Güzel testler paylaşımlar hesaplamalar ve çekimler için teşekkürler. Evet araç orjinalde 180 e gelmesi bile uzun sürüyor 150 160 dan sonra ve oralarda tıkanıyor. Ben bile son hızımı ancak 190 lara felan çıkarabildim.
Printable View
Güzel testler paylaşımlar hesaplamalar ve çekimler için teşekkürler. Evet araç orjinalde 180 e gelmesi bile uzun sürüyor 150 160 dan sonra ve oralarda tıkanıyor. Ben bile son hızımı ancak 190 lara felan çıkarabildim.
boşa atmasaydınız daha fazla gidebilirdiniz.
bknz. cut off
bilgiler için çok teşekkürler...gerçekten yararlı bilgiler...
bi kaç soru sormak istiyorum
1)klima açıkmıydı-açıksa ne kadar aralıklarla açıktı
2)araçta kaç kişiydiniz
3)uzun yol ortalaması aklınızdamı,yani ist merkezde ortalama ne kadar yukselmiştir...
1- 98 kilometrelik şehir içinde klima maksimum 60 kilometresinde açıktı.
2- 2 kişiydik. 170 kg. Artı bagaj da da 50 kilo yük vardı.
3- Denizli - Kütahya arasında yol bilgisayarı 4.8 idi. Sonra yağış başlayınca Mecidiyeköy'e geldiğimde 4.9 oldu. Dönüşte İstanbul'da TEM'e çıktığımda ise yol bilgisayarı 5.1 gösteriyordu. Ancak Denizli'de petrole geldiğimde yol bilgisayarı 4.9'u gösteriyordu. Ancak İlk full'leme, son Full'leme ve yol bilgisayarı hata oranı nedeni ile benim hesaplamamla 5.077 çıktı.
Daha önceki 1000 km üzeri testlerimde şirket araçlarımızdan Clio 1.5 dci 65hp 4.8 lt/100km Peugeot 206 Hdi 70 Hp 4.4 lt/100km yakıyor. Birde bu araçlarla şehir dışı yollarda ortalama hız 85-95 km/saat oluyor. Tabi şirket araçları 100.000 üzerinde. benimki 11.000 km de:)
pejo bu konuda rekoru elinde bulunduruyor sanırım. citroen in de iddiası vardı gerçi.
güzel değerler
ozana katılıyorum.. uzun metrajda aracı bosa atmak yerınde vites de ıken gazdan ayagımızı cektıgımızde yakıt ekonomıgı daha karlı olur
Bende düzde max 185 km/h görebiliyorum. Bu acıdan hızın normal
benim t-jet şu anda 7 civarında yakıyor.. daha 1600km'de.. pek sakin sürdüğüm de söylenemez:)
genellikle şehir içi %60 - %70 civarında ama çok aşırı sıkışık trafik değil orta sıkışıklıkta diyelim:)
Bu arada şehirlerarası yolda sakin sakin gittiğimde (radar vardı:) full depodan biraz daha azıyla 820km range gösterdi (5. vites 85-90km/h afyon ankara arasında ne az ne çok engebeli yolda )
istanbul-sivas-bodrum-istanbul /4000km / 4kişi / bagaj full / klima çoğu zaman kapalı / hız 110kms çoğunlukla. yol bilgisayarı 6lt gösterdi
Ben nasıl dizelciyim anlamıyorum. T-jet kadar yakıyorum. Fire lar benden az yakıyor. Normal kullanımda 7 litre, sakinde 6.5 basarsam 8-9 :)
İstanbul Kartal - Lüleburgaz 100Km/5,6L
Pompa Hesabı 80 YTL ile 430 km kadar gittim pompa hesabı.
forumda biryerlerde okumuştum hızla 100km/h hıza çıkıp ve o hızı koruyarak gidince yakıt tüketimi azalıyor deniliyordu.. gerçekten o yöntemle hem devirli kullanıp hemde yakıt tasarrufu sağladığımı farkettim.. kurum kasma olayı olmadan..
sonuç: artık daha az yaktırıyorum.. :)
Arkadaşlar arabalarımızı boşa attığımız zaman anlık ykıt tüketimine bakıyorsunuzdur aradada olsa bir çoğunuz.Araç viteste iken ve gaza basmayınca 2 litre gösteriyor ancak viteste değil iken bu değer değişiyor.Benim sorum şu boşa atıp araba özellikle yokuş aşağı gider iken bu anlık tüketim benim arabada 9 litreyi bile gördüğü oluyor.Yani devamlı değişerek 4-5-8-9 gibi değerler çıkıyor.
Ben bu durumu anlamadım ama bana açıklayabilecek arkadaş varmı lütfen.Hepinize teşekkürler.
Serdar, aşağıdaki başlıkta konu tartışılıyor... ;)
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...a-yoralim.html
Dün mersinden izmire 5,1 L/100 km tüketimle geldim. hızım 100ün üzerine çıkmadı. bir depodan biraz fazla yakıt gitti. bir depoyla 850 km yaptım.
slm arkadaşlar ben şehir içi sakin kullanımda 6.5 civarı performanslı kullanımda 7 litre civarı yakıyorum. araç 12000 km de ve adanada yaşıyorum..
sizin puntolarda nasıl durum?
eko 66 diye bir cihaz var taktıran var mı hiç sitede?
eko-66 cihazini THY ve TSK ucaklarinda deniyecekmis diye bi haber okumustum,son gelisme nedir tam bilmiyorum.eger kullananlar varsa gercekten bilgi almak cok işe yarar...
şu link i inceleyin isterseniz...
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...o66-nedir.html
benim aracım lpg li arkadaşlar şehir içi 170ykr şehirler arası ise 130ykr yakıyor.yol bilgisayarı şehiriçi genelde 6.7lt civarında
benim G.puntoda lpgli ama benimki şehir dışı 142 ykr şehir içi 180 ykr yakıyor normal kullanımla neden öyle acaba
benim puntom 180 civarı şehir içi yakıyor120 de uzun yol
Valla benimki 7.4 yakıyor ama oldukça devirli kullanıyorum:cool:
şehirdışı 90-100 km arası 4.4 ortalamayı yakaladım
valla bence fabrika değerlerinin üstünde aldatmaca bunlar yok 5.2 şehir dışı içi 6.3
filan benim ki şehidışı 6.2 nin altına düşmüyo
istanbula çok sakin gittim 90km ortalama ile 3.8 yaktı
dönüşte 120 ortalama ile geldim 4.7lt yaktı
eskişehire git gel+şehir içinde de gezdim eskişehirde 5.2lt ile döndm ankaraya
şehiriçi+uzun yol(okulum şehre uzak) ortalama ise 5.7-6ly arası yakıyorum ben
Şu anda 2500 km'de ve aldığımdan beri hiç sıfırlamadım.İlk başlarda 8.4lt olan yakıt tüketimi şu sıralarda 7.9lt'lere düştü.Yüksek olan yakıt tüketimini eşime araba kullanmayı öğretiğim için olduğunu ümit ediyorum.İnşallah düşecek.
abı bıraz fazla yakmamısmı ya?? bende aynı sekılde bır depoyla 850km. gıtmıstı aynı yolda.ama bende sureklı klıma acık ve 100-140km./h hızları arasında gıtmıstım.arabada ıkı kısıydık yaklasık 60 kg. kadarda yuk vardı.gercı senın arabanın bakımıda yaklasıyor ondanda kaynaklı olabılır...
Abiler dümdüz bir yolda 85 km sabit hızda y bilgisayarı 2.5 anlık yakıyor. 4saatte 292km 3.4 ort hız ortalaması yaptırıyorum. Anlıcanız fabrika değerlerini bile azaltıyorum. Tabiki kulanmadan kullanmaya çok fark var. Sabredip gaza bazmazsanız 90ını bile geçmezseniz ancak ekonomik gider.
geçen ay ankaraya gittim bursaya gidip ordan ankara 100 liralık yakıt aldım 850 km yol gittim euro dizelin litrei 2,92 idi... 117 lira yaktım... bu arada eko-66 nın fiyatı 600 ytl imiş minimum yüzde 20 avantaj sağlamakta ve aşırı talepten dolayı siparişlere yetişmekte zorlanıyormuş... ve bunu yapan kişinin peşini almanlar başta olmak üzere bi çok ülke peşini bırakmıyorlarmış... ama bizim ülkeden hala teşvik amaçlı bir tık yok gerizekalılar almanlar kapar bizde onlardan 3-5 katı fazlaya satın alırız...
Forumdan bu eko 66 yi taktiripda fayda gören var mi arkadaşlar adamlar %20 civari tasarrufdan bahsediyorlar...
Aynı işi yaptığı söylenen cihazlardan eko66 600ytl, diğeri 90 ytl.. Bu yakıt tasarufu vaadiyle milleti kazıklamaya çalışan o kadar çok insan evladı var ki.. :ranting2:Neyin doğru neyin yanlış olduğunu ayırdetmek o kadar zor ki.. Bu nedenle yok eko66 yok bilmem ne, hepsinden uzak duruyorum.. :boxin:Yalanım olmasın "ya bu motorsilk işe yarıyor galiba" diye bir fikre kapılmış durumdayım ama garantiyi yakma ihtimalinden dolayı kullanmayı kesinlikle düşünmüyorum..:closedey:
bildiğim kadarıyla bizim forumda eko66 kullanan yok..
çok iyi yakıyor benim gp...memnunum...verdiğim parayı son kuruşuna kadar hak ediyor...yakıt tasarruf amaçlı aparatlara benimde hiç sıcak bir bakışım yok...fakat bor ile üretilen ya da imal edilen herşeyi kullanma taraftarıyım...sonuçta motosilk e sıcağım fakat kullanmadım...acaba active ile dynamic arasında bir depo da ne kadar farkeder...deneyimli arkadaşlar yazarlarsa sevinirim...
active le diynamic arasında yakıt açısından fark olacağını düşünmüyorum, galiba ağırlıklarıda aynı, niye fark olsun ki
şu anda benzinli araçlarda en iyi yakıt tasarrufu LPG kitleri ile elde ediliyor, yaklaşık% 30-40 arası
LPG düşünebilirsiniz, sitede oldukça fazla lpg kiti taktıran var ve hepsi memnun