Sayfa 1/3 123 SonSon
45 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: ABS Fren Sistemi

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart ABS Fren Sistemi

    ABS (ANTİ-LOCK BREAKİNG SYSTEM)

    ABS bir veya birden fazla tekerleğin kilitlenme eğilimini önceden fark ederek anında fren basıncının sabit tutulmasını veya azaltılmasını sağlar. Araç direksiyonu takip eder, yönünü muhafaza eder ve şekilde frenlenir. Böylece ABS, zor frenleme hareketlerinin üstesinden gelmek açısından sürücüye destek olarak trafik emniyeti açısından önemli bir katkı sağlar.

    ABS’DEN BEKLENTİLER
    *Tüm yol yüzey durumlarında direksiyon hakimiyetini sağlamalıdır,
    *Tekerleklerin frenlenebilirliğini şekilde kullanmalı,
    *Yaya hızına kadar inen araç hızında da çalışmalıdır,
    *Fren regilasyonu yolun tutunma durumundaki değişmelere hızla adapte olmalıdır,
    *Asimetrik yolda oluşan savrulma momentlerini, direksiyonun kolay hareketi ile dengeleyebilecek şekilde yavaş yükselmelidir,
    *Aqua – Planing ( Su ile kaplı yolda tekerleğin yüzmesi) durumunu tanımalıdır,
    *Aracın değişik sürüş ( frenleme, vitesi boşa atma, vitese atma, v.b.) koşullarındaki motor etkilerine hızla uyum sağlamalıdır,
    *Salınım oluşumu nedeni ile aracı sarsılmasını önlemelidir ve ABS’nin devre dışı kalması durumunda bir gösterge ile sürücüğü uyarmalıdır.

    ABS DE UYGULANAN KONTROL TEKNİKLERİ

    Tekerleklerin kontrol edilmesi, frenleme esnasında sağ ve sol tekerleklerde meydana gelebilecek kilitlenmeyi önlemek amacıyla frenleme torklarının kontrol edilmesidir. Yeterli direksiyon kontrolü ve taşıt kararlılığı için değişik kontrol teknikleri önerilmiştir.
    Bu amaçla başlıca üç teknik kullanılmaktadır.
    Bağımsız kontrol tekniği: Sağ ve sol tekerleklerin frenleme torklarının bağımsız olarak kontrol edildiği tekniktir.
    Select-low(düşük duyarlı) Kontrol tekniği: Sağ ve sol tekerleklerin frenleme torklarının aynı anda kontrol edildiği tekniktir.
    Select-high(yüksek duyarlı) Kontrol tekniği:Her iki taraftaki tekerleklerin kilitlenmesinden sonra aynı anda kontrolünün esasını alır.Bu teknikte bir taraftaki tekerleğin kitlenmesi önlenirken diğer taraftaki halihazırda kitlenmiş olabilir. Geçici de olsa bu kitlenme araç kontrolünü olumsuz yönde etkileyebilir.
    Yukarıda belirtilen üç teknikten genellikle ilk ikisi kullanılmaktadır. Yüksek duyarlı kontrol tekniği dört tekerlek için kullanılmamaktadır.

    ABS nasıl çalışır ?

    Sürücü dört-tekerlek ABS 'li bir taşıtın fren pedalına sertçe bastığında, sistem otomatik olarak fren basıncını dört tekerlekte düzenleyerek, tekerlek kilitlenmesini önlemek üzere her tekerleğin fren basıncını bağımsız olarak ayarlar. ABS, frenleri saniyede 18 defa kadar pompalayarak, sürücülere belirli ölçüde yönlendirme yeteneği kazandırmaktadır.

    ABS'nin çalıştığı nasıl anlaşılır?

    ABS'lerin çoğunda sistemin etkin hale gelmesi sürücü tarafından anlaşılabilmektedir. Sürücü mekanik bir ses duyar ve bazı basınç dalgalanmalarını veya fren pedalının sertliğinin daha da arttığını hisseder. Gürültü işitildiğinde veya basınç dalgalanmaları hissedildiğinde, ayağın fren pedalında tutulması önemlidir. Sert basınç uygulamasına devam edilmelidir.
    ABS ile yapılması ve yapılmaması gerekenler

    Uygun kullanılması halinde dört-tekerlek ABS güvenli ve etkin bir frenleme sistemidir. Maksimum güvenlik ve sistemin tüm avantajlarından yararlanmaları için, sürücülerin ABS sistemlerinin nasıl çalıştığını doğru olarak bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir.

    Bu kurallar aşağıda sıralanmıştır:
    Ayağınızı frenin üzerinde tutun
    Yönlendirme yaparken dört-tekerlek ABS'nin uygun çalışmasını sürdürmek için fren üzerinde sert ve sürekli basıncı koruyun. Fren pedalı salınımlar yaparken bile freni pompalamaktan kaçının.
    ABS genellikle ıslak yüzeylerde ve buzlu veya sertleşmiş kar kaplı yollarda iyi frenleme sağlayabilmektedir. Her ne kadar genellikle geleneksel sistemlerdeki sert frenlemede karşılaşılan tehlikeli tekerlek kilitlenmesi kadar olmasa da, kumlu çakıllı yollarda veya yeni yağmış kardaki frenlemede durma süreleri daha uzun olabilir

    ABS ‘NİN AVANTAJLARI

    *Fren sırasında yön istikrarı ,
    *Fren sırasında direksiyon hakimiyeti,
    *Optimum fren mesafesi,
    *Diğer avantajlar (lastiklerin ömrünü uzatır, acil durumlarda ani fren de sürücü direksiyon hakimiyeti üzerinde tam olarak yoğunlaşabilir.)

    ABS ‘NİN YETERSİZLİKLERİ

    *Virajlara çok süratli girilmesinden kaynaklanan savrulma ve sürüklenmelerde normal fren sistemi gibi ABS fren sistemi de etkili olmaz.
    *Çok ıslak yolda (aqua planing) çok süratli gidilirse ABS etkisiz kalabilir.

    ABS ile ilgili Videolar
    1.Video: https://link.brightcove.com/services...ctid=187759506
    2.Video: https://video.google.com/videoplay?d...a+safety&hl=en
    3.Video: https://video.google.com/videoplay?d...a+safety&hl=en
    4.Video: https://www.oeamtc.at/netautor/pages.../1121962.html#

    5.Video: ABS 'li : https://www.youtube.com/watch?v=DUPRvPou0_Y
    ABS olmadan : https://www.youtube.com/watch?v=wMbeBVvOCJg
    Konu the_Algn tarafından (24/02/2007 Saat 23:25 ) değiştirilmiştir. Sebep: Yeni Video Eklendi

  2. Bu mesajı için 4 kişi the_Algn'ye teşekkür etti:


  3. #2
    A. K.
    nasrettinhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    412
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    Bilgi için teşekkürler...

  4. #3
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı nasrettinhoca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilgi için teşekkürler...
    Bişi değil abi..inşallah bi faydası olur

  5. #4
    Alper dağdemiR
    Auto engineeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2007
    Mesajlar
    2.080
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06AD9158
    Edilen teşekkür: 504

    Standart

    wideolar çok destekleyici olmuş.. eline sağlık

  6. #5
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı Auto engineeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wideolar çok destekleyici olmuş.. eline sağlık
    Sağol...4.Videoyuda yeni ekledim onlarda güzel videolar...

  7. #6
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Teşekkürler paylaşıma...

  8. #7
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Araştırıken görüm arabam.com danışmanına sorulmuş soru

    https://arabam.milliyet.com.tr/haber...haberID=267667

    ABS fren sistemi duruş mesafesini azaltır mı?
    Ben derginizi uzun süredir takip eden otomobil meraklısı bir okurunuzum. Geçmiş haftalarda yayınlanan Güvenli Sürüş Rehberi'nde ABS fren sistemi ile ilgili bölümde ABS'li araçların daha kısa mesafede durduğu belirtiliyor. Benim bildiğim kadarıyla aksi olması gerekiyor. Bu konuya açıklama getirirseniz sevinirim.
    07/03/2005

    Öncelikle ABS fren sisteminin geliştirilme amacını aktararak sorunuzu yanıtlamak isterim. ABS (Anti-Blokier System yani kızaklamayı önleme sistemi) kaygan zeminlerde frenleme sırasında, tekerleklerinin kilitlenerek aracın kontrolden çıkmasını önlemek için geliştirilmiştir. Hızla yol alan bir otomobilin karşısına bir engel çıktığında (dağ yolunda vahşi bir hayvan veya otoyolda öndeki kamyondan düşen bir buzdolabı kolisi vs) sürücü panik halinde tüm gücüyle fren pedalına basar. Eğer araçta ABS fren sistemi yoksa, hele de zemin kaygansa, otomobilin ön tekerlekleri kilitlenerek engele doğru sürüklenir. Bu durumda engele çarpmaktan kurtulmak zordur. Oysa ABS'li araçta fren sistemi fren basıncını kısa aralıklarla azaltıp çoğalttığı için tekerlekler kilitlenmez ve direksiyon hakimiyeti kaybolmaz. Sürücü panik halinde frene bastığında bile direksiyonun hakimiyetini kaybetmez ve ayağını frenden kaldırmadan engelin etrafından dolaşabilir.
    Fren duruş mesafesini kısaltmak, ABS fren sisteminin asıl geliştirme amaçları arasında değildir. Ancak kaygan zeminde kilitlenmeyi önlediği için ABS'siz bir otomobile göre daha kısa mesafede duruş sağlayabilmektedir. ABS fren sistemi, tekerlek poryolarına yerleştirilen sensörler sayesinde frenlemede tekerleklerin kilitlendiğini algılar. Kilitlenme başladığı anda fren basıncı azaltılarak tekerleğin yeniden dönmesi ve böylece otomobilin kontrollü bir şekilde yavaşlaması sağlanır. ABS'siz bir otomobilde ise kaygan zeminde frene basıldığında tekerlekler kilitlenerek araç sürüklenir ve böylece fren mesafesi uzar.
    Ancak kuru zeminde olaylar daha farklıdır. Eğer koşullar uygun ise (lastik ve süspansiyon yapısı, zemin ısısı, zeminin tozlu ve mıcırlı olmaması) ve optimum tutunma direnci sağlanabilirse, ABS'siz bir otomobille yapılan kazık frende tüm fren gücünü zemine aktarmak mümkün olacak ve ABS'siz aracın, ABS'li bir araçtan daha kısa sürede durabilme ihtimali ortaya çıkacaktır. Oysa ABS'li araçta tekerlek kilitlendiğinde fren basıncı bir miktar azaltıldığından, tekerleğin kısa bir süreyle dönmesine izin verilmekte ve fren duruş mesafesi uzamaktadır. Ama kuru fakat toz, mıcır gibi unsurlarla kirlenmiş zeminde ABS'li fren sistemi, ABS'siz otomobillere göre daha iyi performans gösterebilir ve duruş mesafesini kısaltır. Çünkü ABS'siz otomobilde fren anında, toz ve mıcır taneleri lastikle zeminin temasını keserek otomobilin sürüklenmesine ve fren mesafesinin uzamasına sebep olur. Ayrıca ABS'li otomobiller, lastiğin hamur yapısı, süspansiyonun yapısı, asfalt sıcaklığı gibi koşullardan daha az etkilenir ve fren mesafesinin çok fazla değişmesine izin vermez.
    Son dönemde ABS fren sistemleri daha da geliştirilerek, her tekerlekteki fren basıncını ayarlayan elektronik düzenekler sayesinde güvenliği arttırıldı. Düz çizgide frenleme anında, arkadan öne doğru bir ağırlık transferi gerçekleşir. Böylece ön tekerleklere daha fazla, arka tekerleklere ise daha az yük düşer. Aracın arka tekerleklerine daha az fren basıncı gitmesi, gereklidir. Benzer şekilde sert bir viraj içerisine girildiğinde, merkezkaç kuvvetinin etkisiyle virajın dışından içine doğru bir ağırlık transferi gerçekleşir. Virajın dışarısındaki yay ve amortisörler daha fazla ezilir. Bu durum, aracın viraj içerisinde yana yatmasından da anlaşılır. Bu durumda viraj dışındaki tekerleklere, viraj içerisindekilere oranla daha az yük düşer. Daha az yük altında bulunan tekerleklere, diğer tekerleklerle eşit fren basıncı verilmesine gerek yoktur. Yeni nesil ABS fren sistemleriyle birlikte çalışan elektronik fren gücü dağıtıcıları, üretilen fren gücünün gerekli olan tekerleklere daha fazla aktarılmasını ve viraj içerisinde bile güvenli bir fren kullanımını olası kılar. Bir diğer ABS yardımcı elemanı ise "Brake Assist" olarak adlandırılan fren yardımcısıdır. ABS fren sistemini kullanamayan (ABS'nin yaptığı vibrasyondan ürken veya ABS'yi devreye sokacak kadar fren pedal kuvveti uygulayamayan) yaşlı veya tecrübesiz kullanıcılar için üretilen Brake Assist, fren pedalına uygulanan düşük ancak ani reaksiyonları algılayarak fren pedal basıncını artırıp, ABS sisteminin devreye girmesini sağlar. Brake Assist bile, deneyimsiz sürücülerin ABS'siz bir araca göre daha kısa mesafede durmasına yardımcı olmaktadır.

  9. #8
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Grande Punto'nun ABS versiyonu

    The Bosch 5.3 Electronic ABS-EBD Braking System (ABS 8 active sensors) (EBD Electronic Brakeforce Distribution between front and rear wheels)

    belki gerekir

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #9
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı alialgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Grande Punto'nun ABS versiyonu

    The Bosch 5.3 Electronic ABS-EBD Braking System (ABS 8 active sensors) (EBD Electronic Brakeforce Distribution between front and rear wheels)

    belki gerekir
    Ben de 8 sensörlü biliyordum, teşekkürler paylaşıma...

  12. #10
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Abi dur moralim bozuldu..ABS 8.0 varmış 2001 deüretime geçilmiş ...benim yazdığım ABS 5.3 1995 de üretilmiş...

    ABS 8.0 ile ABS 5.3 arasında ne fark var onu araştıryom

  13. 03/03/2007, 23:30


  14. #12
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Belki sensörle versiyonları karıştırıyorsundur.Bizimkilerin versiyonu o kadar eski olamaz...

  15. #13
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Belki sensörle versiyonları karıştırıyorsundur.Bizimkilerin versiyonu o kadar eski olamaz...
    aslında emin olmadan yazdım 5.3 ü aama

    link şu: https://www.drivingtips.co.uk/geneva/ sayfanın en altında...

    logan bile ABS 8.0 kullanıyo

  16. #14
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Dediğin gibi 5.3 yazıyor ama 8 sensörlü olanlar yeni diye biliyorum ben?

  17. #15
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediğin gibi 5.3 yazıyor ama 8 sensörlü olanlar yeni diye biliyorum ben?
    Vallahi kardeş bilmiyom pazar günü araştıracam bu işi

  18. #16
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    Yaw yine aklıma kurt düşürdünüz! Eski mi, yeni mi şimdi bizimkisi???

  19. #17
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    ya ne farkeder kirve. kökle freni sen

  20. #18
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya ne farkeder kirve. kökle freni sen
    Durursa problem yoktur:naughty: :naughty:

  21. #19
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    bide durmazsa..

  22. #20
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    durur icabında

Sayfa 1/3 123 SonSon

Benzer Konular

  1. acil fren destek sistemi( hba) ve abs
    mzt tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 11/07/2012, 17:01
  2. Fren sistemi
    GP COSKUN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 27/09/2009, 11:14
  3. Fren Sistemi
    bahadır024 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 03/01/2008, 21:14
  4. fren sistemi
    bahadır024 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 02/01/2008, 02:57

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


ABS Fren Sistemi Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com