Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Redline ne kadar sağlıklı?



SchweppeS
28/01/2012, 22:54
Arkadaşlar tjet aracım var bildiğiniz üzre. Bizim araçlarda redline yapmak devri sona vurdurup tık tık attırmak ne kadar sağlıklı? Bu ne tür zarar verir araca yani hızlanmak için yapmalımıyız bunu ?

Honda civic in vtec motorlarında mesela vtec 5000 den sonra açıyo değişiyo bi anda araba. Onlar sürekli redline yapıyo civicçiler peki tjette yapsak nolur motoru alırmıyız elimize :D ?

Luc
28/01/2012, 23:01
Kesici var, bisey olmaz..

Sent my GT-I9100 using

effect1903
28/01/2012, 23:02
Bir kaç seferde almazsın ama sürekli arabanı öyle kullanmaya kalkarsan sonunda motoru alırsın eline :) o devirde motorda oluşabilecek en ufak bir sorunda büyük hasarlar oluşabilir.. Hem yazık değilmi arabana neden öyle yapıyorsun ki sonuçta yarış arabası değil.. Ben hiç zorlamam arabamı hırpalamam da kırk yılda bir eserse biraz basarım o kadar..

EvoKoray
28/01/2012, 23:04
t-jet in vtec kadar sağlam olmadığını düşünüyorum , vtec yüksek devir çevirmeyi ve zorlamayı seven bir motor tjeti bu işlere alet etmeyin :)

SchweppeS
28/01/2012, 23:12
Bugün bir usta kullandı aracımı biraz bağırttı falan işte 1. viteste 6000 falan geldi. Dedim bişey olmazmı yok olmaz zorla biraz aracı dedi. Aslında korktum 1.4 motor sonuçta ne kadar zorlanırki :)

Birde redline görmüyomu bizim arçalar kesicimi var gerçekten. Öyleyse vtec motor daha performanslı hızlı bir motor galiba :)

Luc
28/01/2012, 23:51
t-jet in vtec kadar sağlam olmadığını düşünüyorum , vtec yüksek devir çevirmeyi ve zorlamayı seven bir motor tjeti bu işlere alet etmeyin :)

Kullandin mi hic tjet?

Sent my GT-I9100 using

Luc
28/01/2012, 23:54
Kamuran bir gun gelicem izmir'e sana tjet'in ne oldugunu bizzat uygulamali gostericem.

Bu araba performans arabasi kardesim. Bakimini zamaninda yaparsan, parclarini zamaninda orijinal parcalariyla degisirsen hicbisey olmaz.

Araci kirip dokmedigin surecede istedigin gibi zorlayabilirsin. Zaten aracta senin tepkilerine istedigin cevaplari verir. İsteaende yoramazsin zaten arabayi, o potansiyel mevcut.

Baska araclarla karistirma aracini..

Sent my GT-I9100 using

EvoKoray
28/01/2012, 23:55
Kullandin mi hic tjet?

Sent my GT-I9100 using

Tjet kullanmadım , asla kötü demiyorum zatende Vtec kadar sağlam değil demek istedim yanlış anlaşılmasın

Luc
29/01/2012, 00:00
Tjet kullanmadım , asla kötü demiyorum zatende Vtec kadar sağlam değil demek istedim yanlış anlaşılmasın

Ben her iki aracida kullandim. Birgun gel firsat olursa vereyim benim araci bir bak bakalim..

Sent my GT-I9100 using

effect1903
29/01/2012, 00:51
T-jet motoru gerçekten çok başarılı, tabiri caizse 10 numara motor yapmış fiat, az yakıt tüketim ile performansı bir arada sunan son derece verimli bir motor.. benim gibi biraz performans isteyenler için biçilmiş kaftan.. Sağlamlık olarak V-tec motordan bir eksiği olduğunu sanmıyorum, fiat da motor konusunda çok başarılı bence..

ABNEW
29/01/2012, 01:00
Sürekli olarak 6000 li devirlerde kullanmadıktan sonra herhangi bir zararı olmaz.Bu devire gelince vites büyüterek devir azaltılır.Zaten turbo motor torkunu ve gücünü atmosferiklere göre daha erken üretmekte,

