19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Aşama Aşama-Far Temizleme,Karartma Uygulaması

  1. #1
    Gökhan K.
    Derin Mavi kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2011
    Mesajlar
    49
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 46

    Bilgilendirme Konusu Aşama Aşama-Far Temizleme,Karartma Uygulaması

    Selamlar arkadaşlar,şeytan dürttü elim kolum durmuyor zaten;dedim ki şu farlara ve sislere bir el atayım.Geçen hafta bugün işleme başladım ve ancak cumartesi günü bitirebildim aksiliklerden.Olur olmaz nükseden acil işler,misafirlikler,aksilikler derken bir günlük iş neredeyse bir hafta sürdü ama deydi..


    İlk etapta işe farları sökerek başladım.Canavarı lift olmadığı için önü alçak bir yere çektim sağ ve soldaki üstten sökmesi zor,hatta imkansız(Özellikle sağdaki)vidalara alttan müdahale etmek için.

    Kırmızı çember içine aldığım yerler cıvata ve vidaların olduğu yerler,beni en çok zorlayanlar alttan müdahale etmek durumunda olduğum altını çizdiğim cıvatalardı,diğerleri basitçe çıkartılıyor.








    İzmir'e gitmem gerekti,bende üstünkörü toplayıp içine kedi veya herhangi bir zararlı girmesin diye paspasları sıkıştırdım;böcek gibi oldu



    Dedim bari takım taklavatı toplayıp İzmir'de yapayım boş kaldıkça.Sislerin görünen kısımlarını şöyle bir temizler gibi yaptım,



    Sonrası,





    Ardından farlara giriştim(İkinci fotodaki pasta uygulaması doğru bir uygulama değildir çünkü kuruyan pasta gereksiz çiziklere sebep olabilir,pede uygulayıp ped aracılığıyla dağıtılmalı.Uygulamayı yorgunluktan kardeşime devretmiştim,acemilerin sık düştüğü hatalardan birine düşmüş.),







    Peşimi bırakmayan şanssızlığım bu işte de kendini unutturmadı.Özene bezene,parmak uçlarıma kadar terlemeyi göze alarak açtığım sis farının camının bir kısmı diğerini açarken durduk yere kuvvetli bir patlama sesiyle beraber patladı.Ne olduğu hakkında bir fikrim yok,sıcak-soğuk görmedi;darbe almadı...Kıskandı diğerini herhalde,hasedinden çatladı



    Sislerin nikelajlı,dış kısmına zımparayı atıp göbek kısmını boya sıçramaması için maskeledim;





    Sağolsun aracın önceki sahibi farlara ve kapağına işkence yapmış,dişlerin çoğu kırık haldeydi,ayaklar da aynı şekilde.Onları da elden geçirip sıfırından daha sağlam hale getirdik...Bu tamirat öncesi,



    Kapağı açtıktan sonra ilk fotoda işaretlediğim kısımda ufak bir diş var,çerçeveyle camı ayırırken gözden kaçıp zorlamayla camın çatlamasına sebep olabilir.Çerçeveyi kibarca oradan kurtarıyoruz ve çıkartıyoruz.



    Çerçeveleri kabaca zımparalıyoruz,tabii ki boyayacağımız kısımları.Ardından maskeleme ve boyama işlemine geçiyoruz.Araç koyu renk olduğundan ve diğer farları karartılanlardan bir nebze farklı olsun diye kapkara yapmak yerine bazı nikelajlı kısımları da maskeleyerek boyamadım.









    Veee sonuç!



    __________________________________________________ ____



    __________________________________________________ ____



    __________________________________________________ ____


    __________________________________________________ ____


    __________________________________________________ __________________________________________________ ______________


    Şimdi gelelim malzemeler ve ufak tefek püf noktalara...Bu işlemler için gereken tüm malzemeler aşağıda,

