Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 fire 77bg 5 kişiyle yolculuk :)



eskibur
25/04/2010, 17:34
Bugün 5 kişi Bursa-Mudanya ya gittik araca hep 2kişi biniyorduk.
Bugün bir şey fark ettim ki araç bayır yukarı viteste küçültsem devirlenemiyor.
60-70le bile giderken sanki araç zorla gidiyormuş gibi bir izlenim veriyor.
Bir ara inip ittirsem mi diye düşünmedim dersem yalan olur :):)
tabi bu sırada yol bilgisayarı 15-18 lt arası gösteriyor :)
ilk defa bugün motorun gerçekten bu araca küçük geldiğini ve bayır yukarı geçilmenin kekremsi tadını hissettim :)

meteorengin
25/04/2010, 18:04
grande puntolara standart en az 90 hp istiyoruz :wallbash:

bvulgari
25/04/2010, 20:45
Benim ilk arabam 98 model uno idi 820kg 8v 70hp idi..bu araba 1040kg 8v 77hp..Gitmemesi normal..Birde piyasadaki muadillerine bakınca 8v araba yapmaları çok itici bişey..Kesinlikle update etmeleri lazım bu motoru..Kasayı değitirmekle iş bitmiyo bence.Şahsen ben dizel olanı 16v turbo beslemeli ve hoşuma giden bi motor oldugu için aldım, kasa benim için önem arz etmiyodu çok fazla.Ama şunu biliyorum ki benzinli alıcak olsam ya 105hp olan versiyonu alırdım yada hiç fiat almazdım.Hem muadillerine göre çok yakar 8v motor hem pilastigi kalitesiz ses cıkartıp duruyo bide motor olmayınca arabada, yazık günah verilen paraya..Hangi tutulacak kısmı anlatıp arabayı vitrine koyuyolar bilemiyorum yani.Çok ayıp bişey.

Ceday
25/04/2010, 21:02
Benim ilk arabam 98 model uno idi 820kg 8v 70hp idi..bu araba 1040kg 8v 77hp..Gitmemesi normal..Birde piyasadaki muadillerine bakınca 8v araba yapmaları çok itici bişey..Kesinlikle update etmeleri lazım bu motoru..Kasayı değitirmekle iş bitmiyo bence.Şahsen ben dizel olanı 16v turbo beslemeli ve hoşuma giden bi motor oldugu için aldım, kasa benim için önem arz etmiyodu çok fazla.Ama şunu biliyorum ki benzinli alıcak olsam ya 105hp olan versiyonu alırdım yada hiç fiat almazdım.Hem muadillerine göre çok yakar 8v motor hem pilastigi kalitesiz ses cıkartıp duruyo bide motor olmayınca arabada, yazık günah verilen paraya..Hangi tutulacak kısmı anlatıp arabayı vitrine koyuyolar bilemiyorum yani.Çok ayıp bişey.
8 v motorlar çok yakmaz yanlışınız var mantığa aykırıdır bu hatta fire motorlar sınıfının en sessiz motorudur arabanın içinde hiçbir ses duymazsın plastik malzemeden kastın motorun üstündeki kapakmıdır onuda anlamadım.

İşin şu boyutu var VW bu işin ağa babasıdır kabul etmek lazım ve hala 8v motor üretiyor (sorunsuz ve uzun ömürlüdür) karbon salınımı azdır ve nispeten daha çevrecidir bu motordan vazgeçecek gibide değil ve hatta common rail sistemde kullanmaz dizelde normal pompa meme enjeksiyon TDI (yine sorunsuz ve uzun ömürlü olduğu için).

bvulgari
25/04/2010, 21:09
8 v motorlar çok yakmaz yanlışınız var mantığa aykırıdır bu hatta fire motorlar sınıfının en sessiz motorudur arabanın içinde hiçbir ses duymazsın plastik malzemeden kastın motorun üstündeki kapakmıdır onuda anlamadım.

