Türkiye'de akaryakıtlar Tüpraş tesislerinde üretiliyor tüpraş koç holding ise opet de koç holding in ise = opet neden kötü olsun? Ne yazık ki bazı istasyonlar kaçak mazota girdiği için hepsi bir olmuyor.
Printable View
Türkiye'de akaryakıtlar Tüpraş tesislerinde üretiliyor tüpraş koç holding ise opet de koç holding in ise = opet neden kötü olsun? Ne yazık ki bazı istasyonlar kaçak mazota girdiği için hepsi bir olmuyor.
Her firma rafineriden aldığı yakıtı direkt satmıyor.
**Aldığı gibi satanlar,şaraısız katkılar ya da ba ise hemen belli oluyor :)
Olay burda..
Fuel save denen yakıt da aynı para, ecoforce da aynı para. AMA Sonuç aynı değil çünkü katkıları aynı değil. Belki opette herhangi bir bileşen bile yoktur.
Defalarca test ettim (Kredi Kartı kampanyaları sağolsun, ara ara opet dizel/ 95Benzin almama sebep oldular :) ), hani hiç anlaşılmasa eyvallah da, bariz değişiyordu benim araç.
1.5 dCi 80BG
1.4 77BF Fire
(BP/Opet ve Full ün benzini direkt farkediyor, hepsi rezil. Total,Shell,PO)
valla kardeş onu bunu bilmem 4 senedir opet ten alıyorum birkaç kez de PO dan aldım onun dışında başka hiçbir yerden almadım hiçte bir sorun yaşamadım.Allah a şükür ne turbomda nede farklı bir sorun yok araç 1700 devirden sonra gayet güzel ivmeleniyor hava çok soğuk olmadıkça da motor sesi de gayet iyi bir dizele göre.
4sene full'den alsanız da sorun yaşamazsınız.
Çünkü tüpraş çıkışlı standartlara uygun ürün satıyor hepsi.
Zaten burda olay, aralarındaki küçük farklar.
Ki bu farkları herkes anlayamayabilir. Anaromal bir durum değil bu.
Benim gibi, 2-3 depo Birini, sonra 2-3 depo diğerini kullanıyor olsaydınız farkı daha net hissedersiniz. Özellikle Shell ve Total kullanımından sonra, Opet ve BP alırsanız farkı anlamamak içten bile değil.
Opetten sürekli alanlar zaten mutlu.
Mutsuz olanlar benim gibi, Total Shell kullandıktan sonra, Opet'ten yakıt alanlar. Farkındaysanız bu tip konularda hep bu değişimi yapanlar şikayet ediyor. Yakıt değiştirmeyen zaten bilemez.
ben de çok marka değiştirdim opetten iyisini bulamadım,ayrıca o adı sanı duyulmamış markalardan da aldım fakat onlardan yana da bi sıkıntı yaşamadım
Katılıyorum ne zaman opetten yakıt alsam (lpg zaten benzinine de güvenmiyorum) aracımın çekişi düşüyor yakıtı artıyor ve filtrem yağlanıyor. Bu durumu shellde de yaşadım ama şöyle aracın yakışı çekişi neredeyse aynı filtrede biraz yağlanma var. Hiç değiştirmeden totalden aldım 10bin km boyunca filtrede kirlilik yağlanma yok gibiydi. Totalin iyi olduğuna kanaat getirince diğerleri için bir deneme yapmadım. Benzini de sadece totalden alırım. Yazın da 2 3 depo benzin denemesi yapmayı düşünüyorum. Bakalım sonuçlar nasıl olacak.
Valla super olur :)
En az 2 depo kullanın, depo boşalınca Opet ile fulleyin ve farkı görün :)
Ama aynı fiyat dilimindeki ürünleri karşılaştırın.
Benim kıyasladığım fark "FuelSave" ve "EcoFoce" arasındaki fark..
Yani normal eurodizel.
**GTL,Excellium ve FullForce kullanmadım.
Opetin motorini iyi diyorlardı onlarda da mı kusur çıkmış demek.... Kimseye güven kalmadı desenize............
Total Excellium kullanıcısı olarak Opet'ten deneme amaçlı 2 kere mazot aldım, kesinlikle aracın çekişi düşüyor. Herkesin dediği gibi ses artıyor, memnun kalmamıştım.
Bana göre en iyi dizel yakıtlar: 1- Total Excellium 2-Shell V-power
Arkadaşlar sorun opet, total değil. Sorun mazotu aldığınız istasyonda. Total istasyanlarında da emin olun istasyonuna göre kötü mazot satan vardır. Mesela bizim burada Belediyeye ait PO istasyon var. Mazotuda, benzinide on numara.
Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.(kaynak Wikipedia)
Şimdi, aslında bizlere okullarda öğretilen bilgiler ama kaynak olması açısından wikipedia dan aldım.konuya bir örnek vererek araç kullanıcılarını dikkatli olmaları konusunda uyarmak istiyorum.dün yaşadığım ikinci hadiseden sonra sizlerle paylaşmak istedim.benim aracın benzin depo kapağının iç tarafında kurşunsuz 97 diye bir ibare var.ama dünkü gittiğim istasyondaki (daha önce bir defa daha oldu ona yetişemedim :) eleman şak diye 95 in tabancasını dayadı depo girişine.bak orada 97 yazıyor sen 95 veriyorsun dedim.haaa dedi şöyle bir derinden.sonra 97 aldık.
Yani arkadaşlar bu tarz şeyleri de takip edin lütfen.yoksa kafalarına göre koyuyorlsr ardından aracın çekişinde sorun oluyor.standardı neyse dışına çıkmamak lazım.
İyi günler dilerim.