PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Trafik kazası-spin atma-cantların üzerine oturma



fatihhhh
21/01/2009, 10:23
ben aracımla giderken hep el frenini çekip arabayı 180 derece döndürme fantazilerim vardı ama hiç uygulamamıştım. allahtan uygulamamışım çünkü geçenlerde trafik kazası oldu, bir araç bize sol arka kapı, arka çamurluk tarafından çarptı, araba 90 derece spin attı, ve lastikler yerinden çıkarak cantların üzerine oturdu. demekki filmlerde gördüğümüz el freni çekip spin atma olayı gerçek hayatta olmuyomuş. lastiklerim 175-65 r 15, farklı ebatta lastiklerle bu spin olayı olurmu acaba?
kışın full buz da arkadaşlarım spin atıyorlardı ama kuru asfaltta olmaz herhalde?
hoşkaıln

kadoku
21/01/2009, 10:31
Büyük geçmiş olsun, lastiklerin yerinden çıkıp arabanın jantların üstüne oturması gerçektende çok ilginç, böyle fantazi hareketleri yapmak içinse tecrübe ve trafiğe kapalı bir alan şart zaman zaman trafikte bu tarz hareketler yapıp kendi hayatlarını geçtim başkasının hayatlarınıda tehlikeye atan kendini bilmezler oluyor benimde öyle fantazilerim var ama dedimya fantazi belki bu konuda uzman bir arkadaşın kontrolünde bir gün trafiğe kapalı bir alanda deniyebilirim ama trafikte asla, tekrar geçmiş olsun yanlız lastiklerin yerinden çıkması bana çok garip geldi teknik olarak bir açıklaması olmalı lastiklerin bu kadar kolay çıkmaması gerektiğini düşünüyorum.

Ekleme; spin olayına gelince farklı ebattaki lastikde olsa çarpmanın şiddeti, çarpan aracın ağırlığı vs.ve çarpım noktası da önemli ki arka kapı çamurluk tarfından bahsetmişsiniz ki bu noktadan gelen bir darbede bizim arabaların spin atması bence gayet doğal nihayetinde ağırlık olarak bizim arabalar gayet hafif.

fatihhhh
21/01/2009, 10:33
biraz eksik yazdım, sadece arka lasti,kler yerinden çıktı, belki çarpmanın sol arka kapı- çamurşluk ve lastiklere etkisinden de olabilir, kendi kendime spin atsam belki çıkmayadabilirdi. tam emin değilim,
hoşkalın

erhan
21/01/2009, 12:51
geçmiş olsun. sizin iradenize bağlı yapılan spin ile kaza anında meydana gelen spin olayında fark vardır. Kaza anında darbenin etkisiyle lastiklere aşırı yük binmesinden dolayı jantlardan kurtulmuş yada basıncın etkisiyle lastikler patlamış olabilir.

femoli
21/01/2009, 13:10
Aracın markası neydi acaba bu önemli bazı araçların roy kolları diğerlerine göre zayıftır lastiklerin kopması rot başlarının ve kollarının aydılması ile gerçekleşir kolay kolay kırılmayan malzemelrdir spinle kaymayla kırılacak bir malzeme değildir ,sadece sertbir yere hızla çarptığında ayrılır ve kopma meydana gelebilir aksi taktirde düz bir yüzeyde spin atmayla yanlamayla kırılacak bir malzeme değildir...Hoşcakalın..

toggykaya
21/01/2009, 13:10
inanılmaz.. bu arabayı aldım alalım birçok kez elfreni çektim.. ama böle bişyle karşılaşmadım.. çarpmadan kaynaklanmıştır kesin... geçmiş olsun...

erhan
21/01/2009, 13:36
mehmet sadece lastikler janttan çıkmış sanırım. rotlarla ilgili bir durum değil

ABNEW
21/01/2009, 13:38
Fatih geçmiş olsun, spin atma ile spin atan arabanın çarpması sonucu oluşacak hasar ya da olaylar çok farklı.İkisini birbirine karıştırmamak gerekli.Bu tarz hareketlerin trafiğe açık alanda yapılması son derece yanlış zaten.Karda ya da buzda hem kolay hem de zor olabilir, tekrar geçmiş olsun...

