Orijinalini görmek için tıklayınız : Çok savruluyor sanki..
selam arkadaşlar.puntoların genelinde nasıldır bilmiyorum,iki aylık fiat kullanıcısıyım.benim araç virajlarda arkayı biraz fazla savuruyor.bundan önceki aracım lada samara idi ,samara ile 140 la girdiğim viraja punto ile 120 ile giremiyorum.bu durum puntoların bir eksikliğimi ,eğer öyleyse ne yapmam gerekir,(yay,lastik,kule gergisi vs..)
StrawBeeRy
19/04/2011, 20:24
5 cm yay takarsanız savrulmaz.lastik felan size kalmış birşey.kule gergisini hiç düşünmeyin bile çünkü takılmıyor..
5 cm yay takarsanız savrulmaz.lastik felan size kalmış birşey.kule gergisini hiç düşünmeyin bile çünkü takılmıyor..
sadece arkalaramı? birde orjinal yaylar kaç cm bunların.?
StrawBeeRy
19/04/2011, 20:45
hayır arkalara değil ön-arka bir takıcaksınız.orjnal yayların kaç cm olduğunu bilmiyorum
benimki gayet iyi yol tutuyo seninkinde sorun var yoksa lada ile puntonun yol tutuşu karşılaştırılmaz bile :wink:
GP COSKUN
19/04/2011, 20:53
aracın lastik durumu nedir
özellikle lastik hava basınçlarını kontrol ettir
normalde puntoların yol tutuşu gayet iyi
Burak Coskunirmak
19/04/2011, 20:58
coşkun arkadaşımızın da dediği gibi lastiklerin durumu ve hava basıncı önemli.. daha iyi bir yol tutuş için eğer aile arabası olarak kullanılıyorsa 3.5 cm yay daha uygun olacaktır diye düşünüyorum..
GP nin arkası hızlı viraj girişlerinde savrulmuyor ama savrulmaya çok meğilli.Yapılacak en ufak yalnış hareket spinle sonuçlanabilir.Şahsen bende özellikle kazadan sonra artık yol tutuşa,175 taban lastiğime ve aracın yüksekliğine güvenemiyorum.Jant-lastik-yay alana kadar efendi efendi devam :)
lastikler 175 65 15 .daha yeni değiştirdim brıdgestone taktım.önler 35 arkalar 30 hava basıyorum.
Burak Coskunirmak
19/04/2011, 23:03
hocam hava basınç değerlerin çok dengesiz öncelikle onu belirteyim.. lastik hava basıncı lastik ebadına göre farklılık gösterir.. fakat 175 65 15 için ideal lastik hava basıncı bu değil. çok dengesiz.. bu yakıtını bile etkiler.. ideal basınçlar lastiklere göre genelde benzincilerde yazar ama yanlış bilgi vermek istememekle beraber ideal lastik hava basıncın önler max. 30 arkalar 32 olmalı kışın.. yazın ön değer 31-32ye arka 33e çıkarılabilir en fazla, bir de tabii araçta bagaj yükü ve kalabalıkken bu basınç en son söylediğim değerlere yükseltilmeli..
tekrar ediyorum doğru bilgiyi bir lastikçiden ya da benzin istasyonlarındaki tabelalardan alabilirsin..
hocam hava basınç değerlerin çok dengesiz öncelikle onu belirteyim.. lastik hava basıncı lastik ebadına göre farklılık gösterir.. fakat 175 65 15 için ideal lastik hava basıncı bu değil. çok dengesiz.. bu yakıtını bile etkiler.. ideal basınçlar lastiklere göre genelde benzincilerde yazar ama yanlış bilgi vermek istememekle beraber ideal lastik hava basıncın önler max. 30 arkalar 32 olmalı kışın.. yazın ön değer 31-32ye arka 33e çıkarılabilir en fazla, bir de tabii araçta bagaj yükü ve kalabalıkken bu basınç en son söylediğim değerlere yükseltilmeli..
tekrar ediyorum doğru bilgiyi bir lastikçiden ya da benzin istasyonlarındaki tabelalardan alabilirsin..
kardeş ben bu bilgiyi kullanma klavuzundan aldım.orjinal 175 65 15 değerleri.özelliklede savrulduğunu farkettikten sonra böyle yaptım.
önler 30 arkalar 32 ideal
yada hem ön hem arka 32 :)
Burak Coskunirmak
20/04/2011, 00:10
peki sen kullanma klavuzundan baktım diyosan doğrudur.. benim bu bilgiyi paylaşmamın sebebi lastikçi arkadaşım var göztepede şafak hastanesinin karşısında senelerdir bnde btn arkadaşlarım da ondan lastik alırız bu bilgiyi bize o vermişti.. 35 havayı ben bi önceki aracımda 205/40/17 lastik vardı ona basıyodum.. ama demekki fabrika yeni bi sistem denemiş bişey diyemeyeceğim.. sen fabrikaya göre ayarla ben tecrübeme bilgime göre.. kolay gelsin..
dostum bir yanlışlık var. ben daha önce, öne 35 arkaya 30 hava basıldığını ne gördüm ne duydum. Aracın yanak kalınlığına ve ebadına göre basılan hava değişir ama standart lastiklerden arka lastikler ön lastiklerden 2ps fazla basılır. 28-30 veya 30-32 gibi. sizin için uygun lastik hava ölçüsü 30-32'dir. ön tarafa bu kadar hava basarsanız hem yol tutuşunuz azalır hem rotlarınız daha çabuk hasar görür hem de direksiyonda en ufak çakıl taşını bile hissedersiniz.
Ayrıca 140'la viraja falan da girmeyin bence :D
Saygılar.
peki sen kullanma klavuzundan baktım diyosan doğrudur.. benim bu bilgiyi paylaşmamın sebebi lastikçi arkadaşım var göztepede şafak hastanesinin karşısında senelerdir bnde btn arkadaşlarım da ondan lastik alırız bu bilgiyi bize o vermişti.. 35 havayı ben bi önceki aracımda 205/40/17 lastik vardı ona basıyodum.. ama demekki fabrika yeni bi sistem denemiş bişey diyemeyeceğim.. sen fabrikaya göre ayarla ben tecrübeme bilgime göre.. kolay gelsin..
markalar lastik basınç değerlerini ürettikleri arabanın ,yüklü yüksüz ağırlığına,aerodinamik yapısına,süspansiyon tansiyonuna,motor gücüne,frenleme hassasiyetlerine,hava şartlarına,kullanılacak çevrenin yol koşullarına göre ölçer biçerler, mahalledeki lastikçiye sormazlar herhalde..
saygılar
Murat Gürakan
20/04/2011, 00:23
Sizin ladanın kadranı bozuk olabilirmi acaba :S
Latiklerinizi kontrol edin. Lastik, en iyi yol tutan arabada bile, kötüyse o zaman arabada güzel bir yol tutuş sağlanamaz. Yaya falan ihtiyacınız yok. Düzgün lastik ve mantıklı hava basınçları.
31-31 yada 32-32 basın. Öne arkaya farklı basmanız çok gereksiz. Ve yol tutmamaya etki edebilecek bir etken.
dostum bir yanlışlık var. ben daha önce, öne 35 arkaya 30 hava basıldığını ne gördüm ne duydum. Aracın yanak kalınlığına ve ebadına göre basılan hava değişir ama standart lastiklerden arka lastikler ön lastiklerden 2ps fazla basılır. 28-30 veya 30-32 gibi. sizin için uygun lastik hava ölçüsü 30-32'dir. ön tarafa bu kadar hava basarsanız hem yol tutuşunuz azalır hem rotlarınız daha çabuk hasar görür hem de direksiyonda en ufak çakıl taşını bile hissedersiniz.
Ayrıca 140'la viraja falan da girmeyin bence :D
Saygılar.
mantık olarak doğru.ben de aynen öyle yapıyordum .kullanma klavuzunda yazılı olan oönler 35 arkalar 30.bende iki gün evveline kadar ön arka 32 basıyordum.
Burak Coskunirmak
20/04/2011, 00:27
markalar lastik basınç değerlerini ürettikleri arabanın ,yüklü yüksüz ağırlığına,aerodinamik yapısına,süspansiyon tansiyonuna,motor gücüne,frenleme hassasiyetlerine,hava şartlarına,kullanılacak çevrenin yol koşullarına göre ölçer biçerler, mahalledeki lastikçiye sormazlar herhalde..
saygılar
siz de haklısınız.. 50 senedir birçok arabaya lastik takmış "mahalle lastikçisi" ne anlar dimi? :)
farkettiniz mi bilmiyorum ama hava basıncını söyledikten sonra herkes aynı cümleyi kuruyor. "mantıklı hava basıncı"..
biz nacizhane düşüncemizi söyledik tabiki de son karar sizin.. herkesin aklı fikri mantığı var.. Allah kaza bela vermesin.. iyi sürüşler.. :)
Punto nun yol tutuşuna, özellikle de sizin virajda savrulduğunu iddia etmenize şaşırdım, çünkü benim grande puntom yüksek süratte virajlarda inanılmaz performansı vardı, hatta bir keresinde öle bi U virajda öle bi sert hamle yaptım ki başka araç olsaydı uçuruma itmişti beni şükür kurtuldum, enteresan geldi bana, aracınızı bi servise götürün baksınlar derim...
siz de haklısınız.. 50 senedir birçok arabaya lastik takmış "mahalle lastikçisi" ne anlar dimi? :)
farkettiniz mi bilmiyorum ama hava basıncını söyledikten sonra herkes aynı cümleyi kuruyor. "mantıklı hava basıncı"..
biz nacizhane düşüncemizi söyledik tabiki de son karar sizin.. herkesin aklı fikri mantığı var.. Allah kaza bela vermesin.. iyi sürüşler.. :)
burak kardeş.konuyu aslından alıp beni foruma karşı ( sen - biz ) bir tavır tutunuyormuşum durumuna düşürüyorsun .ben kitapçıktakini söylüyorum.
Burak Coskunirmak
20/04/2011, 01:29
hocam ben ve burdaki arkadaşlarımızın hepsi seninle bilgimizi tecrübemizi paylaşıyoruz.. müşkülüne çözüm bulmaya çalışıyoruz ama sen en azından benim yaptığım önerdiğim söylediğim şeyleri küçümseyerek mahalle lastikçisine sorulmaz diye cevap veriyorsun.. bence burda hata var değil mi? bi kardeşin olarak yardımcı olmaya çalışıyorum.. belli aile babasısın başına kötü bişey gelmesini ister miyim sence? ayrıca ben burdaki kimseyi tanımıyorum kimsenin bilgisini de hor görmüyorum.. herkesin bi düşüncesi tecrübesi bilgisi var.. ztn daha dur bismillah bgn kayıt olmuşum foruma kimseye ukalalık yapma gibi bi niyetim yok.. ama büyüğümden de küçüğümden de yaşıtımdan da saygı bekliyorum.. 50 senedir bu işi yapan adama mahalle lastikçisi dersen fabrika böyle yazmış kitapçığa dersen olmaz bnce.. fabrika sağlamlık testi de yapıo ona bakarsan ama Allah korusun sen kaza yapsan arabada o an problem olsa airbag açmasa noolucak? her zmn yazılan şey doğru değildir.. bak kendin de yazmışsın önceden aynı basıodum havayı diye.. doğru bildiğinden şaşma.. bnm demek istediğim bu..
saygılar..
krakercocuk
20/04/2011, 01:36
değerler banada dengesiz geldi
smartmavi
20/04/2011, 10:01
15 lastiğe 35 fazla gelir gibime geliyor. Benim lastik 195/55/16 kitapçık ön 35-arka 32 diyor. siz tekrar bakın bence. Özellikle dizel motorda arkaya önden fazla basmak çok mantıksız!
