Orijinalini görmek için tıklayınız : Punto Evo Motor Açılımı
LorDracula
28/06/2011, 22:34
Merhaba arkadaslar 1 hafta önce punto evo 1,3 mjet aracım geldi bir haftadır kullanıyorum bu araçların motorları acılmıs olarakmı geliyor yoksa 1000 km kadar devirli bir şekilde kullanmamızmı gerek suanda 600km olduda ben fazla kasmadım motoru bilgilendirirseniz sevinrim.
Hayırlı uğurlu olsun,ilk 1000 km 2000-3000 devir kullanmalı ara ara çok kısa süreli yüksek devire çıkmalı diye biliyorum 4000-4500 devir bandı.
LorDracula
28/06/2011, 22:52
sağolasın bu bir kaç gündür bende 3000 üzerine cıkıyorum ara viteslerde 5 te cıksak fazla bir işe yarıyacağını sanmıyorum motor acmak için sanırım. :)
bvulgari
28/06/2011, 22:59
herzaman için 1750-3000 devir aralıgında gezmek en iyisi..
LorDracula
28/06/2011, 23:02
herzaman için 1750-3000 devir aralıgında gezmek en iyisi..
bende onu yapmaya calısıyorum aracın kendisi vitesi ne zaman atmam için ısığı yaksa vites atmaya calısıyorum oda 2000 devirde işaret cıkıyor hız 60km 5 vitese atıyorum :))
Zaten çok yüksek devir çeviren araçlar değil bunlar,motorun sağır olacağı düşünceside çok ölü devir kullanmadığınız sürece söz konusu olmaz.
LorDracula
28/06/2011, 23:19
evet bide sağırlık var ama yakarı azda olsa arada teme cıkarım ben ordada yediririm mazotu :)
evet bide sağırlık var ama yakarı azda olsa arada teme cıkarım ben ordada yediririm mazotu :)
Teme çıkmana gerek yok az önce dediğin gibi 5. vitese takmana da gerek yok,
Vitesi boşa al motoru çalıştırıp ısıt,gaza bas,devir ibresini 5000 e getir 2 dk burada tut, sonra 4500 civarlarında kal sonra bir daha 5000 civarlarına gel böyle aralıklı bi 10-15 dk yaptınmıydı,teme çıkmana gerek kalmaz, belki motor önden hava almayacağı için hareret yapabilir ama kışın daha rahat olur :)
Benim bildiğim; artık yüksek teknoloji ile üretilen yeni tip araçlarda, motor açma diye birşey olmuyor.
bvulgari
28/06/2011, 23:49
Hiç gerek yok sakın öyle 5000 devirlerde 4500 devirlerde gezme..yazık günak motora..Sağır falan olmaz motor ..Çok düşük devirde silkeletme yeter..Baktın gaz verince toparlayamıyo kendini rampa yukarı olur falan o zmn vites küçültürsün yada zaten bilirsin hangi devirde hangi viteste çekicegini arabanın..Bunun dışında 3000-3200 devirin üstüne hiç çıkmasan en iyisi..
Araç yükte değilken gaz vermek çok zararlı enjeksiyonlu araçlarda.
LorDracula
28/06/2011, 23:55
dizel araç ilk defa kullanıyorum bilgim sıfır desem en doğrusudur. onun için sizlere sorup öğrenecem yoksa halim perişan servistende cıkamam :)
Araç yükte değilken gaz vermek çok zararlı enjeksiyonlu araçlarda.
Neden ?
bvulgari
29/06/2011, 00:16
Aynı şekilde durup dururken devir çevirmek turboya da zarar diye biliyorum.
Motoru aşındırır ve ömrünü kısaltır.
sezerism
29/06/2011, 01:00
Araçta vitesleri yüksek devirlerde geçiş yaptır derim . Ama araçın km' si biraz artsın 4000 -5000 km doldur ondan sonra viteslerini 3000 - 4000 devirlerde geçir .Saygılar
bvulgari
29/06/2011, 01:36
Araçta vitesleri yüksek devirlerde geçiş yaptır derim . Ama araçın km' si biraz artsın 4000 -5000 km doldur ondan sonra viteslerini 3000 - 4000 devirlerde geçir .Saygılar
yüksek devirde geçiş yapınca noluyo?..4000 devire kadar beklemenin ne faydası var zararından başka?
