9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: AyIPLı MaLIn İAdESi

  1. #1
    Ali İLHAN
    microab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    51
    Mesajlar
    2.132
    Nereden
    Nevşehir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    50 A* 4*4
    Edilen teşekkür: 690

    Standart AyIPLı MaLIn İAdESi

    İZMİR’de, bir anaokulunda müdürlük yapan Ayşe Sönmez, acentesinden aldığı sıfır otomobilinin sık sık arıza yapması üzerine Tüketici Mahkemesi’nde dava açtı. Aracı geri vermek ve parasını almak isteyen Sönmez’in talebini yerinde gören İzmir 1'inci Tüketici Mahkemesi, gizli ayıplı aracın acentesine iadesine ve parasının tüketiciye geri ödenmesine karar verdi. İtiraz üzerine Yargıtay’a giden davaya bakan Yargıtay 13'üncü Hukuk Dairesi de kararı yerinde bularak onayladı.


    İzmirli Ayşe Sönmez, 2007 yılında acentesinden sıfır otomobil satın aldı. Otomobil için 28 bin TL ücret ödeyen anaokulu öğretmeni Ayşe Sönmez, aracı alıp, bir süre kullandıktan sonra ‘motor arıza lambası’ yandı. Servise giden ve yetkililerce tamir edilen araçta arıza lambası 16 kez daha yanınca, bu kez servise değil mahkemeye gitmeyi tercih etti.


    Avukatı Namık Kemal Güney aracılığıyla, İzmir 1'inci Tüketici Mahkemesi’nde dava açan Ayşe Sönmez, 16 defa motor arıza lambası yanan aracının ‘Gizli Ayıplı’ mal olarak üretildiğini iddia ederek, aracına ödediği paranın yasal faiziyle birlikte kendisine iade edilmesini istedi. Ayşe Sönmez, beğenerek ve özenerek aldığı araçtan bu sebepten dolayı artık soğuduğunu ve yenisini de istemediğini belirtti. Sıfır aracı satan acente avukatları ise aracın gizli ayıplı bir durumunun olmadığını iddia ederek, davanın reddedilmesini istedi.


    Mahkemenin talebi üzerine dava konusu araç üzerinde inceleme yapan bilirkişi, hazırladığı raporda, daha önce de defalarca yanan ‘motor arıza lambası’nın teknik olarak kullanıcı hatasına bağlı bir arıza olmadığını, üretimden kaynaklanan bir hata nedeniyle olduğunu ve bunun gizli ayıplı bir mal olduğunu belirtti. Duruşma sonunda okul müdürü Ayşe Sönmez’in talebi kısmen yerinde görüldü. Sönmez’e satılan aracın acenteye iadesine, parasının geri ödenmesine, davada istenen faiz farkının ise reddine karar verildi.


    Verilen karara, tüketici Sönmez, ödenmeyen faiz talebinin kabul edilmesi için, araba satıcısı ise ödenmesi istenen araç bedeli kararının iptal edilmesi gerekçesiyle itiraz etti. Yargıtay 13'üncü Hukuk Dairesi, itiraz üzerine incelemeye aldığı dava dosyasında tüketiciye araç beledinin iade edilmesi kararını doğru bulurken, tüketicinin faiz istemini kabul etmedi. Hukuk Dairesi, tüketicinin arızaya rağmen aracı kullanmasını gerekçe göstererek, bu durumda faiz talep edilmesinin mümkün olmadığına karar verdi.


    Avukat Namık Kemal Güney, kararın tüketicinin hakkını hukuk içinde araması anlamında önemli bir karar olduğunu, sadece söz konusu otomobil için değil, bütün üretim yapan firmaların tüketiciyi koruyan kanunların bilinci içinde üretim yapmaları için iyi bir örnek olduğunu belirtti.
    ---------------------------------------------------------------------------

    MİLLİYET DEN ALINTIDIR...

