Şanzıman çatalı kırılmış muhtemelen. Çok geçmiş olsun tekrar
Printable View
Şanzıman çatalı kırılmış muhtemelen. Çok geçmiş olsun tekrar
Çok geçmiş olsun tekrarı yaşanmasın inşallah kimseye ama böyle birbirimize yardım ihtiyacımız olduğun da daha hızlı ulaşmak için whatsapp grubu falan yapılsa nasıl olur ki bir yönetici önderliğin de grup kurulabilir veya başka birşey de olabilir.
ALE-L21 cihazımdan gönderildi
Herkese yardımları için çok teşekkür ediyorum arkadaşlar.
Bugün saat 17 de servisten aradılar aracımın vites kolunun ser bırakma mandalının ve shift lock piminin kırık olduğunu kol ve pim girişinin komple değişeceğini yarın 15.30 da serviste olmam gerektiğini ayrıca gece yaşanan çekici sorunu için özür dilediklerini söylediler.
Yeni alınan aracın ser bırakma mandalı nasıl kırılır hala aklım almıyor. İşlemler garantiden yapılmasaydı
Kol 2.950 tl shift lock pimi ise 750 tl tutacakmış Kazıklı voyvoda anlıyacağınız .
şirket aracı egea var otomatik. ilk defa bindim D'ye alırken kendi kendime " ne kadar dandik bir vites " dedim. çok hissiz ve kalitesiz geldi. fiatın otomatik vitesli araçları bence çok da iyi değil.
Daha önce ailemden sıfır araç alanlar oldu hiçbiri 1 ay içinde bu kadar arıza vermedi fiat ne yapmaya çalışıyor hala anlamış değilim aracı benden çok servis elemanları kullandı . Bir sonraki ciddi arızasında 2.el ilanları arasındaki yerini alıcak gibi...
Sizinki biraz şansızlık. Nazara inanırmısınız bilmem ama dikkat etmenizde fayda var.
Alman gurupları arasında bile bunun gibi sorunlar yaşayan var. Bazen oluyor bunun gibi sorunlar. Bence çok fazla irdeleme ve aracınızı çok göz önünde bulundurmayın sohbetlerde çok aracınıza değinmeyin.
Geçmiş olsun fakat ne kadar çok elektronik o kadar çok arıza demek. Bunun kalite ile alakası yok. Fiat da değil diğer markalarda da olabiliyor. Fakat ben bu yüzden manuel aldım.
Saygılarımla.
Haklısınız bu sorunlar her markada yaşanabilir fakat her seferinde çok önemli yerler bozulup yolda bırakınca insanın sinirleri bozuluyor gittiğimiz yerden çekiciyle geliyoruz resmen :)
Buralarda trafik olmadığından manuel almayı bende düşündüm fakat kriterlerimize uymadı :(
Yok hocam her markada yaşanmıyor bu kadar problem. En problemli görünen 1 ve 2. Nesil dsg'ler bile fiat şanzımanlarından daha sağlam.
Hadi bu problemide geçelim mekanik hata diyelim.
Peki puntoların neredeyse tümünde, 500 ve egea modellerinde bile görülmeye başlayan ön konsol çatlaklarını ne yapacağız. Benim gibi ilk başvuranların araçlarına ücretsiz değişim yaptılar. Şimdi insanlar uyandı neredeyse servise sokmayacaklar.
Evet uzun yıllar bende fiat kullandım. Parçası ucuz, servis ağı geniş ve cüzi miktarlarla yüksek model araçlara binmek adına katlandım.
Yukarıda, satın fiatları dediğime alınan arkadaşlar oldu. Anlıyorum, hiç birimiz malını kötülemek istemez ama durum bu. Puntomu verdim yerine aynı paraya 92 model mercedes aldım. Neden daha önce yapmamışım diye başımı taşlara vuruyorum.
Dsg ye sorunlu ve saatli bomba diyenler nerede ? :)
Kuru kavrama 7 ileri dsg ler arızalı olabilir fakat vw hemen önlemini alıp 1.6 tdı ve 1.4 tsi araçlarına yaş kavrama 6 ileri taktı ve 7 ilerinin projesini sonlandırdı . Elinde 7 ileri olan araç sahiplerine ise parça fiyatı 6000 tl olan mekatronik sistemini 1000 tl ye taktı .
