Aracınız sadece benzinliyse mobil1 esp 0-40 öneririm, lpg ki ise castrol değe 5-40 en iyi seçimdir, filtre olarakta uyduktan sonra marka çok fark etmiyor.
1.4 Fire aracımın periyodik bakımları yaklaştı sayılır. Bu seferki bakım için malzemelerin tamamını internetten temin etmeyi planlıyorum. Yağ olarak Castrol Edge 5w-40 kullanıyorum ve son derece memnunum. Ama filtreler konusunda kararsız kaldım. İnternette pek çok seçenek var bizim araçlarımıza uygun olan. Markadan markaya çok büyük farklılıklar gösterir mi filtreler? Aşağıda paylaştığım linkte aracıma uygun standartları taşıyan winkel marka ürünler var. Sizce set olarak bu filtreleri alıp kullansam sorun yaşar mıyım? Değilse Opar'a bakacağım.
Fi?at Punto - Grande - Evo - 1.2 - 1.4 3lü Fi?ltre Set 546 - n11.com
Aracınız sadece benzinliyse mobil1 esp 0-40 öneririm, lpg ki ise castrol değe 5-40 en iyi seçimdir, filtre olarakta uyduktan sonra marka çok fark etmiyor.
Yağ değişimi ile birlikte filtreler de mi değişiyor Feyzullah bey
Taktım vitesi 1'e..
benim Son bakımda değiştireceğim parçalarda bunlar aracım 1.4 fire landi lpg ekstra olarak bosch iridyum buji aldım
LPG filtresini ne kadar sürede değiştiriyorsunuz.
Birde bu tedarik ettiğiniz ürünleri kendiniz mi takıyorsunuz. Ne kadara mal oluyor.
Benimde 5000 km sonra yağ değişimi var. Öğreneyim şimdiden lpg kiler için yukarıdaki yağın iyi olduğunu öğrenmiş oldum en azından
Taktım vitesi 1'e..
Markadan ziyade parcalarin kalitesi onemlidir. Mesela oparin polen fitresi daha saglam fuji ninki daha inceydi karsilastirdigimda. Buda filtrenin omrunu kisaltir. Havayi iyi suzmez. Ayni sekilde hava filtresindeki malzemede emis sirasinda gecirken olmali ki tam hava gecirebilsin. Opar la diger ucuz olanlarin arasinda 5 tl oynar. Tabi opardan da kalitelileri bulunmakta
LPG filtresini ben 10.000 km.de bir değiştiriyorum. Bakımları ise sanayide ustam var malzemeleri ya gidip onunla alıyorum ya da kendim alıp gidip bakımları yaptırıyorum. Usta 20-30 Tl civarında el emeği alıyor. Artı malzeme giderleri -ödüyorum. Şuan da 150-160 tl civarı tutar.
filtre olayında OPARIN kilerde o kadar iyi değildir. MEsela 2 hafta önce alba için OPAR ın mazot filtresini aldım çok kalitesiz di ama taktık. Ama bir öncekisinde arasın üzerinde bulunan mazor filtresi kutusunun markası UFI dir. UFI nin orjinal filtresini aldım OPAR dan 10 kat daha kaliteli olduğunu belli ediyordu. Üzeirnde çin üretimi yazsa bile.
YAĞ seçimi olarak Castrol EDGE olanları çok iyidir. Zaten kaliteli yağ kullanacaksanız Castrolun EDGE olanlarını yada MOBİL1 kullancaksanız. Selanıa-Petronas-Shell ıvır zıvırlar standart üretim yağlar.
Yağ ve Polen Filtresi Hangi Aralıklarla Değiştirilmelidir?
Bu parçaların değişim sürelerini üretici firmalar kendileri belirler. Yıllık bakım veya kilometre bazındaki bakımlarda yağ ve polen filtreleri aynı zamanda değiştirilir. Üreticiler sahip olduğumuz otomobiller için 10 bin kilometre ile 30 bin kilometre arasında değişen bakım aralıklarını belirlemişlerdir. Motor ünitelerinin sağlığı açısından önemli bir sıvı olan motor yağı değişimiyle filtresi de bir değiştirilmelidir.
Bazı özel servislerde temizlenerek takılmaktadır ancak bu tavsiye edilmemektedir. Çünkü yenilenmiş bir motor yağına sahip olsanız dahi tıkalı bir yağ filtresiyle olumsuzluk yaşama şansınız yüksektir. Polen filtresi ve yağ filtresi değişiminin aynı anda yapılması tavsiye edilir. Sürekli aktif olarak polen filtresi görevde olduğu için bir süre sonra biriken toz ve pislikler şişme yaparak görevini yerine getirememesine neden olacaktır.