İşin şu boyutu var VW bu işin ağa babasıdır kabul etmek lazım ve hala 8v motor üretiyor (sorunsuz ve uzun ömürlüdür) karbon salınımı azdır ve nispeten daha çevrecidir bu motordan vazgeçecek gibide değil ve hatta common rail sistemde kullanmaz dizelde normal pompa meme enjeksiyon TDI (yine sorunsuz ve uzun ömürlü olduğu için).
8v motor 16v e göre cok yakar senin yanlısın var.Araçlarda komple plastik aksam müşteriyi yüzdesel olarak tatminsiz bırakacak şekilde eksik oldugundan dolayı kimisinde önden kimisinde başka bi yerden kısa sürede deforme olarak ses yapmaktadır..Multijet motordan ben ztn memnunum ama benzinli fire motor benim para verecegim bi motor degil 2010 yılı normlarında için .

Ceday
25/04/2010, 21:22
O senin görüşün 8v 16v den çok yakar diyorsun ben az yakar diyorum. Sen fire motora para verip almam diyorsun bense özellikle fire motor aradım almak için (tercih meseleleri) motora valf koymak teknolojimidir oda ayrı bir tartışma konusu. Bu ses olayından rahatsız olan varmı fire motorun plastiğinden ses geldiğini söyleyen birileri yazsa iyi olur bizimde başımıza gelecekmi bakalım.

bvulgari
25/04/2010, 21:42
O senin görüşün 8v 16v den çok yakar diyorsun ben az yakar diyorum. Sen fire motora para verip almam diyorsun bense özellikle fire motor aradım almak için (tercih meseleleri) motora valf koymak teknolojimidir oda ayrı bir tartışma konusu. Bu ses olayından rahatsız olan varmı fire motorun plastiğinden ses geldiğini söyleyen birileri yazsa iyi olur bizimde başımıza gelecekmi bakalım.
Ömer hocam yanlıs anladın..Ben motorun sesinden bahsetmiyorum.Araba olarak konusuyorum..Arabanın kendi aksamları motor olarak degil..16 valf olayıda yakıtı daha iyi püskürterek daha verimli enerji elde ettigi için hem daha az yakar hem daha performanlı calısır..

Ceday
25/04/2010, 21:50
Sert plastik kullanıyor fiat bu seslerin tek sebebi bu bence. Zaten bu puntoların sorunu yol sesi ve kendi sesi:) allahtan motor sessiz araç kendi kendine konuşuyor sanki :=)

frç
25/04/2010, 22:33
Bugün 5 kişi Bursa-Mudanya ya gittik araca hep 2kişi biniyorduk.
Bugün bir şey fark ettim ki araç bayır yukarı viteste küçültsem devirlenemiyor.
60-70le bile giderken sanki araç zorla gidiyormuş gibi bir izlenim veriyor.
Bir ara inip ittirsem mi diye düşünmedim dersem yalan olur :):)
tabi bu sırada yol bilgisayarı 15-18 lt arası gösteriyor :)
ilk defa bugün motorun gerçekten bu araca küçük geldiğini ve bayır yukarı geçilmenin kekremsi tadını hissettim :)
Arkadaşım Mudanya yokuşunda hangi araç olsa bayılır ve gitmiyor gibi bir izlenim verir.Araba da yok bir sorun.Yakıt tüketiminde yokuşu çıkarken yüklenmenden kaynaklanabilir.

ZV 007
25/04/2010, 22:51
evet yokusa hızlı gırersende devırden dusme fılan olmuyor.Bnede bursa gemlık arası kullanıyorum bazen durdane rampasında cok ıyı cıkıyor hıc problem olmadı sımdıye kadar.bundan once 1.4 clıo vardı 100 beygır onunlada durdaneyı hemen hemen aynı cıkıyordum.Eger rampada kamyon arkasına fılan takılırsanız arac devırden dusuyor fakat 100 beygır olanda dusuyordu.Cok ole aman aman bı fark yok bence.

ZV 007
25/04/2010, 22:52
Ayrıca puntom clıoya gore daha az yalıyor.benzın o kadar pahalılanmasına ragmen ben memnunum aracımdan

eskibur
25/04/2010, 23:12
aman arkadaşlar yanlış anlaşılma olmasın :) ben de çok memnunum aracımdan fakat daha önce 2 kişi çok geçmiştim o yoldan 5 kişi olunca epey bir fark hissettim yani şaşırdım da biraz :) yoksa aracın performansı kasaya göre çok tatmin etmese de benim beklentilerimi karşılıyor

GPS2
25/04/2010, 23:18
arkadaşlar at birazda sahibine göre kişner...:)vitesler niye var ?...gerekirse bir düşüğe alınır devir kaybedilmez ve geçinilmez o rampalarda...evet rampalar özelliklede mudanya rampasını referans alır isek çok rahatlıkla söyleyebilirim ki GP 1.3 mjt 75bg daha önce sahip olduğum uno 1,4 tipo 1,4 palio 1,2 16v araçlara göre daha başarılı ,tork kendini hissetiriyor...çok rahat 5 vitesle çıkabiliyor ,tam yüklü 4 +2 çocuk 4 vites 130 km/s ile çıkıyor test edilmiştir...1,4 fire de çıkacaktır sadece tork zayıf olduğu için yüksek devir gerekecek ve bir vites düşüreceksiniz...:)

HasanAliz
26/04/2010, 00:15
8V 16 V den daha çok yakar. aynı zamanda şunu unutmamak lazım ki araçlarımız 1,4 motora sahip. rampayı vs 1,6 araçlar gibi çıkmasını beklememeliyiz.

onn.off
26/04/2010, 00:18
15...20 bin tl ye ferrari beklemeyelim :D
bunada şükür

Ceday
26/04/2010, 00:19
8v nin neden 16v den daha fazla yaktığını açıklayabilirmisiniz?

bvulgari
26/04/2010, 00:36
8v nin neden 16v den daha fazla yaktığını açıklayabilirmisiniz?
Karbüratörlü arabalarda 8v iken 8 ayrı noktadan silindire benzin akardı injeksiyonlu arabalarda püskürtülüyo..8 nokta kucultulere 16 noktaya cıkartılmıs 16valf arabalarda böylece yakıt silindire daha iyi yayılarak daha saglıklı ve düzgün bi yanma ve dolayısıyla enerji olusuyo..Şöyle dusunebilirsin; arabayı tek bi noktadan suyu akıtan hortumlamı daha iyi yıkarsın yoksa yıkamacıların kullanıdıgı püskürtme aleti ile mi?..veya kullandıgın parfumun sıkıtıgın zaman sadece bi noktaya temas etmesimi daha iyidir yoksa püskürterek aynı oranı geniş bi alana yaymasımı...mantık aynı yani..Neticede daha az yakıt ve daha cok enerji acıga cıkartma..

Ceday
26/04/2010, 00:46
Karbüratörlü arabalarda 8v iken 8 ayrı noktadan silindire benzin akardı injeksiyonlu arabalarda püskürtülüyo..8 nokta kucultulere 16 noktaya cıkartılmıs 16valf arabalarda böylece yakıt silindire daha iyi yayılarak daha saglıklı ve düzgün bi yanma ve dolayısıyla enerji olusuyo..Şöyle dusunebilirsin; arabayı tek bi noktadan suyu akıtan hortumlamı daha iyi yıkarsın yoksa yıkamacıların kullanıdıgı püskürtme aleti ile mi?..veya kullandıgın parfumun sıkıtıgın zaman sadece bi noktaya temas etmesimi daha iyidir yoksa püskürterek aynı oranı geniş bi alana yaymasımı...mantık aynı yani..Neticede daha az yakıt ve daha cok enerji acıga cıkartma..
Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha optimum değerlere ulaşıyor. Ben mantıksal olarak 16v nin daha az yakıt tüketmesinin mümkün olmadığını söylemeye çalışıyorum, ama bu şöyle demek deği birisi 5,6 tüketirken diğeri 7 veya 8 tüketiyor demiyorum öbürüde 5,8 veya 5,9 tüketir en fazla olay budur.

bvulgari
26/04/2010, 00:57
Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha optimum değerlere ulaşıyor. Ben mantıksal olarak 16v nin daha az yakıt tüketmesinin mümkün olmadığını söylemeye çalışıyorum, ama bu şöyle demek deği birisi 5,6 tüketirken diğeri 7 veya 8 tüketiyor demiyorum öbürüde 5,8 veya 5,9 tüketir en fazla olay budur.
hocam valfler cogalıyo ama genişlikleri daralıyo..Yani daha fazla sevk yok ortada..Sadece daha verimli kullanıyo yakıtı daha rahatlatıyo ve daha fazla enerji acıga cıkartıyo..biraz daha az gaza yuklenerek aynı seviye hızları koruyabiliyosun..8v motor 5.8 yiyosa 16v motor 5.6 yada 5.4 yakıt tuketir ve daha atak olur..

