elden geçirip sıfırından daha sağlam hale getirdik...Bu tamirat öncesi,
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4f9.jpg
Kapağı açtıktan sonra ilk fotoda işaretlediğim kısımda ufak bir diş var,çerçeveyle camı ayırırken gözden kaçıp zorlamayla camın çatlamasına sebep olabilir.Çerçeveyi kibarca oradan kurtarıyoruz ve çıkartıyoruz.
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4jg.jpg
Çerçeveleri kabaca zımparalıyoruz,tabii ki boyayacağımız kısımları.Ardından maskeleme ve boyama işlemine geçiyoruz.Araç koyu renk olduğundan ve diğer farları karartılanlardan bir nebze farklı olsun diye kapkara yapmak yerine bazı nikelajlı kısımları da maskeleyerek boyamadım.
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4jp.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4js.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4k2.jpg
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4p6.jpg
Veee sonuç!
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4p1.jpg
__________________________________________________ ____
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j544.jpg
__________________________________________________ ____
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j4rh.jpg
__________________________________________________ ____
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j549.jpg
__________________________________________________ ____
https://a1202.hizliresim.com/u/7/2j546.jpg
__________________________________________________ __________________________________________________ ______________
Şimdi gelelim malzemeler ve ufak tefek püf noktalara...Bu işlemler için gereken tüm malzemeler aşağıda,
Siyah sprey boya,mat olup olmaması size kalmış.
Farın durumuna göre 1500-2000-2500-3000 grit su zımparası ve zımpara kılavuzu.Maskeleme bandı da almalıyız.
Pasta ve cila..Pasta şart değil ama kaliteli bir iş için pasta tavsiye ederim.
Mümkünse polisaj makinesi,benimkini bir arkadaş ödünç aldı matkap kullandım.Cırt cırtlı zımpara tabanı ve bunu matkaba bağlamak için aparat.Yün polisaj pedi veya finishing(Bitirme pedi-Yani aşındırıcı olmayan yumuşak ped)
Cıvata ve vidalar için yıldız tornavida(Ufak olanları alın yanınıza),alyan,lokma-ing. anahtarı.
Silikonu yumuşatmak için ısı tabancası veya kuvvetli bir fön makinesi,silikonu ayırmak için birçok düz tornavida ve spatula.Yahut hepsinin işini gören ve GP farını içine sığdırabilecek kadar büyük bir fırın..
Sista akvaryum silikonu(Pahalıdır ama çok iyi verim alırsınız) ve silikon tabancası.
Aklıma şimdilik bunlar geliyor,başka bir şey gelirse aklınıza söyleyin yazıvereyim.
__________________________________________________ ____
Far Parlatma
Öncelikle zımparalarımızı mümkünse bir tas içine sabunlu suyla birlikte koyarak ıslatıyoruz.Ertesi gün işleme geçebiliriz...İlk önce farı yumuşak bir bezle silerek işe başlıyoruz.Fardaki kötü tabaka ne kadar kalınsa o kadar düşük grit zımpara kullanılabilir.Bazı farlarda ise ufak bir solma olur ve pasta-cila dahi kafi gelir.Bunu anlamak biraz tecrübe gerektiriyor fakat dediğim rakamlarda zımpara kullansanız dahi anormal bir sonuçla karşılaşmazsınız yanlış birşey yapmadıkça.Genelde kullanılan grit rakamları yukarıdaki gibidir.En ufak rakamlısından başlıyoruz zımparalamaya.Zımpara yaparken farın sürekli ıslak-nemli olması önemli.Yanınıza camsil kutularından bir tane alıp içine su doldurun ve mümkünse birine sürekli fara sıktırın suyu.Zımparayı elle uygulamak orantısız aşınmaya sebep olacağından zımparayı ya sert bir süngere ya da zımpara kılavuzuna sararak uyguluyoruz.Zımparayı uygularken farın alt ve üst çizgilerine paralel doğrusal hareketler yapıyoruz.Zımparanın grit rakamı yükseldikçe zımpara süresi kaliteli bir sonuç için artarak devam etmelidir.Farın büküm noktaları ve kenarlarına özellikle dikkat etmeliyiz çünkü en çok baskı,dolayısıyla aşınma orada gerçekleşir ve farımızın formunu bozmamak adına oraları kibarca yapmalıyız.Farları sökerek veya araç üzerinde parlatmak mümkündür.Kaputu açtıktan sonra tampon ve çamurluk için zımpara yememesi adına maskeleme bandı kullanmalıyız.Zımparalama süresini anlamak için ufak bir püf nokta vardır,zımparalamaya başladıktan itibaren beyaz bir madde çıkar aynı kesilmiş süt gibi.Zımparaya devam ettikçe kesilir bu madde,bu madde kesildikten sonra yüksek gritli zımparaya geçebilirsiniz.İşlem süresince sürekli ıslak-nemli tuttuğumuz farlarımızı parlatmaya geldi sıra...İşlemleri beklemeden ardı ardına yapmak önemlidir,bir farı zımparaladıktan sonra hemen pasta cila işlemine geçilmesini tavsiye ederim.Zımparayı bitirdik,farda zımparaya başlamamızdan itibaren azalarak eşlik eden hafif bir buğu olacaktır.Şaşırmayın...Farın nemini bezle aldıktan sonra Pasta işlemine geçebiliriz.Pasta kullandığımız zımparalardan daha da ince zımparaymış gibi davranarak buğunun yok olmasını sağlayacaktır.Devamında cila farı parıl parıl parlatacaktır.Pasta ve cilayı çok yüksek devirlerde uygulamamalıyız,bu yüzden matkabın devri ayarlanabilir olursa iyi olur.Pasta ve cilayı çapraz hareketlerle yaparsak daha etkili doldurmuş oluruz mikron boyundaki paralel çizikleri.Halihazırda rotary hareket yapan pedimiz çapraz hareketler sayesinde malzemeyi güzelce yedirecektir.Aynı yerlerde çok oyalanmadan yapmalısınız bu işlemi.Neticede ortaya belki sıfırından daha parlak bir far çıkacaktır ortaya.