Her iki parçanın fiyatlarının makul olmasından dolayı değişim sürelerini kendiniz de belirleyebilirsiniz. Vaktinden önce yapılan hiç bir bakım arabaya zarar vermediği gibi ömrünü de uzatmış olursunuz. İsterseniz bahsettiğimiz filtreleri 6 bin – 7 bin kilometre civarlarında yenisi ile değiştirebilirsiniz.
Yağ ve Polen Filtresi Değişmediği Zaman Ne Olur?
Sizlere hangi aralıklarda değiştirilmesi gerektiğini anlattıktan sonra sıra değişmediği zaman araçlarımızda ne gibi reaksiyonlar meydana gelir onlardan bahsedeceğiz. Sözcük olarak basit ve önemsiz algılanan yağ filtresinin aslında temiz olması aracımızın yakıt ve performansını etkilemektedir. En başta bakım sırasında filtrenin de daha iyi görevini yerine getirebilmesi için motor yağı seçiminde de dikkatli olmamız gerekiyor. Dikkat etmeden koydurduğumuz kalitesiz yağlar, filtrenin daha fazla süzme işlemine mecbur kılınarak işlevsiz duruma düşmesine yol açar.
Bundan sonra zincirleme tepkimeler meydana gelebilir. Tepkimeler nasıl ve ne düzeyde olur? En çok kirlenen sıvılardan biri olan motor yağı, üzerinde taşıdığı tozu ve kiri aslında süzme yetisini kaybetmiş bir filtreye getirecektir. Sonraki gelişecek aşamada tıkanıklıklar meydana gelecektir. Herhangi bir merkezde tutulamayan zerrecikler aynı şekilde yağın içerisindeki dolanımına devam edecektir. Son aşamaya gelindiğinde ise yağın basınç sorunları boy gösterecektir. İşte tıkalı veya değişmemiş bir yağ filtresinden sonra kurumla dolan motor, farklı arzalara maruz kalabilir.
Tıkalı bir polen filtresini çok rahat şekilde anlayabilirsiniz. Dışarıdan direkt olarak gelen havaya maruz kalan filtre, doluluk sınırına geldiği zaman gözeneklerindeki kanallar tıkanır. Bu sefer araç klimamızı açtığımızda süzülmeyen her şey mazgallardan araç içerisine dolar. En başta kötü koku oluşur. Daha sonra camlarımızda normalden daha fazla buğu olur. Tıkalı olan polen filtresi yüzünden fazla çalışan klima fanları zorlanacak ve ısınarak arızalara neden olacaktır. Anlattığımız filtre cinsinin de her bakımda değiştirilmesinin faydası vardır.
Sizler için yine motor bölümünde ve araç içi sağlığında önemli olan iki filtreden bahsettik. Yağ filtresi, motor içerisinde dolanan ve olmadığında maddi hasarlara yol açan motor yağının en önemli yardımcısıdır. Bazı zamanlar yetkili veya özel servisler yağ filtresinin biraz daha idare edeceğini söyleyebilirler. Sizlere tavsiyem, fazla ücret tutmayan bu parçanın özel olarak değişimini istemenizdir.
Keza polen filtresi de araçlarımızın içerisindeki sağlıklı hava için önemlidir. Mantık olarak baktığımızda her iki filtre çeşiti de süzme görevinde bulunmaktadır. İkisi de dışarıdan gelen toz, kir ve partikülleri tutmakla uğraşmaktadır. Son olarak sizlere bakım zamanlarınızı geçirmemenizi ve gerekirse bu önemli temizleyici parçalarını vaktinden önce değiştirmenizi öneriyoruz.
Kaynak
bilgi için teşekkürler
Konunun üzerinden epey vakit geçmiş. Bilgilendirme ve geri dönüş mahiyetinde cevap vereyim. Konu başlığındaki markanın filtrelerini alıp kullanmadım. Sn. Hallimo'nun linkte paylaştığı Bosch marka filtre grubunu alıp aracıma taktım. Periyodik bakımlarda Bosch marka filtreleri genelde kullanıyorum. Fakat karbonlu polen filtresinden çok memnun kalmadım. Bence normal polen filtreleri daha iyi. Bu benim tercihim ve gözlemim teknik olarak karbonlular daha iyi bir konfor vadediyor olabilir.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri