Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : -8 derece ve vites kolu donmuş



gmb
18/01/2012, 11:12
sabah arabayı çalıştırmak için kontağı çevirdim ekranda -8 gösteriyor, neyse derin bir nefes alıp bastım marşa hemen çalıştı, el frenin indirdim ama vites kolu mazur görün "kazık" gibi olmuş sadece 1. ve 2. vitese geçiyor sağa sola hareket etmiyor, biraz bekledim, baktım olmayacak kilitledim arabayı, ben bu tarz bir durumla daha önce karşılaşmadım herhangi bir sıkıntı olur mu?

imdesign
18/01/2012, 12:10
Arkadaşın C3 ünde de aynı sıkıntı vardı geride bırakınca hiçbir şekilde çıkmıyordu olduğu

yerden, ama ileride herhangi bir donma oluyorsa bir kaç yüz metre ilerlemek faydalı oluyor.

Kendiliğinden açılıyor. Kısaca Yerinde Çalışır vaziyette bir miktar ilerlemesi faydalı olur.

takres
18/01/2012, 12:16
birinci ve ikinci viteste biraz gitseniz açılırdı belki...

gmb
18/01/2012, 12:36
birinci ve ikinci viteste biraz gitseniz açılırdı belki...

:) geri çıkmam gerekiyordu

izoci
18/01/2012, 13:08
Denizli o kadar soğuk oluyormu ya vay anasını

aykut_1914
18/01/2012, 13:19
dün bir arkadaş başlık açmıştı forumda,yaklaşık 27 dakika bekledikten sonra açılmış :)
başlık değilde bir mesaj olabilir,ama daha dün yazdı kahramanmaraştan bir kişi

gmb
18/01/2012, 13:47
okudum biraz önce, doğu illerinde (soğuk illerde) 2-3 ay punto kullanmak zor anlaşılan, kamyoncular gibi altında lastik mi yaksak acaba :)

gmb
18/01/2012, 13:48
Denizli o kadar soğuk oluyormu ya vay anasını

sormayın bazı mahallelerde doğalgaz hatları donmuş sabaha karşı

ersan16
18/01/2012, 14:26
bu sabah benimde başıma geldi , foruma yazacaktım yeni vakti buldum. aynı dertten konu bile açılmış hemde

sabah arabayı çalıştırdım 30 saniye bekledim vitese elimi attım.vites donmuş :D biraz yerinde gaz verdim .birazda vitesi zorladım vites açıldı. viteslerin hepsine giriş yaptım kontrol ettim. boşa aldıktan sonraeski hali kadar esnek olmuyordu tabi. en fazla 2dk bekleyip , bastım gaza işe geldim. problem olmadı ama çok şaşırdım. ilk defa donan vites gördüm :D

kartal3520
18/01/2012, 18:56
Bende 11 civarında okula gidecektim aracı korkarak çalıştırdım.( çünkü gün geçmiyor ki sıkıntı çıkarıyor).Neyse çalıştı yola koyuldum benim kapıdan bir zırıltı sesi akıllara zarar.Sanki kapının içine at sineği kaçmış gibi.Canım sıkıldı 2 geçirdim kapıya b,raz kesildi sonra yine başladı.Tamam dedim bir arıza daha çıktı daha buğu sorunu çözülmeden.Akşam servise gidecektim harekete geçtim bu defa kapıda ses seda yok.Anlamadım ne olup bittiğini.Ama şu gerçek ki bu arabanın motoru iyi olabilir ama işçilik kötü arkadaşlar.Kapılarınıza baktınız mı hiç insan kapıya boydan boya lastik takar çift bassın izolasyon daha iyi olsun diye.Omdan bile çalmışlar.Ben bu aracı aldığıma açıkçası pişmanım.....

timurgoksel
18/01/2012, 19:17
el frenide çekme bu soğukta

Ersal
18/01/2012, 20:35
Soğuk havalarda el frenini çekmeyin çekerseniz balatalar kampanaya yapışır ve hareket edemezsiniz.

uzuncocuk
18/01/2012, 20:49
-8 ??? -20 lerde calıstırıyorum kımı zamanlar ılk anda vıtesın sert olmasını kafaya takmayın... tıtrptonıc ıcın bısey dıyemem ama manuel ıcın , zor kullan gecır 5 dakıkaya acılıyor... bırde aracı calıstırınca ısınmasını bekleme ufaktan sur gıtsın... daha rahat acılır.

byspayn
18/01/2012, 22:15
Valla bugün indim çalıştırdım aracı tam olarak -8 gösteriyordu bende de :-) Debriyaja bastım ve çalıştırdım tek marşta çalıştı çok şükür ve vites normaldi. Başka bir sıkıntı olmasın sizde?

Sent my MT11i using

bulut
19/01/2012, 01:54
slmlar arkadaşlar , aracımda 2 gündür vites donması oluyor. geçtiğimiz pazartesi gecesi aracı 1. viteste bıraktım sabah calıştırmak istediğimde aracı boşa alamadım 15 dk. ayagım debriyajda bekleyerek vitesin cözülmesini bekledim ve sonunda agır agır cözüldü, hareket ettirdikçe normale bindi. sonraki gece aracı boşta bıraktım, en azından vites donsa bile debriyaj acısından sıkıntı yaşamamak için. bu sabah aracı calıstırdım ama tam 27 dk. sonra aracı 1. vitese zor da olsa gecirebildim. sabah erkenden servise ugradım ve sorunu anlattım. bana ; sık sık olan bir olay dediler ve aslında araçta bir sorun olmadıgı eger acil bir çözüm isteniyorsa; sorunun vites halatlarından oldugunu degişmesi gerektiğini, fakat degişmesine ragmen bu tür sıkıntıların tekrarlanabilecegi söylendi. yani bu noktada tek çözüm aracı zorlamadan egerki vites donmuş ise aracı çalıştırıp vitesin çözülmesini beklemekmiş. aracımın şansuman yagına baktırdım aynı zamanda ve biraz eksilen şansıman yagımı tamamladılar. bakalım bu gece ankara için hava cok soguk , gece -12 lerde ve aracı yine boşta bıraktım. sabah tekrar bakıcam. servis şansıman yagıyla alakası yok dedi ama şamsıman yagını eksik olma ihtimalini düsünerek kıyaslıcam. gercekten can sıkıcı bir durum.

ayrıca konuyla alakalı tecrübesi ve bilgisi olan dostlarıma bir sorum olacak;
tabi bu arada bu soruma servis çalışanları her nekadar ''sorun olmaz'' deselerde birde sizden tecrübeye baglı bilgi almak istedim ;
- aracı 15 dk debriyaja basılı tutarak çalıştırdım ve vites kolunu biraz acelecilik ve sinirle beraber vitese geçirmek için zorladım bana herhangi bir sorun cıkartırmı?

defeat
19/01/2012, 10:49
Aynı sorun sattığım T-Jet'imde başıma gelmişti.Bundan önce de sattığım RSİ'mda böyle birşey yaşadığımdan çok ince şanzuman yağı koyduk ustamla.Mobil'in özel bir yağıydı ve pahalıydı fakat daha sonra bu tür salakça bir problem çıkarmadı arabalarım.Vitesler kaymak gibi oldu.

gmb
19/01/2012, 10:58
bu sabah -6 ve aynı sorun kaldığı yerden devam ediyor, dün gece yaklaşık 50 km yol yaptım arabayı park ettiğimde sıcaklık -4 dereceydi, sabah arabayı çalıştırdım tek marşla aldı ama vites yine kazık ben bu işi araştırayım biraz, başımıza başka bir sorun çıkarmasın

bulut
19/01/2012, 11:19
En kaliteli ve Gerekirse en pahali sansizman yagini bulup demek lazim. Suan tek cözum bu gibi gorunuyor

fraust
19/01/2012, 11:25
vites falan neyse de geçen gün benimki motor ışığı yaktı ve servise götürün falan gibi bi uyarı verdi. kontağı bi kaç kere kapatıp açtım ama uyarı devam etti. sonrasında 30-45 dk falan yol yaptım. bi kenara çekip kontağı kapatıp tekrar açtım uyarı falan gelmedi bu defa. 2-3 gündür de gelmiyor uyarı.

servise götürmeme gerek var mı sizce?



.

gmb
19/01/2012, 11:29
donan vites halatları mı yoksa şanzuman yağı mı? eğer yağ donuyorsa kaliteli yağla sorun giderilir ki -8 /-10 derecede dişli yağı donmaz (sertleşmeyi kastetmiyorum) ama anladığım, birkaç yerden okuduğum kadarıyla vites halatları donuyor

xarsi
19/01/2012, 12:47
selam arkadaşlar.. ben aşırı soğuklarda düz park yerinde el frenini kullanmıyorum, el freninin donması daha kötü, bu yüzden 1. viteste bırakıyorum. sabah ise gerçekten çok ağırlaştığını farkettim.. birkaç dakikaya kendine geldi..

samoslu
19/01/2012, 13:02
Aynı sorun bende de olmuştu. Vites kabloları üreten bir firmada proses mühendisi olarak çalıştığım için deneyimlerinden yola çıkarak size vites kablosunun preslendiği bölgeden kayma yaptığını, dolayısı ile oluşan boşluğa su dolduğunu ve araç ısınınca suyun eridiğini ve ileride aynı sorunu tekrar ve tekrar yapacağını bildirmek isterim. Dilerseniz bir mail ile daha sonra resimli de açıklama yapabilirim.

Aracınızın garantisi var ise direk vites kablolarını değiştirmelerini isteyin. Tecrübe ile sabittir. Vites dondu şikeyeti ile giderseniz muhtemelen değiştirmeyecekler.

samoslu
19/01/2012, 13:10
slmlar arkadaşlar , aracımda 2 gündür vites donması oluyor. geçtiğimiz pazartesi gecesi aracı 1. viteste bıraktım sabah calıştırmak istediğimde aracı boşa alamadım 15 dk. ayagım debriyajda bekleyerek vitesin cözülmesini bekledim ve sonunda agır agır cözüldü, hareket ettirdikçe normale bindi. sonraki gece aracı boşta bıraktım, en azından vites donsa bile debriyaj acısından sıkıntı yaşamamak için. bu sabah aracı calıstırdım ama tam 27 dk. sonra aracı 1. vitese zor da olsa gecirebildim. sabah erkenden servise ugradım ve sorunu anlattım. bana ; sık sık olan bir olay dediler ve aslında araçta bir sorun olmadıgı eger acil bir çözüm isteniyorsa; sorunun vites halatlarından oldugunu degişmesi gerektiğini, fakat degişmesine ragmen bu tür sıkıntıların tekrarlanabilecegi söylendi. yani bu noktada tek çözüm aracı zorlamadan egerki vites donmuş ise aracı çalıştırıp vitesin çözülmesini beklemekmiş. aracımın şansuman yagına baktırdım aynı zamanda ve biraz eksilen şansıman yagımı tamamladılar. bakalım bu gece ankara için hava cok soguk , gece -12 lerde ve aracı yine boşta bıraktım. sabah tekrar bakıcam. servis şansıman yagıyla alakası yok dedi ama şamsıman yagını eksik olma ihtimalini düsünerek kıyaslıcam. gercekten can sıkıcı bir durum.

ayrıca konuyla alakalı tecrübesi ve bilgisi olan dostlarıma bir sorum olacak;
tabi bu arada bu soruma servis çalışanları her nekadar ''sorun olmaz'' deselerde birde sizden tecrübeye baglı bilgi almak istedim ;
- aracı 15 dk debriyaja basılı tutarak çalıştırdım ve vites kolunu biraz acelecilik ve sinirle beraber vitese geçirmek için zorladım bana herhangi bir sorun cıkartırmı?

