GP COSKUN
17/09/2009, 00:20
Sıcaklığın 21 ile 27 derece arasında olduğu bir ortamda yapılan test sürüşünde otomobilin içine yerleştirilen hoparlörlerden (https://tr.wikipedia.org/wiki/Hoparl%C3%B6r) zil çalması , korna (https://tr.wikipedia.org/w/index.php?title=Korna&action=edit&redlink=1) sesleri , itfaiye (https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0tfaiye) sireni vb. gibi sesler verilerek sürücünün bu sesleri zamanında duyup duymadığını kontrol etmek için bir pedala basması istenmiş . 27 dereceye ulaşıldığında sürücünün seslere gösterdiği reaksiyon (https://tr.wikipedia.org/wiki/Reaksiyon) süresinin % 20 ve daha da üzerinde oranlarda arttığı saptanmış. Ayrıca sıcaklık 27 derecedeyken 21 derecenin iki katı oranında sinyal dikkate alınmayarak atlanmış. Yüksek ısıdan etkilenen sürücünün 0,5 promil oranında alkol (https://tr.wikipedia.org/wiki/Alkol) alan bir sürücüyle aynı durumda olduğu saptanmış. Bir çok kazaya yol açan saniyelik uykunun %32'si yüksek sıcaklık meydana gelmektedir.