Ziyaretçi047
21/01/2009, 13:41
El fren çekmeyle böyle bir şeyin olması için çok fazla etken bulunması lazım. Öyle olsa bir çok arkadaşımız çoktan büyük kazalar atlatırdı. Sizinki tamamen kaza ile ilgili. Öyle bir Newton yemiştir ki araç normaldir. Bir çok yerin de kırıldığını düşünüyorum.

okan4037
21/01/2009, 13:41
hocam genelde lastik çıkması gibi durumlar bi yere darbe indirdiği zaman olur muhtemelen lastiği bi yere çarpmıştır....aynısı bende oldu ordan biliyorum :)

femoli
21/01/2009, 14:51
Pardon ben lastik kısmını komple anlamıştım bak bu daha enteresan lastik patlamayla yırtılma etkisi gösterip dağılmıştır ,Ne enteresan kazaymış yaw :)

iongun
21/01/2009, 16:15
Lastikler çıkmışşsa bijon sıyırmış olabilir.Biz 4*4 arabada lastık degistirmiştik yenii taktıgımız lastıgın bıjonlarını sanırım ıyı sıkmamamızdan dolayı bıjon sıyırdı ve lastık yerınden cıktı.Böle bi durumda olabilir..

okan4037
21/01/2009, 16:38
Lastikler çıkmışşsa bijon sıyırmış olabilir.Biz 4*4 arabada lastık degistirmiştik yenii taktıgımız lastıgın bıjonlarını sanırım ıyı sıkmamamızdan dolayı bıjon sıyırdı ve lastık yerınden cıktı.Böle bi durumda olabilir..
aklıma bijon deyince benim olay geldi :D
geçen hafta yolda lastiklerim patlamıştı neyse stepneyı taktık 2 gun sonra dıkkatımı cektı stepne tamponun dısında duruyodu neyse yaptırmaya goturdum megerse bıjonları ters takılmıs :D

sarisinan
21/01/2009, 18:32
gecmis olsun yaa o kadar kolay lastik janttan ayrılması bence cok sacma ben palio warken 100 km hızla yanlamaya basladım ve allahtan yol bostu (zaten dolu olsa yapmazdım.)2,3 yanladıktan sonra elimden direksiyonun hakimiyetini kaybettim sonra araba 2,3 tur 360derece spin attı ve bisi olmadı lastik falan cıkmadı puntoda ise bu kadar cabuk lastigin janttan ayrılması bence cok garip...:) bu arada palio kullananda bilir zaten puntoyla palio arasında dünya kadar yol tutus farkı war yani :)

fatihhhh
21/01/2009, 19:20
kaza fotolarını koyarım müsait bi zamanda,

utku952
21/01/2009, 20:20
benim el frenim zaten tutmuyor okadar hızla gidince. geçmiş olsun trafiğe kapalı yyer konusunda kesinlikle katılıyorum. ıslak zeminde sol ayak frenini tavsiye ederim daha güvenli olur :)

Rigel
21/01/2009, 21:48
Pekçok marka ve model araçla elfreni ile aracı 180 derece döndürme hareketini senelerdir, tabii trafik şartları müsait ise, uyguluyorum. Bu işte oldukça ustalaştım. Hiçbir aracıma zarar geldiğini görmedim şimdilik. Ama boş alanlarda biraz çalışmadan yapılmamalı.

plastro
21/01/2009, 22:59
fatih çok geçmiş olsun, el frenini sadece durduğumda çekiyorum ama müsait bir yer olsa bende spin attırmayı denemek isterim.

sarisinan
21/01/2009, 23:13
fatih çok geçmiş olsun, el frenini sadece durduğumda çekiyorum ama müsait bir yer olsa bende spin attırmayı denemek isterim.

pek ii olmuyor abi 360derece spin insan vücüduna zarar :D ama harbiden cok fena adrenalin oluyo hee..:)

pdr42
22/01/2009, 19:08
bu spin olayını bende cok severim ve kar yagıdıgında ya da buzda sıksık yaparım super olur ve bugune kadarda dedigin gbi bişey olmadı ama carpmadan kaynaklandıgı kesin. bos bir arazide herkesin yapmasını denerim hem ynei seylerde ogreniyorsun mesela yumsak kara girme yecekisn cunku bugun kara saplandım:)

makeles
22/01/2009, 19:18
el freniyle spin atmıyor hernedense sanırım tekerlekleri kitleyecek kadar sağlam değil el freni.. el frensiz daha rahat kıç atıyor o ayrı.. :)

sarisinan
22/01/2009, 19:18
bu spin olayını bende cok severim ve kar yagıdıgında ya da buzda sıksık yaparım super olur ve bugune kadarda dedigin gbi bişey olmadı ama carpmadan kaynaklandıgı kesin. bos bir arazide herkesin yapmasını denerim hem ynei seylerde ogreniyorsun mesela yumsak kara girme yecekisn cunku bugun kara saplandım:)


hehe ewet kardada cok güzel oluyor puntoyla hic denemedim ama enistemin eski arabası(kangoo)yla baya bi deniyoduk onnumara oluyordu..harbiden bide okadar hıza gerek yok cok az bi hizla cok güzel oluyor...

soldierkan
22/01/2009, 19:57
karda kaymak harika oluyo bi sağ bi sola yolda gitmek en sevdiğim fakat busene kar yağmıycak galiba :( istanbulda
bahçelievler talatpaşa caddesinin polis karakolu bölümünde denemesini tavsiye ederim yakın olan arkadaşlara :D

kukart
23/01/2009, 00:09
karda önde zincir takılıyken denemiştim.. içinde bulunduğun arabanın arkasındaki plakayı okuyabiliyosun :D zevkli oluyor... ;)
bu arada geçmiş olsun konudan baya uzaklaştık...

mustafaf
23/01/2009, 08:38
valla buyuk gecmıs olsun.ınsallah fazla hasar yoktur arabada...

aslam0740
28/02/2010, 01:07
ARKADAŞLAR BU GİBİ DÜŞÜNCESİ OLANLARA ÖZELLİKLE BÜYÜK HARFLE YAZIYORUM O FLİMLERDE GÖRDÜĞÜNÜZ ARABALARIN KİLOLARI DÜŞÜK YANİ ŞUAN Bİ PUNTO 1100 KİLO GELMEKTE BUNU ALIYORLAR KİLOSUNU DÜŞÜRÜYORLAR 700-750 KİLOYA KADAR VE O HAREKETLERİ ÖYLE YAPIYORLAR ben önce kapartacıydım kaza yapan arabaların jantla lastik arasına çakıl taşı girerdi bende bunun nasıl olduğunu düşündüm savrulma esnasında lastik janttan sıyrılmaya çalışır şiddet fazla ise sıyrılır değilse sıyrılmaz bu özellikle düşük yanaklı lastiklerde olur yanak dar olduğu için fazla dayanamaz ve lastik janttan sıyrılır

OzzY
28/02/2010, 04:26
ARKADAŞLAR BU GİBİ DÜŞÜNCESİ OLANLARA ÖZELLİKLE BÜYÜK HARFLE YAZIYORUM O FLİMLERDE GÖRDÜĞÜNÜZ ARABALARIN KİLOLARI DÜŞÜK YANİ ŞUAN Bİ PUNTO 1100 KİLO GELMEKTE BUNU ALIYORLAR KİLOSUNU DÜŞÜRÜYORLAR 700-750 KİLOYA KADAR VE O HAREKETLERİ ÖYLE YAPIYORLAR ben önce kapartacıydım kaza yapan arabaların jantla lastik arasına çakıl taşı girerdi bende bunun nasıl olduğunu düşündüm savrulma esnasında lastik janttan sıyrılmaya çalışır şiddet fazla ise sıyrılır değilse sıyrılmaz bu özellikle düşük yanaklı lastiklerde olur yanak dar olduğu için fazla dayanamaz ve lastik janttan sıyrılır
fizik kurallarına göre tam tersi olmalı
tabandan yanağa uygulanan kuvvetin jantla lastiğin birleşme noktasına göre momenti kalın yanakta çok daha fazladır.

tolgaank88
28/02/2010, 10:27
ince yanaklı lastikler geniş yanaklılara gore yanlarken daha dayanıklı.