Kablolara belli bir kuvvet uygulayacak test yapılıyor. Araçta da bir insanın maksimum uygulayacağı kuvvet 100 kg yu geçmiyor. Kablolar da bu kuvvetlere dayanıklı olarak üretilmekte. (Araç pozisyonuna göre bu değer 72 kg ile 100 kg arasında değişir). Bu nedenle bir sorun olacağını tahmin etmiyorum.

gmb
19/01/2012, 14:14
Aynı sorun bende de olmuştu. Vites kabloları üreten bir firmada proses mühendisi olarak çalıştığım için deneyimlerinden yola çıkarak size vites kablosunun preslendiği bölgeden kayma yaptığını, dolayısı ile oluşan boşluğa su dolduğunu ve araç ısınınca suyun eridiğini ve ileride aynı sorunu tekrar ve tekrar yapacağını bildirmek isterim. Dilerseniz bir mail ile daha sonra resimli de açıklama yapabilirim.

Aracınızın garantisi var ise direk vites kablolarını değiştirmelerini isteyin. Tecrübe ile sabittir. Vites dondu şikeyeti ile giderseniz muhtemelen değiştirmeyecekler.

peki o suyu girdiği yerden çıkarmanın ve o bölgeyi izole etmenin bir yolu yok mu?

samoslu
19/01/2012, 14:18
Su elbette girdiği yerden buharlaşacak ancak daha sonra yine aynı sorun oluşur. Direk kabloyu değiştirmek gerekli. Çünkü kablo kaplamalı bir kablo ve içerisinde teller bulunmakta. Zamanla bu kaplama çekebiliyor, teller dışarı çıkabiliyor, yada teller preslendiği parçanın içerisinden belli bir mesafe çıkıyor. Her iki durumda da sonuçta teller dışarısı ile temas halinde olduğu için su dolduğu durumda donarsa kablo vitesten şanzımana iletimi sağlamıyor.

gmb
19/01/2012, 15:29
merhaba,

biraz araştırma fırsatım oldu bu konuyu özellikle iskandinav ülkelerinde 1.3 ve 1.9 dizel motorlarda çok sık rastlanan bir problemmiş halattlar donuyormuş anlık çözüm sıcak su dökmek (sanırım vites körüğünü söküp dökülecek), kalıcı çözüm ise halatların kuruduktan sonra soğuğa karşı dayanımlı sprey greslerle yağlanması, bu yöntemle problemden kurtulan oldukça fazla kullanıcı var

maddogjr75
19/01/2012, 17:53
Bugün aynı sorun benim de başıma geldi Bursada.Sadece 1 ve 2 ya geçiyordu araba.Telaşlandım servisi aradım .Biraz devam edin çözülür dediler.300-500 metreden sonra herşey normale döndü

bulut
21/01/2012, 01:59
Kablolara belli bir kuvvet uygulayacak test yapılıyor. Araçta da bir insanın maksimum uygulayacağı kuvvet 100 kg yu geçmiyor. Kablolar da bu kuvvetlere dayanıklı olarak üretilmekte. (Araç pozisyonuna göre bu değer 72 kg ile 100 kg arasında değişir). Bu nedenle bir sorun olacağını tahmin etmiyorum.
abi teşekkür derim.

