Orijinalini görmek için tıklayınız : Küçümsemenin sonu...
darkT-JET
26/11/2009, 16:37
dün aksam bir arkadas toplantısındaydım...iş,güç aile yasamı,spor,..vs...vs... derken erkek arasında otomobil muhabbeti olmadan olmaz...bir arkadasım audı 1.9 tdı a4 sahibi...ki bu aracları bende çok begenirim ama maddi olanaklarım 1.4 t-jet grande punto'ya olanak veriyor ve 20.000-25.000 tl'lik orta degerde bir aracım olmasına ragmen severek ver begenerek kullanıyorum....bu a4'ü olan arkadas 1.4 bir motorun en ufak kasa bir aracı bile cekemeyecegini (ki bu nasıl bir tabirse ''ÇEKMEZ ABİ KALDIRMAZ'' :D...)....ona ne kadar anlatsamda normal bir 1.4 olmadıgını turbosunun oldugunu (ki bu arada da ikide bir dizelmi dizelmi diye sormaya basladı kavrayamadı 1.4 turbo benzinli aracların revacta oldugunu ekonomi ve performansı bir arada sundugunu...:)....)...ne kadar anlatmaya çalışsamda anlamadı...kalkmış bana ''annemde 1.6 corolla var o çekmiyor(!) 1.4 nasıl çeker arkadas'' filan demeye basladı...anladımki audi markasının prestijinin arkadasına biraz saklanmaya çalışmaya basladı....neyse sohbet degişti...makara kukara derken aksamın sonunda herkes evine dagılacak...a4'lü arkadas,ben ve birde volvo S40 T4 1.9 turbo benzinli 210 bg'lik bir aracı olan arkadasım aynı istikamatten evlerimize dönecektik....a4'lü arkadas birazda bana tas atarak volvosu olan arkadasa ''biz gazlıcaz dicem ama ilker arkada kalır pasa pasa dönelim'' dedi biraz pis sırıtarak....volvolu arkadasımda hem beni iyi tanır hemde aracımı..''dikkat ette o güzel a4'ünle ilker bizi arkada bırakmasın...ilkerin arac hiçte yabana atılacak bir makine degil'' dedi....bende ses çıkarmadım...kumkapıdan sahilden ataköye evime kadar birazcıkta kendimi hırs içinde buldum anlamadıgım sekilde ama hiç kıçlarından ayrılmadım...gececegimde yerler oldu konu farklı yerlere gelmesin diye 2 aracında tamponunda 1-2 mt. aramı açmadım....benim ayrılacagım ısıklarda durdugumuzda a4'lü arkadasın ''ya sen desene turbo modifiyesi yaptıgını ben böle bişey görmedim'' demesi beni yerlere yatırdı...bende ''hadi abicim hadi iyi aksamlar daha sizin arkanızda pinekliyemicem'' dememle ayrıldık.......
simdi bunları neden anlattım...amacım hiç bir markayı kücümsemek yada küçkük düsürmek degil...sunu böyle geçtim şöyle ettim demekte degil........
audı çok iyi bir marka hele 1.9 dizelleri fişek gibi kimse inkar edemez...marka prestijide cabası...volvo s40 t4 keza öyle....maddi imkanlarım olsa bende edinmek isterim bu araclardan......fakat benim fiatımın olması 1.4 olması söylesi böylesi hiç mühim degil...bilip bilmeden kimseyi kücümsememek atıp tutmamak lasım hiç hos olmuyor....neme lazım......
UMMADIK TAŞ BAŞ YARAR!!!!
NOT:ŞU UMMADIK TAŞTA ŞAKA Bİ YANA ''KOPUK UÇURTMA'' GİBİ MÜBAREK.......seviyorum keratayı yaaa :cool:.........
Bizler, yani Türk İnsanı bilime ya da bilimselliğe gereken önemi vermiyoruz, kulaktan dolma bilgilerle markaları kötülüyoruz ya da göklere çıkarıyoruz haksız yere.Otomobil firmalarının ürettikleri teknolojilere, teknik verilere bakmadan havadan konuşuyoruz sıklıkla.Halbuki otomobil konusunda bg-tork, vites oranı, ağırlık gibi bilimsel kriterlere dikkat etsek doğru-bilimsel sonuçlara çabucak varırız markaya bakmadan,
İlker, fazla hız kötüdür aman dikkat ;)
darkT-JET
26/11/2009, 16:56
.....İlker, fazla hız kötüdür aman dikkat ;)
t-jet olunca biraz zor oluyor ama...+1
Ellerine sağlık ilker böyle böyle deneyim kazanacak artık bu tip arkadaşlar :)
Yalnız arkadaş hala turbonun aracın standart donanımında olduğunu farketmemiş :D
GP COSKUN
26/11/2009, 20:42
bilene anlatmak kolaydır
bilmeyene anlatmak işkenceden beter
ama sen pratiktede anlatınca aklı başına gelmiş
bakarsın yarın gelir abi senin makinayla benim a4 ü değişelim der
o şimdi her yerde senin arabayı anlatır
abi bi 1.4 punto var arkadaşta roket roket ......
narkoz30
26/11/2009, 21:23
Hiç zorlanmadan otobanda 200 ü gördüm üstelik daha dayansam giderim diyor aynı motorun ağır kasalı bravo versiyonu ile. çok çok hızlı aman dikkatli kullanın t-jet in yanına bence GT de yazmalıylarmış :) Atalarımız ne demişler boyu değil işlevi önemli miydi işte onun gibi bişi :):)
Romeo_er2
26/11/2009, 21:48
bende toplama esseesse var :D gerek yok GT ye :D
aynen bende aracı küçümseyipte sonra şaşıran çok gördüm mishal 207gt-clk200komp.-c220cdi-320ci fln filan bunlar birkaç tanesi =)
Bazen ağzın kurusa anlatamıyorsun...yaw yapma etme...şöyledir böyledir...yok yok yok...trafikte tehlike yaratmayacak şekilde bu tür arkadaşlara ders verilebilir tabii...benim başıma gelen peugeot 206 1,4 hdi sahibi iş arkadaşıma istemeyerek de biraz mazot dumanı yutturmam gibi...yani size bir ford fiesta pejo 206 1,4 hdi citroen 1,4 hdi (70hp) cinsinden araç sahipleri 1,3 75 hp mjt inize yan bakarsa hadi len diyebilirsiniz arkadaşlar...:):):)
darkT-JET
27/11/2009, 01:56
valla anlamısmıdır...cözebilmişmidir bilemiorum ama ben elimden geleni yaptım...gerisi ona kalmış....benden baska t-jet kullanıcılarına raslayıp üzülmesinde :cool: allah muhafaza yaktırırlar adama arabasını......
bende arkadaşıma anlatamıyorum clk200 kompresörü geçeceğini :D:D ama deneme fırsatmız olmadı
Romeo_er2
27/11/2009, 05:30
ben denedim
mustafaf
27/11/2009, 22:07
bakalım multıaır 135HP nasıl olacak :)
sen şu a4'lü arkadaşı bide bana yolla 162bg t-jet ne yapıyor görsün :D
0-100km/h 7,7 saniye :D
bende bundan önce honda vtec ondan öncede audi a3 vardı şunu söyleyeyim şekil olaran şu anki aracım fabrikadan çıkma kırmızı şeritler deri 6ileri vites en güzeli atiklik olaraksa honda (zaten evlenecen yakında tek kapı olmaz dediler punto aldım 5 kapı diye ama ruhumuda satmamış oldum :)) sadete gelince kullandığım en ağır araç ve en çok yakan araç audi oldu zamanla bizim araçların değeri anlaşılacak galiba...
ben denedim
evet gördüm mesajınıda, denemeden inanmıcak bizimki :D
mustafaf
28/11/2009, 11:52
sen şu a4'lü arkadaşı bide bana yolla 162bg t-jet ne yapıyor görsün :D
0-100km/h 7,7 saniye :D
ne yaptın arabaya da 162BG yapmayı basardın merak ettım :)
darkT-JET
29/11/2009, 21:11
ne yaptın arabaya da 162BG yapmayı basardın merak ettım :)
+1...gercekten 162 bg oldukca güsel ve iddalı bir deger..........
seysey37
29/11/2009, 22:14
yalnız t-jet lerin fiyatlarına bakmaya başladım :) neymiş bu t-jet..
fiat ın bu tip olayları eskiden beri vardır ama tipo 2.0,bravo-marea hgt gibi..bizde bi tipo yapmıştık oda 2.0 175hp di inanılmazdı..