matushella
20/04/2011, 10:16
Dizel motorlar benzinli motorlara göre daha ağır olduğu için önlere arkaya göre fazla hava basılması öneriliyor. Ama 5 bar çok fazla bir fark. benzinlilerde ön 30-arka30 normal ama dizellerde ön 32-arka 30 daha ideal. Önlere 30 basın bakın lastik yanakları nasıl yayılıyor. aynı şekilde arkalarada eğer arabanın genelde arkası boşsa 32 basın nasıl zıplıyor arkası görürsünüz.
185 60 15 sorunsuz ama 140 la virajın eğimini bilmeden yazıyorum riskli olabilir....
bvulgari
20/04/2011, 16:58
185/65/15 ve 175/65/15 lerde boşken önler 35 arkalar 30 doluykende önler 35 arkalar 32 basılıyor..195/55/16 da ise önler 33 arkalar 30 hava basılıyo..
matushella
20/04/2011, 17:11
185/65/15 ve 175/65/15 lerde boşken önler 35 arkalar 30 doluykende önler 35 arkalar 32 basılıyor..195/55/16 da ise önler 33 arkalar 30 hava basılıyo..
Önler 35 basıldığında çok konforsuz oluyor araba, hopluyor önü. 32 daha makul bence.
ön tekerlere 2psi fazla olması mantıklı.. servisler genelde 30-30 basıyor..
önlere 32 arkalara 30psi basıyorum.. virajlarda kayma kıç atma olmuyor..
bahsettiğiniz 140km/h viraj otobanda sanırım.. normal yollarda çok riskli..
hocam ben ve burdaki arkadaşlarımızın hepsi seninle bilgimizi tecrübemizi paylaşıyoruz.. müşkülüne çözüm bulmaya çalışıyoruz ama sen en azından benim yaptığım önerdiğim söylediğim şeyleri küçümseyerek mahalle lastikçisine sorulmaz diye cevap veriyorsun.. bence burda hata var değil mi? bi kardeşin olarak yardımcı olmaya çalışıyorum.. belli aile babasısın başına kötü bişey gelmesini ister miyim sence? ayrıca ben burdaki kimseyi tanımıyorum kimsenin bilgisini de hor görmüyorum.. herkesin bi düşüncesi tecrübesi bilgisi var.. ztn daha dur bismillah bgn kayıt olmuşum foruma kimseye ukalalık yapma gibi bi niyetim yok.. ama büyüğümden de küçüğümden de yaşıtımdan da saygı bekliyorum.. 50 senedir bu işi yapan adama mahalle lastikçisi dersen fabrika böyle yazmış kitapçığa dersen olmaz bnce.. fabrika sağlamlık testi de yapıo ona bakarsan ama Allah korusun sen kaza yapsan arabada o an problem olsa airbag açmasa noolucak? her zmn yazılan şey doğru değildir.. bak kendin de yazmışsın önceden aynı basıodum havayı diye.. doğru bildiğinden şaşma.. bnm demek istediğim bu..
saygılar..
peki kardeş afedersin,burda yazarken hisler,duygular,nasıl bir ses tonuyla yazıldığı ,karşı tarafta okuyanın o anki duygularına göre şekil alıyor ister istemez,sanki bir münakaşa oluyor gibi.burda seninde dediğin gibi herkes fikrini söylüyor.ben mahalledeki lastikçi derken ,o lastikçiyi yerleyecek şekilde demedimki..markaların kendi mühendistiki hesapları,teknik deneyimler sonucu ,fabrika bantlarında arabaları lastiklediği nin dışında kalan lastikçilikten bahsettim.michelin türkiye ana bayisi de bu bağlamda mahalledeki lastikçi yani.tekrar edeyim ,ben kitapçıkta yazılanı dedim.kitapçığı yazan da FİAT.
saygılar.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.