abi bi görüşme artık şart oldu :D en son buluşmadan epey zaman geçti..
Printable View
abi bi görüşme artık şart oldu :D en son buluşmadan epey zaman geçti..
maşallah allah kaza bela vermesin
Arkadaşlar, orijinal GP Abarth anten takıldı, fotoğrafını ilk sayfada beğeninize sunuyorum.:)
abi araban muhteşem gerçekten hayranım, fakat BENCE yanlış anlaşılmasın benim fikrim arabanın tek kötü tarafı siyah olması oda şu sebepten aracın üzerinde bulunan abarth aksesuarları yeterince belli olmuyor, araba kendini tam gösteremiyor. ne bilim kırmızı,sarı veya beyaz olsaydı gerçekten bambaşka dururdu. ama her şeye rağmen 10 numara Allah ağız tadıyla kullanmak nasip etsin.
Sevgili Erdem kardeşim, kıymet bilen güzel görüşünüze ve nezaketinize çok teşekkür ederim. Detayların gözükmesi ve renk ilişkisi konusunda ben de size hak veriyorum fakat, her rengin kendine göre bir güzelliği olduğu düşüncesiyle benim de naçizane, yanlış anlaşılmamak kaydıyla siyahta hoşuma giden şey, siyahın asaletidir değerli kardeşim. Hepimize güvenli ve keyifli sürüşler diliyorum.:)
Arkadaşlar, motor performansını arttırmak ve bu arada da motor güvenliğini korumak açısından intake (manifolda giren hava-yakıt karışımı) ısısı çok önemlidir ve bu ayrıca egzoz gazı ısısını da doğrudan etkilemektedir. Buradaki prensip, intake ısısını düşük tutmaktır. Bu amaçla da manifolda giren havayı intake kit ve koton filtreler ile, turboşarjlı araçlarda da ayrıca intercooler ile, benzini de ufak yakıt soğutma radyatörleri ile soğutmak gerekir. Bilindiği üzere, benzinli motorlarda 800 dereceden itibaren egzoz gazı ısısı motor için risk oluşturmaya başlamaktadır ve daha çok, uzun süreli yüksek performans sonucu ortaya çıkmaktadır. Intake ısısı düştükçe, birim havadaki oksijen miktarı artmakta ve soğuk yakıtla birlikte daha verimli bir yanma ve dolayısıyla daha yüksek performans sağlamakta ve bu da, egzoz gazı ısısını düşürerek motor güvenliğini arttırmaktadır. Bu nedenle, arabam için, orijinaline göre yaklaşık %40-50 daha fazla hacim ve %30-40 daha fazla yüzey içeren intercooler siparişi verildi, bilgilerinize sunuyor, hepimize güvenli ve keyifli sürüşler diliyorum.:)
Abi son resimleri daha yeni gördüm maşallah 10 numara olmuş, siyahta bir başka gerçekten, bakımı zor olsada çok güzel. Bende bu çamurluk plastik ekinden istiyorum abi size ne kadara mal oldu acaba? Bunları alınca tamponunda değişmesi gerekir sanırım...
Değer bilen güzel görüşünüze çok teşekkür ederim sevgili Mehmet kardeşim, renk konusunda hemfikiriz. Arabama komple orijinal GP Abarth body kit uygulandı, çamurluk dodikleri, marşpiyeler, spoiler ve ön-arka tamponlar ile çamurluk davlumbazlarından oluşmakta. Yetkili servis fiyatı 4000 TL. civarı idi.:)
orkun abi gördüm bugün ekarda sizi =) çok güzel olmuş jantlar..buluşalım valla özledik =)
Büyük intercooler gelmek üzere arkadaşlar, intake ısısında 15-20 derece düşüş ile en az 15 HP katkı yapacağını düşünüyorum.:)
take off jantlarla abarth jantlar arasında ağırlık farkı varmı? yani jantları performans amaclı mı değiştirdiniz yoksa görüntü bütünlüğünü sağlamak icin mi?
ve tabiki maşallah demeyi unutmayalım :) aracınız çok iyi görünüyor.gidişide en az görüntüsü kadar keyiflidir diye düşünüyorum.Allah kaza bela göstermesin güzel günlerde kullanın aracınızı...
maşallah sübhanallah. Allah'ım kazadan beladan korusun. Nazar değmesin gerçekten araç yanıyor. Git gide daha şekil oluyor :)
Araca abarth yan şeridi düşünmüyor musun abi? Kırmızı detaylar ile bana kalırsa hoş bir gorunum olurdu.
Burak kardeşim, Abarth jantlar take-off jantlardan 1 kg. kadar daha ağır, arabama komple orijinal Abarth body kit ve diğer Abarth donanım uygulandığı için bu donanımın orijinal jantları olan GP Abarth jantları getirttim. Tabiki kalite, ebad, fiyat ve görünüm açısından take-off jantlardan çok daha yukarıdalar. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim, gerçekten de uygulamış olduğumuz mekanik donanım sayesinde, performans değerleri oldukça üst seviyede ve birçok ünlü markadan daha iyi durumda. Selam ve sevgiler değerli kardeşim.:)
Saldıray kardeşim, iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Tabiki Abarth yan şerit çok hoş ve bu donanımı tamamlayıcı bir unsur. Orijinalini bulursam tabiki getirtmeyi düşünüyorum. Selam ve sevgiler.:)
Orkun abi ankaraya geldiğimde beraber test edelim performansını merak ediyorum
Sent my iPhone using Tapatalk2
Arkadaşlar, aracım için sipariş ettiğim büyük hacimli intercooler geldi fakat, universal tipde bir parça olduğundan ve de ben her zaman orijinal parçalarla uygulama yapmayı savunduğumdan, bu gelen ürünü geri verdim ve yaptığım araştırmada özellikle t-jet, multiair turbo ve de multijet için orijinal olarak markaya göre üretilmiş en uygun ürünün British made (İngiliz üretimi) 'Forge' marka olduğunu tespit ettiğimden, 'Forge' büyük hacimli t-jet intercooler siparişi verdim, firma ürünün %30 daha fazla yüzey alanına ve de %40 daha fazla hacime sahip olup, %33-50 daha serin hava sağlayarak stock t-jet'e 'en az' 10 HP katkı yaptığını garanti etmekte, ben de kendi aracımda 'en az' 15 HP katkı ile yaklaşık 190-195 HP ve 290 Nm. civarında bir güç beklemekteyim, bilgilerinize sunmak isterim.:)
Maşallah çok yakışıklı
kazasız belasız
Bilindiği üzere, Fıat GP Abarth ve Esseesse versiyonları t-jet makine kullanmakta olup, dünyada motor iç yapısına dokunulmaksızın 250 HP-340 Nm. değerlere kadar çıkartılmış olan örnekleri mevcut. Ayrıca, benim arabamdaki mekanik ve elektronik donanım ile 200 HP-290 Nm. performans değerlerine sahip olan örnekleri de mevcut. Fıat t-jet motor gerçekten son derece performanslı ve de dayanıklı bir iç yapıya sahip. Ben, bunu arabamda uygulanmış olan modifikasyona karşın, test cihazında ortaya çıkmakta olan orijinal, standard afr, egt, kompresyon ve emisyon değerleriyle de gözlemlemekteyim. Performans arttırırken, motorun sağlığını koruyacak en önemli faktör olan piston tepe ısısını azaltmak üzere 'Forge' büyük intercooler uygulaması da şu anda yapmak üzere olduğum bir uygulama olup, dünyadaki motor iç yapısı değiştirilmeksizin hazırlanmış mevcut örnekleri yakalayacağımı da söyleyebilirim.
Döviz kurundaki artış nedeniyle Forge intercooler ithalatı henüz beklemede arkadaşlar.
hocam araç gerçekten şaheser.jantları da, arabanın bakışı da harika...bize gelecek açık mavi grande'ye de böyle bir takım istiyorum açıkçası.Arka Tampon,Ön Tampon,Marşpiyel,Spoiler olarak temin edeceğiz.dodikleri açık renk arabaya yakistiramiyorum malesef.Eğer detaylı bilgin varsa bunlarla ilgili, yardımcı olur musun?
ayrica bu kit'in kalıbıyla yan sanaayi uygulamaları da mevcut-muş.daha ucuz olacaktır elbet bizim için.Bu konuda ne düşünüyorsun?
Motorola Atrix cihazımdan 2 ile gönderildi
Çok teşekkür ederim Cem kardeşim. Arabamdaki body kit ve jantlar orijinal Abarth'dır ve de yetkili Fıat servisinden temin edilmiştir. Tampon kenar ve uç kısımlarındaki plastik parçalar ile marşpiyeler de dodiklerle birleşerek devam etmektedir ve dodikler olmaksızın tampon ve marşpiye uygulaması mümkün değil malesef. Bu orijinal kitin replika yan sanayi üretiminin olup olmadığını bilmiyorum fakat, bazı bu tür uygulamaların orijinalindeki detayları ve estetiği sağlayamadığını da söylemek isterim. Eğer uygulamaya karar verilirse, mutlaka orijinal kit uygulaması yapılması gerektiğini düşünüyorum. Yeni arabanızın hayırlı olması dileğiyle güvenli sürüşler dilerim.:)
Bugün sipariş onaylandı ve en geç 2 hafta içinde Forge intercooler bize ulaşmış olacak.:)
Forge intercooler geldiğinde, orijinal stock intercooler satışa konulacak arkadaşlar.:)
Çok güzel duruyor. Allah kaza bela vermesin. Yalnız jantlar orjinal Abarth değil
orjinal abarth lar sadece italyada üretimde ve satılmakta takım fiyatı 1600 Euro.
orjinal abarth jant bu
https://img2.netcarshow.com/Fiat-Pun...llpaper_45.jpg
https://www.motorbeam.com/wp-content...rth_wheels.jpg
Sevgili ve değerli Erkan Toraman kardeşim, nazik beğeninize çok teşekkür ederim ancak, bu konuyu yeterince bilmediğiniz için size aynen Kadir kardeşimin izah ettiği şekilde 'Punto Abarth' araçların 'Grande Punto Abarth' ve 'Punto Evo Abarth' olarak 2 ayrı versiyonu bulunduğunu, benim jantlarımın orijinal 'Grande Punto Abarth' jantı olup, fiyatının sizin belirtmiş olduğunuz 1600 Euro'dan da daha pahalı ve de TL. karşılığı olarak 4640 TL. olduğunu ve 'İtalya Fıat Abarth' dan resmi parça kod numarasıyla sunulmuş olan 2 farklı 'Abarth Punto' (Grande ve evo) jant seçeneğinden biri olarak yetkili servis kanalıyla getirtilmiş olan ilk ve tek orijinal 'Grande Punto Abarth' jantlar olduğunu, mesajınızın altında belirtmiş olduğunuz harf hatası içeren (oynuyacaksın yazılmış, oynayacaksın olması gerekir) kuralı aslında size hatırlatmanın gerekmekte olduğunu belirtirken, arabamın teknik detaylarına dikkatlice tekrar bakmanızın ve de konuları iyice araştırmadan yanlış ve haksız yorum yapmamanızın daha doğru olacağını bir ağabeyiniz olarak belirtmek isterim. Sizin göstermekte olduğunuz jantlar, 'Punto Evo Abarth' (üstteki) ve 'Fıat 500 Abarth' (alttaki) jantlarıdır ve ülkemizde halen birkaç takım 'Punto Evo Abarth' jant mevcuttur. Benim orijinal 'Grande Punto Abarth' jant setim ise ülkemize getirilmiş olan ilk ve tek 'Grande Punto Abarth' jant setidir. Zaten, arabam da ülkemizde resmi ve lisanslı olarak mevcut olan imkanlar ölçüsünde çamurluk davlumbazlarına kadar her yönüyle komple orijinal 'Grande Punto Abarth' donanımına sahip tek araçtır. Ayrıca, 'Abarth' parça üretiminin 'Abarth İtalya' tarafından İtalya'da değil, Polonya'da yaptırılmakta olduğunu da sizi bu konuda aydınlatmak ve bilgilendirmek amacıyla belirtmek isterim.
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim sevgili Kadir...:)
Forge intercooler şu anda gümrüğe ulaştı, çok yakında montaj esnasındaki resimlerini paylaşacağım arkadaşlar.:)
Forge intercooler nihayet ulaştı, Cuma günü montajı yapılacak, çıkacak olan orijinal GP t-jet intercooler ise satış ilanına konacak, 1,3 Doblo ve 1,6 Bravo multijet'lerle uyumlu, 1,3 Punto multijet'ler için ise daha büyük olması nedeniyle daha fazla performans ve de motor emniyeti sağlayacağından tavsiye edilir arkadaşlar.:)
Gelsin 15 Hp :D
hayırlı olsun
abi chipi waste gate taktın sonrami yapayım öncemi. yoksa yapmayayımmı sadece chipmi yapayım
Bugün ''Forge motorsport'' t-jet, Abarth intercooler montajı yapıldı, test sürüşündeki ilk izlenimlerimiz son derece olumlu arkadaşlar. Gerek HP ve gerekse Nm. olarak arabamın epeyce güçlendiğini hem performansdan ve hem de gaz pedalındaki doluluktan rahatça anlayabiliyoruz. Bu arada turbo intake (hava emme) sesleri de daha belirgin hale geldi. Montaj fotoğraflarını çok yakında sizlerle paylaşacağım.:)
Abi hayırlısı olsun
iyi günlerde kazasız belasız kullanman dileği ile
hayırlı olsun