    • Siyah sprey boya,mat olup olmaması size kalmış.
    • Farın durumuna göre 1500-2000-2500-3000 grit su zımparası ve zımpara kılavuzu.Maskeleme bandı da almalıyız.
    • Pasta ve cila..Pasta şart değil ama kaliteli bir iş için pasta tavsiye ederim.
      Mümkünse polisaj makinesi,benimkini bir arkadaş ödünç aldı matkap kullandım.Cırt cırtlı zımpara tabanı ve bunu matkaba bağlamak için aparat.Yün polisaj pedi veya finishing(Bitirme pedi-Yani aşındırıcı olmayan yumuşak ped)
    • Cıvata ve vidalar için yıldız tornavida(Ufak olanları alın yanınıza),alyan,lokma-ing. anahtarı.
    • Silikonu yumuşatmak için ısı tabancası veya kuvvetli bir fön makinesi,silikonu ayırmak için birçok düz tornavida ve spatula.Yahut hepsinin işini gören ve GP farını içine sığdırabilecek kadar büyük bir fırın..
    • Sista akvaryum silikonu(Pahalıdır ama çok iyi verim alırsınız) ve silikon tabancası.

    Aklıma şimdilik bunlar geliyor,başka bir şey gelirse aklınıza söyleyin yazıvereyim.


    __________________________________________________ ____

    Far Parlatma

    Öncelikle zımparalarımızı mümkünse bir tas içine sabunlu suyla birlikte koyarak ıslatıyoruz.Ertesi gün işleme geçebiliriz...İlk önce farı yumuşak bir bezle silerek işe başlıyoruz.Fardaki kötü tabaka ne kadar kalınsa o kadar düşük grit zımpara kullanılabilir.Bazı farlarda ise ufak bir solma olur ve pasta-cila dahi kafi gelir.Bunu anlamak biraz tecrübe gerektiriyor fakat dediğim rakamlarda zımpara kullansanız dahi anormal bir sonuçla karşılaşmazsınız yanlış birşey yapmadıkça.Genelde kullanılan grit rakamları yukarıdaki gibidir.En ufak rakamlısından başlıyoruz zımparalamaya.Zımpara yaparken farın sürekli ıslak-nemli olması önemli.Yanınıza camsil kutularından bir tane alıp içine su doldurun ve mümkünse birine sürekli fara sıktırın suyu.Zımparayı elle uygulamak orantısız aşınmaya sebep olacağından zımparayı ya sert bir süngere ya da zımpara kılavuzuna sararak uyguluyoruz.Zımparayı uygularken farın alt ve üst çizgilerine paralel doğrusal hareketler yapıyoruz.Zımparanın grit rakamı yükseldikçe zımpara süresi kaliteli bir sonuç için artarak devam etmelidir.Farın büküm noktaları ve kenarlarına özellikle dikkat etmeliyiz çünkü en çok baskı,dolayısıyla aşınma orada gerçekleşir ve farımızın formunu bozmamak adına oraları kibarca yapmalıyız.Farları sökerek veya araç üzerinde parlatmak mümkündür.Kaputu açtıktan sonra tampon ve çamurluk için zımpara yememesi adına maskeleme bandı kullanmalıyız.Zımparalama süresini anlamak için ufak bir püf nokta vardır,zımparalamaya başladıktan itibaren beyaz bir madde çıkar aynı kesilmiş süt gibi.Zımparaya devam ettikçe kesilir bu madde,bu madde kesildikten sonra yüksek gritli zımparaya geçebilirsiniz.İşlem süresince sürekli ıslak-nemli tuttuğumuz farlarımızı parlatmaya geldi sıra...İşlemleri beklemeden ardı ardına yapmak önemlidir,bir farı zımparaladıktan sonra hemen pasta cila işlemine geçilmesini tavsiye ederim.Zımparayı bitirdik,farda zımparaya başlamamızdan itibaren azalarak eşlik eden hafif bir buğu olacaktır.Şaşırmayın...Farın nemini bezle aldıktan sonra Pasta işlemine geçebiliriz.Pasta kullandığımız zımparalardan daha da ince zımparaymış gibi davranarak buğunun yok olmasını sağlayacaktır.Devamında cila farı parıl parıl parlatacaktır.Pasta ve cilayı çok yüksek devirlerde uygulamamalıyız,bu yüzden matkabın devri ayarlanabilir olursa iyi olur.Pasta ve cilayı çapraz hareketlerle yaparsak daha etkili doldurmuş oluruz mikron boyundaki paralel çizikleri.Halihazırda rotary hareket yapan pedimiz çapraz hareketler sayesinde malzemeyi güzelce yedirecektir.Aynı yerlerde çok oyalanmadan yapmalısınız bu işlemi.Neticede ortaya belki sıfırından daha parlak bir far çıkacaktır ortaya.

