PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : AyIPLı MaLIn İAdESi



microab
18/04/2009, 17:22
İZMİR’de, bir anaokulunda müdürlük yapan Ayşe Sönmez, acentesinden aldığı sıfır otomobilinin sık sık arıza yapması üzerine Tüketici Mahkemesi’nde dava açtı. Aracı geri vermek ve parasını almak isteyen Sönmez’in talebini yerinde gören İzmir 1'inci Tüketici Mahkemesi, gizli ayıplı aracın acentesine iadesine ve parasının tüketiciye geri ödenmesine karar verdi. İtiraz üzerine Yargıtay’a giden davaya bakan Yargıtay 13'üncü Hukuk Dairesi de kararı yerinde bularak onayladı.


İzmirli Ayşe Sönmez, 2007 yılında acentesinden sıfır otomobil satın aldı. Otomobil için 28 bin TL ücret ödeyen anaokulu öğretmeni Ayşe Sönmez, aracı alıp, bir süre kullandıktan sonra ‘motor arıza lambası’ yandı. Servise giden ve yetkililerce tamir edilen araçta arıza lambası 16 kez daha yanınca, bu kez servise değil mahkemeye gitmeyi tercih etti.


Avukatı Namık Kemal Güney aracılığıyla, İzmir 1'inci Tüketici Mahkemesi’nde dava açan Ayşe Sönmez, 16 defa motor arıza lambası yanan aracının ‘Gizli Ayıplı’ mal olarak üretildiğini iddia ederek, aracına ödediği paranın yasal faiziyle birlikte kendisine iade edilmesini istedi. Ayşe Sönmez, beğenerek ve özenerek aldığı araçtan bu sebepten dolayı artık soğuduğunu ve yenisini de istemediğini belirtti. Sıfır aracı satan acente avukatları ise aracın gizli ayıplı bir durumunun olmadığını iddia ederek, davanın reddedilmesini istedi.


Mahkemenin talebi üzerine dava konusu araç üzerinde inceleme yapan bilirkişi, hazırladığı raporda, daha önce de defalarca yanan ‘motor arıza lambası’nın teknik olarak kullanıcı hatasına bağlı bir arıza olmadığını, üretimden kaynaklanan bir hata nedeniyle olduğunu ve bunun gizli ayıplı bir mal olduğunu belirtti. Duruşma sonunda okul müdürü Ayşe Sönmez’in talebi kısmen yerinde görüldü. Sönmez’e satılan aracın acenteye iadesine, parasının geri ödenmesine, davada istenen faiz farkının ise reddine karar verildi.


Verilen karara, tüketici Sönmez, ödenmeyen faiz talebinin kabul edilmesi için, araba satıcısı ise ödenmesi istenen araç bedeli kararının iptal edilmesi gerekçesiyle itiraz etti. Yargıtay 13'üncü Hukuk Dairesi, itiraz üzerine incelemeye aldığı dava dosyasında tüketiciye araç beledinin iade edilmesi kararını doğru bulurken, tüketicinin faiz istemini kabul etmedi. Hukuk Dairesi, tüketicinin arızaya rağmen aracı kullanmasını gerekçe göstererek, bu durumda faiz talep edilmesinin mümkün olmadığına karar verdi.


Avukat Namık Kemal Güney, kararın tüketicinin hakkını hukuk içinde araması anlamında önemli bir karar olduğunu, sadece söz konusu otomobil için değil, bütün üretim yapan firmaların tüketiciyi koruyan kanunların bilinci içinde üretim yapmaları için iyi bir örnek olduğunu belirtti.
---------------------------------------------------------------------------

MİLLİYET DEN ALINTIDIR...

---------------------------------------------------------------------------

Genel kısımda daha fazla üyeye ulaşacağını düşünerek buraya açtım.İlerleyen zamanda yönetici arkadaşlar ser kürsüye taşıyabilirler.

ABNEW
18/04/2009, 17:30
Benim çevremde de örnekleri mevcut.Önceden de belirttiğim gibi bu mahkemeler mağdur tüketici odaklı hareket etmekteler.Dolayısıyla haksızlığa uğradığını idaa eden bir tüketici açacağı davayı büyük bir ihtimal kazanacaktır...

gendarme35
19/04/2009, 12:18
demek ki bu ülkede herşeye rağmen adalet varmış..

haberde belirtilmemiş,hangi marka olduğunu bilen var mı ?..

Linea'daki yağmur sensörü sorununu aylarca uğraşmasına rağmen tofaş-fiat'la çözemeyen ve mahkemeye taşıyan malum forumdan bir arkadaşımızda
sonunda haklı çıktı ve mahkeme teknik üniversiteden hocaların oluşturduğu bilirkişi raporu doğrultusunda ayıplı malın iadesine ve bedelinin tüketiciye ödenmesine karar verdi..işin acı tarafı sorun mahkeme iken yeni yazılım geliştirip
emotion Linea'lar servise geldikçe yeni yazılımı yüklediler..geri çağırıp hata yapmışız demek istemediler..ve mahkemede auto konumuna alınmış yağmur sensörünün yazılım hatası sonucu 30 sn kadar silecekleri devreden çıkardığını kabul etmediler..

poyraz_o
19/04/2009, 13:18
babamin idea nında 4-5 kez direksiyon kutusu mektrik motoru değişti onuda geri verebilirmiyiz ki :D

narkoz30
19/04/2009, 16:03
mahkemede dava açabilmek için aynı hatanın 3 kere tekrarlaması yeterlidir. Bunu ispat edecek servis fişlerinizi ve faturalarınızı kaybetmeyin sonra işiniz Allaha kalır birşey iddia edemezsiniz anında silerler kayıtlarınızı dava açıldığını öğrendiklerinde. Bu konuda bir sürü dava var çoğu da tüketici lehine sonuçlanıyor.
Benim kafamı bulandıran mahkeme para iade kararı almış ancak tüketicinin ürünü aldığı tarihteki bedeli mi yoksa ötv indirimi uygulanmış sıfır araç bedelini mi iade edecekler onu çözemedim.

gendarme35
19/04/2009, 17:12
alırken ödediğiniz parayı geri alıyorsunuz..

attserkan
23/04/2009, 12:17
bence herkes hakkını sonuna kadar aramalı.bunun için çalışan arkadaşları gönülden tebrik eder hepimizi böyle durumlarda hakkımıız aramaya davet ediyorum iii günler

civcivx
23/04/2009, 13:27
Hukuk Dairesi, tüketicinin arızaya rağmen aracı kullanmasını gerekçe göstererek, bu durumda faiz talep edilmesinin mümkün olmadığına karar verdi.


Bu gerekçeyi çok yerinde buldum. Ayşe Hanım haklı olmasına karşın, biraz da uyanıklık yapayım (belki de avukatı) demiş ama Yargıtay, adil bir karar vermiş.

OzzY
23/04/2009, 14:51
Cem abi bildiğim kadarıyla genel olarak o şekilde talepte bulunuluyo dayımda audiye bu şekilde dava açtı
paranın faiziyle birlikte iadesine veya yeni araba verilmesine diye.

ancak araçta kullanımı etkilemicek bi sorun varsa herkes kullanmaya devam eder sanırım çünkü davalar gerçekten baya uzun sürüyo örneğin dayım 2007 sonlarına doğru açmıştı.