Bende bu problemleri kendime özgü sanmış hatta bazı arkadaşlar bana bir araba da olan problem kronik problem olmaz demişlerdi ama gördüm ki herkes aynı dertten muzdarip :( bu konuda biran önce bişeyler yapmamız lazım!!!
Printable View
Abi seni arayamadım, işler çok yoğun, "bu konuda bişeyler yapmamız lazım" cümlesine biran önceyi de eklemek istedim.
söylenilen sorunların yani tavan lekeleri ve orta direkten gelen tıkırtı dısında bişey yaşamadım...sanırım daha 2 haftalık ir araç olması....aşağı yukarı herkes aynı sorunlardan şikayetçi buda kronik problemler anlamına geliyor...ama en sorunsuzundada inanın problemler çıkıyor...önemli olan fabrika hatalı kronik problemler olması ve servisler tarafından dile getirilen problemlerin çözülebilmesi....ben japoncuydum turbo olsun diye fiat aldım japon arabada bile sorun yaşıyorsak artık hepsinde bişeyler yaşarım mantığını benimsedim...umarım biraz önce dediğim gibi sorunlar olsa bile toyotadaki gibi seri-çabuk-üvenilir şekilde çözümlenmesi...bakıciz artık :/
seri ve çabuk sekilde olması imkansızz emın olabilirsinizz.biz sadece cozulsun istiyoruz seri ve cabuk olmasada olurrr
Bu forum aracılığı ile tofaşa ulaşıp (yöneticileride bu dahil etmeyeceğimize karar vermemiz lazım) sorunumuzu garanti kapsamında değişim olarak çözmelerini talep edelim, bu isteğimiz karşılık bulmaz ise bunu fiat'a bildirelim oradandan herhangibir çözüm yoluna ulaşamazsak, topluca mahkemeye gidelim,
Gördüğüm kararıyla 2 haftalık araçta bunlar olmaya devam ediyor ise sorun sadece 2006 modellerde değil !!
Bunun için kendimize yol haritası belirleyeyim, amacımızıda belirleyelim, garanti süresini uzatmakmı aracı değiştirmekmi para iadesi almakmı ?
Ben şirket avukatımla ve tanıdığım avukatlarla görüşeceğim, ayrıca iyi ilişkilerimizin olduğu birde hukuk bürosu var, tabi bu görüşmeyi toplu hareket etmek üzerinde yapacağım, sizlerinde aynı şekilde avukatlardan bilgi almanızı ve burada paylaşmanızı bekliyorum.
Bu bilgi paylaşımından sonra toplu olarak nasıl hareket edeceğimize, hedeflerimizin ne olduğunu karar verelim ve bu işi bitirelim, dacia logan alsaydım bundan iyiydi.
bu arada bu forum inceleniyor mu ?
Resmi olarak hayır ancak fiat çalışanı üyeler mevcut.
Orta direkten gelen gıcırtıların sebebi eksik atılan punto kaynklarıymış(5 atılcaksa 3 atıyorlarmış,bir zamanlar şahinlerde kaputun oturduğu contaları 5-6 cm kısa tutmaları gibi..)Görüştüğüm bir bayi çalışanı aracına sonradan bu kaynakları tamamlatarak sorundan kurtulmuş.Fakat zahmetli bir iş.Aynı sorun bende de var ;en ufak bir arabanın kasılmasında gıcırtılar duyuluyor.
yaşanmışlıklaar
en kronik city motoru.
bu nedenle fiat yetkili arkadaşları dürüstlüğe davet ediyorum. fiat puntodan grande puntoya hatta idea ya kadar tüm araçlarının en kronık problemi city motoru. fakat ne hikmettir kabul görmüyor.
Nasıl kabul görmüyor?
2 hafta önce bozuldu city motorum parça siparişi verildi 3 gün sonrada takıldı. fiat bunu kronik problem olarak kabul etmese bu şekildemi olurdu?
Fiat Servislerinin bunu kabul etmiş olması gerekir.Mk2b Puntonun bile servo motoru garanti bitmiş olmasına rağmen değiştirilmişti...