Anlıyacağınız bir araç arıza yapabilir bu normaldir önemli olan o markanın arıza yapan aracının arkasında ne kadar durduğudur .
Doğuş grubunun bu politikasıda bence yanlış. Ben aracı aldım kullanıyorum fakat kronik arıza meydana geliyor. Neden benden ücret talep ediliyor. Yaptıkları indirime kanmayın. Bunu avrupa ve Amerikada ücretsiz değiştiriyorlar. Araçlarına program yükleyip dolandırıcılık yapan bir firmayı savunmak yersiz.
Dsg yi boşuna savunmayin. Önce parasını satarken peşin alıyor. 20 bin tl dsg farkimi olurmuş?sonrada bakimi en a 700 tl ye çakıyor. Garanti bitince iyi niyet adına en az işçilik ucreti aliniyor 300-400 neyse. Her türlü alıyor yani
Aaaa :) şimdi hile diyorsunuz da
En azından fiat gibi 3000 tl lik parçaya 5000 tl isteyip indirip yaptık ayağına ücretin hepsini istemiyorlar !
Yahu ;
BMW kazalarda airbag açmadı sustunuz .
MERCEDES BENZ pre safe arızası verip en önemli ve hayati yerlerde gaz kesti kaza riski oluşturdu sustunuz .
TOYOTA yağ yakıp blok parçaladı sustunuz .
Volkswagen emisyonda hile yaptı başladınız konuşmaya niye aynı tepkiyi bmw ye mercedes e toyota ya göstermediniz ???
Sizin için önemli olan şu ; para yönünden hile yapmasın da varsın gaz kessin varsın airbag açmasın varsın blok parçalasın ....
Doğru diyorsunuz malımızı korumak adına bütün insani değerlerimizden vazgeçelim. Daha fazla kar edebilelim diye etik kuralları yıkalım. Araçlarımıza program atıp tüm dünyayı dolandıralım. Kronik hatadan dolayı onbinlerce müşterimizi mağdur edelim. Bu mağduriyetleri firma olarak gidermemiz en büyük yükümlülüğümüz olmasına rağmen 3. Dünya ülkelerinde yaşayanlardan para kopartalım. Türkiyedeki müşterilerimize ayrı avrupadaki müşterimize ayrı garanti süreleri uygulayalım.
Vw. Yöneticileri bile sizler kadar savunmadı firmasını özür dilediler ve yüklü miktarlarda ceza ödediler. Size ödemezler nasıl olsa kronik hatalarda bile indirim ayağına sizin paranızı alıyorlar.
Evet sağlamdır, rahattır, tok kapı sesi vardır ama sizin ve çocuklarınızın geleceğini çaldıklarını unutmayın.
Arabalar bizler için hayat kolaylaştırıcı bir nesne ve siz burada arabanızın markasını savunurken kendinizden geçiyorsunuz. Oysa ki siz vw grubunun umurunda değilsiniz. Ayrıca lütfen gerçekçi olun kronik bir hatada tüketiciden cüzi bir miktar da olsa para talep etmek doğru mudur?
Bu yapılan para yönünden hile değildir. Bu resmen bizleri kandırmaktır.
Hergün bile bile bizi zehirlediler. Sizi, o çok sevdiğiniz arabanızla zehirlediler. Mantığımız duygularımızın önüne geçmesin.
Ben ne vw, Fiat düşmanıyım. Ne de mercedes, toyota, bmw dostuyum.
Biri gaz kesmiş, biri blok parçalamış evet bunlar çok kötü sonuçlar doğurabilecek hatalar fakat bunlar üretim hatalarıdır. Bunları bu platformda ben dahil kimse savunmadı savunmazda.
Mantığınız bunun afdedilemeyecek bir hata olduğunun bilincinde fakat duygularınızla hareket ettiğiniz için bu denli sert savunma yapıyorsunuz. Halbuki biz dostuz. Çünkü biz tüketiciyiz. Lütfen duygularınızı bir kenara bırakın ve mantığınızla düşünün.
