PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dolmuş şöföründen vites değiştirme taktikleri



evolodi
14/04/2010, 19:06
1- Serce parmak hafif havada, el arkadan one doğru zarif bir hamleyle gelir ve hamlenin ivmesiyle ayni el one dogru hafifce savrulur ve direksiyonu narince kavrar.


2- 1′e ve 3′e normal geçirilir, ancak 2 ve 4′e gecirilirken el direksiyondan cekilir, havadayken serce parmak hafif kaldirilir, ayni hiz ile vitese bir hamle ile olay bitirilir. El donuste genelde paralara uzanip mutad bir kontrolde bulunur.


3- 3. vitese takarken kaset takarak değiştirilir.


4- Vitesin değişimi esnasında çıkan “klik klik” sesleri muhteşem bir ahenk yaratır her seferinde.


5- Elini “batsın bu dünya” şeklinde yukarı hızlı bir ivmeyle kaldırıp direksiyonu kavrar.


6- Vitesi arkaya doğru geçirirken aynı elle para üstünü uzatır. Kurnazdır, bi taşla iki kuş vurur.


7- Parmaklar katiyen vitesle temas etmiyor. Avucun bilekle birleştiği kısım beş parmak havada olmak suretiyle (pençe atıyormuş gibi yapın, tam o şekil) sert fakat estetik darbelerle vites değiştirilir.


8- Misal, oturduğu yere ağir gelen bazı dolmuş şoförleri, yakından
takip edildiklerinde, bir üst vitese geçiş hareketini yaptıktan sonra, vites değiştiren kolları, olması gerekenden daha abartılı bir eylemsizlik sergileyerek ileri gider ve belli bir süre daha havada tutulur ki, tam bu esnada rampaların ustasıyım, gözlerinin hastasıyım bakışları ve bunu yaparken, ortaya koydukları kendinden emin, dünya patlasa umursamaz tavırları görülmeye değerdir.


9- Vites kolu cok geride kaliyorsa ikinci bir yontem daha gelistirilmistir. bu yontemde vites topuzu sıkica kavranirken kolun ince kismi orta parmakla yuzuk parmaginin arasina alinir ve ince bir bilek hareketiyle vitesler degistirilir.


10- Çok seri hareketlerle 3.vitese dek çıkılır ama sonra hemen boşa atılır.araç iyice yavaşlayınca tekrar aynı işlem tekrarlanır.eziyettir yolcular için bir hızlanır bir yavaşlar dolmuş.arada yoldan geçen bayanlara çalınan kornalar da cabası.


11- Vites degistirme hadisesi dolmuş şoförleri icin bir törensel bir olay olmuştur. motor devrinin yükselmesi, yavaşça geriye yaslanma, ayağın debriyajın üstüne giderken başın öne eğilmesi ve akabinde sağ kolun geriye atılarak vitesin değiştirilmesi, hatta ve hatta -opsiyonel olarak- vites değiştirilirken teybe kaset konulması ile birlikte bütün dertlerden, tasalardan, yaşam şartlarının zorluğundan, sıkışık trafikten kurtulunmuştur. Burada şunu belirtmek gerekir ki, bu törensel olay sadece magirus marka dolmuşlarda vukuu bulabilir. peugeot j9, volkswagen transporter …vs tipi minibüslerde bu olmaz, olamaz. çünkü onların ergonomisi, ve vites kutularının çıkardığı sesler bu törensel olayın gerçekleşebilmesi için gerekli olan ortamı sağlayamazlar.
12- Vitesi değiştirirken debriyaja basmayı unutarak “garç” diye bir ses gelmesine sebep olmak her minibüs şoförünün en büyük kabusu olduğu için vites kolu bir yerden bir yere itilir gibi değil de bir yerden alınıp bir yere konurmuş edasıyla değiştirilir. Bilinçaltındaki gacırdatmama kaygısının vites kolundaki yansımasıdır bu.


13- Sağ elin vitesten hiç bir zaman ayrılmaması, tek elle direksiyon hakimiyetini ispatlamak ve her daim minibüsü kontrol altında tuttuğunu göstererek yolculara iç huzuru sağlamak içindir. Aynı ince-estetik kaygının bir diğer yansıması ise vites koluna yapılan süslemelerdir

Kriminal
14/04/2010, 19:11
Hastasıyım uleynnnnnnnnn

bravo_sercan
14/04/2010, 20:45
Herkez gibi bende trafikte en uyuz olduğum 3 vasıtlardan biri.
1 taksi.
2 dolmuş & minibus
3 halk otobusleri.

TOLGAYOZKAN
14/04/2010, 20:49
Bende ara gazlı değişliyorum vitesleri güzel oluyo bil hassa ibo baba çalarken...

atmaca615
20/04/2010, 01:20
burda çok çok eksik war yanlız çift debriyajı anlatmamışlar mesela araç 1.vitesteyken 2 ye genelde zor geçer böyle araba ıhh yapar arabayı okşamak için vitese elini atacaksın vitesi hiç yerinden oynatmadan bir kere debriyaja basacaksın sonra hemen senkronize bir şekilde bidaha basacaksın çift debriyajla tatlı bir şekilde vitesi 2 ye takacaksın sonraa birde 5.vites muhabbeti vardır 5.vitesi minibüslerde sık sık göremezsiniz ancak benim kullandığım minibüsde 5.vites sıkça rastlanan bir olaydır özellklede hürriyet durağından çıkıp metro marketin oraya varana kadar en ince püf noktası ise araç 5. vitesteyken kat-i suretle herhangi bir çukura düşmemektir düştüğünüz anca araç içinde kalp krizi geçirenlerin sayısı bir hayli fazla olabilir çünkü magirusların 4.vitesten sonra ne fren sistemi nede rot başları görev görmemektedir en ufak bir çukurda araba sallanmaya başlayıp yatabilir:D

ExTReMe_
20/04/2010, 01:29
bide minibüslerdeki özlü sözleri unutmamak lazım hele o aksesuarlar beni bitiriyor ya :D:D

evolodi
20/04/2010, 10:39
burda çok çok eksik war yanlız çift debriyajı anlatmamışlar mesela araç 1.vitesteyken 2 ye genelde zor geçer böyle araba ıhh yapar arabayı okşamak için vitese elini atacaksın vitesi hiç yerinden oynatmadan bir kere debriyaja basacaksın sonra hemen senkronize bir şekilde bidaha basacaksın çift debriyajla tatlı bir şekilde vitesi 2 ye takacaksın sonraa birde 5.vites muhabbeti vardır 5.vitesi minibüslerde sık sık göremezsiniz ancak benim kullandığım minibüsde 5.vites sıkça rastlanan bir olaydır özellklede hürriyet durağından çıkıp metro marketin oraya varana kadar en ince püf noktası ise araç 5. vitesteyken kat-i suretle herhangi bir çukura düşmemektir düştüğünüz anca araç içinde kalp krizi geçirenlerin sayısı bir hayli fazla olabilir çünkü magirusların 4.vitesten sonra ne fren sistemi nede rot başları görev görmemektedir en ufak bir çukurda araba sallanmaya başlayıp yatabilir:D

bu da iyimiş kanka:D