Farlar gözler gibidir;aracı gösteren,sahibini etkileyen,hatta ilk görüşte aşk yaşatan şeyler onlardır belki,tabi sislerin de gamze edasıyla yerini alışı da unutulmamalı:wub00000:
Farı Kabından Ayırma
Bu işlem özellikle orijinal Valeo farlarda adamın hayatını kaydırırcasına insana eziyet eder.Açılmaz diyenlere inanmayın,nasıl kapanıyorsa öyle açılır...Her işte olduğu gibi bu işte de ''Beyin bedava!'' felsefesini benimsemek yerinde bir davranıştır.Silikon yüksek ısıya dayanıklı bir madde değildir ve yumuşayıp erimeye başlar.Yaklaşık 8 dakikada 150 derece fırında far plastiğinden önce yumuşar ve erimeye başlar.Tabi bu değişkenlik göstermekte,farınızı sürekli kontrol edin fırın camından.Temas yerlerinin erimemesi için alta tepsi ve folyo,hatta ek bir koruyucu malzeme koymak yerinde bir davranıştır.Sakın ola far camının üzerine yatırmayın.Mikrodalga gibi şeyler de geçmesin aklınızdan nikelajın bünyede ters etki yapar,patır patır patlar ufak çaplı şimşek aydınlatmalarıyla.Fırından çıkardıktan sonra hemen kap ile camı birbirinden ayırmaya çalışırsanız sıkıntısız ve far yapısını bozmadan kap ile camı ayırırsınız.Isı tabancası veya fön makinesiyle uygulamada plastiği ve silikonu yumuşatıp esnetmelisiniz önce ki silikon tabakanın altına girip far camının kaba deyme noktalarına temas edebilesiniz.Tekrar ısıtıp eski haline getirebilirsiniz.Isıttığımız bölgeyi spatula veya düz tornavida yardımıyla özellikle güçlü olan far ayaklarının bağlı olduğu kısımlardan destek alarak halk tabiriyle ''Kanırtma'' dediğimiz işlemi uyguluyoruz.
Bu işlemleri hallettikten sonra farı açıp istediğimizi yapıyoruz.Far camı ve kaptaki plastikteki silikonları kazıyıp tekrar silikonlayarak kapatıyoruz.Şu sıralar bu işlemi evde gerçekleştirip farları takmak buğu sorununa sebep olacaktır iç-dış ısı farkından dolayı.Biraz ampul kapakları açık gezmek içerideki havanın sıcaklığının eşitlenmesini ve buğunun gitmesini sağlayacaktır.İlk gün buğulanan far ve sislerim bu işlemi de gerçekleştirdikten sonra gerekli formuna kavuştu.
Bu arada nikelajlı kısımların bir kısmını mavi veya kırmızıya boyamak geldi aklıma ama içimdeki apaçiyi yendim ve bu düşünceyi aklımdan çıkardım.
Aklınıza takılan bir şey varsa danışabilirsiniz,bu işle profesyonel olarak uğraşan arkadaşlar yanlış anlamasın.Ser piyasa koşullarından rekabet ve açıklık(Uygulama bilgilisi,Know-How),bu uygulamayı daha üst noktaya taşıma ve kaliteli hizmet açısından önemlidir.Açıklık kısmını dile getirdim,bende dolaylı olarak ve bir öğrenci olarak bu işle profesyonel anlamda ilgilenmekteyim.Piyasada zorbalık değil kaliteli ve iyi hizmet konuşsun,bu işi benden daha iyi yapabilecek olan da aktardığım bilgileri kullanarak piyasada benim önüme geçsin ki ben de rekabeti ve kazancımı sürdürmek adına yeni arayışlar içine gireyim.Amaç,hizmet...
Yakında folyo ile stop karartma ve parklarla birlikte aktif hale gelen ve yanan sinyaller gibi uygulamalarla dönmek umuduyla...
Konu dahilindeki bilgilerin paylaşılması kaynak ve isim gösterilerek mümkündür.
(Grande Punto Front Bumper Removal-Open Headlights)