PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomatik vites problemi



GP61
17/01/2009, 16:13
öncelikle herkese selam,
2senelik 14000kmde otomatik vites 77hp punto sahibiyim.İlk yıl içinde otomatik viteste bir problem yaşamıyorduk.Fakat sonralarda nadiren sorun yaşamaya başladık.Ardından gitgide daha sık yaşamaya başladık bu sorunu.Yaşadığımız sorun arabanın ilk çalıştırılışında(park ettiğim yerden çıkarken genellikle) araç 1de veya R'deyken(geri vitesteyken) araba devirlenmesine rağmen hareket etmiyor veya hareket ettikten bi kaç sn sonra gene devirlenme olmasına rağmen hareket olmuyordu....Araç aynı N(boş vites)teymiş gibi davranıyor...Ve araç otoparkta yolun ortasında kaldığı için özellikle alışveriş merkezlerinde epey kornaya maruz kalıyorum :D...Boşa at,1e at işlemlerini tekrar ediyorum genellik oişe yaramıyor.Sonra motoru durdurup çalıştırıom anca düzeliyor araç.Bugün için kartaştan randevu aldım 8.30da arabayı bıraktım 15.00da beni aradılar aracı test cihazına soktuk hiç bir sorununuz gözükmüyor diyorlar.16.00da gelin arabayı alın diyorlar..Ben ne yapcam şimdi bu sorun gittikçe arttı ve daha da artabilir :(
Ama araçta sorun olmadığını iddia ediyorlar.Ayın sonunda da garantisi bitiyor sadece garantisini uzatmak için arabayla uğraştılar o kadar :(

usermm1
17/01/2009, 16:36
o olay bir kerede bana oldu. sabah arabayı çalıştırdım hafif ileri gidip durdum, manevra için geri vitese taktım ama gaz vermeme ragmen araba kıpırdamadı. bende boşa alıp tekrar geri vitese taktım. o zaman hareket etti. acaba hava soğuk olduğundan şanjıman yağı koyulaştığı için sertleşip vites mi geçmedi? işallah arıza değildir. gerçi benimkinin 1,5 sene daha garantisi var.

not: yanlız bende hareket ettikten sonra değil, hareket etmeden oldu bu. çünkü farklı şeyler. birinde vitese geçmemiş demek olur. diğerinde vitesten atması demek olur.

not2: birşey daha ilave etmek istiyorum. vites değiştirirken acele etmeden frene basarak yapmak lazım. çünkü şanjımanın bir tepki süresi var ve bu süreyi beklemessen kafası karışabiliyor.

GP61
17/01/2009, 16:38
o olay bir kerede bana oldu. sabah arabayı çalıştırdım hafif ileri gidip durdum, manevra için geri vitese taktım ama gaz vermeme ragmen araba kıpırdamadı. bende boşa alıp tekrar geri vitese taktım. o zaman hareket etti. acaba hava soğuk olduğundan şanjıman yağı koyulaştığı için sertleşip vites mi geçmedi? işallah arıza değildir. gerçi benimkinin 1,5 sene daha garantisi var.

öyle bir şey olsaydı..ilk zamanlar niye hiçbir şey yoktu da sonra ortaya çıksın bir de gitgide sıklığını artırsın..Ayrıca havalar soğuklaşmadan öğle saatlerinde de başıma gelen bir sorun bu..

Ziyaretçi047
17/01/2009, 16:49
Servise gidin ve derdinizi güzelce anlatın. Hatta sürücü koltuğuna siz oturun ve iyice kurcalayın sorunun tekrar olmasını v.s. sağlamaya çalışın. Yani sorunu onlara gösterebilirseniz kesin bir çözüm olur. Aksi takdirde kabul etmeyecekler gibi duruyor. Bence sorun şu ki vites geçmiyor. Hani manual viteste vitesi atarsınız ama girmez ya da yarım girer ya. Onun gibi bir duruma benziyor. Belki de vites motoru arızalıdır.

GP61
17/01/2009, 16:50
o olay bir kerede bana oldu. sabah arabayı çalıştırdım hafif ileri gidip durdum, manevra için geri vitese taktım ama gaz vermeme ragmen araba kıpırdamadı. bende boşa alıp tekrar geri vitese taktım. o zaman hareket etti. acaba hava soğuk olduğundan şanjıman yağı koyulaştığı için sertleşip vites mi geçmedi? işallah arıza değildir. gerçi benimkinin 1,5 sene daha garantisi var.

not: yanlız bende hareket ettikten sonra değil, hareket etmeden oldu bu. çünkü farklı şeyler. birinde vitese geçmemiş demek olur. diğerinde vitesten atması demek olur.

not2: birşey daha ilave etmek istiyorum. vites değiştirirken acele etmeden frene basarak yapmak lazım. çünkü şanjımanın bir tepki süresi var ve bu süreyi beklemessen kafası karışabiliyor.

1)bende her ikisi de oluyor. :)
2) 1.viteste kalkarken zaten vites değiştirmemiş oluyorum. Ama öyle de sorun yaşayabiliyorum. :)

usermm1
17/01/2009, 16:56
1)bende her ikisi de oluyor. :)
2) 1.viteste kalkarken zaten vites değiştirmemiş oluyorum. Ama öyle de sorun yaşayabiliyorum. :)

ama çalıştırırken otomatik olarak boşa alıyor. hızlıca bire alıp hemen gaza basarsan not2 deki olay olabilir.

GP61
17/01/2009, 17:00
ama çalıştırırken otomatik olarak boşa alıyor. hızlıca bire alıp hemen gaza basarsan not2 deki olay olabilir.

tamam dediğinizi anlıyorum da bu sorunun oluşma sıklığının artması benim gitgide daha çabuk arabayı kaldırmam demek oluyor ki öyle bir şey yok :)
ayrıca araba hareket ettikten sonra da bu sorun oluyor daha önceden dediğim gibi...Vites geçmese hareket etmezdi hiç.
neyse artık arabayı teslim almaya gidiyorum...

usermm1
17/01/2009, 17:12
hareket ettikten sonra alması enteresan. arabayı kapatıp açınca (tüm ecu'lar restart eder) düzeldiğine göre doalogic'i yöneten ecu'den olabilir. bence duologic ecu'suna yeni yazılım attırmayı dene. mekanik arızası olsa arabayı kapatıp açınca düzelmezdi diye düşünüyorum.

ecu: electronic control unit

GP61
17/01/2009, 17:55
arabayı teslim aldım..bu araba otomatik vites bunun kesin garantisini uzatın dediler..Ben de sorunu çözün uzatayım dedim..Garantiyi uzatsam nolcak sorun olduğunda çözülemedikten sonra :D
pazartesi akşamı bana bırakın test etmeye devam edeyim dedi yetkili servis elemanı..

yaşadığım sorun kullanıcı hatası da olamaz babam da aynı sorunu yaşadı..
bu arada araba şu an ankarada olduğu için kartaşa götürdüm.
hafta içinde çözüm bulunamazsa ya ank.daki başka servis yada trabzon tunalar..gene olmadı yaza satarız artık :D

06kaymak
17/01/2009, 18:17
Olabilecek sorunlar : aktuator,71732923 numaralı parça (robot un üstünde bir parça ) arızalı olabilir...veya otomatik şanzuman yagında bir eksiklik olabilir.

GP61
17/01/2009, 18:21
Olabilecek sorunlar : aktuator,71732923 numaralı parça (robot un üstünde bir parça ) arızalı olabilir...veya otomatik şanzuman yagında bir eksiklik olabilir.

2sayfalık test kağıdı çıkardı bütün değerler olması gereken değerlerde dedi..Ama bu dedikleriniz o kağıtta var mı bilmiyorum..basınç falan herşey olması gerektiği gibi falan dedi işte, bir de kağıdı gösterdi bana...

Muhendis06
19/01/2009, 21:56
Müslüm Bey'in bahsettigi aktuator parcasi -vites kolunun mekanik tahriginden sorumlu parca- uzerinde durulmasi onemli. Buna kumanda eden elektrik tesisati soketlerinde de korozyon olabilir, kontrol edilmeli. Ozellikle sanziman uzerindeki kablolara bakilmali.

Buremir
19/01/2009, 22:17
mühendisin dediği gibi küçük ancak sizi illet eden bir parçadır benim aracımda da aynı sorun vardı onun görevi vites geçişlerindeki basıncı ayarlayan bir parçadır genelde cihaza mekanik kol arızası verir tabii bu duruma göre değişir

benim aracım hangi konumda olursa olsun kendini geri vitese alıyordu tabii ekranda öyleydi hareket etmiyordu yine araç elimizi atıp o parçayı biraz esnetince sorun düzeliyordu yani aslına bakarsanız iş usta da bitiyor kesinlikle işinin ehli olmalı

bu bizim dualogic viteslerde maalesef sorunları gidermek biraz zor bazen işin işinden çıkmak için baya uğraşıyorlar

GP61
21/01/2009, 19:57
pazartesi akşamı aracı kavaklıdere servisine bıraktım..Müslüm beyin tahmin ettiği parça değiştirildi bu akşam işlemin tamamlandığını bildirdiler yarın sabah allah izin verirse aracı teslim alcağım..
müslüm beye ve kavaklıdereye sevgiler

NOT: Bu arada Kartaş hala aracın garantisi konusunda beni ikna etmek için telefonla aramayı sürdürmekte :D:D:D

usermm1
22/01/2009, 20:52
düzelmiş mi problem?

GP61
23/01/2009, 21:46
şimdiye kadar problem olmadı..her şey yolunda.. :)

c3s0
24/01/2009, 22:40
Benim başımada 2 veya 3 kez geldi fakat soğuk havalardan olmasına bağladım aracı çalıştırdıktan sonra ekran üzerinde vitesin geçtiğini gördüğüm halde araç hareket etmiyordu. ekranda bir müddet sonra frene tekrar basarak deneyin gibi bir mesajla karşılaşıyordum. 20 - 30 sn sonrasında normal vites değişimleri gerçekleşiyordu. bu yakınlarda tekrarlamadı acaba benim araçtada aynı problem olabilir mi?

GP61
25/01/2009, 15:32
ben de ekranda hiç uyarı çıkmıyordu.

c3s0
26/01/2009, 23:06
Şu anda bir problem gözükmüyor umarım da yoktur problem. Problem olursada nereye bakılacağını öğrenmiş oldum teşekkürler.

punto elx2001
27/01/2009, 10:02
gecmis olsun

ozansg
10/02/2009, 23:05
selam arkadaşlar benim arabadada özellikle trafikde kalırsam ya da uzun süre arabayı kullanırsam duologic 1. vitesden 2'ye atarken arabadan acayip bi sürtme sesi geliyo. normaldede vites değişirken bir miktar ses geliyordu ama burda çok şiddetli bir ses geliyor şimdiye kadar 2-3 kez oldu ne yapmam gerekir servisemi götürsem acaba???

Ziyaretçi047
10/02/2009, 23:28
Aynen servis ilgilenecektir, dinlemek ve kontrol etmek lazım.

PERSEUS
11/02/2009, 09:35
13 ayda 27000km kullandım. Allaha şükür bir problem yaşamadım. Sadece bir kere hava çok sıcaktı ve çok dik bir yokuşta dur kalk yapıyordum. Birden "clutch overheated" yani kavrama çok ısındı yazdı. Kenara çektim 2-3 dk soora normale döndü. Bizim araçlarda debriyaj sistemi var sanırım ve bu debriyaj bitiyor mu? Değişmesi falan gerekiyor mu zamanla? Genel olarak dualogic sisteminden çok şikayet var diye rivayetler duyuyordum ve buna karşı çıkıyodum. İnşallah sistemde hatalar olmazda uzun seneler kullanırız.

buraktii
11/02/2009, 12:37
selam çok nazik bir sistem bazen benim de 2 den 3 e geçiş süresi çok uzuyor araba devirde çok bağrıyor

