Orijinalini görmek için tıklayınız : Punto Vites Geçişlerine Alışamadım
puntoevo_06
06/07/2011, 20:38
Arkadaşlar,
punto evo aracım daha yeni, ilk kez dizel araba kullanıyorum bununla bir ilgisi var mı bilmiyorum ama, vites geçişlerine bir türlü alışamadım. arabada mı bir gariplik var ben de mi anlamadım. 5 yıldır aktif araba kullanıyorum. Debriyaj-gaz ayarını yapamıyor olduğumu sanmıyorum, ama bu aracın gazı/debriyajı vb sistemlerinde yeni teknoloji birşeyler mi var. özellikle 1-2-3 vites geçişlerinde, vitesi bir üst vitese taktıktan sonra debriyajdan ayağımı kaldırıp sonrasında gaz verdiğim esnada, arabada bir sarsıntı-kasılma oluyor. Sanki yeni araba kullanmayı öğrenenler gibi, vites geçişlerini ayarlıyamıyormuşum gibi oluyor. Bu arabada vites geçişlerini akıcı bir şekilde yapmanın bir püf noktası var mı arkadaşlar, lütfen paylaşın. Nerdeyse arabadan soğuyucam.
Teşekkürler.
herzaman buyuk PUNTO
06/07/2011, 20:45
Merhabalar bende gpunto aldıktan sonra 1-2 gün aynı sıkıntıyı yaşadım arac dizel olması sebebi ile benzinli araclardan kullanımı bir nebze fark diyor.Puntolar çok seriler fakat seriliklerini biraz geç kazanıyorlar bu sebeple ayağını tam debriyajdan kaldırmadan biraz daha fazla gaza yüklen ayrıca pedal mesafeside biraz daha uzun bu yüzden gaza yüklenmekten korkma ;) debriyajı tam bırakmadan biraz daha fazla gaz oluşan boşluğu kapatacaktır.Şuan aracımı benzinli gibi seri kalkışlarla kullanabiliyorum ışıklarda alayına gider :) aracta en ufak bir sorun olduğunu düşünmüyorum.
Yolun durumuna göre vitesi doğru devirde değiştirmen lazım ve ayağını debriyajdan yavaş çekmen lazım. Biraz uğraşınca alışıyorsun ama hiç beklemediğin anda yine de aracı sarsabiliyorsun bazen :( arabadan soğutacak bir sorun değil bence onun yerine arabaya alışmayı dene.
Valla aynı problem bendede var aracı benzinli gibi kullanmak buna sebeiyet veriyor,benimde ilk dizel tecrübem vites değişiminde ki sarsıntı aracın tork un dan kaynaklanıyor,ya debriyajı yavaş bırakıcaz yada gaza basıcaz.
alışana kadar 3000 devir de vites değiştirin altında değiştirmeyin.. dizel araçlarda aracın silkeleme yapması için devirin çok alt seviyede tutuluyo olması lazım bunun dışında dizel aracı stop ettiremessiniz zaten
bvulgari
07/07/2011, 00:49
Seri araç kullanmak istiyorsan 3000 devire geldimi değiştir vitesi normal kullanımdada 2000-2500 devir aralıgında vites yükselttiysen biraz daha yavas cek ayagını debriyajdan.
ayak debriyajdayken gaz verme ve gazdan ayagını cekmeden debriyaja basma böylece baskı balatan da gayet uzun ömürlü olur..
aracı ilk aldığımda geçişler yavaştı seri değildi ama titreme yapmadı hiç (1.3 multijet için)ancak 1000 km yi geçince araın biraz serileştiğini farkettim hoşuma gitti :)
debriyaj uzun olduğu için ilk etapta biraz hızlı çekmeniz gerekiyor...
Arkadaşlar,
punto evo aracım daha yeni, ilk kez dizel araba kullanıyorum bununla bir ilgisi var mı bilmiyorum ama, vites geçişlerine bir türlü alışamadım. arabada mı bir gariplik var ben de mi anlamadım. 5 yıldır aktif araba kullanıyorum. Debriyaj-gaz ayarını yapamıyor olduğumu sanmıyorum, ama bu aracın gazı/debriyajı vb sistemlerinde yeni teknoloji birşeyler mi var. özellikle 1-2-3 vites geçişlerinde, vitesi bir üst vitese taktıktan sonra debriyajdan ayağımı kaldırıp sonrasında gaz verdiğim esnada, arabada bir sarsıntı-kasılma oluyor. Sanki yeni araba kullanmayı öğrenenler gibi, vites geçişlerini ayarlıyamıyormuşum gibi oluyor. Bu arabada vites geçişlerini akıcı bir şekilde yapmanın bir püf noktası var mı arkadaşlar, lütfen paylaşın. Nerdeyse arabadan soğuyucam.
Teşekkürler.