bulut
21/01/2012, 02:05
Su elbette girdiği yerden buharlaşacak ancak daha sonra yine aynı sorun oluşur. Direk kabloyu değiştirmek gerekli. Çünkü kablo kaplamalı bir kablo ve içerisinde teller bulunmakta. Zamanla bu kaplama çekebiliyor, teller dışarı çıkabiliyor, yada teller preslendiği parçanın içerisinden belli bir mesafe çıkıyor. Her iki durumda da sonuçta teller dışarısı ile temas halinde olduğu için su dolduğu durumda donarsa kablo vitesten şanzımana iletimi sağlamıyor.
merak ettiğim bir şey daha sorucam abicim; ben serviste vites halatlarını degişimi için fiyat aldım ve bana 500-600 tl civarı bir fiyat verdiler. bana halatları degiştirdiklerinde bile tekrar aynı sorun zamanla olabilir dediler. ben halatları degiştirmesem ve şanzıman yagımın bakımlarını zamanında yaptırsam bana extra bir sorun cıkartırmı merak ediyorum. -10 -20 lerde aracı biraz beklayip öyle yola cıkıcaz artık :) baska yolu yok

sebasti
21/01/2012, 03:19
Bu sabah -10 derecede iken tamamen aynı şeyi bende yaşadım.
debriyaj kütük gibi olmuştu, vites geçmiyordu, 10 km sonra normale döndü ama ilk etapta çok zor oldu. Motor sesi arttı sadece biraz.

tahripkar
24/01/2012, 12:36
ben doğudayım aynı problem benımde başıma geliyor el frenını cwekmeden park ediyorum. sabah kalktıgımda vites kolu donmus oluyor . çalıştırdıktan sonra bir iki dakıka bekleyıp hareket edıyorum yaklaşık 3-5 km de vites cözülüyor. onun dısında soğuk havanın puntoya hiç bir yan etkısı yok tek marşta çalıştırabılşıyorum. bazı arkadaslar kışın 2-3 ay punto iş görmüyor demışte..

evo_dynmc
01/02/2012, 21:42
arkadaşlar bir şey sormak istiyorum, malum günlerdir kış var araba yarıya kadar kar doldu servis de varken aracı çıkartmıyorum, hareket ettirmesek bile arabayı biraz rölantide çalıştırmak gerekir mi? böyle bir ihtiyaç var mıdır arkadaşlar?

gmb
02/02/2012, 01:36
2-3 günde bir 10 dakika çalıştırmak en azından psikolojik olarak sizi rahatlatır hem de akünüz şarj olur, motor ısınır... ama konuyla ilgili olarak vites donmasına ben artık alıştım artık arabayı 1. viteste ve çalıştırdıktan sonra yürüyebilecek konumda yani önü boş şekilde park ediyorum daha siteden çıkmadan vites çözünüyor

ilbilge_11
02/02/2012, 13:12
bendede bu sabah oldu gece don vardı aracı 1.viteste bırakmıstım sabh arba maşallah çalıstı ama vites donmustu babam eski kamyoncu oldugundan onu aradım arabayı ileri geri hareket ettir dedi (ön tarafı binaya bakıyordu geri vitesede geçmiyor) işe yaramadı debriyaja defalarca bastım cektim olmadı babam halatlara sıcak su dök dedi ama ben yetlrini bilmediğimden yapamdım servis de halatlar donmustur dedi hava ısınınca normale döner dedi ama ben birsey soracam bazı zamanlar havanın iyi olduğu zamnlarda da 1. vitese geçerken sıkıntı çıkarıyordu acaba yağından mı kaynaklanıyor ne yapmalıyım arkadaşın dediği gibi halatlar pahalı iş

comanchee
02/02/2012, 14:22
donan vites halatları mı yoksa şanzuman yağı mı? eğer yağ donuyorsa kaliteli yağla sorun giderilir ki -8 /-10 derecede dişli yağı donmaz (sertleşmeyi kastetmiyorum) ama anladığım, birkaç yerden okuduğum kadarıyla vites halatları donuyor


coşkun beyde halatları donduğunu söylemişti

ilbilge_11
02/02/2012, 18:23
yağını değiştirip olumlu sonuc alan var mı beraberinde yağ olarak ne tavsiye edersiniz yaklasık fiyatı ne kadarsır