şimdi onun tahtını t-jet ler almış..
darkT-JET
30/11/2009, 15:03
yalnız t-jet lerin fiyatlarına bakmaya başladım :) neymiş bu t-jet..
fiat ın bu tip olayları eskiden beri vardır ama tipo 2.0,bravo-marea hgt gibi..bizde bi tipo yapmıştık oda 2.0 175hp di inanılmazdı..
şimdi onun tahtını t-jet ler almış..
anlatılamaz...sadece yasanır....umarım en kısa zamanda bi tane edinir bu zevki doya doya yasarsın.........
+1...gercekten 162 bg oldukca güsel ve iddalı bir deger..........
+fabrikadan modifiyeli
+pipercross açık hava filtresi
+superchips
+daha ufak son susturucu
motora daha yapılacaklar listesi
-HKS blow off
-daha büyük ve güçlü garret turbo
-daha büyük intercooler
-daha hafif krank mili
-titanyum piston başları
-enjeksiyon modifiyesi
-egzoz borusu çapı büyütümü ve orta egzoz iptali
-performans son susturucu
-vs vs...
görüntüde modifiyeler
+17" SSW light concept jant
+205/45/17 Kumho Ecsta Q31 (bidahakiler en az 215 olacak çünkü şu halde 2. viteste normal giderken gaza asılınca patiye kalıyor)
+voghland 3,5cm yay
+Spider spoiler
+spor kapı şeritleri (canım sıkıldıkça söktürüyorum tekrar yaptırıyorum)
+ledli stoplar
+angel far ve zenon ışıklar (kaza sonrası kırıldı yeniden yapılacak)
+vs vs...
darkT-JET
01/12/2009, 10:24
+fabrikadan modifiyeli
+pipercross açık hava filtresi
+superchips
+daha ufak son susturucu
motora daha yapılacaklar listesi
-HKS blow off
-daha büyük ve güçlü garret turbo
-daha büyük intercooler
-daha hafif krank mili
-titanyum piston başları
-enjeksiyon modifiyesi
-egzoz borusu çapı büyütümü ve orta egzoz iptali
-performans son susturucu
-vs vs...
görüntüde modifiyeler
+17" SSW light concept jant
+205/45/17 Kumho Ecsta Q31 (bidahakiler en az 215 olacak çünkü şu halde 2. viteste normal giderken gaza asılınca patiye kalıyor)
+voghland 3,5cm yay
+Spider spoiler
+spor kapı şeritleri (canım sıkıldıkça söktürüyorum tekrar yaptırıyorum)
+ledli stoplar
+angel far ve zenon ışıklar (kaza sonrası kırıldı yeniden yapılacak)
+vs vs...
bu listede sanırım yay eksik....büyük ihtimal vardır ama eger yoksa 2. viteste fazladan patinaja kalman ondan olabilir...basarılı bir calısma olmus güle güle kullanman dilegi ile....
mustafaf
01/12/2009, 12:17
+fabrikadan modifiyeli
+pipercross açık hava filtresi
+superchips
+daha ufak son susturucu
sadece hava fıltresı ve son susturucuyla 23HP almak muthıs bır basarı, tebrık ederım.son olarak 162HP olan dyno verısı elınızde varmı pekı ??
sadece hava fıltresı ve son susturucuyla 23HP almak muthıs bır basarı, tebrık ederım.son olarak 162HP olan dyno verısı elınızde varmı pekı ??
hayır sadece hava filresi ve susturucu ile değil. dediğim gibi arabam stock haldeyken sanki fabrikadan modifiyeli geldi ve daha hiçbir modifiyeyi yapmadan önce dyno testi yapmıştım 134 beygir mi ne çıkmıştı gücü. torku da 195 yerine 230 mu ne çıktı.