    Farlar gözler gibidir;aracı gösteren,sahibini etkileyen,hatta ilk görüşte aşk yaşatan şeyler onlardır belki,tabi sislerin de gamze edasıyla yerini alışı da unutulmamalı


    Farı Kabından Ayırma

    Bu işlem özellikle orijinal Valeo farlarda adamın hayatını kaydırırcasına insana eziyet eder.Açılmaz diyenlere inanmayın,nasıl kapanıyorsa öyle açılır...Her işte olduğu gibi bu işte de ''Beyin bedava!'' felsefesini benimsemek yerinde bir davranıştır.Silikon yüksek ısıya dayanıklı bir madde değildir ve yumuşayıp erimeye başlar.Yaklaşık 8 dakikada 150 derece fırında far plastiğinden önce yumuşar ve erimeye başlar.Tabi bu değişkenlik göstermekte,farınızı sürekli kontrol edin fırın camından.Temas yerlerinin erimemesi için alta tepsi ve folyo,hatta ek bir koruyucu malzeme koymak yerinde bir davranıştır.Sakın ola far camının üzerine yatırmayın.Mikrodalga gibi şeyler de geçmesin aklınızdan nikelajın bünyede ters etki yapar,patır patır patlar ufak çaplı şimşek aydınlatmalarıyla.Fırından çıkardıktan sonra hemen kap ile camı birbirinden ayırmaya çalışırsanız sıkıntısız ve far yapısını bozmadan kap ile camı ayırırsınız.Isı tabancası veya fön makinesiyle uygulamada plastiği ve silikonu yumuşatıp esnetmelisiniz önce ki silikon tabakanın altına girip far camının kaba deyme noktalarına temas edebilesiniz.Tekrar ısıtıp eski haline getirebilirsiniz.Isıttığımız bölgeyi spatula veya düz tornavida yardımıyla özellikle güçlü olan far ayaklarının bağlı olduğu kısımlardan destek alarak halk tabiriyle ''Kanırtma'' dediğimiz işlemi uyguluyoruz.

    Bu işlemleri hallettikten sonra farı açıp istediğimizi yapıyoruz.Far camı ve kaptaki plastikteki silikonları kazıyıp tekrar silikonlayarak kapatıyoruz.Şu sıralar bu işlemi evde gerçekleştirip farları takmak buğu sorununa sebep olacaktır iç-dış ısı farkından dolayı.Biraz ampul kapakları açık gezmek içerideki havanın sıcaklığının eşitlenmesini ve buğunun gitmesini sağlayacaktır.İlk gün buğulanan far ve sislerim bu işlemi de gerçekleştirdikten sonra gerekli formuna kavuştu.


    Bu arada nikelajlı kısımların bir kısmını mavi veya kırmızıya boyamak geldi aklıma ama içimdeki apaçiyi yendim ve bu düşünceyi aklımdan çıkardım.

    Aklınıza takılan bir şey varsa danışabilirsiniz,bu işle profesyonel olarak uğraşan arkadaşlar yanlış anlamasın.Ser piyasa koşullarından rekabet ve açıklık(Uygulama bilgilisi,Know-How),bu uygulamayı daha üst noktaya taşıma ve kaliteli hizmet açısından önemlidir.Açıklık kısmını dile getirdim,bende dolaylı olarak ve bir öğrenci olarak bu işle profesyonel anlamda ilgilenmekteyim.Piyasada zorbalık değil kaliteli ve iyi hizmet konuşsun,bu işi benden daha iyi yapabilecek olan da aktardığım bilgileri kullanarak piyasada benim önüme geçsin ki ben de rekabeti ve kazancımı sürdürmek adına yeni arayışlar içine gireyim.Amaç,hizmet...

    Yakında folyo ile stop karartma ve parklarla birlikte aktif hale gelen ve yanan sinyaller gibi uygulamalarla dönmek umuduyla...


    Konu dahilindeki bilgilerin paylaşılması kaynak ve isim gösterilerek mümkündür.

    (Grande Punto Front Bumper Removal-Open Headlights)
    Konu kadango tarafından (09/02/2012 Saat 19:31 ) değiştirilmiştir.


  2. #2
    Ayberk GÖKSAN
    Ayberk0616 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/10/2011
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.192
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 312

    Standart

    Maşallah elinize emeğinize sağlık yapmak istiyenler içinde çok ayrıntılı açıklayıcı bir anlatım olmuş.Güle güle kullanın


    Türkiye'de çok yakan araba yoktur kol gibi vergi geçirilmiş pahalı benzin vardır

  3. #3
    Serhat Sağlam
    diesel32 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2011
    Yaş
    37
    Mesajlar
    692
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 190

    Standart

    emeğinize sağlık valla imrendim... elimden gelse böyle şeyler keşke ama cesaret edemiyor insan...

  4. #4
    Doğan Can
    uLTRa GP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/02/2008
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.162
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 242

    Standart

    emeğinize sağlık
    Sen gti ını itekle biz gazlarız T-JET le

  5. #5
    alper aslan
    alpimmm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/08/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.473
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1091

    Standart

    Gökhan ellerine sağlık, süper bi iş çıkarmışsın.

  6. #6
    Emr Gnc
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. emrgnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/02/2011
    Mesajlar
    979
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 217

    Standart

    mükemmel olmuş, farda ki bazı yerlerin boyanmaması da güzel bi fikir.

  7. #7
    Alper Şengül
    macman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/06/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    622
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    Vallaha emeğinize sağlık bravo tebrik ederim

  8. #8
    Kamuran BİLGİN
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. SchweppeS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/12/2011
    Mesajlar
    388
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 38

    Standart

    Kapkara olması adha iyi olmazmıydı şahsen iç kısımlar nikelaj kalmış ? Ama emeğine sağlık güzel olmuş
    Konu SchweppeS tarafından (08/02/2012 Saat 01:16 ) değiştirilmiştir.

  9. #9
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Ziyaretci046 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/01/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    far karartma güzel işde çok zahmetliii yazın yapmak kolay kışın zor

  10. #10
    Gökhan K.
    Derin Mavi kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2011
    Mesajlar
    49
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 46

    Mutlu

    Alıntı Ayberk0616 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah elinize emeğinize sağlık yapmak istiyenler içinde çok ayrıntılı açıklayıcı bir anlatım olmuş.Güle güle kullanın
    Teşekkür ederim Ayberk Bey..

    Alıntı diesel32 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emeğinize sağlık valla imrendim... elimden gelse böyle şeyler keşke ama cesaret edemiyor insan...
    Sağolun Serhat Bey,eliniz az bir şey yatkınsa yapılamayacak şey değil.Eğer yapmaya karar verirseniz süreç içinde yardımcı olmaya çalışırım.

    Alıntı uLTRa GP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emeğinize sağlık
    Teşekkürler Doğancan kardeşim..

    Alıntı alpimmm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gökhan ellerine sağlık, süper bi iş çıkarmışsın.
    Sağol Alper abi,elimden geldiğince temiz iş çıkarmaya çalıştım,hoş oldu.

    Alıntı emrgnc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mükemmel olmuş, farda ki bazı yerlerin boyanmaması da güzel bi fikir.
    Vallahi senin araba da siyah Emre kardeşim,benimkinden de koyu,kromaj siyaha iyi giden bir şey hem de diğerlerinden bir farkı olsun diye düşündüm,iyi de oldu.Teşekkürler...

    Alıntı macman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vallaha emeğinize sağlık bravo tebrik ederim
    Sağol Alper abi..

