urunden sonraki farkları yazabilir misiniz?
Printable View
ülkemizde dyno ücreti 25-50 ytl düşmesine rağmen insanımız bu tarz veya farklı ürünlere katır yüküyle para ödüyor ama yaptığı değişikliği test etmekten kaçınıyor. O yüzdendirki bu ürün hakkında alıcağın bilgileri arkadaşların kendi tecrübeleri olucak.
İşe yarar birşey olsaydı fabrika koyardı lafını yineliyorum. Fabrikanın işe yarar anlayışı bizim anladığımızdan biraz daha farklı bir fabrika motorda böle bir ekipman kullanmak için milyonlarca km test yapar, çeşitli dayanıklılık testlerine tabi tutar kriterlere uygunluğuna bakar eğerki bunları sağlıyorsa kesinlikle herkezden önce bu ürünü kullanır. Bugün pazarda adı geçen orta segmentteki markaların hangisi kullandığı motorun diğer markalardan daha az yakmasını istemez yada 1300cc 150 bg uzun ömürlü ve dayanıklı stabil bir motor yaparda piyasa sürmez ??
Daha önce chiptuningsiz ve chiptuningli olarak dyno'ya sokmuştum aracımı ölçen arkadaş bu kadar performans beklemiyordum bu çipten demişti oda şaşırmıştı şimdi son haliyle bir daha dyno'ya sokmak istiyorum en kısa zamanda
ne güzel raporlarını taratsan buraya resim olarak koysan bizde faydalansak.
Orhan kardeşim bazı goruslerine katılmıyorum, teknoloji cok buyuk bir hızla ilerlemekte fabrikalar bu hızlara yetisememktedir. Bugün çıkmış bir arac aslında prototipi birkac yıl once ve teknolojisi birkac yıl oncenin ekipmanları ile teknolojisi ile donatılmıs fakat seri uretimine ancak bugun geçilmiş makinelerdir. Ureticiler aracları ucuz tutabilmek ve rakipleri ile yarışabilmek için ellerinden geleni ardlarına koymazlar, aractaki cok kucuk bir performans artısı onlar icin onemlidir evet ancak maliyette buyuk bir artırım getiriyorsa hic dusunmeden bunun ustunu cizerler. Bu yuzden bizlerin sonradan ekledigimiz bazi seyler gercekten ise yarayacagi halde fabrika tarafından uygulanmamıs unsurlar olabilir. Ornegin araclardaki yazılımlar; bizler box uygulaması ile bunu 250 ytl gibi bir ucrete kadar indirmiş olsakda fabrikalar ornegin renault 1.5 dci motoru farklı yazılımını 3bin ytl gibi bir rakamla satmaktadır. Motorsilk uygulayanlarımız var aramızda, bazı fabrikalar bunu kendi rodajlarından sonra uygularken bazıları uygulamamktadır, yine bazı arkadaşlarımızın uyguladığı magnetik cihazlar (mıgnatıs olanları) surucu pek birsey hissetmesede cok kucuk farklar oldugu dyno testleri ile test edildi ve bazı ureticiler yıllardır bunu uyguluyor. Saygılarımla.
Uğur bu teknoliyi ilerleten gene aynı fabrikalardır o yüzden fabrikalar bu hıza yetişemez diye birşey yok. Bazı teknolojilerin bize genç lanse edilmesinin 1. sebebi satış stratejisi 2. sebebi ise uzun süreli testlere tabi tutulmasıdır. Şuanda fuarlarda gördüğümüz concept otomobiller üretilebilir haldedirler fakat üstün teknolojiyi bir anda müşteriye sunmak daha sonra sunacağınız ürünlerde çok daha fazla teknolojiye sahip olması gereksinimini doğurur. Yazılım güncellemeye gelince fabrikalar araçların yazılımlarını kullanıcıların gereksinimlerine yada sürüş eğilimlerine göre değil motorun en stabil çalışacağı ve kriterleri(örn:euro3 eksoz emisyon falan filan) karşılayabileceği şekilde yüklerler. Yani fabrikaların yapabilecekleri kriterler çerçevesindedir. Box ve chip tuning uygulamaları sonucunda kriterlerin dışına çıkılır, motorun ömrü azalır.
Özetle böle bir ürün varsa
Hem maliyeti uygun
Hem tasarruf sağlıyor
Hem stabil çalışıyor
Hem kriterlere uyuyor
Hem performans sağlıyorsa bunu ilk kullanıcak olan otomobil üreticileridir.
Uretilemez abi isteselerde uretemezler bir metalin kalıbını yaratmak cok meşakatli bir iş ve cok buyuk bir maliyeti var, seri uretime gecmek ap ayrı bir olay concept ile. Bir fabrikanın bir modeli piyasaya sunmak icin seri uretime gecmesi anında inanki yeni bir modeli tasarlamış olması ile aynı ana gelebilir. Dediğin normlara uyması açısından elbette haklısın bu tur parcaların ancak ben bir onceki mesajımda dedigim gibi maliyeti dusurmek karı artırmak birkac kisinin zevkine gore degilde cok kisinin tercihine gore planlar yapmalarından dolayı oldugunu dusunuyorum. Neyse kişisil tartışmamızla formu saptırmayım daha fazla, arkadaşlardan ozur diliyorum.
az öncede inceledimde ordaki grafiğe göre chip yerine borpower kullansak daha iyi sencede biraz tutarsız değilmi ?