mustafaf
01/12/2009, 14:51
dyno verısı mevcutmu pekı ?
darkT-JET
01/12/2009, 14:55
hayır sadece hava filresi ve susturucu ile değil. dediğim gibi arabam stock haldeyken sanki fabrikadan modifiyeli geldi ve daha hiçbir modifiyeyi yapmadan önce dyno testi yapmıştım 134 beygir mi ne çıkmıştı gücü. torku da 195 yerine 230 mu ne çıktı.
enteresan o kadar kontrolden geçiyor araclar herhalde farkedilmedi...buda işinize gelmiştir herhalde...:cool0000:
GP COSKUN
01/12/2009, 14:55
hayır sadece hava filresi ve susturucu ile değil. dediğim gibi arabam stock haldeyken sanki fabrikadan modifiyeli geldi ve daha hiçbir modifiyeyi yapmadan önce dyno testi yapmıştım 134 beygir mi ne çıkmıştı gücü. torku da 195 yerine 230 mu ne çıktı.
yorumda bulunmak istemiyordum ama bende katılayım bari
elmedin kardeşim aracın üretim bandından indikten sonra bir takım test lere ve test sürüşüne tabi tutulur
üretici bu araç ve model için belirlediği standartın üzerinde araç üretemez piyasaya süremez
yani senin aracını 120 bg olarak banttan indirmek zorunadır fabrika 120 bg tjet deyip 150 veya 160 bg bir aracı piyasaya satamaz
yani bu işte bir yanlışlık var sen mustafanın da dediği gibi elinde bir veri varsa paylaşırsan seviniriz
Elimde veri var desem kimse inanmayacak galiba. Arkadaslar bu kadar guvensiz mi olduk forumda. Neyse azcik sabredin bari isten cikinca dyno verisini scanleyip buraya ekleyeyim stock haldekini.
mustafaf
01/12/2009, 20:44
bıde zahmet olmazsa 162HP cıkan dyno verısını ekleyınde tam olsun...
(bastan berı ben onu soruyorum)
GP COSKUN
01/12/2009, 21:11
Elimde veri var desem kimse inanmayacak galiba. Arkadaslar bu kadar guvensiz mi olduk forumda. Neyse azcik sabredin bari isten cikinca dyno verisini scanleyip buraya ekleyeyim stock haldekini.
elmedin bunun sana olan güvenimizle alakası yok
sadece ortada anormal bir durum var onu çözmeye çalışıyoruz
bizi yanlış anlama
:busted_b:
arkadaşlar kusura bakmayın stock verileri çıkartalı nerdeyse 1 yıl olduğu için çok büyük bir hata yapmışım. beygir PS olarak 134 değil 135 olacakmış. 5. viteste tork normalde 230, grafikte de öyle gözüküyor ondan dolayı 284 yazıyla yazılan tork gücünü göz ardı edin o 2. vitesteki torku oluyor :D
Pmax=99,3kw=(135PS) dediği motorum max gücü oluyor
Prad=80,5kw= (110PS) dediği ise aktarma organlarındaki kayıplardan sonra tekerleklere verdiği saf güç oluyor
verilere göre 135PS güce 5240 devirde 186km/h hızında giderken ulaşıyor ondan sonra düşüyor, grafkte de öyle zaten.
birinci grafik tork ve KW karışık, ikinci grafik ise motor ve tekerlerk KW gücü grafiğidir.
ekte stock veriler mevcuttur. grafikleri bile açıkladım tek tek daha ne yapayım.
arkadaşlar kusura bakmayın stock verileri çıkartalı nerdeyse 1 yıl olduğu için çok büyük bir hata yapmışım. beygir PS olarak 134 değil 135 olacakmış. 5. viteste tork normalde 230, grafikte de öyle gözüküyor ondan dolayı 284 yazıyla yazılan tork gücünü göz ardı edin o 2. vitesteki torku oluyor :D
Pmax=99,3kw=(135PS) dediği motorum max gücü oluyor
Prad=80,5kw= (110PS) dediği ise aktarma organlarındaki kayıplardan sonra tekerleklere verdiği saf güç oluyor
verilere göre 135PS güce 5240 devirde 186km/h hızında giderken ulaşıyor ondan sonra düşüyor, grafkte de öyle zaten.
