Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Redline ne kadar sağlıklı?

  1. #1
    Kamuran BİLGİN
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. SchweppeS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/12/2011
    Mesajlar
    388
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 38

    Standart Redline ne kadar sağlıklı?

    Arkadaşlar tjet aracım var bildiğiniz üzre. Bizim araçlarda redline yapmak devri sona vurdurup tık tık attırmak ne kadar sağlıklı? Bu ne tür zarar verir araca yani hızlanmak için yapmalımıyız bunu ?

    Honda civic in vtec motorlarında mesela vtec 5000 den sonra açıyo değişiyo bi anda araba. Onlar sürekli redline yapıyo civicçiler peki tjette yapsak nolur motoru alırmıyız elimize ?

  2. #2
    Cüneyt T
    Oz Büyücüsü Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.756
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 559

    Standart

    Kesici var, bisey olmaz..

    Sent my GT-I9100 using
    Oz Büyücüsü

  3. #3
    Mehmet Erduru
    RedLine effect1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.335
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 396

    Standart

    Bir kaç seferde almazsın ama sürekli arabanı öyle kullanmaya kalkarsan sonunda motoru alırsın eline o devirde motorda oluşabilecek en ufak bir sorunda büyük hasarlar oluşabilir.. Hem yazık değilmi arabana neden öyle yapıyorsun ki sonuçta yarış arabası değil.. Ben hiç zorlamam arabamı hırpalamam da kırk yılda bir eserse biraz basarım o kadar..

  4. #4
    Koray Nalbant
    Punt∞ Evo.. EvoKoray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.532
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    16 EV 0..
    Edilen teşekkür: 368

    Standart

    t-jet in vtec kadar sağlam olmadığını düşünüyorum , vtec yüksek devir çevirmeyi ve zorlamayı seven bir motor tjeti bu işlere alet etmeyin
    2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic

  5. #5
    Kamuran BİLGİN
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. SchweppeS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/12/2011
    Mesajlar
    388
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 38

    Standart

    Bugün bir usta kullandı aracımı biraz bağırttı falan işte 1. viteste 6000 falan geldi. Dedim bişey olmazmı yok olmaz zorla biraz aracı dedi. Aslında korktum 1.4 motor sonuçta ne kadar zorlanırki

    Birde redline görmüyomu bizim arçalar kesicimi var gerçekten. Öyleyse vtec motor daha performanslı hızlı bir motor galiba

  6. #6
    Cüneyt T
    Oz Büyücüsü Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.756
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 559

    Standart

    Alıntı EvoKoray Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    t-jet in vtec kadar sağlam olmadığını düşünüyorum , vtec yüksek devir çevirmeyi ve zorlamayı seven bir motor tjeti bu işlere alet etmeyin
    Kullandin mi hic tjet?

    Sent my GT-I9100 using
    Oz Büyücüsü

  7. #7
    Cüneyt T
    Oz Büyücüsü Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.756
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 559

    Standart

    Kamuran bir gun gelicem izmir'e sana tjet'in ne oldugunu bizzat uygulamali gostericem.

    Bu araba performans arabasi kardesim. Bakimini zamaninda yaparsan, parclarini zamaninda orijinal parcalariyla degisirsen hicbisey olmaz.

    Araci kirip dokmedigin surecede istedigin gibi zorlayabilirsin. Zaten aracta senin tepkilerine istedigin cevaplari verir. İsteaende yoramazsin zaten arabayi, o potansiyel mevcut.

    Baska araclarla karistirma aracini..

    Sent my GT-I9100 using
    Oz Büyücüsü

  8. #8
    Koray Nalbant
    Punt∞ Evo.. EvoKoray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.532
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    16 EV 0..
    Edilen teşekkür: 368

    Standart

    Alıntı Luc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kullandin mi hic tjet?

    Sent my GT-I9100 using
    Tjet kullanmadım , asla kötü demiyorum zatende Vtec kadar sağlam değil demek istedim yanlış anlaşılmasın
    2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic

  9. #9
    Cüneyt T
    Oz Büyücüsü Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.756
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 559

    Standart

    Alıntı EvoKoray Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tjet kullanmadım , asla kötü demiyorum zatende Vtec kadar sağlam değil demek istedim yanlış anlaşılmasın
    Ben her iki aracida kullandim. Birgun gel firsat olursa vereyim benim araci bir bak bakalim..

    Sent my GT-I9100 using
    Oz Büyücüsü

  10. #10
    Mehmet Erduru
    RedLine effect1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.335
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 396

    Standart

    T-jet motoru gerçekten çok başarılı, tabiri caizse 10 numara motor yapmış fiat, az yakıt tüketim ile performansı bir arada sunan son derece verimli bir motor.. benim gibi biraz performans isteyenler için biçilmiş kaftan.. Sağlamlık olarak V-tec motordan bir eksiği olduğunu sanmıyorum, fiat da motor konusunda çok başarılı bence..

