Belki daha önce sorulmuştur bu soru, dizellerde motor multijet ve ömrü 1 milyon kmye kadar gidiyor.
Peki benzinlilerde durum nedir. 215 bin kmdeki aracı aldıktan sonra ne kadar binebiliriz ???
Multijet kadar uzun ömürlü ve masrafsız mı ?
Belki daha önce sorulmuştur bu soru, dizellerde motor multijet ve ömrü 1 milyon kmye kadar gidiyor.
Peki benzinlilerde durum nedir. 215 bin kmdeki aracı aldıktan sonra ne kadar binebiliriz ???
Multijet kadar uzun ömürlü ve masrafsız mı ?
Puntolojik Aşk...
Sahibinden'e baktığımızda 700-800.000 km.'ye kadar kullanılmış lpg'li fire motor albea taksi çıkmaları var. Gündelik kullanımla takside çalışan bir motoru kıyas etmek ne kadar doğru orası ayrı bir konu. Düzgün kullanılmış, bakımları zamanında yapılmış benzinli motor için 215000 km.'nin yüksek olmadığını düşünüyorum. Taksilerle kıyas etmeyi de şu bakımdan sakıncalı buluyorum. Taksiler sürekli yol yapıyor, motor sürekli sıcak kalıyor. Motor ömrünü azaltan yüksek orandaki aşınmaların ilk çalışma esnasında ve motor normal sıcaklığa ulaşana kadar olduğunu biliyoruz. Bu açıdan km. az ama sürekli 2-3 km. mesafede kullanılmış bir araç yerine onun iki katı km. yapmış ama bakımları zamanında takip edilmiş, düzgün kullanılmış bir araç benim nazarımda daha makbuldür. Çok yüksek km.'de dizel motorların turbo, enjektör, pompa vs. esas ve yekunu yüksek tutan parçalarının olduğu dikkate alınırsa multijetin daha masraflı olabilme ihtimali yüksek.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri