PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GP Dynamic 2007 - Dualogic KIT Hakkında



yalcin
31/05/2009, 02:53
Merhaba arkadaşlar..aklıma takılan bir şeyi bayilerden önce sizlere danışmak istedim..
2 hafta kadar önce ilk arabam olan 2007 model dynamic dualogic vites GP'yi 2. el olarak aldım..aracın trafiğe çıkışı 2006 son çeyrek..yine internetten araştırırken 2007'nin ortalarından sonra üretilen dualogic modellerde ESP+ASR+MSR+HBA+HILLHOLDER özelliklerin standart olduğunu okumuştum..haliyle benim arabamda hepsi sanırsam standart olarak sunulmuyor( otomatikte yokuşta 5sn beklemeden kaydırıyor ordan belli gibi)..özellikle hillholder(yokuş destek) benim için iyi olurdu baya çünkü ehliyeti alalı epey oldu; ama şu an henüz trafiğe çıkmıyorum, pratik aşamasındayım..
sormak istediğim kısıma gelince bu özelliklerin yazılım olarak araca yüklendiğini okumuştum yine yanlışım yoksa..ben bunları yükletmek istesem bana külfeti ne olur, yoksa yazılım güncellemesi yaptırsam benim araç da 2007 dynamic dualogic olduğundan standartında var kategorisine girer mi, 2006 son çeyrek çıkışlı olduğundan girmez mi?
bilginiz dahilinde beni de aydınlatırsanız sevinirim..

OzzY
31/05/2009, 03:46
öncelikle hayırlı olsun.

bunlar ne zaman standarttı vs hatırlamıyorum ancak yazılımla olmaz.

Birde yeri gelmişken değineyim, hillholder genelde otomatik viteslerde oluyo(enazından eskiden) ama bu bana çok saçma geliyo... bi araba ayak frenden çekilip gaza basılana kadar ne kadar kayabilirki? en fazla 2-3 cm kayar... mareayı bugune kadar hiç kaydırmadım...(yanlış anlamayın sözüm size değil genel olarak merak ettiğim bi konu)

HasanAliz
31/05/2009, 11:12
çok dikkat edersen zaten hiç kaymaz. hillholder süper bişey değil yani.kavramada ayağın durduğu müddet zaten araba kaymaz.

SERDAR_AJZ
31/05/2009, 12:02
Anneme puntoyu aldığımızda fiatın elinde 2008 model dualogic vites araçlarda vardı.Ancak onlarda ESP+ASR+MSR+HBA+HILLHOLDER özellikleri yoktu.Ayrı bir pakette satılıyordu.2009 modellerde ise dualogic kit olarak ESP+ASR+MSR+HBA+HILLHOLDER standart olarak var.Benim bildiğime göre 2009 modellerde standart olarak konulmaya başlandı.

somurgen
31/05/2009, 12:29
Merhaba arkadaşlar..aklıma takılan bir şeyi bayilerden önce sizlere danışmak istedim..
2 hafta kadar önce ilk arabam olan 2007 model dynamic dualogic vites GP'yi 2. el olarak aldım..aracın trafiğe çıkışı 2006 son çeyrek..yine internetten araştırırken 2007'nin ortalarından sonra üretilen dualogic modellerde ESP+ASR+MSR+HBA+HILLHOLDER özelliklerin standart olduğunu okumuştum..haliyle benim arabamda hepsi sanırsam standart olarak sunulmuyor( otomatikte yokuşta 5sn beklemeden kaydırıyor ordan belli gibi)..özellikle hillholder(yokuş destek) benim için iyi olurdu baya çünkü ehliyeti alalı epey oldu; ama şu an henüz trafiğe çıkmıyorum, pratik aşamasındayım..
sormak istediğim kısıma gelince bu özelliklerin yazılım olarak araca yüklendiğini okumuştum yine yanlışım yoksa..ben bunları yükletmek istesem bana külfeti ne olur, yoksa yazılım güncellemesi yaptırsam benim araç da 2007 dynamic dualogic olduğundan standartında var kategorisine girer mi, 2006 son çeyrek çıkışlı olduğundan girmez mi?
bilginiz dahilinde beni de aydınlatırsanız sevinirim..

