7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Dolmuş şöföründen vites değiştirme taktikleri

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Onur Yılmazer
    Kafa biDüny@ evolodi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    4.076
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    35½
    Edilen teşekkür: 742

    Karizmatik Dolmuş şöföründen vites değiştirme taktikleri

    1- Serce parmak hafif havada, el arkadan one doğru zarif bir hamleyle gelir ve hamlenin ivmesiyle ayni el one dogru hafifce savrulur ve direksiyonu narince kavrar.


    2- 1′e ve 3′e normal geçirilir, ancak 2 ve 4′e gecirilirken el direksiyondan cekilir, havadayken serce parmak hafif kaldirilir, ayni hiz ile vitese bir hamle ile olay bitirilir. El donuste genelde paralara uzanip mutad bir kontrolde bulunur.


    3- 3. vitese takarken kaset takarak değiştirilir.


    4- Vitesin değişimi esnasında çıkan “klik klik” sesleri muhteşem bir ahenk yaratır her seferinde.


    5- Elini “batsın bu dünya” şeklinde yukarı hızlı bir ivmeyle kaldırıp direksiyonu kavrar.


    6- Vitesi arkaya doğru geçirirken aynı elle para üstünü uzatır. Kurnazdır, bi taşla iki kuş vurur.


    7- Parmaklar katiyen vitesle temas etmiyor. Avucun bilekle birleştiği kısım beş parmak havada olmak suretiyle (pençe atıyormuş gibi yapın, tam o şekil) sert fakat estetik darbelerle vites değiştirilir.


    8- Misal, oturduğu yere ağir gelen bazı dolmuş şoförleri, yakından
    takip edildiklerinde, bir üst vitese geçiş hareketini yaptıktan sonra, vites değiştiren kolları, olması gerekenden daha abartılı bir eylemsizlik sergileyerek ileri gider ve belli bir süre daha havada tutulur ki, tam bu esnada rampaların ustasıyım, gözlerinin hastasıyım bakışları ve bunu yaparken, ortaya koydukları kendinden emin, dünya patlasa umursamaz tavırları görülmeye değerdir.


    9- Vites kolu cok geride kaliyorsa ikinci bir yontem daha gelistirilmistir. bu yontemde vites topuzu sıkica kavranirken kolun ince kismi orta parmakla yuzuk parmaginin arasina alinir ve ince bir bilek hareketiyle vitesler degistirilir.


    10- Çok seri hareketlerle 3.vitese dek çıkılır ama sonra hemen boşa atılır.araç iyice yavaşlayınca tekrar aynı işlem tekrarlanır.eziyettir yolcular için bir hızlanır bir yavaşlar dolmuş.arada yoldan geçen bayanlara çalınan kornalar da cabası.


    11- Vites degistirme hadisesi dolmuş şoförleri icin bir törensel bir olay olmuştur. motor devrinin yükselmesi, yavaşça geriye yaslanma, ayağın debriyajın üstüne giderken başın öne eğilmesi ve akabinde sağ kolun geriye atılarak vitesin değiştirilmesi, hatta ve hatta -opsiyonel olarak- vites değiştirilirken teybe kaset konulması ile birlikte bütün dertlerden, tasalardan, yaşam şartlarının zorluğundan, sıkışık trafikten kurtulunmuştur. Burada şunu belirtmek gerekir ki, bu törensel olay sadece magirus marka dolmuşlarda vukuu bulabilir. peugeot j9, volkswagen transporter …vs tipi minibüslerde bu olmaz, olamaz. çünkü onların ergonomisi, ve vites kutularının çıkardığı sesler bu törensel olayın gerçekleşebilmesi için gerekli olan ortamı sağlayamazlar.
    12- Vitesi değiştirirken debriyaja basmayı unutarak “garç” diye bir ses gelmesine sebep olmak her minibüs şoförünün en büyük kabusu olduğu için vites kolu bir yerden bir yere itilir gibi değil de bir yerden alınıp bir yere konurmuş edasıyla değiştirilir. Bilinçaltındaki gacırdatmama kaygısının vites kolundaki yansımasıdır bu.


    13- Sağ elin vitesten hiç bir zaman ayrılmaması, tek elle direksiyon hakimiyetini ispatlamak ve her daim minibüsü kontrol altında tuttuğunu göstererek yolculara iç huzuru sağlamak içindir. Aynı ince-estetik kaygının bir diğer yansıması ise vites koluna yapılan süslemelerdir

  2. Bu mesajı için 7 kişi evolodi'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Hastasıyım uleynnnnnnnnn
    I ' m c a p u l i n g . . .

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    Herkez gibi bende trafikte en uyuz olduğum 3 vasıtlardan biri.
    1 taksi.
    2 dolmuş & minibus
    3 halk otobusleri.


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  6. #4
    TOLGAYOZKAN
    Ziyaretçi TOLGAYOZKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Bende ara gazlı değişliyorum vitesleri güzel oluyo bil hassa ibo baba çalarken...

  7. #5
    atmaca615
    Ziyaretçi atmaca615 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    burda çok çok eksik war yanlız çift debriyajı anlatmamışlar mesela araç 1.vitesteyken 2 ye genelde zor geçer böyle araba ıhh yapar arabayı okşamak için vitese elini atacaksın vitesi hiç yerinden oynatmadan bir kere debriyaja basacaksın sonra hemen senkronize bir şekilde bidaha basacaksın çift debriyajla tatlı bir şekilde vitesi 2 ye takacaksın sonraa birde 5.vites muhabbeti vardır 5.vitesi minibüslerde sık sık göremezsiniz ancak benim kullandığım minibüsde 5.vites sıkça rastlanan bir olaydır özellklede hürriyet durağından çıkıp metro marketin oraya varana kadar en ince püf noktası ise araç 5. vitesteyken kat-i suretle herhangi bir çukura düşmemektir düştüğünüz anca araç içinde kalp krizi geçirenlerin sayısı bir hayli fazla olabilir çünkü magirusların 4.vitesten sonra ne fren sistemi nede rot başları görev görmemektedir en ufak bir çukurda araba sallanmaya başlayıp yatabilir

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #6
    Onur Yılmazer
    Kafa biDüny@ evolodi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    4.076
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    35½
    Edilen teşekkür: 742

    Standart

    Alıntı atmaca615 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burda çok çok eksik war yanlız çift debriyajı anlatmamışlar mesela araç 1.vitesteyken 2 ye genelde zor geçer böyle araba ıhh yapar arabayı okşamak için vitese elini atacaksın vitesi hiç yerinden oynatmadan bir kere debriyaja basacaksın sonra hemen senkronize bir şekilde bidaha basacaksın çift debriyajla tatlı bir şekilde vitesi 2 ye takacaksın sonraa birde 5.vites muhabbeti vardır 5.vitesi minibüslerde sık sık göremezsiniz ancak benim kullandığım minibüsde 5.vites sıkça rastlanan bir olaydır özellklede hürriyet durağından çıkıp metro marketin oraya varana kadar en ince püf noktası ise araç 5. vitesteyken kat-i suretle herhangi bir çukura düşmemektir düştüğünüz anca araç içinde kalp krizi geçirenlerin sayısı bir hayli fazla olabilir çünkü magirusların 4.vitesten sonra ne fren sistemi nede rot başları görev görmemektedir en ufak bir çukurda araba sallanmaya başlayıp yatabilir
    bu da iyimiş kanka
    Hem çekilmezim hem vazgeçilmez Allah başka dert vermesin

  10. #7
    Çağatay Güldalı
    ExTReMe_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/10/2009
    Mesajlar
    553
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 127

    Standart

    bide minibüslerdeki özlü sözleri unutmamak lazım hele o aksesuarlar beni bitiriyor ya

Benzer Konular

  1. Active lerde SHIFT (vites değiştirme uyarısı)
    boby tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 07/04/2024, 16:34
  2. Debriyajsız vites değiştirme özellikle beye sesleniyoruz
    mehmet karahan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 02/03/2012, 21:38
  3. Starjet vites değiştirme devri
    eminb tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 03/06/2011, 01:01
  4. Dolmuş hikayeleri...
    batuhann80 tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 04/12/2008, 02:33
  5. Vites değiştirme
    Summanus tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 05/02/2008, 02:54

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com