birinci grafik tork ve KW karışık, ikinci grafik ise motor ve tekerlerk KW gücü grafiğidir.
ekte stock veriler mevcuttur. grafikleri bile açıkladım tek tek daha ne yapayım.
dikkat etmemişim ama evet 135 boşta iken aldığın hp aktarma organlarına ulaşan güç 110 çıkıyor buda gayet normal ;)
mustafaf
02/12/2009, 16:18
enteresan bır durum yok aslında ortada.motorun urettıgı gucle yere aktarılan guc arasında tabıkı fark olur.burada asıl dıkkate alınması gereken yere aktarılan guctur.zaten yere aktarılan maksımum guc 85.3KW (114,3HP), 230nm cıkmıs.bunda sasıracak bır durum yok zaten.en basından bu sekılde soyleseydınız ortalık bu kadar karısmazdı.bızım 75HP multıjetler'ın yere aktardıgı gucu Kemal Abı'nın arabasında 68HP olarak olcmustuk.aktarmalardan kayıp olması gayet normal.benzınlı araclarda farklı bır faktor olabılır.standart olarak yapılan testler 95 oktan benzın yapılıyor, dolayısıyla 97-98 oktan benzın kullandıgınızda verılerde bır mıktar daha oynama olması muhtemel bır durum.yalnız herkes yazdı cızdı de ben soruma cvp bulamadım hala.162HP oldugunu soyledınız aracınızın ve ben sımdı cok daha fazla merak etmeye basladım cunku, yaklasık 50HP artıs saglamıssınız yaptıklarınızla.ben sadece 162HP olan dyno olcumunu merak ettım.bastan berıde onu sordugumu belırtıyorum...
GP COSKUN
02/12/2009, 16:31
yaw mustafa ortada 135 yok ki sen 162 yi arıyosun
anlatım yanlışlığı var ortada araç normal değerleriyle çıkmış zaten
4 ps lik bir fazlalık var oda abartmaya değmez
50 bg öle iki kıytırık malzemeyle kazanılsa..........
Erdem Bozdağ
02/12/2009, 16:40
yaw mustafa ortada 135 yok ki sen 162 yi arıyosun
anlatım yanlışlığı var ortada araç normal değerleriyle çıkmış zaten
4 ps lik bir fazlalık var oda abartmaya değmez
50 bg öle iki kıytırık malzemeyle kazanılsa..........
chiptunnigi de unutma ama abi 50 beygir olmasa da chip+filtre+egsoz 30-35 ps rahat verir t-jette ama 50 veremez orası kesin
GP COSKUN
02/12/2009, 16:44
+1000 erdem
Belki de 162, modifiyelerden sonraki motor gücüdür, yere aktarılan da 140-150bg gibi birşeydir belki,
Turbo motorlarda chiple bu kadar artış sağlamak bence çok da zor değil.Yani turbo dizeller sadece chiple nasıl kolay güç ve tork artışı sağlıyorsa benzinli turbolar da sağlarlar, hatta motorun ve yakıtın yapısı gereği daha da yukarı çekilebilen devir bandı bu artışı daha da yükseltebilir,
Tabi genel olarak konuştum ben.Elmedin, kendi aracı hakkında bizleri aydınlatır...
tyrant86
03/12/2009, 15:40
1.4 155 hp yaptım aracımı modifiyeyle diyorum fabrika çıkışından turbo var.adam 125 hp'lik 1.6 Honda civicle gel kapışalım diyo:D.insanlara turbo benzinli olduğunu anlatamıyosun ya nasıl sinir oluo insan illa test ettirceksin hakikatten süper bi motor t-jet.
Ogulcan.Öğüt
04/12/2009, 17:01
Benim Bildigin Chip İle t-jet ler 25-30 hp gibi bi değer sağlamak mümkün ki buda 150 hp yapar ki Bana Göre Chip - Filtre - Son Susturucu ile en az 155-160 hp olmuştur araç ...
