Alıntı aoe13 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hem punto hem bravo kullanan biri olarak cevap vermeye çalışayım.
Punto şu anda 152000 de 1.3 multijet. Henüz servis bakımları dışında ufak tefek hariç bir sıkıntı yaşamadım. Konforu iyi, direksiyonu city mod olduğundan iyi. Çekişi 1.3 motorlara göre ortalama denecek şekilde. Uzun yol konforu iyi, belinizi omzunuzu kırmaz öyle. Defalarca uzun yol yaptım hiç aşırı yoruldum demedim. Şehir içinde kırmızı ışık yoğunsa 6.0 ile 6.4 lt/100km yakıyor. Şehir dışında 5.0 lt yakıyor. Çok sakin kullanırsanız 4 küsürlere düşecektir.

Bravo puntoya göre daha geniş iç hacimli, bir üst segment bir araç. Direksiyon hissiyatı hemen hemen aynı. Yol tutuşları ve malzeme kaliteleri düşünüldüğünde bravo bir tık önde gibi. Full donanım paketleri gerçekten donanım olarak gayet yeterli, sunroof, torpido soğutma vs. Bagajı ve genel boyutları puntoya göre daha büyük doğal olarak. Yakıtı şehir dışında 4.4 ile 4.8 arası yakıyorum genellikle. Şehiriçinde 5.5 ile 6.2 arası yakıyorum. 105 hp 1.6 multijet manuel bu arada. Belki daha rahat taşıdığından kasayı puntodaki yakıtı bravo seviyesine düşüremedim. Punto kasası kalksın diye biraz yüksenilmezse olmuyor maalesef. Bravonun parçası biraz daha pahalı puntoya göre, nette araştırma yaparsanız parça fiyatlarından görebilirsiniz.

Bravo parçası, ustası bulmak daha zor, punto daha yaygın bir araç. Sanayideki her usta bravoyu bilmez, hatta bazen fiatın böyle arabası var mı diye soranlar oluyor. Satarken ki benim arabayı hiçbir zaman satarken diye almışlığım yok bravo daha ağır satılan bir model.

C3 hakkında pek bir bilgim yok, citroen konusunda tecrübem oldu ancak c3 konusunda şöyledir diyebileceğim birşey yaşamadım. Araba satın almakla bitmez, bakımı ve yürütmeyi hesaplamanızı tavsiye ederim. Alacağınız araçta triger seti, devirdaim vb. Dahil değişmemişse ve aklınızda kalmaması için değiştirecekseniz ki kesinlikle değiştirmenizi öneririm; bravo için 1000-1500 lira aralığında bir masrafınız olur. Bu en basiti, ülkemizde insanlar maalesef dürüst değil, araba alırken alacağınız arabaya yapacağınız masraflara dikkat etmeniz lazım.

Aklınıza özellikle takılan bir konu olursa yardımcı olmaya çalışırım, şimdiden alacağınız aracınız hayırlı olsun.

ASUS_X008D cihazımdan gönderildi
Alıntı Melankolistt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kardeşim hakkında hayırlısı bende 20111.3 dizel çar İstanbul şehir içi 8 litre hatta 8,5 litre yakıyorum. Bu foruma girince resmen arabaya binesin gelmiyor çünkü saygıdeğer üyeler bazı yorumlarda 5,5 yaktıklarını söylüyorlar ki ben buna inanmam fabrika verisinin bile altında. Punto dizel kışın İstanbul gibi yerde yakıyor kardeşim bu sözümü unutma. Ama şehir dışı kruz kontrolle 90 sabit 4e düşüyor. Bu yazdıklarım sadece punto için değil her araç için geçerli
Sorunun cevabına gelelim bravo iyidir güzeldir ama almadan önce satmayı düşün dünyanın binbir türlü hali çar puntoyu 1000 tl aşağı ver elde kalmaz ama bravo daha nazlı olur şanslıysan hastası bulur seni pazarlık bile yapmadan alır gider. Şanslı değilsen iki ay bekler sonrada sıkılıp fiyat bile kurabilirsin elden çıkarmak için.
Bravoyu genel kanım şudur ki kaliteyi ucuza alır ucuza satarsın.
Puntoyla ilgili şunu san unutma vergisi yüz güldürür bakımı gülümsetir.
C3 binmedin kullanmadım bilmiyorum ama Çitören se az yakıyordur.
Alıntı feyzullah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
1.4 fire ortalama 7-8 litre lpg tüketir kayseride. Güncel lpg fiyatıX8 litre yaptığınızda ortalama yakıt çıkar. Uzun yolda 90 km. sabit hız giderseniz 6-6.5 litre lpg tüketir. Şehir içerisinde trafiğin yoğunluğuna bağlı olarak en fazla 9-9.5 litre tüketimi olur lpg'de. Lpg fiyatlarının 2.70 dolayında olduğunu düşünürsek ilk çalışmada harcadığı benzinle birlikte tapa gaz kullansanız 30 kuruş civarında yakıt tüketir. Uzun yolda 130 km. hızdan sonra aynı şehir içindeki gibi 8 litreleri aşacak şekilde yakar. Uzun yolda bana göre en ideal hız 110 km. bu hızda fire motor devrini alıyor kendini buluyor çok zorlanmadan rahatlıkla yol alıyor. Aracın km.si çok önemli değil. Düzgün kullanılıp kullanılmadığına ve bakımlarının zamanında yapılıp yapılmadığına mutlak surette kanî olduktan sonra dizel veya benzinli farketmez alabilirsiniz. Esas olan mekanik anlamda yorulmamış bir araca sahip olmak. Mekanik yorulma kullanım ve bakıma gösterilen özene göre değişir. Kimi kullanıcı 50.000'de aracı yıpratırken kimi kullanıcının aracı 200.000'de saat gibidir.
hocam lpg dizelden ucuza mı geliyor bana mı öyle geliyor