abi bu kaynak olayına inandınmı çok komik ve saçma bir laf bu bir şehir efsanesi sonradan gidip nerde attırmış bu kayanğı bu bildiğimiz elektrot kaynağımıki git istediğin yerde attır o gıcırtıların sebebi kapı ayarı ve amortisörlerden gelen sesler özellikle tek kapılarda özel bir gres ve kapıa ayrıyla düzeliyor sanyide veya hangi serviste varmış o kaynak makinası ayrıca şudavar bu kaynakları insan değil robot atıyor yani robot türkse belki eksik atarda :) ben serviste her işimi anında çözüyorum abatmıyorum anında gp de istediğim herşey tık tık değişti bravoda daha sorun yok çok şükür
Ardadaşlar avukat görüşmelerimi yaptım, tek tek yada toplu halde mağduriyetin fark etmediğini bir kararın emsal teşkil edeceğini söylediler, ağılık tüketici lehine kararlar çıkıyormuş,
Hayırlı işler
Başka görüşen olmadımı
Kardeş fiat bunu yani servo motoru muhakkak ki kronik bir problem olarak görüyor kabul ediyor ve değiştiriyor. E peki garantisi biten yada bir önceki punto kullanicilari ne yapsin. Gitisin 1.500 ytl ye servo mu taktirsin yeni baştan. Benim aracimda hatta burada okuduğum bir çok forumda en karşilasilan ariza servo motor arizasi. Fiatin bu arizayi geçmişe yönelik bi hata olarak kabul etmesi gerekir diye düşünüyorum.
Şimdi fiatın elinde varmış 3 günde değiştiriyomuş falan, tabi servise gidip kim kimi ikna ederse, onlar senide ikna edebilir servodan değil kullanıcı hatası yada bu garantiye girmiyo diye, dikkat et aybaşlarında gitme
Tofaş hangi arıza için çağrı yapmış, benim ürettiğimiz şu araçlarda bu problem var servise gelen sorunu halledeyim diye, duyan işiten varmı,
Garanti süresi içinde herkesin tuttuğu kendine
öncelikle ben hiç bir firmada kronik olarak tanımlansa dahi sağlamken bir parçanın değiştiğini duymadım( ben duymamış olabilirim tabiki!)
ancak ben servise direksyon arızası olarak gittiğimde usta direksyonu çevirdi ve city motoru değişicek dedi. serviste parça olmadığı için sipariş verildi 3gün sonrada değişti. bu sorunla birlikte arka kapıların zor açıldığını söyledim. teslim alırken city motorunun değiştiğini ve kapı kollarının revize edildiğini söyledi görevli. arabayı en son gördüğümde(geçen cumartesi) her 2 sorunumda çözülmüştü...
birde daha önce yazmıştım ancak tekar ediyorum. mahkemeye fazla güvenmeyin; dayımın arabasında ilk çalıştırmada 15 sn kadar titreme şeklinde bi sorun var. 3-4 kere servise gitti yakıttan dediler yakıt pompasını filan temizlediler sorun çözülmedi tekrar tekrar servise gitmesine karşın sorun çözülmedi. ve 1 yıldır dava devam ediyor...
kronik sorunlardan bazıları ;
1. ön taraftan gelen tıkırtılar
servis çözüm : kadran sökülür, kauçuk yapılır.fakat ses devam ediyor
kullanıcı çözüm :kapıdaki kilit sistemine siyah izolobant, ses hala devam ediyor.
kadranı kendi kendine sök, birazda sen kurcala, ses yine devam ediyor.
Çözüm amfi+woofer+hoparlör ekle ve yüksek sesle müzik dinle, sesi duyma
2. klima sesli çalışıyor
servis çözüm : bu modeller böyle
kullanıcı çözüm : servise gitmekten vazgeç ilk sorunun çözümü (amfi+woofer+hoparlör) bunun içinde geçerli
3. araç yol sesi alıyor.
servis çözüm: kapılar ayarlandı (eskiden daha iyiydi)
kullanıcı çözüm lastik sert değiştir (ama para yok ve lastikler yeni boşver)
diğer çözüm : yine aynı müzik :)
4. Torpido zor kapanıyor.
servis çözüm : sorun yok hepsi böyle
kullanıcı çözüm : torpido dayaktan anlıyo.