GP COSKUN
04/12/2009, 17:07
Benim Bildigin Chip İle t-jet ler 25-30 hp gibi bi değer sağlamak mümkün ki buda 150 hp yapar ki Bana Göre Chip - Filtre - Son Susturucu ile en az 155-160 hp olmuştur araç ...
oğulcan yazma len
yavaş git bi tarafa girersin
olm araba dnyo girmiş zaten aktarma organlarıyla verdiği değer
Pmax=99,3kw=(135PS) dediği motorum max gücü oluyor
Prad=80,5kw= (110PS) dediği ise aktarma organlarındaki kayıplardan sonra tekerleklere verdiği saf güç oluyor
bu cümlenin üstüne konuşmamamız lazım
:cool:
mustafaf
04/12/2009, 17:09
SuperChıps yazılımı T-Jet'lere teorıkte 19HP guc artısı saglıyor...
https://www.superchips.co.uk/curves/Fiat1.4TJet120.pdf
tyrant86
05/12/2009, 01:45
chiptuning'i uygulayan adam 17o hp bile yaparız diyo chip ile.kime inanıcaz adam bi şekilde 155 hp olarak dyno verisini gösterdi.!
Romeo_er2
05/12/2009, 01:52
SuperChıps yazılımı T-Jet'lere teorıkte 19HP guc artısı saglıyor...
https://www.superchips.co.uk/curves/Fiat1.4TJet120.pdf
ben şimdi aynı linki atıcaktım...şu bi gerçekki fabrika bu arabayu 134 hp çıkaramaz..kesinlikle dynonun yanlış ölçümü bence..benimde 160hp lik 207gt yi geçen araban dynoda 111hp motor gücü çıktı onu napcaz :D
GP COSKUN
05/12/2009, 09:19
chiptuning'i uygulayan adam 17o hp bile yaparız diyo chip ile.kime inanıcaz adam bi şekilde 155 hp olarak dyno verisini gösterdi.!
o uygulayan vatandaş gelsin benim külahıma anlatsın
ne kadar büyüttünüz yaw ..
Romeo_er2
05/12/2009, 16:56
bu arabaya isteyen chiple 200 hp versin...bu arabanın orjinal setup la sadece chiple olacağı en sağlıklı güç 140-145 hp dir..koskoca superchips firması araca 19 hp kazandırıyosa bi bildikleri var dimi..işin ayrıntısına girmieye gerek yok ama eğer isteyen olursa kendi aracımdan örnek vererk anlatırım..
yazılımla daha fazla güç almak mümkün ama bu güç testlerde aktarım organlarında görünmüyo bende bunu anlayamıyorum boşta verdiği gücü ben ne yapayım?
Romeo_er2
06/12/2009, 18:05
arkadaşlar bu arabayı sadece chiple 160 hp yapın bide boost gauge bağlayın..yanınıza bi tane stock t-jet getireyim...bol bol rolling yapın bakalım hangi devirlerde hangi viteslerde kim geçiyo..aşırı yüklenmiş chipli arbaya nazaran stock chipsiz araba daha istikrarlı yürüyor..chipli araba sadece düşük devirde güzel peak vuruyor yüksek devirde pek etkili olmuyor..
mustafaf
24/12/2009, 19:31
arkadaşlar bu arabayı sadece chiple 160 hp yapın bide boost gauge bağlayın..yanınıza bi tane stock t-jet getireyim...bol bol rolling yapın bakalım hangi devirlerde hangi viteslerde kim geçiyo..aşırı yüklenmiş chipli arbaya nazaran stock chipsiz araba daha istikrarlı yürüyor..chipli araba sadece düşük devirde güzel peak vuruyor yüksek devirde pek etkili olmuyor..
soyledıklerın, yazılımın son hıza etkısının yok denecek kadar az oldugunun kanıtıdır.sadece dusuk devırlerı canlandırarak son hıza daha cabuk cıkılmasına ımkan verıyor.yuksek devırlere de ıster ıstemez zararı oluyor.turboyu ne kadar erken doldurursan o kadar erken bosalır...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.