sezerism
29/06/2011, 01:46
Sayın arakadaşim bu benim fikrim ben böyle kullanıyorum . Yüksek devirde ne oluyor araç daha canlı ve aktif oluyor tamam. Siz beyfendi bir araç sizi geçtiğinde yada araç sollamanız gerektiğinde ne yapıyorsunuz kaplunbağa gibi davranıyorsunuz herhalde Saygılar.
bvulgari
29/06/2011, 01:50
Sayın arakadaşim bu benim fikrim ben böyle kullanıyorum . Yüksek devirde ne oluyor araç daha canlı ve aktif oluyor tamam. Siz beyfendi bir araç sizi geçtiğinde yada araç sollamanız gerektiğinde ne yapıyorsunuz kaplunbağa gibi davranıyorsunuz herhalde Saygılar.
o devirlerde aracın canlı olması sizin aracınız için geçerli..Arkadaşımız dizel bir araç kullanıyor.Dizel araçta en yüksek performansı 1750 ile 3000-3200 aralıgında alırsınız..araç sollarkende aynı şekilde..iki mjet aynı anda kalkış yapsın biri 4000 devirleri zorlasın digeri 3000 deviri geçer geçmez vites yükseltsin 3000 devirde vites değiştiren öbürünü geçer..
yüksek devirli bagırtarak araç kullanmak motoru yıpratmaktan, fazla yormaktan başka bir işe yaramaz..
Saygılar..
sezerism
29/06/2011, 01:58
Emre bey amaç burda bilgi paylaşımı ben okunda kendi fikrimi beyan ettim. Ve yeni araçların motorlarının temizlenmesi amaçıyla vitesler yüksekte değişsin dedim yani fabrikasyon atık vs kalıntı türünde . Tabiki hep yüksek devir olmaz çepteki parayı araba yer ilk bakıma kadar zaten 20 bin bakımdan sonra araçın motoru rahatlamış olacak şu an benim aracım 5,0 yakıyor 5,5 değerlerinde .
arkadaşlar çok güzel bilgi paylaşimi yapiliyor, fikirlerinizle bizlerde birşeyler öğreniyoruz, biraz daha sakin olursak daha mı güzel olur ne :)
Emre bey amaç burda bilgi paylaşımı ben okunda kendi fikrimi beyan ettim. Ve yeni araçların motorlarının temizlenmesi amaçıyla vitesler yüksekte değişsin dedim yani fabrikasyon atık vs kalıntı türünde . Tabiki hep yüksek devir olmaz çepteki parayı araba yer ilk bakıma kadar zaten 20 bin bakımdan sonra araçın motoru rahatlamış olacak şu an benim aracım 5,0 yakıyor 5,5 değerlerinde .
yav bu motorlar talaşlı üretim mi de fabrikasyon nedeniyle atık kalıntı olacak... :)
sezerism
29/06/2011, 02:12
SAyın aşkın bey kullandığınız araçınızın ilk bakımında motor yağına bir bakın derim . Birde uzman fikri almanızı tavsiye ederim tamam. Neden araç devirlendirilmeli diye .
SAyın aşkın bey kullandığınız araçınızın ilk bakımında motor yağına bir bakın derim . Birde uzman fikri almanızı tavsiye ederim tamam. Neden araç devirlendirilmeli diye .
valla kardeş tam üç yerde servise sordum(kastamonu-samsun-kocaeli) üçüde yok öyle kalıntı motor içinde dedi(kısmetse yaza çanakkalede de soracam:) ). sadece motor yeni olduğundan duvarları benzin/mazot ile iyice kurum tutması için 1000-2000 km ye kadar fazla zorlamayın soraki 5000 e kadar biraz zorlayın dediler.
sezerism
29/06/2011, 02:20
Arkadaşlar sınırları zorlamassanız kalıplarını aşamassınız Nasıl ki insan koştukça nefesi açılır . Araçta yüksek devirde motoru temizler bu kadar basit Zaten başlığa bakın yeter motor açılma diye başlık açılmış yoksa .Bu sebeple talaşa ve telaşeye gerek yok punto evo 105 multiaır gider .
sezerism
29/06/2011, 02:23
SAyın AŞKIN bey aynı şeylerden konuşuyoruz sayın arkadaşım farklı bir şey yok sizin araçınız da devir saatin olduğu kısım kırmızı olarak işaretlimi .Son kısım.ı
Arkadaşlar sınırları zorlamassanız kalıplarını aşamassınız Nasıl ki insan koştukça nefesi açılır . Araçta yüksek devirde motoru temizler bu kadar basit Zaten başlığa bakın yeter motor açılma diye başlık açılmış yoksa .Bu sebeple talaşa ve telaşeye gerek yok punto evo 105 multiaır gider .
doğru söylüyon. u kadar pinpirik olmaya gerek yok. ilk aldığım ay irçok servise unu soruyodum hep. :)
sonuçta motorlar sağlam motorlar, bas gitsin... fazla sıkıntı yapıp dert etmeyin, as gitsin. :) sürüş keyfinize bakın, yoksa tadını çıkaramazsınız...
4000 devirde yada 1750 devirde sıkıntı cıkacaksa hiç satmasınlar...
di mi ama:)
sezerism
29/06/2011, 02:29
Arkadaşlar hiçkimse sizin malınızı sizden fazla tanıyamaz ve bilemez koruyamaz vs. Kendiniz kullanma ve karekter belirleyeceksiniz .
Arkadaşlar hiçkimse sizin malınızı sizden fazla tanıyamaz ve bilemez koruyamaz vs. Kendiniz kullanma ve karekter belirleyeceksiniz .
+1000 çok haklısın...
arkadaşlar gelişlen teknoloji ile birlikte hata oranları milimetrenin 100/1 biri kadar oluyor. evet araçlarımız 1980 lerden kalma üretim teknolojileri ile üretilmiyor. silindir ile piston arasında ki mesafe bilgisayarda yapılan teknik hesaplamaların belkide 100 de 1'i kadar bir hata payı ile üretiliyor. o yüzden aman açılır mı yoksa sağır mı kalır telaşı yapmak çok doğru değil...
lakin aracın motorunda çalışan parçaların bir birine tam uyum sağlaması ve motorun tam verimli çalışabilmesi için ilk 1000 km de biraz dikkatli sürmek gerekiyor...
bu dönem içinde ani devirden, sert sürüş ve yüksek devir bandından kaçınmanız gerekiyor...ve aynı şekilde aracınızı tam tersi kullanmak yani çok düşük devirde kullanıp aracı silkelemek, devrini almadan vites yükseltmek de pek uygun bir sürüş tarzı değil...
bu konu ile ilgili onlarca faydalı yazı var internet üzerinde. bu işten anlayan bir çok kişinin birleştiği ana konu motoru sakince devirlendirip uzun vites geçişleri yapmak...nedir bu; hafifce gaza basarak, ani yüklenme yapmadan !! dizel araçlar için mesala 3000 3250 devirde vites atmak...uzun yol yapmak motoru açmak için en ideal olanı... burada da dikat edilmesi gereken temel konu sürekli aynı devirde seyehat etmemek ara ara motoru devirlendirip gerekirse vites küçülterek motoru alıştırmaya çalışmak...
küçükyalı birmot servisinde, servis görevlisi arkadaşlarında tavsiyeleri bu yönde idi.
Ben aracımı aldığımda yanıma oturup bana ilk mazotu almak için benziliğe giderken refakat eden fiat görevlisi genç arkadaşımla sohbet ederken, kendisi; aracı ilk 1000km için yüksek devirde kullanmamı ve de 2. viteste yüklenmemi söyledi. Bende kendisine bunu yıllar önce aldığımız fiat kuş serisi için yaptığımızı hala bu sistem değişmedi mi diye sordum. Gülerek hala devam dedi. Acente araçlarda ki yeni teknoloji araçlarda devirli kullanmak gaza basmak vites değiştirme rpm lerini ayarlamak filan pistonların yukarı aşağı hareketlerini maximum kullanmakla alakalı diye düşünüyorum ki bunu sorduğum yetkili arkadaşlarda bundan bahsediyor sonrasında araç sizin kullanımınıza göre performans gösteriyor...
Benimde tavsiyem dizel aracınızı düşük devirlerde kullanın özelliklede ilk bin km yani rodaj süresi denir buna. Zaten aracınız yüksek devir istemez arkadaşların dediği gibi 2000-3000 arası max torku alırsınız araçtan. Fakat benim duyduğum arasıra yani 5000km de bir aracı biraz yüksek devirlere çıkartın amaç motorda dizel yakıttan kaynaklanan kurumlanma vs. pisliklerin temizlenmesi.
AlemCi_SeRSeRi
29/06/2011, 11:16
Lastik Basınçlarını Kontrol Et Sıfır Gelen Araçlarda 40 Oluyor Onu Düşür 30-32 ye Motoruda Açmak İçin Özel bişe Yapmana Gerek Yok Boş Yol Yakaladıkça Bas Sonuna Kadar Zaten İlk Demende 160-170 den Yukarı Çıkmıcaktır..Yavaş Yavaş Açılıyor..
Lastik Basınçlarını Kontrol Et Sıfır Gelen Araçlarda 40 Oluyor Onu Düşür 30-32 ye Motoruda Açmak İçin Özel bişe Yapmana Gerek Yok Boş Yol Yakaladıkça Bas Sonuna Kadar Zaten İlk Demende 160-170 den Yukarı Çıkmıcaktır..Yavaş Yavaş Açılıyor..
Hakkaten öyle, ben 1 ay boyunca 40 basınçla gitmişim haberim yok. Geçen bir lastik basınçlarını kontrol edeyim dedim o zaman farkettim, hemen 32-30 a düşürdüm. Araba kendine geldi, rahatladı. Öbür türlü tümseklerde filan zıp zıp zıplıyodu.
LorDracula
29/06/2011, 11:58
valla arkadaslar arabayı teslim almadan önce burdaki lastik basıncını okumustum alırken bizzat kontrol ettirdim lastikleri pek fark bulamadılar ama yolda giderken dikkatimi ceken su oluyor yollarda virazlara girerken beyaz cizgiler var yollarda onların üzerinden gecerken arka tarafın zıpladığını hissediyorum hiisetmek denmez kıç sağa veya sola doğru atıyor. serviste kontrol ettikten sonra sanırım kendi kendine şişmemiştir lastikler veya dahada düşürmek gerekiyormu bu mevsimlerde ?
CommonRail'li dizel araçların benzinli araçlara göre daha yüksek devirli tutulması, fikrimce turbo arızalarını önemli ölçüde azaltır. Yanısıra sürekli turbo devreye girip/çıkmadığı için hem ömrünü uzatır hem de sürüş performansını da arttırır, fakat bu devir çok yüksekte tutulmamalı. 2500-3200 bandında kalmalı.
Yeni araçların açılması gibi bir durum yok. Parçaların birbirine alışması vs. konusu elbette doğru.. Parçaların ısınması ve yağa alışması ile ilgili durum.. ancak parçaları birbirine alıştırmak için yüksek devir yaptırılmaz, bilakis gündelik kullanım baz alınarak kullanılıyor. Zaten yüksek teknolojinin hata standartları çok yüksektir. Bugün milimikronluk bir tel parçası milimikronluk bir yuvaya firesiz sokuluyor. Şehir efsanelerine ve 1980 model fantasik "bizim zamanımızda" ustlalarına aldanmamak gerekir. :) Devir değişiyor ama devirle beraber birçok insan bilgisini yenileyemiyor.
Saygılar.
ilk 2000 km 3500 devri geçmeminizi öneririm sonra kademeli olarak devirli sürün bence...
LorDracula
29/06/2011, 14:58
ilk 2000 km 3500 devri geçmeminizi öneririm sonra kademeli olarak devirli sürün bence...
burdaki soylenen o kadar cok yararlı bilgiler varki kulakdan dolma bilgilerden yanı sıra puntoyu kullananlar en iyi bilir dilini :))
buraktii
29/06/2011, 16:16
en iyisi otomatik vites kendi devri ayarlıyor:)
LorDracula
29/06/2011, 16:34
en iyisi otomatik vites kendi devri ayarlıyor:)
doğru haklısın ama manuel vitesin tadını keske verse :)
justneedyou
29/06/2011, 18:32
doğru haklısın ama manuel vitesin tadını keske verse :)
ahh keske :) şehir içi trafiğinde insanı duman ediyor.
LorDracula
29/06/2011, 18:38
ahh keske :) şehir içi trafiğinde insanı duman ediyor.
evet şehir içinde trafiğe takıldığında otomatik olsa diyorsun.
ama su varki dz vitesin kaçmaları otomatik viteste yok motor freni yapamıyorsaunuz ani müdahalelerde oda kötülüğü
Dizel araçlarda yüksek devirli kullanmak, turbo borularının yağlanmasına turbonun çabuk şişmesine sebebiyet veriyor diye biliyorum. Sorsanız bana şehir içi klima açık 5 kişi asılmak mecburiyetinde kalıyorsunuz ister istemez ya da kapışırken :) Ama genel anlamda arada bir basıp aracı kendine getirmeli. Uzun yol yapmakta turbo ve motor sıhhati açısında iyidir sanırım. Aslına bakarsanız arkadaşların dediği gibi aşırı bir amaç yok ise 3200 rpm gayet yeterli bir nokta vites değişimi için max. o da.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.