Herkese merhabalar,

2013 model dizel punto aracım geçen hafta kızdırma bujisi kontrol ettirin arızası verdi. Ben de parçayı aldım ve ustanın yolunu tuttum. Eskileri söküp yenilerini takıp yoluma devam edeceğimi düşünüyordum. Fakat eskilerin yapıştığı için tornacı vasıtasıyla çıkarıldı. Tabi ki ekstra masraf ile..
Euro 5 lerde ön tarafta turbo olduğu için hali hazırda sökmüşken dpf de söküp temizleyelim dedik. Onu da yaptırdım ve taktık. Hadi şimdi bujiler yeniyken aracın eskimiş orijinal aküsünüde değiştirdik.

Sıkıntılar şimdi başlıyor;

Bujiler değiştikten sonra ki sabah aracı çalıştırdığımda tekrar " ısıtma bujilerini kontrol ettirin" yazısı geldi ve bir kaç saniye sonra söndü. Biz de ustayla aküyü aldığımız yere gittik ve olanlar ;

Aküyü taktıktan sonra start stop çalışmadı. Zımpara vs. denedik sonunda çalıştırdık. Fakat akücü ucu küçük bir ampül olan aparat ile araçtan gelen akü soketine soktu ve araç kapalıyken bu ışığın bir kaç saniye sonra sönmesi gerektiğini, aracın şu an ciddi miktarda enerji çektiğini söyledi. Benim ustamda elektrikçiye gidip bu durumu göstermem gerektiğini, tekrar buji arıza lambası yanmasının sebebi aracın kapalıyken akım çekmesi olabilir dedi.

Şimdi de benim aracın 4 cam otomatiği tek tuş ile inip kalkıyordu. Fakat tek tuş ile bütün camlar inerken tek tuş ile çıkmıyor.


Başıma gelen durumlar bunlar. Daha önce aynı durumları yaşamış olan birileri var ise bana yol gösterirse çok sevinirim. Bu kadar aksiliğin üst üste gelmesi beni aracımdan iyice soğutmaya başladı.