Evet doğuş oto nun dsg yi 20.000 tl ye yani neredeyse bir araba fiyatına sattığının farkındayım bu hareketi hiç hoş değil ki zaten bu vw nin değil doğuş oto nun aç gözlülüğü dür . ben zaten dsg nin fiyatı ve bakımı ucuz demedim . Sadece vw almanya fabrikanın durumun hemen farkına varıp ısrar etmeden şanzıman projesini değiştirdiğini söylemek istedim . Fiat gibi her yerinden kronik dökülse vw yi savunmazdım . Yanlış mı anlaşıldım acep :)
Bu aralar iş ile alakalı ufaklı birkaç sorun yaşadım o sinir de geldi sizi buldu eğer sizi kırdıysam özür dilerim :(
Evet vw bir salaklık yaptı hileye başvurdu fakat şu da bir gerçek ki bu ülkeye vw kadar teknoloji & tasarruf & sağlamlık üçlüsü getirecek marka yok yıllardır çalışan mb dsg kadar seri vites geçişi sağlayan şanzıman yapamadı . Bmw , mercedes ve toyota ise hayati kronik sorunları yüzünden çıkıp bir özür dileyebilirdi fakat bu arızaların üstünü kapatmak için uğraştılar maalesef.
Sayın arkadaşlar şunu unutuyoruz.
Fiat markası ulaşılabilir otomobiller üretiyor. Zaten süper kalite bir otomobil ürettiğini kendiside beyan etmiyor. Sonuç olarak araçlarımız süper kalite dayanıklı mükemmel araçlar değil. Bu tip bir araç isteyen varsa paraya kıyacak gidip üst seviye premium araç alacak. Biz bütçesi çok yüksek insanlar değiliz. Sonuç olarak bizim ekonomik durumumuza en uygun marka fiat reno peugeot gibi markalar. O yüzden bunu bilerek konuşalım. Kısacası elma ile armutu kıyaslamayalım. Adam FİAT ı BMW ile Mercedes ile kıyaslıyor. Biraz mantık lütfen. Madem paran var git al merdeces a180 bayıl 200.000 TL sende kurtul bizde... :)
Mercedesde ZF şanzıman var. Bak bakalıl ZF firması kimlere şanzıman üretiyor.
Ayrıca göğüs çatlağı konusu tamamen kalitesizlikten kaynaklanmakla birlikte birazda suç bizde. Konsolumuzu yeterince iyi korumuyoruz. Güneş altında saatlerce bırakırsan kalitede düşük olduğundan normal yani. Ben 2013 den beri Punto kullanıyorum. 0 Km aldım ve sürekli güneş ve yağmur görüyor. Benim göğüs çatlamadı. Babamın 2006 dan beri Puntosu var onunda çatlamadı. Sonuç olarak araçlarımız çok dayanıklı değil bunu bilerek kullanalım.
Fakat daha 1000 kmde şanzıman arızası vermesi kabullenilemez. O kadar da değil. Sonuç olarak çok iyi bir otomatik şanzıman üretmeyeceği fiatın belli. O yüzden otomatik isteyenler daha köklü markalara yönelmeliler.
Saygılarımla.
Arkadaşlar söyediğim gibi ben forumda kimseye bir araba markası yüzünden saygısızlık yapmak istemedim bunun için hepinizden özür dilerim ...
Bu arada zf i bmw kullanıyor bildiğim kadarıyla mercedeste 7G_tronic vardı .
Ortam gerilmiş gibi sanki sakin olalım lütfen arkadaşlar araçlar bizlerden önemli değil :)
bu arada vw de 7 dsg halen devam ediyor belirli 2.0 tdi modellerinde 6dsg var. vw sitesinden bakabilirsin. kısacası geliştirdik dedikleri dsg ile ilgili sorunlar vw forumlarında halen cirit atıyor:)
zf şanzımanın kralı bmw mercedes eski vw ler vs ama bmw halen devam ediyor sanırım. merso da yok ama mersoda şanzımandan sorun yaşayanda pek yok forumlarda.