    Alıntı SchweppeS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapkara olması adha iyi olmazmıydı şahsen iç kısımlar nikelaj kalmış ? Ama emeğine sağlık güzel olmuş
    Sinan kardeşim,konu dahilinde kapkara yapmama sebebimi yazdım.Dediğim gibi,koyu renk arabayı iyice kapatmamak adına bazı kısımları boyamadım.Hem de farklı olmalıydı biraz


    Alıntı oto izmir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    far karartma güzel işde çok zahmetliii yazın yapmak kolay kışın zor
    Haklısınız Bey,özellikle dış ortamda çok sıkıntılı oluyor.Nefesinizden dahi nem yapan yüzey çalışmayı aksatıyor.Bende eve aldım getirdim dediğim gibi ki onda bile ufak tefek sıkıntı çıkıyor

  11. #11
    Engin Tok
    Engin_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/08/2010
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.980
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 636

    Standart

    Güzel olmuş güle güle kullanın
    Punto Evo 1.3 Multijet 75 Hp Active

  12. #12
    saygın çetin
    Scirocco 1.4TSI sportline saygin54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/06/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    382
    Nereden
    Sakarya
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 145

    Standart

    elinize emeğinize sağlık çok güzel bir anlatım olmuş...

  13. #13
    aytek aydın
    Araba Hastası AYTEK AYDIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/10/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    729
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 171

    Standart

    gerçekten büyük emek vermişsiniz ellerinize sağlık çok güzel olmuş.
    FIAT LINEA 1.3 EASY

  14. #14
    Umut G.
    The End - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/02/2011
    Yaş
    43
    Mesajlar
    210
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Çok büyük bir emek vermişssiniz elelrinize sağlık. Üst konu olması çoğumuzi için hayırlı olacaktır

  15. #15
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    emeğinize sağlık

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  16. #16
    sedat yıldırım
    sedat06DF5649 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2011
    Mesajlar
    537
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    06DF5649
    Edilen teşekkür: 185

    Standart

    eline sağlık süper olmuş açıklamalarda çok iyi saolasın

  17. #17
    Furkan Sahin
    I <3 Drivingslow.. frkan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2011
    Mesajlar
    400
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    07BEF
    Edilen teşekkür: 110

    Standart

    elinize sağlık çok şık gözüküyor.

  18. #18
    Yalçın OYNARGÜL
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. coll34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/12/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1.396
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 417

    Standart

    emeğine sağlık gerçekten harika olmuş

  19. #19
    Gökhan K.
    Derin Mavi kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2011
    Mesajlar
    49
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 46

    Mutlu

    Alıntı Engin_T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel olmuş güle güle kullanın
    Sağol Engin abi...

    Alıntı saygin54 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elinize emeğinize sağlık çok güzel bir anlatım olmuş...
    Çok teşekkür ederim,elimden geldiğince açıklayıcı olmaya çalıştım.


    Alıntı AYTEK AYDIN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gerçekten büyük emek vermişsiniz ellerinize sağlık çok güzel olmuş.
    İyi dilekleriniz için teşekkürler..

    Alıntı The End Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok büyük bir emek vermişssiniz elelrinize sağlık. Üst konu olması çoğumuzi için hayırlı olacaktır
    Teşekkür ederim,eğer üst konu olmaya uygun ise adminlerden üst konu yapmalarını rica ediyorum.

    Alıntı krm1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emeğinize sağlık
    Teşekkürler..

    Alıntı sedat06DF5649 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eline sağlık süper olmuş açıklamalarda çok iyi saolasın
    Önemli değil,ne demek...


    Alıntı frkan54 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elinize sağlık çok şık gözüküyor.
    Teşekkürler..

    Alıntı coll34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emeğine sağlık gerçekten harika olmuş
    Beğenmenize sevindim,iyi dilekleriniz için sağolun.

Benzer Konular

  1. Buyrun folyo ile far karartma ve stop karartma yaptırmak isteyenler
    StrawBeeRy tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 25/06/2015, 06:03
  2. Far Temizleme (Far Sökülmeden)
    Porque tarafından Araç Bakımı ve Temizlik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 16/01/2013, 21:46
  3. Motor Temizleme Spreyi ile Motor Temizleme İşlemi
    biancoangelo tarafından Araç Bakımı ve Temizlik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 39
    Son Mesaj: 20/09/2012, 15:47
  4. Temizleme Kili
    lastride99 tarafından Araç Bakımı ve Temizlik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 31/07/2011, 21:13
  5. Karbon temizleme
    muusti tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 10/10/2009, 15:04

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com