Sıcaklığın 21 ile 27 derece arasında olduğu bir ortamda yapılan test sürüşünde otomobilin içine yerleştirilen hoparlörlerden zil çalması , korna sesleri , itfaiye sireni vb. gibi sesler verilerek sürücünün bu sesleri zamanında duyup duymadığını kontrol etmek için bir pedala basması istenmiş . 27 dereceye ulaşıldığında sürücünün seslere gösterdiği reaksiyon süresinin % 20 ve daha da üzerinde oranlarda arttığı saptanmış. Ayrıca sıcaklık 27 derecedeyken 21 derecenin iki katı oranında sinyal dikkate alınmayarak atlanmış. Yüksek ısıdan etkilenen sürücünün 0,5 promil oranında alkol alan bir sürücüyle aynı durumda olduğu saptanmış. Bir çok kazaya yol açan saniyelik uykunun %32'si yüksek sıcaklık meydana gelmektedir.
Ziyaretçi
kesinlikle katılıyorum,saol bilgi için
Klimayı sürekli içerdeki havayı devirdayım yaptıracak biçimde de çalıştırmamak lazım. Ortamdaki oksijen miktarı zamanlar azaları, bu da hem refleksleri etkiler hem de en basitinden baş ağrısı yapar.
Aracın döşemelerinde de leke yapıyormuş, bu konuda sevisteki ustanın yalancısıyım ama![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri