SER PİSTONLU MOTOR TASARIMI VE PROTOTİP İMALİ
Benim söylediğim 2.3. Dönel Gövdeli Tip Markel Motor
Printable View
SER PİSTONLU MOTOR TASARIMI VE PROTOTİP İMALİ
Benim söylediğim 2.3. Dönel Gövdeli Tip Markel Motor
markel motorla verdiğin örnekteki rx8 in ne alakası var hatta verdiğin örneklerle t-jet in ne alakası var ben hala bağlıyamadım.
Konu nerelere gelmiş evet bu linkteki motor yıldız motor, piston sayısı tek olursa 4 zamanlı, çift olursa 2 zamanlı yada tam tersi tam hatırlamıyorum öyle bir şeyler var, yıldız motorlu bir araç olmaz heralde bu uçaklar için düşünülmüş motor, t-jetten baya uzaklaştık bu arada :)
yani arkadaşlar ozetle bunu soyleyelim, bir motor yuksek basinclı turbo ve kompressor etmenleri ile ne kadar zorlanırsa omru o kadar kısa olur. Bizim motorlarımız bu sekilde yuksek zorlanıma tabii tutulmadıgı icin omru konusunda endise etmiyoruz. Bi sinege kocaman bi yuk tasitirsanız nereye kadar ucabilir ki? akıl var mantık var şimdi :))
Haklısın tabi, bu kadar motorların güçlü olmasıda malzeme teknolojisinin ilerlemesinden kaynaklanıyor, daha ileri gidilirse daha güçlü motorlarda yapılacaktır.
Zaten bir çok insan rx-8 motor teknolojisini uçak motoru teknolojisi olarak bilir. Şimdi RX-8 Wankel mi Markel mi ona bakalım :)
Wankel motor onda kullanılan bu motoru bulan adamın soyadı, Felix Wankel Alman makina mühedisi, namı değer delta motor. Ben hiç duymadım wankel motorlu bir uçak.
Yıldız tipi motor uçaklarda ve deniz taşıtlarında kullanılır çünkü bir pervane döndürüyor ama otomobile uygun değil, mazda rx-8 ve rx-7 de kullanılan motor tipi delta yani wankel
o zaman senın dedıgım motor tıpı bu ???
b) WANKEL MOTORLARI :
Evet ilk olarak NSU yani şimdi audi tarafından kullanılıyor, önceki sayfalarda animasyonuda vardı.
Konu öyle yerlere gelmiş ki:) demekki T-JET çooooook uzun ömürlü bir motor:):):)
Onu bilmem ama aracı çözmeye başladım çok güzel hoşuma gidiyor performansıda iyi :) ömrünü artık pek düşünmez oldum :)
bu sorunun cevabının hiçbir işe yaramayacağını en başında söylemiştim. sen de o kadar laf etmiştin. hatta bir çok kişi alavere dalavere bana karşı çıkmıştı. şimdi kendi yazdığına bak. çok mu ileri görüşlüyüm nedir. ben sana ne dedim. bin arabana keyfine bak dedim. ama ben dedim ben dinledim.
Hala düşünüyorum ama bu süreçte bazı şeylerin farkına vardım, bir aracı elden çıkarmak için motor ömrünün dolmasından ziyade, diğer aksamların daha önce bozulacağını ve bunlarında daha sinir bozucu şeyler olduğunu farkettim
Evet malesef fiat parça-aksam kalitesinde hala yetersiz. Onu düzeltse 1 numara olacak da işte anlayamıyorum.
Ama bir iyileşme var, eski fiat otomobillerden şuanki gp vs. çok daha kaliteliler ilerde daha iyi olacağını düşünüyorum. Birde honda gibi yaypıp parçaya eşek yüküyle fiyat çekmelerinden daha iyi bir durum. Hiç olmazsa bir şeyler bozulacak derdiyle binmiyorsun arabaya için rahat bozulsa kaç para tutacak diyorsun :)
Evet ben de o yüzden fiat i tercih ediyorum. Hasar versen kafan rahat. En güzeli şahin. Türkiye'nin neresinde bozarsan boz çarparsan çarp. 5-10 liraya yaparsın bişeler :D
honda kullandıgım halde eşek yukuyle para çekiolarmı bilmiorum :)) cunki 2001 senesinden bu yana hicbir arızası ve degisen parcası olmadı. Olaya bide bu yonden bakmak lazım bence ;) ha kullanım esnasında carpma cizme olayları yasıyorsanız ayrı tabi haklısınız.