OzzY
11/02/2009, 14:00
Bizim araçlarda debriyaj sistemi var sanırım ve bu debriyaj bitiyor mu? Değişmesi falan gerekiyor mu zamanla?
Aynen öyle normal baskı balata ile kavrama var ve bir süre sonra değişmesi gerekiyo

PERSEUS
11/02/2009, 14:37
Aynen öyle normal baskı balata ile kavrama var ve bir süre sonra değişmesi gerekiyo

yapma yaa bide debriyaj baskı balata parası cıktı yani

OzzY
11/02/2009, 14:41
yapma yaa bide debriyaj baskı balata parası cıktı yani
:) dayım corsada 90 000kmde değiştirmişti sanırım

GP61
18/04/2009, 23:39
müslüm bey sorunu çözdükten şimdiye kadar sadece 3-4defa boşa düşmüştü.Bende eskisine göre sorun epey azaldığı için sorun etmemiştim.Derken bugün çok dik bayırda geri vitesteyken boşa düştü ve ben gazdan ayağımı alıp frene basana kadar öndeki arabaya vurdum.benim arabanın far plastiği bile kırıldı çok dik rampa old. için...Nolcak bu arabanın hali şimdi :S

GP61
22/04/2009, 22:47
nie kimsenin ilgisini çekmedi..önemli bi konu bence..fiatın dandik otomatik vitesi yüzünden kaza yaptım.ön far çatladı kaputta tamponda darbe oldu.pzt. servise arabayı bıraktık cuma alcaz :(

Phaser
23/04/2009, 11:44
benimde dualogic şanzıman ile aldığımdan beri başım derte vites kendi kendine boşa alıyor vites geçişlerinde garçlama sesleri geliyor en son 2 hafta once servise bıraktım aracı vites dişlileri değişiyor ve vites çatalı diye bir parça yurt dışından bekleniyor boşa atmanın sebebi bu olabilir dediler. bilgine dostum. istanbulda olsan benim servise yonlendirebilirdim aslında hazır bole sorunlu bir araç ile ilgileniyorlar.

smartmavi
05/05/2009, 21:48
Merhaba,

Ben de bugün dualogic azizliğine uğradım. Gözüm gibi baktığım arabam ilk sorunu çıkarmış oldu.

Araç otomatikteyken vites yükseltmiyor. Hill-holder da devre dışı kaldı.
Vitesi düşürüyor ancak yükseltmiyor. Vitesi manuel olarak arttırabiliyorum ancak bunu yaparken de vites geçişi uzun zaman alıyor eskisine nazaran ve araba biraz kasılıyor.

İşin enteresan kısmı, ekranda hiçbir uyarı yanmadı. Yıkamacıdan çıktıktan yaklaşık iki saat sonra hata kendini gösterdi. Bu arada ön ızgaraya su sıktırmıştım. Sizce bunun etkisi olabilir mi?

Bunu sorunu yaşayan arkadaşlar ne diyor acaba merak ettim.

Allahtan mekanik garantim devam diyor, yarın servise gideceğim.

erosistanbul
06/05/2009, 00:07
Merhaba,

Ben de bugün dualogic azizliğine uğradım. Gözüm gibi baktığım arabam ilk sorunu çıkarmış oldu.

Araç otomatikteyken vites yükseltmiyor. Hill-holder da devre dışı kaldı.
Vitesi düşürüyor ancak yükseltmiyor. Vitesi manuel olarak arttırabiliyorum ancak bunu yaparken de vites geçişi uzun zaman alıyor eskisine nazaran ve araba biraz kasılıyor.

İşin enteresan kısmı, ekranda hiçbir uyarı yanmadı. Yıkamacıdan çıktıktan yaklaşık iki saat sonra hata kendini gösterdi. Bu arada ön ızgaraya su sıktırmıştım. Sizce bunun etkisi olabilir mi?

Bunu sorunu yaşayan arkadaşlar ne diyor acaba merak ettim.