Vtec ile T-jet karşılaştırılamaz.Birisi turbo diğeri atmosferik.VTec te performans almak için zaten üst devirlere çıkmak gerekmekte.T-jette motor zaten 1750d/d da maksimum tork ve 5000d/d da 120bg maksimum güç üretmekte.Elmalarla armutları karşılaştırmamak lazım :)

halils2
29/01/2012, 01:14
fire kullanıcısı olarak aracımı yaz kış 5000 in üzerinde kullanırım genel olarak psikolojime bağlı yani ama şuana dek bi sorunla karşılaşmadım ki tjette de sorun olacağını sanmam neticede 2si de aynı motor yapısına sahip ve dayanıklı motor bence

cemal arslan
29/01/2012, 01:20
atıyorum redline 6 binde başlıyor ve devir kesici 6500 yada 7000...
sen 6 binde sürebilirsin...o devire çıkabilirsin...ama bunun üstünde sürekli araç sürersen...işte motoru kucağına alırsın...

istersen redline de 15 dk aracı sür ...sonra bak bakalım neler oluyor...
çekiciyle sanayiye gidersin...motoru yaptırırsın...

ayrıca...redline da araç sürmek ...aracın tam gücünü vereceği anlamına gelmez...

bir çok araçta....redline yada redline öncesi 500-1000 rpm...aracın vereceği son güçtür...

yani....redline da aracın gücü düşüyor...maksimum gücü alamıyorsunuz...

elbette her marka için geçerli değil ama bir çok markada bu durum böyle..

Tayfun-E30
29/01/2012, 04:05
stock arabanla girdiğin redline aynı zamanda deadline, oralara kadar çevirtmenin bir espirisi yok. tork eğrin düşmüş oluyor zaten turbo araba.. deneyerek her viteste ne zmn atman gerektiğini tespit edebilirsin arabayı yürütmek için..

Du Hast
29/01/2012, 05:25
aşırı beslemeli düşük hacimli bir motor t-jet. arkadaşlar zaten hangi devirde güç verdiklerini yazmışlar bu devrin üstündeki devirlerde sadece ses duyarsınız başka bir işe yaramaz. atmosferik motorlar yüksek devirlerde daha başarılıdır ve daha az yıpranma eğilimi gösterirler ancak turbo beslemeli motorları sürekli üst devirlerde zorlamak sağlıklı değildir. öncelikle segmanlar çabuk aşınırlar, kompresyon zamanla düşmeye başlar. yüksek devirlerdeki zorlama esnasında yataklar arasındaki yağ filmi yırtılıp yatakların çok çabuk aşınmasına neden olur.

mesela bir arabayla kalkacaksınız diyelim. vites değiştirme aralığı max gücün alındığı devrin 500 devir üstü olmalı ki vites atınca max gücün verildiği devrin 500 devir altında olsun. böylece motorun gücünü tam anlamıyla kullanmış olursunuz.
en güzeli cvt sisteme sahip vites kutuları. dip gaz yaptığınızda motor devri sabit olarak max gücün verildiği devirde kalıyor mis gibi

https://www.youtube.com/watch?v=Uh2lNx6thPs

car_audio96
29/01/2012, 10:08
Redline arada yapılmaki kurum atılsın

asil
29/01/2012, 12:09
v tec cıvıc gibi hızlı ve öfkeli filminin bir serisinde t-jet olsaydı emin olun satış patlaması olur şu anki 2 el değeri 30 bin civarı olurdu.turbo motordan bahsediyoz atmosferik değil....

cemal arslan
29/01/2012, 13:36
redline demek...motor yağının daha çabuk bozulması demek...

eğer yağ pompasında sorun varsa...yağlama yeterli olmayacaktır...ve bir çok aksamın bozulması yıpranması hasar alması demek....

izoci
29/01/2012, 14:14
Çook sakat var çook :)

GP COSKUN
29/01/2012, 14:24
bir kere arkadaşlar araçlarınızdaki yağ pompaları belli bir standarda göre üretilirler
1000 devirde de yağlama yaparlar 6000 devirde de yapmaya çalışırlar
ancak devir yükseldikçe bastıkları yağ miktarı artmaya devam eder
çok yüksek devirlerde bahsettiğiniz redlıne devirlere yaklaşıldıkça yağ pompası
yağlama için basmaya devam eder anacak gücü sınırlı olduğundan vede bastığı yağın karetere dönüş süresi uzayacağından normal yağlama yavaş yavaş kalitesini kaybetmeye başlar aşınma hat safhaya çıkar
bir motoru redlıne kadar zorlayıp vites değiştirmenin hiç bire faydası yok
bende cıvıc kullanıyorum ama redlıne kadar asla basmıyorum
çünki benim için benim motorum kıymetli kardeşim
hayırlı sürüşler

Luc
29/01/2012, 22:25
Ya 5. Viteste veya son viteste kac kisi redline gordu aranizda. Ara vitesleri birakin zaten 10sn bilemedin 20sn kaliyor o viteslerde araba dip gaz yurudun mu.

RR mi bu birader redline gorup 330'a dayayalim araci alla alla

Sent my GT-I9100 using