O Bu değilde Linos mesajımı düzeltme gereği duymuşsun kurallara uyalım diye ?
Uymadığım kural nedir onuda açıklarmısın bi zahmet ?
Printable View
O Bu değilde Linos mesajımı düzeltme gereği duymuşsun kurallara uyalım diye ?
Uymadığım kural nedir onuda açıklarmısın bi zahmet ?
font kurallarına uyalım demiş bak yine aynı kuralı çiğnemişsin yazılarını kalın yazmışsın. Bence bu yuzden.
Bu gün Eskişehir den Ankara ya giderken sadece denemek için bir otobüsün arkasına 7-8 m yaklaşarak 7-8 sn yol aldım ve anlık tüketimi 2 lt civarı gördüm..
zaten bizim araclarımız 2 den asagisini gpstermiyor belkide 1. civarında yakıyorda olabilirsin o esnada :)
Haklısınız
Arkadaşlar bu olaya bir Ulaştırma Mühendisi Olarak açıklama yapma gereği duydum bence hiç denemeyin bile çünkü:
Saatte 90 km/h hızla seyrden bir araç için duruş görüş mesafesi olarakta adlandırılan güvenli fren mesafesi yaklaşık 50 m.dir (Gerçekte 48,68 m.) yanlız bu hesabı yaparken aldığım intikal reaksiyon süresi (tehlikeyi farkedip frene basana kadar geçen süre) 1 saniyedir. (Kaldıki biraz dikkatiniz dağınıksa örneğin müzik son ses seyrederken bu süre 2-3 saniyeye çıkar ve bu sürenin 2 saniye olması fren mesafesini yaklaşık 75 metreye çıkarır.)
7-10 m. aralıkla takip ettiğiniz bir otobüsün aniden durması halinde (neden aniden dursun derseniz taş düşebilir espirisi yerinde olabilir burada veya otobüs bu sonuçta; yolcu çıkabilir :o)) ) otobüse yaklaşık 90 km/h hız ile kalan 30 m. lik fren enerjisini boşaltacak kadar şiddetle çarparsınız ki Allah vermesin böyle bir durumu....
Son söz olarak derim ki arkadaşlar canınız yerine bırakın yakıtınız yansın...
Ben denedim giderken
ibrahim aracımın arkasına takıldı bir türlü bırakmıyor beni arkadan çeken bişi varmış gibi hissettim :D aracımın benzinini çaldı :D ilk gördüğüm yerde isteyecem ..
Şaka bir yana bir süre alinin arkasında gittim de bir litreye yakın fark ettiriyor ortalama yakıt ama riske hiç değmez emin olun :)
Otomobil ile hiç denemedim ve deneyeceğimide sanmıyorum, ama yaklaşık 20 yıldır motosiklet kullanan birisi olarak gözlemledim ki, yukarıda anlatılan olay = ölüm (motosiklet için) Her seferinde olmaz ama motosikletin önendeki ağır vasıtanın arkasına yaklaşması dolayısıyla türbülansa girmesi sonucu, motosiklet kontrolümüz dışına çıkar ve istenmeyen şeyler olabilir. Kışın motosiklete binenler 60-70-80 km hızlarda kamyonların arkasına çokca girerler üşümemek için, yüksek hızlarda çok tehlikeli olur aman dikkat.
çok şeritli yollarımızda meydana gelen kazaların büyük çoğunluğunun takip mesafesinin korunmamasından kaynaklandığını düşünürsek, çok riskli bir hareket, denemeye bile lüzüm yok...zaten doğruluğu kanıtlanmış bir olay, deneyip görsek ne olcak !!!
bencede bu şekildeki sürüşün bir zevki olmaz. Hatta aklıma bir ata sözünü getiriyor. Biraz argo şimdiden özür. "Başkasının ....... ...... girmek."
atasözünü anladıkta , konuyla bağıntısını anlamadık ?
Hatırlayanlar olacaktır..
Days of Thunder-Yıldırım günleri diye bir film vardı..
Nicole kidman ile eski kocası Tom efendinin oynadığı..
Orada da bu olay anlatılıyordu..
Tabi yakıt tasarrufu maksatlı değil, öndeki aracın aerodinamiğini bozmak ve mevcut güç/torku daha verimli kullanmak şeklinde..Mutlaka rüzgar direnci azalacağı için yakıt tüketiminde azalma yaşanacaktır ama risk almaya değmez..
4-5 mesaj yukarıda durma mesafesinden bahsedilen mesaja sonuna kadar katılıyorum...
Edit:Blackpunto35 de aynı şeyi yazmış,benden önce... :)
12 yıl kadar motorsiklet kullandım, ağır bir trafik kazasından sonra o işi bıraktım, o dönemlerde bende otobüslerin arkasına takılırdım, uğura bu konuda katılıyorum.
Not: Uğur zonguldaga gidip geliyorum yazmışsın, ne iş zonguldak ? :)
zonguldakta mak. muh. okuyordum 2. sınıfta bıraktım arkadaşım ilgim bu ;) ayrıca bazı arkadaşlar oyle abuk subuk seyler yazmışki bunları gordukce inanın burda insanın hiçbir bildiğini paylaşma şevki kalmıyor. yok başkasının .... .... girmekmiş yok bilmemneymiş soylenecek çok şey var ancak bu forumlarda cok guzel arkadaslar ve yorumları var buradan atılıp bunlardan mahrum kalmamak için içimden geldiği gibi cevap vermeyeceğim sana..
arkadaşlar need for speed oyununun son versiyonunu oynayan iyi bilir orda da arbaların arkasına takılmanın arabayı hızlandırdıgnı ve daha dengeli gittigini gösteriyordu ark. ta bizim yollarda denemis ve bu olayı onaylamıs oldu:)
:D need for speed oynıyanlar arabayı çarptığında canına zarar gelmiyeceğini restart race diyerek baştan oynayabileceğini de iyi biliyor :D
ee bırakta oyunlarında gercek hayatla arasında biraz farklılıkları olsun :D
bırak aracın fazla yaksın.hayatın değeri para ile ölçülmez.ayrıca bir otobusu gecemeyip 5 m arkasında giden bir gp ile görmek istemem.:)
mantık olarak cok dogru xD %100 eglence icin bende sunu oneririm gecenin bir vakti otobanda gidiyorum kamyonun biri geldi beni solladı ve artis artis baktı xD bende arkasına gectim arkadasa bak dedim kaybolacaz xD kamyonun arkadasında farları kapattım ve kayboldum otobanda xD sonra kamyonun yanına yanastım arabada siyah olunca hic bi şekilde fark edilmiyordu xD birden farları bi actım adam yan aynasında beni gorunce sag sol yapmaya basladı zuha tabi kaza olacak bi durum yoktu hemen tepkilere yol acmasın xD
biz bunu küçükken yapardık :)
evin önünden geçen traktörlerin arkasına asılır, gideceğimiz yere yakın atlardık ... aynı tehl,ke bundada mevcut önceki araç sizden rahatsızlığını ani fren yapaarak belli, edebilir bir anlık dikkatsizlik ülke nüfusundan tasarrufa sebep olabilir :D
valla onu bunu bilmemde bunu ankara kulu arasında yapta,camına,ön kaputa ne oluyo bi gör...:D:D
Ugur bence gayet mantıklı birşey yazmışsın. Riskli olabileceğini de söylemişsin. Aslında 10 metre mesafede çok da risk kalmıyor ama malum bir çok sürücü arkadaş trafikte Allah'a emanet gittiği,kendileri otomobili değil otomobil onları götürdüğü için riskli olabilir. Ancak sen baştan demişsin profesyonellik ve sağlam şoforlük gerektirir diye. Olay burada bitiyor zaten,gerekeni söylemişsin. Süper bi yöntem. Sofrada eksilen tabak olmak istemeyen, adam gibi araba sürmeyi öğrenip çıksın yola ne başkalarının ne de kendisinin hayatını tehlikeye atsın. Unutmayalım ki,araba sürerken o an dünyadaki en önemli işi yapıyoruz,buna uygun dikkati sağlayalım, saygılar...
50 ytl bile kâr edeceğimi bilsem yine yapmam....
yapmayın ztn 10m mesafe bile koysan bi âni frende öndeki araçla iç içe olursunuz,o zmn işte hakkaten tasarruf yapmış olrsunuz,hemde %100...
Ben bir deneyim bakayım
Adrenalin ve ekonomi aynı aanda nasıl oluyormuş :)
dediğiniz olayın kanıtlanması myth busters programında yapılmıştı, ama otobüsün arkasında giderken aa ne güzel ekonomi yapıyorum şahane derken otobüs şöförü frene bi basarsa 45 numaralı koltukta oturursunuz puntonuzla :D
selman arkadaşimiz dogru söylüyor biz eskden mobilyet pejo tarzi motorlara bindigimizde yapardik çok tehlikeli bir şey ama biz onda bindigimiz motorlar cc olarak küçük oldugu için rüzgar bizi yavaşlatmasin diye yapardik yine söyleyim çok tehlikeli şu an bana aynisini yap deseler zor yapmam kesinlikle onda yaşimiz çok gençti kan beyindik herhalde kimseye tavsiye etmem 2 3 kuruş benzin için........
bu konu yinemi hortlamış :) trafikte bugun karşılaştığım soforlerin %80 i bu yontemle saglıklı soforun kullandıgı ve saglam bir firmanın otobusunun arkasında gitse kendi başına gitmesinden katbe kat guvenle evine ulaşmış olur diyim arkadaşlar ben son olarak :)
yuz kez yolculuk yaptıysam hicbirinde arkadan takip edecek arabanın ona carpacagi siddette bir ani fren yaptığına sahit olmadım bu firma otobuslerinin, ki ani fren yapsada ben bu %80 arac kullanıcısının kendi basına daha tehlikeli arac kullandığına (istanbul) halen inanıyorum :)
ben senede 20 kere kadar ankara izmir
6 kere kadarda ankara istanbul yapıyorum otobusle
bunların %90ında uykumdan noluyo ya şeklinde uyandığım ani frenler oldu.