Olsun yinede puntonu sew
5264 Numaralı Geri Çağırma Kampanyası
5260 Numaralı Geri Çağırma Kampanyası
adı altında 2 tane duydum ben bunlardan biri tavan diğerinin ne olduğunu hatırlamıyorum ama sanırsam tıkırtı burcu
ozzy kardeş mahkemeye güvenmeyin demiş ama ben Tofaş'a güveneceğime adalete güvenmeyi tercih ederim benim davam mart başında başladı ağustos ayında sulh oldu yani 5 ayda tabikide üfürükten sebeplerle mahkemeye sığınmak yanlış ama bu sorunları tofaş kabul etmiyorsa hakkın aranması gerekir!... :serenade:
kadran sökülür güzelce izalasyon yapılır ses kesilir tabiki sıfır arabada olmaması lazım ama oldumuda servis çözer klima ses mi yapıyor bunlar böyle diyen adama bir güzel laf sokulur klima yeni ve revizyonluyla değiştirilir bir kuruş para verilmez üstüne yemek yenir torpido zor kapanıyor iki diş geri alınır kilit kapak şak diye veya lok diye kapanır bunlarda benim çözümlerim 3 olayda başıma geldi kimse bana bunlar böyle demedi sorunlarım aynı günd eçözüldü sadece kompresör bekledim oda geldi bugün başıma gelen bir muhabbeti anlatayımda konuyu bağlayım bunu bir teslli veya bakın hapsinde var diye anlatmıyorum sadce örnek olsun diye yıkamcımda denk gelen bir seat leon sahibiyle muhabbet ettik nasıl memnunmusun dedi benim araç bravo belirtmekte fayda var iyi şükür dedim sorunum yok dedim ve başladı analtmaya arkadaş baya bir dertliymiş 2008 model araç km çok düşük beyaz benimde beğendiğim renk öncelikli derdi şu çok yakıyor dedi 1.6 103 beygir heleki 4 kişi klima açık söve söve gidiyorum dedi bazıları öve öve bitiremezde bu motoru kullanmasak yiycez direksiyon ve topuz soyulmuş derileri zar zor değişmiş topuz yok daha eskiyle devam arka camlar bozuk yolda sarsıntıyla birlikte düşüyormuş çözüm yok kapılardan gelen gıcırtılar çözüm yok aracı yıkattıktan 4 gün sonra cam açılıp kapatılınca cam içerden ıslanıyormuş çözümyok görüntüsüne aldandım dedi daha bir sürü kıl tüy yün en kısa sürede satıyorum dedi önceki aracı 147 bin pişmanım dedi en tuhafıda 2000 yılında sıfır olarak aldığımız cordobadaki sorunların hala devam etmesi hiç bir düzelme yok dediğim giib bir teslli veya bak bunda da var diye yazmadım öylesine yazdım
bu arada bu sorunlarına servislerde çözüm bulamayanlara servislerini değiştirmelerini öneririm!
Ozanın da yukarıda belirttiği gibi ben de çok sefer söyledim, sorunların çok çok azı Fiat kaynaklı.Bir araç aynı dertten servise gidiyorsa suç Tofaş Servislerinin.Maalesef Türkiyedeki servislerin (Tüm markaların) %90 ı iyi değil...
Oylum, eğer aynı arıza 1 yıl içinde 3 defa tekrarladıysa ya da 1 yıl içinde farklı arızaların sayısı 5 i bulduysa tüketici mahkemeleri kanalıyla satın aldığınız ürünü değiştirebilirsiniz.Hatta bu sayılara ulaşmadan da dava açılabilir ve haklı bulunabilirsiniz.Bu mahkemeler tüketici odaklı olduklarından en ufak sorunlar bile müşteri lehine sonuçlanabiliyor, geçmiş olsun...
Ayıplı mal
Madde 4- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.
Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.
Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.
Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.
Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır.
Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.
1) 4077 Sayılı Kanunun 13/3.m. ve Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14.maddesi uyarınca Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması VEYA
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması VEYA
c) Tamirinin mümkün olmadığının anlaşılması hallerinde tüketici 4.maddedeki diğer seçimlik hakları kullanabilir.
arkadaşlar arka kapı kollarını yapmamak gibi bir lüx yok fabrikasyon bir hatadır ve yapmak zorundalar ve dediğinz gibi ilk versiyonlarda 2006 larda direksiyon kutusu sorunu var tabiii ki gideriliyor ve tavan döşemesi kesinlikle değişiyor ama koray arkadaşımızın ki gerçekten kronik değil şanssızlık sanıyorum kendisi de bayağı titiz birisi ondan böyle oluyordur ( sakınılan göze çöp batarmış ) hani
Garantisi biten arkadaşlar bu sorunlar oluştumu ne yapıyor acaba ???
Bir girişiminiz oldumu ???
Ya da garanti bitmesine rağmen yaptırabilen oldu mu ???
Bu yazdıklarınızdan sonra g.puntodan soğudum dostlar...
10 - Koltuk metal aksamlarının paslanması.
Yapılan İşlem : Metal aksamların değiştirilmesi ya da koltuğun değişmesi.
Benim eski araçımda ve mustafa abinin (mustafaf) şu anki araçında paslanmalar mevcut bunu okumam iyi oldu..Yarın mustafa abiyle görüşiyim..
eyallah abı.valla cok ıyı oldu.baya baya paslanmıs bnmkı. gosterecem bakalım servıse ne dıcekler :S
Kardeşim doğrusun çok yeni martta çıktı bravo hemen alan arkadaşlarım oldu onlardan ve servislerden yaptığım araştırmalarda geri bildirim yok punto da 2006 mart gibi çıkmıştı ve 2006 sonuna gelene kadar servislerde 4 tane geri bildirimi vardı ayrıca bravonun iç ve dış malzeme kalitesi gerçekten çok iyi pahalı olma sebebide bu elbetteki problemler çıkacaktır ancak kronik olarak tanımlanacak çok çok az problemi olacaktır. Benim görüşüm bu çünkü fiatta özellikle 2006 model puntolardaki kronik problemleri kabul ediyor...