Ben bazı parçalarının fiyatlarını biliyorum ve cidden çok fazla, örneğin honda civicin ön cam krikosunun fiyatı 600 ytl idi o zamanlar bizim meganenın ön cam krikosu 90 ytl civarlarındaydı, hondanın kalitesine bir şey söylemiyorum 5 senede garanti veriyor ama seninde belirtiğin gibi ufak bir kaza yapsan baya bir masraf çıkartır, ben yaşadığım yerde insanların nasıl sürdüklerini biliyorum kendim dikkatli olsamda başkası gelip vurabiliyor, bu faktörde göz önüne alınmalı.
Şimdi olayı şöyle bakmak lazım aslında, 2001 yılında üretilen mercedes şuanki üretilenden daha kalitelidir tüm markalar içinde geçerli bir megane kullanıcı olarak megane I in megane II den daha sağlam ve kaliteli olduğunu söyleyebilirim, avrupada araçların erken yaşlarda hurdaya çıkmasından dolayı kaliteli üretilmesinin bir anlamı kalmadı, o yüzden rakipleriyle olan kalite farkını göz önünde tutmak gerek. 2001 Marea ile 2001 Megane arasındaki farkla örneğin 2008 citroen c3 ile gp kıyaslamak lazım ona göre bir yorum yapmak gerek baya karışık bir şey oldu :)
Mercedes firmasının açıklaması: Geçmiş yıllardaki seri üretimdeki kalitemizi tekrar yakalamaya çalışıyoruz.
yo gayet kabul etmişler eskisi gibi sağlam araba üretmediklerini. discovery channel da 200 d ye yapmadıklarını bırakmadılar araba yine de yürüdü. çok eski modeldi. 300.000 veya 600.000 km deydi
iyide yakalamak ellerinde değilmi? sonuçta adamlar işi biliyo maliyet ve "gereksizlik" nedeniyle yaptıkları bişeyi eski haline döndürmek kolay olsa gerek. Uğur'a katılıyorum.
maliyet hesapları vs. nedeniyle kaliteden ödün vermişlerdir. çat diye de dönülmez böyle şeylerde geriye. iktisat denen bir bilim var. şirketler bu doğrultuda çalışır. planlar 5-10 yıllık yapılır.
tamamda adamlarda teknoloji varmı var. işi biliyolarmı biliyolar. bu durumda eskiye dönmek zor değildir...
tamam planlar var adamlar bilmem kaç yıllık plan yaparak çalışıyolar 5-10da değil daha fazla. ama bu durumda eskiye ulaşmaya çalışıyoruz denmez, eski kaliteye ulaşıcaz vs denir. ha yazdığın açıklama yanlış çeviri olabilir tabi...
Bence eski kalitesine dönmesi zor bir durum, eskisi gibi rakiplerinden çok ilerde değil ve arabaları birbirlerinden ayıran farklar çok fazla değil. Yapacakları şey fiyatı fazla yükseltmeden kaliteyi arttırmayı başarmak oda kısa vadede olacak bir şey değil, onuda geçtim mümkün mü? oda bilinmez. Artan petrol fiyatları sadece benzin ve mazotu etkilemiyor, plastik malzeme fiyatlarınıda arttırıyor özellikle plastik aksamın kalitesinin azalmasında büyük bir etmen.
işte abi kaskoda bu yuzden var :)) Ha ufak tefek carpmalar icinde soyleyecegim biriki sey var. İki sene once arkadan bir citroen saxo carptı arac resmen one dogru zıpladı arkaya gittigimde gordugum ilk manzara saxonun tampon dusmus farın biri kırıktı kendi aracımda tamponun bir klipsini yerine oturttum, cok dikatli bakıldıgında vernikte ince bir cizik var, gecen yaz bir marea mı albeamı hatırlamıyorum aniden durunca kafam ii diildi duramadım frene dahi basamadım cok saglam patlattım bunun tampon klipslimi bilmiyorum yanlardan patladı bir tarafı asagı dustu, polis ceza kesmesin ne duruosun zırt die dedim adam aldı basını kaçtı halbuki suclu bendim :)) neyse ha benim araca geleyim plaka metal oldugu icin kendini toplayamamış elimle duzelttim onde yine hicbir boyama cilalama islemi yapılmadı cunki hicbisey yok :)) civice carpısan araba demeye basladım bence bu tur carpmalar dusunulmus ve tamponların ici buna gore yapılmıs boyası vernigi buna gore atılmış.
Bilemiyorum hondaların sağlamlığı konsunda bir fikrim yok ama bu söylediklerinin aşağı yukarı yaşadık, bizim megane arkadan çarpmışlardı çarpan arabanın radyotörü bile delinmişti ama biz meganede hiç bir parça değiştirmedik plaka aydınlatması dışında, parçası ucuz olmasına rağmen megane da sağlam bir araba (megane I için bu söylediklerim)