Sorun sizde değil. ne yaparsanız yapın araç bir miktar silkeleme yapıyor. bunu benim aracımda yapıyor. benden bir hafta önce evo alan bir arkadaşımın da aracı aynısını yapıyor. küçükyalı birmot servisine bunu sordum. hatta ustayla tur bile attık birlikte. debriyaj sistemi hidrolik olduğu için; pedalı yukarı çekerken sistem debriyajı bir yerden sonra lak diye kapıyor ve ani bir silkeleme oluyor. bunun bir diğer sebebide dizel motorlarda ki yüksek tork. araç bir anda kendini ileri atıyor. yapabileceğiniz tek şey olabildikçe debriyajı yavaş ve kontrollü çekmek. oda bazen can sıkabiliyor. seri ve ani kalkışlarda araç 1. vitesten 2. vitese geçerken sallıyor. servis'in yalancısıyım :) "bir süre sonra balata aşındıkça silkeleme azalacaktır" dedi...4700 km oldu aracım. sorun hala devam ediyor. ne zaman aşınacak bende merak ediyorum :):)
Sorun sizde değil. ne yaparsanız yapın araç bir miktar silkeleme yapıyor. bunu benim aracımda yapıyor. benden bir hafta önce evo alan bir arkadaşımın da aracı aynısını yapıyor. küçükyalı birmot servisine bunu sordum. hatta ustayla tur bile attık birlikte. debriyaj sistemi hidrolik olduğu için; pedalı yukarı çekerken sistem debriyajı bir yerden sonra lak diye kapıyor ve ani bir silkeleme oluyor. bunun bir diğer sebebide dizel motorlarda ki yüksek tork. araç bir anda kendini ileri atıyor. yapabileceğiniz tek şey olabildikçe debriyajı yavaş ve kontrollü çekmek. oda bazen can sıkabiliyor. seri ve ani kalkışlarda araç 1. vitesten 2. vitese geçerken sallıyor. servis'in yalancısıyım :) "bir süre sonra balata aşındıkça silkeleme azalacaktır" dedi...4700 km oldu aracım. sorun hala devam ediyor. ne zaman aşınacak bende merak ediyorum :):)
15 - 20 binden sonra pamuk gibi vites değiştirirsiniz :)
dikkat edersem ne vites yükseltirken nede düşürürken hiç silkeleme olmuyor
okuduğum kadarıyla herkes hem fikir dizellerde vites değişimini 3000 devirin altında yapmayın benzinli gibi olmaz gaz pedalına çok fazla basmayın turboyu devreye alabilir hele şehir içinde dur kalklar fazla olunca turbo devreden çıkmak için siz kontağı kapatsanızda 1-2 dakika daha çalışmayı sürdürür aracınızı uzun soluklu kullanmak istiyorsanız buna dikkat edin dizel daha yumuşaktır benzinli gibi olmaz saygılarımla...
aslanerh
10/07/2011, 00:57
amerikalıların bir lafı var; "welcome to the " :)
Klima açık olduğunda sanki vites geçişlerine biraz daha dikkat etmek gerekiyor, gazı daha çok vermek gerekiyor.
Mugen_punto
10/07/2011, 22:56
Bende ilk aldığım gün dualojikte oto. modda kullandım vites geçişleri sarsıntılı vede yüksek vites düşük hız 60 km hızla giderken 6. viteste :) hemen sola doğru bir tokat attım vitese kontrolü ele aldım:D vites geçişlerini hisssetmemek için vites değiştirme esnasında gazdan ayağımı çekip vitesi yükseltip yada alçaltıp kısa zamanda gaza basıyorum sanki düz vites hissi veriyor. tavsiye ederim..
hakguner
11/07/2011, 15:18
Bende de bu sorun var. Benim araç benzinli gerçi.
Vites değişim aralıklarını kısa tutarak silkelettirmiyorum.
Leoapricorn
10/08/2011, 22:07
arkadaşlar bende de starjet var. aynı sorunu ben de yaşıyorum. 1. vitesten 2 ye geçerken sarsılıyorum. ayrıca 1. vitesteyken gazdan ayağımı çektiğimde araba birden kösülüyo yavaşlıyo. bi yerden sonra alışılıyo ama her an aynı şeyi yaşamamak için kendini kasmaya başlıyosun. hele şehiriçi trafikte dur kalk yapıyosan bu sarsıntı inanılmaz huzursuz ediyor. bir de yanınızda yolcular varsa onlar bile fark ediyor dur kalktaki problemi. fiat araçların hepsinde aynı problem var herhalde. allah kolaylık versin.
ara gazı tüm sıkıntınızı alır arkadaşlar :)
arkadaşlar bende de var aynı sorun hatta subap problemimi var diye düşündüm benim araç benzinli 95 hb 6 ileri vites dur kalklarda özellikle 1.viteste iken yürür halde leyla oluyor ikiden üçe geçerkende ses geliyor ayağını biraz geç cekince debriyajdan sorun kalkıyor ama bu seferde baskı balatadan gidiyor
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.