Bence hillholder fazla onemli değil. debriyaj yok zaten arabada sol ayak frende sag ayak gazda kullanmanı öneririm. tabii ilk basta zor gelir. ama sol ayagın reflekslerini kaybetmemesi içinde gerkli bir durum. bende sizin gibiyim ilk aracım ve dualogic. ilk aldıktan 2 hafta sonra sol ayagımı kullanmaya basladım. simdi gayet hassas ustelik manuel bi aracta debriyaj sıkıntısı cekmiyorum. bazı durumlarda da manuel araclarda sol ayak freni avantaj sağlıyo bizzat şahidim :D

yalcin
31/05/2009, 21:09
Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.. ben de yokuşta kaydırmayla ilgili bir problem yaşamadım şimdiye kadar; fakat bana pratik yaptıran kuzenim malum güzel istanbul'umun rampalarında sıkıntı çekeceğimi düşündüğünden pratik yaparken dik yokuşların üstünde durdu epey..o nedenle bir danışmak istemiştim..tekrar sağolun..

Moosty
29/06/2009, 14:33
Evet 2009 modellerde MTA ile birlikte standart hale gelmiş. Ben çok kullanışlı buldum, araçtaki eğim sensörü %5 in üzerinde eğim algılıyorsa frene basılıp tam durduğunda devreye giriyor.

Sonrasında kalkarken gaza bastığınızda 'tık' diye bir ses gelip araba hareket etmeye başlıyor.

Kullanışlı bir özellik, hiç frene dokunmuyor olsanız bile araba yokuşta öylece bekliyor ve hiç geri kaymıyor.

Ancak yokuş yukarı bir yere park edecekseniz ve park edeceğiniz yer sıkışıksa işinizi de biraz zorlaştırabiliyor çünkü 'tık' sesi duyuana kadar gaza basıyorsunuz ve 'tık' sesi ile birlikte araba birden fırlıyor, dikkat etmezseniz öndeki araca hafiften dokundurma riski var.

Sol ayağımı kullanmaya çekiniyorum ve mümkün olduğu kadar sola ve geriye çekip öyle kullanıyorum arabayı, çünkü ilk kullanmaya başladığımda bir ara manuel vites refleksiyle debriyaj diye ayağım frene gitti.

doritoch
30/06/2009, 12:13
Valla hiç vaktim de yok ama yanlış bir kaç bilgi var mecburan girdim konuya. Hill holder bazı araçlarda var bazı araçlarda yok. Öncelikle hill holder sız kullanan arkadaşlar bir de hill holder olan modeli kullanmalarını öneririm, bu tarz vites kutusu olan araçlarda vazgeçilmez bir (özellikle eşim sorunsuz kullanıyor). Forumda biraz araştırarak da bulabileceğiniz gibi dualogiclerde aynı anda hem fren hem gaza dokunmak arıza veriyor bunu servisde anlıyor ve kullanıcı hatası olarak yorunluyorlar,böyle araçlarda sol ayak freni değil el freni öneriliyor,sol ayak basayım derken aynı anda gaza ve frene basma olasılığı var...

yalcin
30/06/2009, 21:46
ahmet ben de sana sol ayak fren hususunda katılıyorum.. hiç sağlıklı bir alışkanlık değil, özellikle ani frenlemede..

smartmavi
30/06/2009, 23:01
dualogic'te kesinlikle sol ayak kullanmayın. sonuçta arabada standar kavrama elemanları var; olmayan sadece debriyaj pedalı- araç derbriyaja kendi basıyor diyebiliriz. Dolayısıyla, hem gaz hem fren demek baskı balatanın erken bitmesi yada hasar görmesi demektir.