  11. #11
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Sürekli olarak 6000 li devirlerde kullanmadıktan sonra herhangi bir zararı olmaz.Bu devire gelince vites büyüterek devir azaltılır.Zaten turbo motor torkunu ve gücünü atmosferiklere göre daha erken üretmekte,

    Vtec ile T-jet karşılaştırılamaz.Birisi turbo diğeri atmosferik.VTec te performans almak için zaten üst devirlere çıkmak gerekmekte.T-jette motor zaten 1750d/d da maksimum tork ve 5000d/d da 120bg maksimum güç üretmekte.Elmalarla armutları karşılaştırmamak lazım

  12. #12
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    fire kullanıcısı olarak aracımı yaz kış 5000 in üzerinde kullanırım genel olarak psikolojime bağlı yani ama şuana dek bi sorunla karşılaşmadım ki tjette de sorun olacağını sanmam neticede 2si de aynı motor yapısına sahip ve dayanıklı motor bence

  13. #13
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    atıyorum redline 6 binde başlıyor ve devir kesici 6500 yada 7000...
    sen 6 binde sürebilirsin...o devire çıkabilirsin...ama bunun üstünde sürekli araç sürersen...işte motoru kucağına alırsın...

    istersen redline de 15 dk aracı sür ...sonra bak bakalım neler oluyor...
    çekiciyle sanayiye gidersin...motoru yaptırırsın...

    ayrıca...redline da araç sürmek ...aracın tam gücünü vereceği anlamına gelmez...

    bir çok araçta....redline yada redline öncesi 500-1000 rpm...aracın vereceği son güçtür...

    yani....redline da aracın gücü düşüyor...maksimum gücü alamıyorsunuz...

    elbette her marka için geçerli değil ama bir çok markada bu durum böyle..

  14. #14
    Tayfun AKTÜRK
    Tayfun-E30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    563
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 140

    Standart

    stock arabanla girdiğin redline aynı zamanda deadline, oralara kadar çevirtmenin bir espirisi yok. tork eğrin düşmüş oluyor zaten turbo araba.. deneyerek her viteste ne zmn atman gerektiğini tespit edebilirsin arabayı yürütmek için..

  15. #15
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    aşırı beslemeli düşük hacimli bir motor t-jet. arkadaşlar zaten hangi devirde güç verdiklerini yazmışlar bu devrin üstündeki devirlerde sadece ses duyarsınız başka bir işe yaramaz. atmosferik motorlar yüksek devirlerde daha başarılıdır ve daha az yıpranma eğilimi gösterirler ancak turbo beslemeli motorları sürekli üst devirlerde zorlamak sağlıklı değildir. öncelikle segmanlar çabuk aşınırlar, kompresyon zamanla düşmeye başlar. yüksek devirlerdeki zorlama esnasında yataklar arasındaki yağ filmi yırtılıp yatakların çok çabuk aşınmasına neden olur.

    mesela bir arabayla kalkacaksınız diyelim. vites değiştirme aralığı max gücün alındığı devrin 500 devir üstü olmalı ki vites atınca max gücün verildiği devrin 500 devir altında olsun. böylece motorun gücünü tam anlamıyla kullanmış olursunuz.
    en güzeli cvt sisteme sahip vites kutuları. dip gaz yaptığınızda motor devri sabit olarak max gücün verildiği devirde kalıyor mis gibi

    https://www.youtube.com/watch?v=Uh2lNx6thPs
    Konu Du Hast tarafından (29/01/2012 Saat 05:29 ) değiştirilmiştir.

  16. #16
    Mehmet Altun
    car_audio96 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2007
    Yaş
    31
    Mesajlar
    259
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    Redline arada yapılmaki kurum atılsın
    ÖLÜM Gaz PedaLına Basan Ayakta,
    HAYAT Direksiyonu Tutan KoLLardadır. Bunun EgLencesi ise;
    ÖLümüne Basıp Hayata Tutunmaktır .

  17. #17
    asil suna
    asil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/09/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.656
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35evh87
    Edilen teşekkür: 807

    Standart

    v tec cıvıc gibi hızlı ve öfkeli filminin bir serisinde t-jet olsaydı emin olun satış patlaması olur şu anki 2 el değeri 30 bin civarı olurdu.turbo motordan bahsediyoz atmosferik değil....

    panda 1.2 dnaymic
    grande punto 1.3 active
    fiorino 1.3 emotion
    bravo 1.6 dnaymic

  18. #18
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    redline demek...motor yağının daha çabuk bozulması demek...

    eğer yağ pompasında sorun varsa...yağlama yeterli olmayacaktır...ve bir çok aksamın bozulması yıpranması hasar alması demek....

  19. #19
    Oğuz KOCA
    İl Başkanı (Isparta) izoci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2010
    Mesajlar
    6.648
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    330
    Edilen teşekkür: 1913

    Standart

    Çook sakat var çook
    TSİ Jetta.

  20. #20
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    bir kere arkadaşlar araçlarınızdaki yağ pompaları belli bir standarda göre üretilirler
    1000 devirde de yağlama yaparlar 6000 devirde de yapmaya çalışırlar
    ancak devir yükseldikçe bastıkları yağ miktarı artmaya devam eder
    çok yüksek devirlerde bahsettiğiniz redlıne devirlere yaklaşıldıkça yağ pompası
    yağlama için basmaya devam eder anacak gücü sınırlı olduğundan vede bastığı yağın karetere dönüş süresi uzayacağından normal yağlama yavaş yavaş kalitesini kaybetmeye başlar aşınma hat safhaya çıkar
    bir motoru redlıne kadar zorlayıp vites değiştirmenin hiç bire faydası yok
    bende cıvıc kullanıyorum ama redlıne kadar asla basmıyorum
    çünki benim için benim motorum kıymetli kardeşim
    hayırlı sürüşler


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  21. Bu mesajı için 3 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Sağlıklı ve Mutlu Yıllar
    Scottie tarafından Doğum günü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 06/04/2011, 09:29
  2. Mutlu ve Sağlıklı Nice Yıllara
    Scottie tarafından Doğum günü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 04/04/2011, 18:42
  3. Mutlu ve sağlıklı yıllar....
    Scottie tarafından Doğum günü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 06/01/2011, 10:55
  4. Sağlıklı bir yaşam için...
    JASMINE tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 20/01/2010, 00:11
  5. BLaCK DesigN Style - BMW Redline
    BLaCK DesigN tarafından Sanal modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 27/10/2007, 03:55

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com