Allahtan mekanik garantim devam diyor, yarın servise gideceğim.



dostum geçmiş olsun.bende buna benzer arızalarla başlamıştım.ilkinde cd yüklemesi yaptılar,fayda etmedi.5 gün sonra gene yaptı.en son 2 gün önce servise bıraktım duallogic robot değiti.4 aylık araba olmasına rağmen bayagı kızmıştım.bakalım yarın alcam arabayı,inşallah hallolmuştur.sen sakın cd den yükleme yaptırma.bi işe yaramıyor.kesin çözüm iste.

smartmavi
06/05/2009, 00:14
forumda cd'den yeni yazılımla çözüm bulanlar olduğunu okumuştum.
sizde hiç mi işe yaramadı? valla 2 hafta sonra evleniyorum, düğün arabam yapacaktım, şimdi aracı bırak yapalım, yok parça gelmedi, yok tekrar etti, bir daha getir-götür derlerse yandım.

smartmavi
06/05/2009, 00:15
bu arada hangi servisi kullanıyorsunuz?

Phaser
06/05/2009, 00:36
dostum benim 5 aydır cektiğim sorunun için sultanbeyli servisine gidiyorum ama uygun olur dersen bence zincirlikuyu birmota gidin derim.

smartmavi
06/05/2009, 01:04
özkar otoya gidiyodum. neyse birmotu deneyelim bu sfer o zaman...

musti-sa
02/10/2010, 23:35
öncelikle herkese selam,
2senelik 14000kmde otomatik vites 77hp punto sahibiyim.İlk yıl içinde otomatik viteste bir problem yaşamıyorduk.Fakat sonralarda nadiren sorun yaşamaya başladık.Ardından gitgide daha sık yaşamaya başladık bu sorunu.Yaşadığımız sorun arabanın ilk çalıştırılışında(park ettiğim yerden çıkarken genellikle) araç 1de veya R'deyken(geri vitesteyken) araba devirlenmesine rağmen hareket etmiyor veya hareket ettikten bi kaç sn sonra gene devirlenme olmasına rağmen hareket olmuyordu....Araç aynı N(boş vites)teymiş gibi davranıyor...Ve araç otoparkta yolun ortasında kaldığı için özellikle alışveriş merkezlerinde epey kornaya maruz kalıyorum :D...Boşa at,1e at işlemlerini tekrar ediyorum genellik oişe yaramıyor.Sonra motoru durdurup çalıştırıom anca düzeliyor araç.Bugün için kartaştan randevu aldım 8.30da arabayı bıraktım 15.00da beni aradılar aracı test cihazına soktuk hiç bir sorununuz gözükmüyor diyorlar.16.00da gelin arabayı alın diyorlar..Ben ne yapcam şimdi bu sorun gittikçe arttı ve daha da artabilir :(
Ama araçta sorun olmadığını iddia ediyorlar.Ayın sonunda da garantisi bitiyor sadece garantisini uzatmak için arabayla uğraştılar o kadar :(

Geçmiş olsun kardeş....
Bu problem gp lerde büyük bir ihtimalle kronik.Ben sıfır gp 90 bg otomatik aldığım gün elimde patladı.8 ay kullandım yaşadıklarımı ve başımdan geçenleri buraya yazmaya kalksam yüzlerce sayfa doldurabilirim.Kısacası problemin çözümünü tofaş fabrika ekipleri bile bulamadı.Robot değişti şanzuman değişti ve daha birçok şey değişti,defalarca araç fabrikaya teste gitti,ama bir türlü halldemediler.netice olarak 8 ay uğraşımın sonunda okadar bıktırdımki tofaşı imalat müdürleri servise kadar gelip benimle muhatap olmak zorunda kaldı.Bu arada tofaştaki dosyam baya kabardı o yüzden beyefendiler teşrif etmek zorunda kaldı.netice olarak 8.ayın sonunda artık problemi nerden kaynaklandığını bulamadıkları ve aracın değiştireleceğini söylediler.Tabiki buna sevinmem gerekirdi ama sevinemedim çünkü içimdeki gp aşkını öldürdüler.umarım senin problemin benimkinden değildir.Eğer öyleyse allah yardımcın olsun ..

metnalk
28/10/2010, 23:47
alla alla
çok korkutuyorsunuz

panzer
29/10/2010, 11:39
bende panda otomatik var ve değiştirme zamanı bende punto otomatik almayı planlıyorum. yinede fikrim değişmedi çünki sistem bütün fiat grubu aynı sistemi kullanıyor. sanırım bu kadar sorun normal :) başka sorun yaşayan arkadaş yok mu?

USTA
22/11/2010, 01:54
Durun yahu daha arabayı teslim almadık,şimdide şanzıman arızası çıktı karşımıza,hepsi böyle değildir umarım...

smartmavi
22/11/2010, 09:30
Yok yok merak etmeyin, tabiiki hepsi boyle degil.

Misafir
22/11/2010, 10:26
Aracım 4000km'de ve bir kaç kez yokuş çıkarken vites geçişlerinde sorun yaşadım. Devrine göre vites geçişi yapmadı. Yokuşu çıktıktan sonra bir süre daha 1. viteste kaldı. Sonra devrine göre olması gereken vitese geçişini gerçekleştirdi.

takres
22/11/2010, 14:15
arkadaşlar fiat ta tam otomatik bir araç yok mu

USTA
22/11/2010, 14:36
Punto ve Bravo larda yok sanırım...

Misafir
22/11/2010, 15:52
arkadaşlar fiat ta tam otomatik bir araç yok mu

Hayır yok, FIAT' ın kullandığı, yarı otomatik denen triptonik şanzumandır.

takres
22/11/2010, 16:28
Hayır yok, FIAT' ın kullandığı, yarı otomatik denen triptonik şanzumandır.


ama tam otomatiğin daha kullanışlı ve sorunsuz olduğunu düşünüyorum :)

Misafir
22/11/2010, 16:40
ama tam otomatiğin daha kullanışlı ve sorunsuz olduğunu düşünüyorum :)

Yarı otomatik şanzımanlarla tam otomatik şanzıman arasındaki fark birinin hem manuel hem otomatik , diğerinin ise sadece otomatik kullanlıyor olması değildir..Tam otomatik viteslilerde de pekala manuel mod olabilir..Asıl fark tam otomatiklerde aktarma tork konvektörü ile yapılrken triptoniklerde elektrohidrolik bir motor tarafından bunun yapılıyor olması..Yani yarı otomatikte sizin sol ayağınızın görevini otomatik olarak gören bir motor var. Siz bu triptonikte manuel moda geçerseniz sadece bu motorun vites geçişini kendi insiyatifinize almış olursunuz..

Neden son yıllarda triptonik vites revaçta diye soracak olursak; bir çok sebep sayılabilir..Bence en önemlileri;
1. Tam otomatiklere göre daha ucuza mal ediliyorlar
2. Yakıt sarfiyatı manuel viteslilere çok yakın, bu nedenle giderek düşürülen emisyon oranlarını karşılamakta sorun yaşamıyorlar
3. Performans kaybı tam otomatiklerde tork konvektörü nedeniyle daha fazla..
Trend giderek çift kavramalı yarı otomatiklere doğru kayıyor (vites geçişleri daha yumuşak olması dolayısıyla). VW'nin DSG'sindn sonra Ford ve Fiat da benzer özellikte şanzıman kullanımını destekledi. Araştırmalarım sonucunda gördüm ki; en az sorun çıkaran yine de bizim triptonikler bilesiniz:)

USTA
22/11/2010, 18:06
Güzel bilgiler,Evo Dualogic fabrika verilerine gör manuel vitesliden daha az yakıyor gördüğüm kadarıyla,şuanda satışa çıkardığımız Opel Corsa tam otomatik şanzımanlı,dediğiniz gibi performans kaybı ve aşırı tüketim sorunu var...1.6 motorlar kadar tüketiyor kerata 1.2 olmasına rağmen...

Misafir
22/11/2010, 18:47
...1.6 motorlar kadar tüketiyor kerata 1.2 olmasına rağmen...

Çok ciddi veriler bunlar ama :)

Misafir
27/11/2010, 10:59
Aracım 4000km'de ve bir kaç kez yokuş çıkarken vites geçişlerinde sorun yaşadım. Devrine göre vites geçişi yapmadı. Yokuşu çıktıktan sonra bir süre daha 1. viteste kaldı. Sonra devrine göre olması gereken vitese geçişini gerçekleştirdi.

Bu sabah vites geçişi sorunuma bir çözüm keşfettim. :) Devir yükselirken vites atlamadı yine, ayağımı gazdan çektim 2 saniye kadar, sonra tekrar gaza bastım. Vites 2 deydi yaptığım bu hareketten sonra direkt 4 e, olması gereken vitese geçti ve ses kesildi :)

USTA
27/11/2010, 13:28
Çok ciddi veriler bunlar ama :)
Şehir içi 11 litre/100 km desem...

levan34
02/12/2010, 03:57
selam arkadaşlar...2011 model gp duologic aldım...kullanım klavuzunda çok açık bilgi göremedim,size iki sorum olacak;

1- arabayı park ettiğim zaman vites hangi pozisyonda kalacak ?
2- ilk çalıştırma esnasında vitesi hangi pozisyona alacağım?

teşekkür ederim.

ankay2
02/12/2010, 09:26
selam arkadaşlar...2011 model gp duologic aldım...kullanım klavuzunda çok açık bilgi göremedim,size iki sorum olacak;

1- arabayı park ettiğim zaman vites hangi pozisyonda kalacak ?
2- ilk çalıştırma esnasında vitesi hangi pozisyona alacağım?

teşekkür ederim.

1- Düz vites çalışma mantığı ile aynı, 1 ve R de bırakarak motoru durdurabilirsiniz. Zaten N de bıraktığınızda Araç uyarı verecektir.

2- Çalıştırmadan önce isterseniz N pozisyonuna alabilirsiniz, ancak normalde hiçbirşey yapmasanız dahi aracı çalıştırmak için marşa bastığınızda araç otomatik olarak önce kendisini "N" pozisyonuna alacaktır.

levan34
02/12/2010, 13:33
teşekkür ederim kardeşim.

takres
02/12/2010, 13:55
Şehir içi 11 litre/100 km desem...

ben 1.6 125 hp tam otomatik civicle şehir içi 10 lt yakıyorum cidden corsaların bu kadar yakması ilginç

evolodi
02/12/2010, 16:53
şimdi geldim poyraz dan yeni farları da taktilar sorun kalmadi cüneyt bey in selami var foruma :D

levan34
09/12/2010, 02:02
Aracım 4000km'de ve bir kaç kez yokuş çıkarken vites geçişlerinde sorun yaşadım. Devrine göre vites geçişi yapmadı. Yokuşu çıktıktan sonra bir süre daha 1. viteste kaldı. Sonra devrine göre olması gereken vitese geçişini gerçekleştirdi.

aynen katılıyorum...1.viteste (artık ne düşünüyorsa!) kafasına göre vitesi uzun tutuyor....

fevzierol33
02/12/2013, 18:33
Bahsettiginiz sorunlari garanti kapsaminda yaptirdiniz sanirim peki o isleeri garanti kapsami disinda yaptirmis olsaydiniz ne kadar oderdiniz

Pikacu
26/11/2017, 21:29
G.punto 1.4 8v fire aracımla 100 binde vites sorunu için servise götürdüm 6 bin tl masrafı oldugunu vites robotunun bozuldugunu söylediler . Şaşmazda fiat özel servisi emci otoya cektırdım aracımı . Onur usta sagolsun cok ilgilendi .Şanzıman hız sensörünün arızalı oldugunu degişince düzelcegini söyledi. Degişti ve eskisi gibi sorunsuz bir sekilde kullanıorum 112 bin oldu cok sukur hic bir sıkıntı kalmadı .