    ---------------------------------------------------------------------------

    Genel kısımda daha fazla üyeye ulaşacağını düşünerek buraya açtım.İlerleyen zamanda yönetici arkadaşlar ser kürsüye taşıyabilirler.
    GRANDE PUNTO 1.3 90 HP MJ DYNAMİC 5K TİTANYUM GRİ 50/06



    İnsanları yücelten iki büyük meziyet vardır: Erkeğin cesur kadının namuslu olması. Bu iki meziyetin yanında hem erkeği, hem kadını şereflendiren bir meziyet daha vardır. İcabında tereddütsüz canını feda edebilecek kadar vatanına bağlı olmak. İşte Türkler bu meziyetlere ve fazilete sahip kahramanlardır. Bundan dolayıdır ki Türkler öldürülebilir, lâkin mağlup edilemezler” Napoleon Bonaparte - Fransa İmparatoru

  2. Bu mesajı için 8 kişi microab'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Benim çevremde de örnekleri mevcut.Önceden de belirttiğim gibi bu mahkemeler mağdur tüketici odaklı hareket etmekteler.Dolayısıyla haksızlığa uğradığını idaa eden bir tüketici açacağı davayı büyük bir ihtimal kazanacaktır...

  4. #3
    Naci Çağlar
    gendarme35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2009
    Yaş
    56
    Mesajlar
    34
    Nereden
    Manisa
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    demek ki bu ülkede herşeye rağmen adalet varmış..

    haberde belirtilmemiş,hangi marka olduğunu bilen var mı ?..

    Linea'daki yağmur sensörü sorununu aylarca uğraşmasına rağmen tofaş-fiat'la çözemeyen ve mahkemeye taşıyan malum forumdan bir arkadaşımızda
    sonunda haklı çıktı ve mahkeme teknik üniversiteden hocaların oluşturduğu bilirkişi raporu doğrultusunda ayıplı malın iadesine ve bedelinin tüketiciye ödenmesine karar verdi..işin acı tarafı sorun mahkeme iken yeni yazılım geliştirip
    emotion Linea'lar servise geldikçe yeni yazılımı yüklediler..geri çağırıp hata yapmışız demek istemediler..ve mahkemede auto konumuna alınmış yağmur sensörünün yazılım hatası sonucu 30 sn kadar silecekleri devreden çıkardığını kabul etmediler..

  5. #4
    onur poyraz
    TıRSıK FaRe :) poyraz_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/03/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    371
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26 TZ 855
    Edilen teşekkür: 73

    Standart

    babamin idea nında 4-5 kez direksiyon kutusu mektrik motoru değişti onuda geri verebilirmiyiz ki

  6. #5
    Hakan Onur
    narkoz30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/12/2008
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.406
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1020

    Standart

    mahkemede dava açabilmek için aynı hatanın 3 kere tekrarlaması yeterlidir. Bunu ispat edecek servis fişlerinizi ve faturalarınızı kaybetmeyin sonra işiniz Allaha kalır birşey iddia edemezsiniz anında silerler kayıtlarınızı dava açıldığını öğrendiklerinde. Bu konuda bir sürü dava var çoğu da tüketici lehine sonuçlanıyor.
    Benim kafamı bulandıran mahkeme para iade kararı almış ancak tüketicinin ürünü aldığı tarihteki bedeli mi yoksa ötv indirimi uygulanmış sıfır araç bedelini mi iade edecekler onu çözemedim.

  7. #6
    Naci Çağlar
    gendarme35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2009
    Yaş
    56
    Mesajlar
    34
    Nereden
    Manisa
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    alırken ödediğiniz parayı geri alıyorsunuz..

  8. #7
    SERKAN YABA
    attserkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/09/2008
    Mesajlar
    127
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 53

    Standart

    bence herkes hakkını sonuna kadar aramalı.bunun için çalışan arkadaşları gönülden tebrik eder hepimizi böyle durumlarda hakkımıız aramaya davet ediyorum iii günler

  9. #8
    Cem Cebeci
    civcivx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    1.329
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 932

    Standart

    Hukuk Dairesi, tüketicinin arızaya rağmen aracı kullanmasını gerekçe göstererek, bu durumda faiz talep edilmesinin mümkün olmadığına karar verdi.


    Bu gerekçeyi çok yerinde buldum. Ayşe Hanım haklı olmasına karşın, biraz da uyanıklık yapayım (belki de avukatı) demiş ama Yargıtay, adil bir karar vermiş.

  10. #9
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Cem abi bildiğim kadarıyla genel olarak o şekilde talepte bulunuluyo dayımda audiye bu şekilde dava açtı
    paranın faiziyle birlikte iadesine veya yeni araba verilmesine diye.

    ancak araçta kullanımı etkilemicek bi sorun varsa herkes kullanmaya devam eder sanırım çünkü davalar gerçekten baya uzun sürüyo örneğin dayım 2007 sonlarına doğru açmıştı.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com