konyada gazı 2 tlden satıyorlar sanırım.
Printable View
bende 95 hp dizel chipli punto var 5.0 geçtiğini hatırlamıyorum yakıtın dip gaz gittiğime rağmen imkansız bence t-jettten az yakacağı imkansız...
arkadaşlar bu veriler tamamen gercektir ve yeni denenmiştir. denememde yanılma ihtimalim 0. gazı tam bitiriyorum benzine atıyor. calıstırıyorum az daha ilerliyorum tekrar benzine atıyor taki araba gazda ilerleyemeyecek kadar yani içerde gram gaz kalmayana dek. benzinle istasyona kadar gidip 40 tl gazı doldurup cıkıyorum yola. demem o ki yanılma ihtimalim yok. inanmayan bıyık altı (hadi len oradan) diye içinden gülümseyen arkadaşlarada ispat edebileceğim birşey yok. beyazı beyaz olarak görmeyen insana bu renk beyaz diye zorlamak kadar faydasız bir iş olur bu. şunu diyebilirim inanmayan buyursun gelsin tüm masrafları bana ait deneyelim beraber başka ne diyim.
valla onu bunu bilmem ben iddiamı koydum ortaya çokta ciddiyim arabamı vericem gerekirse noter tutalım benim multijet le 90tl gittiğim yolu gidecek gazlı benzinli fire,tjet herneyse gitsin (istanbul/salihli) 524km çok güvenen varsa gazlı aracına girsin iddiaya anahtarına
senin hesaplamalarına göre senden az yakmıyor aracım yanlış anlaşılmasın ama fazlada yakmıyor siz buyrun gelin. benim gittiğim yolu siz gidin deneyelim anahtar filan istemiyorum iddaamdada eminim tartışma konusu olmasını istemem ama tjeti düzgün kullanırsan dizel yakıtla aynı yakar tahminimce ama tjet kullanıcıları genelde aracım seri diye ayagına sahip cıkamıyorlar diye düşünüyorum. yada ben cok sabırlıyım yada aracım az yakıyor bunlar detaylı incelenmesi gerekir bence.
o zaman sizin demeniz anlık tüketim oluyor ona bakarak yorum yapılmaz. Siz tüketim verirken aracınızın ortalama tüketimini verin ki konu daha net anlaşılsın bence. Çünkü sizin yazdıklarınıza göre yorum yaptığımda anlaşmazlık çıkıyor ortaya. Uzun yolda 4.4 4.9 rampalarda 12 13 lt gördüm deyip ortlamada 26 kru geçmedim deyince tüketim verinizle aldığınız yakıt birbirini tutmuyor.
Diğer bir konuya gelecek olursak ş.içi aracı 4. vitese atamıyorum demeniz de aslında aracın pek ş.içinde kullanılmadığını düşündürüyor bana neden derseniz bende aracımı ş.içinde bir çok yerde 4 e atamıyorum ama bulunduğum yer düz sayılır hani öyle aman aman rampa yok. Buralardaki başka bir ş.içi örneği verecek olursam Tekirdağ merkez ş.içi bırak 4 ü 2 ye atamazsınız çoğu yerde eğim derseniz çok ciddi eğim söz konusu. inişlerde 2 yle iniliyor ki düşünün eğimi böyle bir yerde mjet tjet 17 kr 25 kr söz konusu dahi olmaz lpg de olsa dizel de olsa 30 kr üstü yakar her zaman.
Siz Konya gibi bir bölgede bahsettiğiniz ortalamaları tutturabilirsiniz ama bizim buralarda kendi ortalamamı diğer arkadaşların yazdıklarıyla kıyasladığımda bizim buralarda zor diye düşünüyorum.
bakın şehir içi 17 kuruş demedim uzun yol verilerim 17 kurustur yoluda tarif ettim 1950metre rakıma kadar tırmanıyorum.yolun diğer yarısı düz onuda söyledim. sehir içinde 4. vitesi görmediğim hatta 3. vitesi zor gördüğüm sarıvelilerde 26 kurus yaktıgımı konya merkez düz oldugu içinde 23 kurus yaktıgımı belirttim. ortalama değerlere hiç bakmadım sıfırlamayı filan yapamıyorum ama anlık tüketim değerlerini görebiliyorum. yahu aslında yol bilgisayarında ne gördüğün önemli değil yanıltabilir. ama benim yöntemimde tam yakıt miktarını ölçersin km. ye ne yaktıgını. full boşaltıp doldur dene usulü en gercek verileri verecektir.
burada kimseye hakaret etmedim ettirmemde (enayi) filanda demedim kimseye siz kendiniz yakıstırıyorsunuz bunları kendinize. yapmayın arkadaşlar size yalan borcum yok benim aracım 5 kurus yaksa ne olur 50 kurus yaksa ne olur. burada gercek veriler ortaya koyarak konusmak, bilmeyen arkadasları bilgilendirmek istiyorum. ayrıca mjet kullanmadıgımıda basta bildirdim. ALLAH herkezin gönlüne göre versin ne diyim başka kalp kırmaya birbirimizi üzmeyede gerek yok.size kanıtlayacağım zorunlu oldugum birseyde yok inanmayan da inananda özgür.
SELAMETLE...
kardeş istediğini de tjet hiçbir koşulda (multijeti kökleyip tjeti bayır aşağı salmadıktan sonra) multijet ten az yakmaz hele sıkışık İstanbul trafiğinde multijetin 2 katınada çıkabilir ha uzun yolda fazla basmassan multijete yakın değerler belki görebilirsin ama şehiriçinde multijeti ne tüplü tüpsüz zaten imkansız yakalayamassın ben şehir dışındada 100km de en az 1 litre multijetin fark atacağını düşünüyorum neyse konu bence uzamasın tjet ekonomi aracı değildir performans aracıdır zaten ekonomik olmadığı içinde fiat üretimden çekti TR gibi benzinin pahalı olduğu ülkelerde keşke benzin ucuz olsada kimse dizel kullanmasa ama multijet şuan için gerek performans gerek ömür gerek te ekonomi olarak son derece iyi bir motordu bunu değil fiat cılar renaultcular vw ciler bile kabul ederken senin tjet gibi bir motorla multijetten az yakarım demek komiklikten öteye geçmez
herkes kendi kullanımında doğru söylüyor ama herkes de aynı yerde oturmuyor ki. Hava sıcaklığı, yol, motor soğukken ki kalkışlar trafik ışıkları vs bunlar hep etken. Siz dümdüz yolda 4 lt yakarsınız benzinle ben rampada 5 lt mazot yakarım aynı paraya gelir sonra da bana senin dizel çok yakıyor demeniz etik olmaz. Ayrıca yakıt konusunda aslında değinilmeyen konu totaldeki fark. Sizin aracınız kmde dizelden 5 kr fazla yaksa yani dizel 20 kr yakarken siz 25 kr yaksanız 10bin kmde yakıta 500 tl fazla ödemiş olursunuz. Asıl ekonomi burda ortaya çıkıyor. ha derseniz ki dizel bakımı pahalı diye, bunun içine ozaman yıllık ödenen vergi, bakımda ortaya çıkacak masraflar toplanıp farkı alınır ki yine dizel tasarruflu olur. bunun içinde lpg bakımı var, lpg kullanımından dolayı aracın ilk çalıştırmadaki benzin tüketimi var var oğlu var. Dizelde en çok para tutan bildiğim kadarıyla mazot pompası ve enjektörler turbo derseniz tjette de var olduğundan aralarında pek fark bulunmuyor. Uzun lafın kısası eski bir fire kullanıcısı olarak her nekadar mjet linea puntodan 1 tık fazla yaksa da dizel her zaman karlı ta ki arıza çıkartana kadar.
biliyorum bizzat dobloda 460 bin demişti şoför ama göstergede bir km sorunundan dolayı 800 bine yakın olduğunu söylemişti bana. Mjet evet sağlam dediğiniz gibi de kolay kolay arıza çıkartmıyormuş. Arıza olaylarına çok can sıkıcı olarak bakmıyorum zira makine bu ve kendimde teknik eleman olduğum için benim için bir makinenin arızalanmasından daha doğal bir şey yok. Bazı arkadaşlar zincir kopartsın conta yaksın da gör diye düşünürse bu konuda şoför sorunu önce kendinde sonra aracında arasın. ARacına herşeyin en iyisini yaptırıp sorundan kurtulamıyorsa araçtan kurtulmaktan başka çare yoktur.
bakın arkadaşlar ben bakım vergi olaylarına hiç girmiyorum iki aracında birbirinden fazlası yada eksiği olabilir.ben gittiğim yol ve yaktığım yakıtı tam olarak verdim size bu yolda sizin aracınız 15 kurus yakar belki onuda bilemem ama uzun ve kısa yol verilerim var ve yeni tarihlidir.uzun yolda aracımı hız sabitleyici ile 100 e al düz rampa karısık yol sartlarını ver 17 kurusu geçmiyor.şehir içide ist. trafiği değil konya 25 kurusu gecmez. altınada imzamı atarım. anlatmak istediğim olay sudur: tjet düzgün kullanılması halinde az yakar basarsan limitleri zorlarsan giderde yakarda. hangi aracı zorlasan yakar bu değişmez bir olaydır. zorlamadan agresif kullanmadan aracımda bu verileri her daim yakalıyorum. kimsenin kalbinide kırmak istemem. kalbini kırdıgımız yada yanlış anlaşılgımız arkadaslarımızda haklarını helal etsinler. selametle
linea
Fiat Linea Teknik Özellikler | Medos Otomotiv
https://www.boranlar.com.tr/pdf/Line...Ozellikler.pdf
Fiat Linea 1.4 T-Jet 120HP Modelini Test Ettik
punto
Fiat Grande Punto Teknik Özellikler | Medos Otomotiv
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Modelini Test Ettik
araçların yakıt tüketimleri ortada
burdan yola çıkarak hesap yapsak punto için:
lpg ile ş.içi 8.7*1.2=10.44 lt * 2.8 tl den yaklaşık 29 kr ki benzin hariç
mjet 75lık ş.içi 6.2*4.4 = 27 kr
90lık ş.içi 5.9*4.4= 26 kr yakarken tjetin mjet ten az yaktığını söylemek biraz a olur.
bu durum sizinle alakalı değil. Forumlarda yakıtla ilgili ne zaman konu açılsa illa tartışmalar olur. Ama bilinmeli ki fabrika teknik verileri baz alınarak hesaplama yapıldığında ki böyle yapılmak zorundadır sonuçlar ortaya çıkıyor. Yukarıdaki mesajımda hesaplamaları yaptım. Size kimse yalan söylüyorsunuz demiyor aynı şartlar altında dizelden az yakamazsınız deniyor.
Erenemre sen nekadar agrasifsin bu yazma tarzida nedir az sakin ol kimse kimseyi enayi yerine koymuyor adam ne guzel yazmis dile getirmis katilirsin katilmazsin bu tarz kelimelere ne gerek var . Her konuda ayni seyi yapiyorsun az sakin olmani oneriyorum.
Sent my iPhone 6GS
Ayrıca konu hangi araç daha az yakara dönmüş. Konunun açılış sebebi bu değil . Agrasif yani sert kullanımda ki yakıt değerini koymuş. Bunun üzerine yorumlarda bulunalım. Şuan kullandığım sertlikte tjet kullanayım, ocağım söner. NET
Ekonomide dizel her türlü tjeti gömer :) arkali onlu gitmeye ben varım 1 depo ile 1250 km sonra görüşürüz :) 1.3 95hp 6 ileri 100 km de 3.5 litre ki klima da açık bu kullanımda. İş yerim istanbul zincirlikuyuda zorlu center ve b.çekmeceden hergün gidip geliyorum toplamda 90 kmye yakın bir yol alıyorum yeri geliyor devirli kullanıyorum max 5.5 üstünü daha göremedim. Yediğim trafiğin haddi hesabı zaten yok :) ve buna rağmen 1 depo ile ışık yakmadan çok rahat 850km yol yapabiliyorum.
arkadaşlar hep yanlış anlaşılıyorum. ya bende bir sorun var yada sizde. ben sizden az yakarım filan demedim. tjet ide düzgün kullanırsan yakıtın ne kadar düştüğünün bilinmesini istedim. ben multijeti kullanmadım bilemem yorumda yapamam tjet kullanmamış arkadaşlarda yorumda bulunmazlarsa cok iyi olur. ben t jetle rampalı düzlü karısık uzun yolda 245 km de 40 tl lik yakıt tüketiyorum düzgün kullanımla. lpg litresini:2,80 den aldıgımıda söyleyeyim merkezde 2,60 bu farkıda koyarak hesabı siz yapın. kmde: 17 kurus yakıyorum ha multijetler 15 kurus yakıyosa tamamdır. ama tjette cok yakmıyor piyadaki bircok aractan az yakabiliyor. kontrollü kullanımla anlatmak istediğim buydu
diğer turbo benzinli lere göre tjet çok tutumlu. bendede lpg var ve dolu dolu kullanıyorumö 25 kuruştan yukarı çıkmıyorum. sıkarsamda 18-19 kuruş oluyor.
Herkesin kendi gorusu ama ben ekonomi icin dizele binmem suan dizel 1.3 var fakat yakit 7 lerde tjet kadar gitmiyor ama tjet kadar yakiyor ha siz basmazsini 4.5 yakarsiniz ama benim ayagimin altina yumurta koymamislar :) bu yuzden 7 den assagi dusuremedim ekonomisi en guzel arac bence kaliteli bir lpg takilmis 1.4 fire ama oda gitmiyor malesef :)
4 kapi tjet alip lpg taktiririp binmeyi dusunuyorum :)
Sent my iPhone 6GS
ya kardeş kusura bakmada yazdıkların bana pek inandırıcı gelmiyor bizzat denedim 3500 lerde vites değiştirip aracı epey bir zorladım ağır istanbul trafiğide cabası bırak 7 yi görmeyi 5,5 lt nin üzerine çıkmadı ya sizin araçta sorun var yada bizimkinde bu kadar fark olamaz ayrıca multijet 1,4 fire den iyi gidiyor ve dahada ekonomik benim gittiğim yolu aynı paraya lpg li 1,4 fire asla gidemez ayrıca fire yle uzun yolda hiç çekilmez multijet i iyice kötülemişsin yani bu kadarda taraflı yorum olmaz şu dandik fire yide multijetten üstün tuttun ya diyecek laf bulamıyorum
iddia ediyorum isteyen boş konuşmasın ben gerçeğe bakarım lpg li 1,4 fire ile istanbul / salihli yapacağız ben 90 tl ye gidiyorum feribot falan yok direk körfezden hızın,sürenin bir önemi yok fire bırak 90 tl yi 100 tl ye gitsin o yolu ben aracı vereceğim bu kadar iddialıyım boş atmıyorum 7 litre falan diye
erenemre senin araç çok ekonomik. femoli abiye katılıyorum yakıt konusunda. Bende şu an için normal şehir içi trafiği kullanımda 6.2 nin altına düşüremedim. Ortalama hızım 21-24 arası gidip geliyor ayrıca. Gel gelelim fire mjetten daha ekonomik. Bunu ben de test ettim. Geçtiğimiz yaz değil ondan önceki yaz başı 2550 ye 80 tl lik lpg aldım balıkesire gittim. 490 km yol yaptım. Ve balıkesirin içinde 1,5 gün gezdim. Aynı yolu mjet 100 lirayla falan gider diye düşünüyorum.
T-jet bence de multijeti ekonomide geçemez ama yeri gelince o performansa karşılık multijetten çok da fazla yakmadığı kesin.Keşke zamanında 3 yıla yakın fire kullanacağıma t-jet kullansaydım diyorum.T-jet'de eğer 6 ileri olsaydı uzun yolda eminim ki multijet kadar az yakardı.Ama buna rağmen kullanıcı yorumlarına bakılırsa uzun yolda multijet'e yakın yakıt yakıyor.
dostum o öyle değil işte fire da tüp varsa bide klimayı açarsan o yol bitmez ben fire de kullandım o motoru çok iyi biliyorum bizim multijetlerden turbodan kurtarıyor fire ile sollama bile yaparken iki kez düşünüyorsun hele o karacabey deki rampalarda illallah dedirtiyor adam o yüzden asla multijet in verdiği performansı ve ekonomiyi veremez ayrıca ben iddiamda ciddiyim ve süre , hızada karışmayacağım lpg li fire istanbul maltepe den salihli ye (524km) 90 tl gitsin aracımı noter huzurunda vereceğim
Ben performans konusunda yorum yapmadım dikkat edersen. Fire ile iki kez uzun yol yaptım. Git gel toplam da 4 yani. Bir sefer de Samsun 'a gittim. Kesinlikle uzun yol arabası değil. Rampalarda 2. viteslere kadar düşüp arabanın ciğerini söktüğümü hatırlıyorum ama uzun yolda da hatta ve hatta şehir içinde de sabırlı ve doğru kullanımla fire lpg ile mjetten ekonomik. Ben geçen sene fire aracımla şehir içi 22-24 krş arası yakıyordum. Bu seneki mjet aracımla şehir içi 26-28 arası yakıyorum. Arabama daha bakım yapmadım. 2 bin km si var. Bir de şu var tabi bende 16 jant lastik bulunuyor. Bunların dışında peformans işine gireceksek mjet her türlü fire ı eziyor zaten. Turbo destekli. 1. vites yığılma yapsa da ikinci vitese geçtiğim an araba fişekliyor. Ama bana kalırsa çok iddialı konuşma. Ben çok iddialı konuşan abilerimi bozdum kendi mahallem de. 2000 motor Mazda mın 25 krş yaktığını söylediğim de başka taraflarıyla gülen Bmw sahibi bir abi şok için de kalmıştı. Çünkü kendi 2000 motor Bmw si lpg de 45 krş yakıyordu :) Kullanım faktörü ve aracın durumu önemli. Benim fire her ne kadar sorunlu olsa da yakıt konusunda cebimi hiç yormadı. Ki o zaman öğrenciydim. Cebime giren para çok fazla da değildi.
Emre sen sakamisin? İnanadirici gelmedide ne demek sana ne yalan borcum var yada bu sekilde yazmamin bana ne faydasi var yasayan benim kullanan benim sen acayip mjet fanatigi olmussun habire iddaya giriyorsun az sakin ol tartisma karsi tarafa soz hakki birakmadan yapilir kelimelerini dikkat sec lutfen.
Benim kacinci puntom hatirlamiyorum bir dunya dizel ve benzinli puntom oldu ve acik acik yaziyorum bunu kullanan biri olarak soyluyorum belki benim ayagimda sorun var belki aldigim tum araclarda sorun var ama lpgli bir punto dizel bir puntodan daha az yakiyor suan iki adet dizel puntom var ikiside 2010 ikiside 70 binlerde gri olan 7.1 beyaz olan 7.5 ortalamasi var illa fotografmi cekip koyayim.
Sent my iPhone 6GS
sert çıktıysam özür dilerim ama aynı yolu ALLAH nasip ederse kurban arifesinde yine gideceğim yakıt bilgilerimi aldığım fişe kadar fotoğraflarım hatta fotodan anlayanlar tarih ve saatte oynama yapıp yapmadığıma kadar bakabilirler geçen gittiğimde mazotu 4,45 ten almıştım şuan mazot 4,30 civarı bizim burda ve haliyle hava serin olacağı için klimayıda açmayacağım yine aynı yolu 90 tl ye çok rahat gideceğim üstelik rampalarda zorlanmadan benim istediğim performans ve ekonomiyi multijet veriyor o yüzden seviyorum dizel kullanan birinin lpg ye geçmesi tekrar çok zor ekonomik sebep değil güven unsurundan dolayı, açık söylüyorum bravo lara bayılıyorum ama bana deseler ki sana lpg li bravo verelim sen multijet punto la üste para almadan takas edelim diye istemem hele işin içine bebekte girince
benim dediğim yolda o multijetlerin yüreği kan ağlıyorken ben fişek gibi giderim. rampa filan farketmez sollamayada cıkarım. bu güveni bana veren böyle giden arabada mjetten 2 kurus fazla yakmış onu görmem ben zaten. ama istediğiniz deneyi yaparım. bende koyacam fotoları faturaları neyse aracım o mağdur yollarda katırın cıkmadığı yollarda 17 kurus yakıyor. denemesi bedave :) şimdi söyleyin tjet cokmu yakıyo. en iyi tespiti siz yapmışsınız gercekten tebrik ediyorum sizi.