ayrıca böyle bi kaza 1 kere olur yani otobusun ani freniyle yapılan kaza büyük oranda ölümcül olucaktır bence. bu kadar yakın takipte otobusun arkasından başka hiçbişey görülmez bence...
kendim adına bedavaya dahi gidiceğimi bilsem böyle bi işe girmem :D
uyku olayı ayrı çok tehlikeli ozancım, takipi bırak bos yolda 1. vitesde arabayı kullanmak dahi olumcul olabilir, allah korusun cok dikkat et.
yok yok öyle değil ben otobuste uyurken şöför bi fren yapıyo ben uyanıyorum :D:D
asla uykulu araç kullanmam :D:D
bazı otobüslerde çamurluk olmuyor metrelerce arkasına taş toz parcacıkları savurup duruyor.. çıtır çıtır seslerden içim gidiyor.. 50 metreden bile sektiriyorlar..
ayda 4-5 defa lüleburgaz istanbul arası gidip geliyorum.. en ekonomiği 130-140 giden güzel bi aracın arkasına takılıp o trafiği açtıkça ardından ilerlemek.. :) frene dokunmadan sellektör yapmadan rahat rahat.. bmw, mercedes yada arkası hoş görünen lüks araçlar tercihim.. :)
yok be mehmet o araclar aniden durabiliyor onlarla birlikte onlerindeki araclarıda takip gerekiyor ve ekonomiside cok az oluyor bence pek zevkli diil, bide arkada seni gorunce kıllanıo haliyle :)
öğrenciyken izmitten hendeğe giderken bu yöntemi buldum tabi arabam yoktu babamın doblosuyla kamyonların arkasına takılıyordum dobloda bile 3.8 4.0 ı görüyodum tabiki normall şartlarda bu imkansız fakat komyoncılarda deliriyordu
konu hortlamışken bende yazayım.
kesinlikle intihar ! en önemlisi trafik kurallarına aykırı. 100 km hızla giderken bir otobüsün peşine takılmak 1 sn dalgınlıkta otobüsün boş olan arka koltuklarını beşlemek demek.
%100 yakıt tasarrufu da elde edilse kesinlikle uygulamam. önemli olan benim, yanımdaki yolcularımın ve trafikte seyreden diğer masum insan ve ailelerin canlarıdır.
resmen intihar.
Trafikte 120 km ile seyreden bir aracın 7-10 metre arkasından gitmek??? Böyle korkunç tasarruf önerisi de ilk kez duyuyorum.
Önünüzdeki araçla takip mesafesi hızınızın yarısı kadar olmalıdır !!!!
120 / 2 = 60 metre yani. (çarpmaya ramak kala durabilmek için.) 7 metre değil, yani sizinkinin 10 katı kadar. Aman, insanlana böyle akıllar vermeyin nolur. Lütfen bu konuyu silin forumdan rica ediyorum, biri dinleyecek sizi yada denemeye kalkacak. Allah korusun !
ps: bu forumda böyle bi öneri yada yazı okuyacağımı hiç sanmazdım. Üzüldüm açıkçası.
Bu konuyu okuyunca yıllar önce bir otobüs şöförü büyüğümün yaşadığı ve bana anlattığı bir kaza aklıma geldi.Yaklaşık 15 yıl oluyor.
Anlattığına göre şafak vakti ıssız bir yolda(şafak vakti anadoludaki çoğu yollar genelde ıssızdır zaten) uzun bir süre bir araç bunların peşi sıra gidiyormuş.Hatta satlerce bu aracın onları yakından takip etmesini merakla birbirlerine sormuşlar muavinle.Derken bir süre sonra araç aynalardan görünmez olmuş.Anlattığına göre kısa bir süre daha yol aldıktan sonra önlerine birden bir Domuz sürüsü çıkmış,Tabi haliyle bir fren ve arkadan gelen korkunç bir ses.İnip baktıklarında o araç otobüsün altında ve iki ceset.Kaptan şoför bunu anlatırken 'neden dibimizde bizi bu kadar uzun takip ettiklerini hala anlamış değilim' diye sormuştu,çok iyi hatırlıyorum.Oysa ben bu konunun en başındaki mesajı okuduktan sonra sanırım şimdi anlıyorum o korkunç kazanın nedenini.
Ayrıca konuyu açan arkadaş bazı kişilere kızmış mesajlarından dolayı.Hatta bir mesajında''illede yapın demiyorum ki''diye savunmaya bile geçmiş ama sonraki mesajlarında görülüyorki ısrarla bu ''hayatı pahasına kumarın'' o kadarda riskli olmadığını birkaçkez tekrarlayarak adeta teşvik etme ısrarcılığını göstermiş.Yapmayın arkadaşlar...Son denemeniz olabilir...