Ceday
26/04/2010, 01:00
https://www.samarins.com/glossary/sohc_engine1.gifhttps://www.samarins.com/images/engine_animation6b.gif

Resimler alıntıdır üstten kam milli (üsten eksantirik) motorların 8v ve 16v çalışma şeklini çok güzel bir şekilde belirtmiş.

16v motordaki valf şüpesiz daha küçüktür ama 4 v nin toplamı 2v den hacimsel olarak daha büyüktür.

byak
26/04/2010, 01:02
Arkadaşlar 8 valf ve 16 valf diye adlandırdığınız sübab sayısıdır.Ülkemizdeki bazı araçlar haricinde otomobillerin çoğu 4 silindirlidir.8 valf araçta silindir başına 2 sübab 16 valf araçta silindir başına 4 sübab bulunduğunu ifade eder.16 valf araçlar yakıtı silindir bloğuna püskürtülmesinde ve havayla dolması esnasında daha verimli çalışır.Ancak 8 valf araçlar şehir içi kullanımında yakıtı daha iyi kullanır hem daha seri hemde 16 valf araçlardan daha az yakar.16 valf aracın yakıt verimi ve beygir gücüne katkısı şehirler arası yollarda ortada çıkar.

Moosty
26/04/2010, 08:51
Bugün 5 kişi Bursa-Mudanya ya gittik araca hep 2kişi biniyorduk.
Bugün bir şey fark ettim ki araç bayır yukarı viteste küçültsem devirlenemiyor.
60-70le bile giderken sanki araç zorla gidiyormuş gibi bir izlenim veriyor.
Bir ara inip ittirsem mi diye düşünmedim dersem yalan olur :):)
tabi bu sırada yol bilgisayarı 15-18 lt arası gösteriyor :)
ilk defa bugün motorun gerçekten bu araca küçük geldiğini ve bayır yukarı geçilmenin kekremsi tadını hissettim :)

:)

Evet, katılıyorum. Bu nedenle yokuşa girmeden önce olabildiğince devirlendirmeye çalışıyorum ama 15-18 lt yakıyor dediğiniz gibi.

Bir kaç ay önce Bursa'dan Eskişehire gelirken devirli geldim, mezitlerde bayır yukarı bastıkça bastım (yakıt tüketimi ortalama 10-12 leri bulmuştu o yolculukta) Bir sürü araba solladım en son bayırın yukarısında iyice devirden düştüğümde bir dizel Opeal Corsa kalmıştı.

Ikına ıkına geçmeye çalıştım, aynı hizada göz göze geldik. Meğer adam yüz ifademi görmek için beklemiş, sonra gaza bir yüklendi orada tokatlayıp geçti beni :)

1.4 Fire şehir içi için uygun ama şehirler arasında hırslı kullanan bir sürücüyseniz çok tat vermiyor. Hele bir de klima açıksa iyice bayılıyor yokuşlarda.

8V daha fazla yakıyor evet. Motorda gücün ortaya çıkabilmesi için benzinin yanması lazım. Mümkün olabildiğince:
- Yakıtın ve havanın homojen şekilde karışması ve silindire dağılması
- Yakıt & hava karışımının silindirlere hızlı bir şekilde girmesi
- Pistonun en dar hacminde tüm yakıtın yanması (patlaması)

gerekiyor.

16V motorlarda, 8V olanlara göre, daha fazla noktadan yakıt ve hava karışımı giriyor:
- Silindir içine daha kolay dağılıyor
- Silindirin içine iki kat daha hızlı giriş yapıyor
- Yakıtın silindir içine transferi daha kısa sürdüğü için motor çevriminde kalan zaman yakıtın daha verimli yanması ve daha uzun süre güç üretilebilmesi için kullanılabiliyor.

1.4 Fire motor seçmemin nedeni:
- Arabada en fazla eşim ve ben oluyoruz, çok fazla ağırlık yok.
- Genellikle şehir içi kullanıyorum, ortalama hızım 25-30 km/saat civarında.
- Yılda en fazla 10 000 km yol gidiyorum, bu nedenle arabayı zorladığım zamanlarda oluşan yakıt kaybım ve üst model için ödeyeceğim fark dengesi Fire motordan yana kalıyor.
- Genellikle sakin kullanan bir insanım, ortalama 2500 devirde kullanırım.
- Eskişehirde fazla yokuş yok.
- Satın alırken param anca ona yetti.

Bu şartlarda Fire motordan memnunum, şehiriçi yakıt tüketimim de hızım 25-30 km ve ortalama 2. 3. viteste gidebiliyor olmama rağmen 7 lt/100 km civarında.

Eğer kullanım şartlarım değişirse Multijet GP almayı tercih edebilirim (Ama yine GP alırım)

Scottie
26/04/2010, 10:08
:)

Ikına ıkına geçmeye çalıştım, aynı hizada göz göze geldik. Meğer adam yüz ifademi görmek için beklemiş, sonra gaza bir yüklendi orada tokatlayıp geçti beni :)

1.4 Fire motor seçmemin nedeni:
- Arabada en fazla eşim ve ben oluyoruz, çok fazla ağırlık yok.
- Genellikle şehir içi kullanıyorum, ortalama hızım 25-30 km/saat civarında.
- Yılda en fazla 10 000 km yol gidiyorum, bu nedenle arabayı zorladığım zamanlarda oluşan yakıt kaybım ve üst model için ödeyeceğim fark dengesi Fire motordan yana kalıyor.
- Genellikle sakin kullanan bir insanım, ortalama 2500 devirde kullanırım.
- Eskişehirde fazla yokuş yok.
- Satın alırken param anca ona yetti.


1,4 Fire secmenin nedenleri çok hoşuma gitti. özellikle son neden. bende sana katılıyorum. param anca ona yetti...

eskibur
26/04/2010, 11:49
:)

Evet, katılıyorum. Bu nedenle yokuşa girmeden önce olabildiğince devirlendirmeye çalışıyorum ama 15-18 lt yakıyor dediğiniz gibi.

Bir kaç ay önce Bursa'dan Eskişehire gelirken devirli geldim, mezitlerde bayır yukarı bastıkça bastım (yakıt tüketimi ortalama 10-12 leri bulmuştu o yolculukta) Bir sürü araba solladım en son bayırın yukarısında iyice devirden düştüğümde bir dizel Opeal Corsa kalmıştı.

Ikına ıkına geçmeye çalıştım, aynı hizada göz göze geldik. Meğer adam yüz ifademi görmek için beklemiş, sonra gaza bir yüklendi orada tokatlayıp geçti beni :)


Ben Eskişehir Bursa hem gidişte hem dönüşte 5,5 civarı yakıyorum 80'in altına 100ün üzerine çıkmadan :)

Scottie
26/04/2010, 12:40
Ben Eskişehir Bursa hem gidişte hem dönüşte 5,5 civarı yakıyorum 80'in altına 100ün üzerine çıkmadan :)

toplam 60 lira yakıyorum. bursa eskişehir...

Ceday
26/04/2010, 19:14
Puntoda seçenek yok ama son arabamı 1,6 8v alırım buda beni Vw ne yönlendiriyor gibi.

frç
26/04/2010, 23:15
https://www.samarins.com/glossary/sohc_engine1.gifhttps://www.samarins.com/images/engine_animation6b.gif

Resimler alıntıdır üstten kam milli (üsten eksantirik) motorların 8v ve 16v çalışma şeklini çok güzel bir şekilde belirtmiş.

16v motordaki valf şüpesiz daha küçüktür ama 4 v nin toplamı 2v den hacimsel olarak daha büyüktür.
Eline sağlık hocam çok iyi anlatmışsın.Aynen katılıyorum...:thumbup1:

eskibur
27/04/2010, 00:10
toplam 60 lira yakıyorum. bursa eskişehir...

git gel ise çok iyi yalnız gidişse çok fena :)