Orada borpower'un pek farkı görünmüyor ama çipli ve çipsiz olarak baktığında %36.2 gibi ciddi bir performans artışı görünüyor ölçen arkadaşta doğrusu bu çipten bu kadar performans beklemiyordum dedi
Sanırım grafiği yanlış yorumluyorum. Benim orda gördüğüm fark chipten dolayı değilde borpowerdan dolayı gibi gözüküyor. Ne olursa olsun %36.2 çok iyi bir değer aracın halen stabil çalışıyorsa fakir zengin sıkıntısı yoksa çok iyi bence.
Bende chip var box var borpower da var. Bu ürünü de alırım ilerde çünkü emisyonum çok fazla katalizörüm de yok. Chip çok güçlü olarak yazıldı. Fakat box u en düşük ayarlarda kullnıyorum malumunuz tehlike doğmaya başladı benim araçta. İkisi bir arada çok farklı şeyler yaratıyor. Mod 3,8,9,4,7 denemedim bile henüz. Yani 3 bilemedin 8 ve 9 da denerim de 4.7 gerçekten çok tehlikeli. Normal bir araba için 7 sadece yarışlarda tavsiye edilirken benim araçta neler olur bilmiyorum. Ama hepsi ayrı ayrı işe yaradı. Bor da öyle özellikle ses konusunda. Ve fiyatı uygun olsa bu aleti de alırım. Ama 500 + kdv çok fazla malesef.
bence bunu almaktansa elektrik olmadan calisan ekoyak ı almak aynı mantık. Hatta iki urununde web sitesini inceledigimde raporları okudugumda eko66 yı ekoyak a gore gayriciddi bir urun olarak gordum, raporlar var ok de raporlarda yazılanlar ya elle yazılmış biriki şahısa ait yada krumların yazdıkları yazılarda nbu cihaz sunu yapabilirse yakıt tuketimini dusurebilir seklinde ifadelerle olusturulmus. Elektromanyetik bir mıknatısın maliyeti 5 ytl yi gececegini sanmıyorum ayrıca :)) makine muhendisi arkadaşlarım daha iyi bilir.
Arkadaşlar bu manyetik yakıt tasarruf aparatları bazı kişiler "hiçbir işe yaramıyor" dese kesinlikle işe yarıyor. Ama bu eko66 denilen alet "500 ytl" den başlayan fiyatlarla satılıyor, kesinlikle bu alet 40ytl yi geçmeyecek maliyette çok basit bir şey. sadece elektriksel manyetik alan oluşturuyor. o yüzden bu alete bu kadar para vermek yerine 100 yıl boyunca kullanılabilecek aynı etkiyi sağlayan "neodmiyum bor demir" alaşımlı mıknatıslar var; 12000 gauss. "ekoyak" ın sattığı mıknatıslar bunlardır ve diğer bir sürü firmanın. ama ne yazık ki onlar da çok yüksek fiyata satıyorlar. mesela 100ytl gibi rakamlara... ben bu aletlerden bazı arkadaşlarla birlikte 21 tane aldım. tanesi 25 ytl. bi sürü arabada denedik. sonuç: işe yarıyor. özellikle kartal doğan serisi karbüratorlu araçlarda yüzde 30 a yakın tasarruf sağlıyor. benim grande punto dizelim de yüzde 10 tasarruf sağladı. performansı da etkiliyor. benzinli ve lpg li araçlarda süper işe yarıyor diyebilirim. mondeo 2.0 benzinli de yüzde 18, mutfak tüplerinde yüzde 12.5 tasarruf ediyor. bir de benzinli ve lpg li araçlara "ultrasonik buji" yi tavsiye ederim. bu bujilerle neodmiyum mıknatısları kullanmayla grande punto benzinli ve lpglirinizde minumum yüzde 15 tasarruf sağlarsınız, üstelik performans da cabası.
daha da tasarruf yapan sistemler var ama çok çok pahalı en mantıklısı bu mıknatıslar ve bujilerdir.
cihan, gondereceğim ürünü dene de arkadaşlara da bildir sonuçlarını.
Milleti, "çevreci" geçinen, deli fiyatlara bu aletleri satan firmaların pençesinden kurtar. eğer gerçekten iddialarında doğru iseler görelim de fiyatlarını olması gereken fiyatlara çeksinler de millet istifade edebilsin.
arkadaşlar benim aracımdada eko66 takılı ancak aracı aldığım zaman üzerinde takılı olduğu için işe yarayıp yaramadığını bilmiyorum ancak aracı satın aldığım kişi % 20 yakıtı düşürdüğünü ve motor sesini azalttığını söledi hatta 6 ay kullandıktan sonra 2000 motor mondeosunada taktırdı 900 ytl ödeyip benim pek inanasım gelmiyor ama sanırım işe yarayan bi alet
arkadaşlar işe yarıyor. manyetik etki ile yakıt tasarrufu sağlanabiliyor. bilimsel olarak açıklaması var. bütün dünya kullanıyor bu aparatları. açın bakın internneten, amerika, ingiltere vs bi sürü ülke de satılıyor bu aparatlar. "eko66" da aküden aldığı elektiriği manyetik güce çeviren bi alet, lise fiziginde görebileceginiz basit bi elektromıknatıs. oluşturduğu manyetik etki neodmiyum mıknatısları ile aynıdır. yani bu ürüne bu kadar para vermek kesinlikle akıl karı değildir. "ekoyak" benzer firmalar da yüksek fiyatlara satıyorlar bu mıknatısları, 25ytl ye alabiliyorsunuz bu aparatları.
Bu manyetik aparatların uygulama patenti "general motors"a aitmiş. ve sadece bazı iç piyasaya yani amerikaya üretilen araçlarda bu aparatlar takılı olarak çıkıyormuş. ne kadar doğru bilmiyorum ama internette bununla ilgili çok bilgi var.
Daha önce iki kez bu mıknatıslı ürünlerden kullandım hiçbir fark göremedim ama ali arkadaşımızın kullandığı markayı bilmiyorum herhalde cihan arkadaşımız kullanacak yorumları bekliyoruz
arkadaşlar bunun taktırınca aracın garantisi bundan etkilenmez mi ? özellikle elektirikli olan eko 66 için soruyorum. servise danışanınız oldu mu ben danışınca buraya yazarım.
Şu forumda tek cevap veremediğim soru garanti etkilenir mi etkilenmez mi sorusu. Arkadaşlar artık bu soruları lütfen burada sormayın. Sınav sonrası cihan kaç alırım aceba diyen arkadaşlara da aynı cevabı veriyorum. Sorunuzun cevabını vermeye yetkili olan biz değiliz ki...
Arkadaşlar bu ürün neden hep islami gazetelerde tavsiye edilmiş ve övülmüş çok merak ettim.Ciddi hiçbir gazete veya dergide tavsiyesi yok.
ben söyleyeyim, o gazetelerin ne yazık ki satış rakamları süper olmadığından o gazetelere reklam vermek ucuz.
Cihan, etkilerini bize yaz. Doğru hortumu bulmak kolay değilmiş bizim arabalarda değil mi? iki hortuma da takmakta haklılık payım varmış sanırım. ve o iki hortum da yakıt filtresine bağlanıyor arkadaşlar.
Bence üreticide islami kesimden ve o yüzden bu ürünün tanıtımı sadece oradalrda çıkıyor.
evet yavuz haklısın, tuzaga dusmeyin 5 ytl lik cihaza 500 ytl vermeyin. ayrıca ekoyak gibi bir neo-mıgnatıs alın aractan elektrik harcamayın, takılacak boruda filtreden motora giden borudur, motordan artan yakıtı geri ceviren boruya takmanın hicbir yararı olmaz.
Ben soru sormayın demedim. Doğru soruları doğru insanlara sorun dedim. Sen bizi fiat yetkilisi veya fiat çalışanı sanıyorsun galiba. Biz elimizden geldiğince size yardımcı olmaya çalışıyoruz. Nihayetinde biz de fiat kullanıcısıyız. Çalışanı değil. Ayrıca bu sitedeki herkes sadece iyi niyetinden birilerine yardımcı oluyor paylaşım yapıyor kimse zorunda değil.
Biz sana burada garantin bozuldu bozulmadı deme hakkına sahip değiliz. Bu soruyu neden bize soruyorsun? Yanlış soruyu yanlış kişiye soruyorsun demek istedim. Eğer soracaksan fiat ı arayacaksın ya da servise gideceksin onlara soracaksın. Ben sana burada garantin bozulmaz yap desem sonra yarın garantin bozulsa ne olacak. Ben sizi korumaya çalışıyorum sen bana olayla süper alakalı bir atasözüyle cevap veriyorsun. Ben de bir atasözü söylemiyorum.
Madem sadece soru sormak için sitemizi kullanıyorsunuz, o zaman biraz daha duyarlı olmanızı tavsiye ederim. Teşekkürler.
Bence servisten servise değişebilir.Servisle olan dialog da önemli tabi...
bende katılıyorum çünkü daha önce forumdan bir arkadaşımız borpower yağ katkısını servise sormuş garantiyi etkilermi diye etkiler demişlerdi oysa banada mersin boranlar servis teklif etti borpower koyalımmı diye bence birazda servisin insiyatifine kalmış bazı şeyler.
plastro, senin arabanda bor power veya motor silk var mı? bir de bize eko66 ile olan yakıt ortalamalarını soyleyebilir misin? gerçi senin arabanda motor modifiyesi vardır ama yine de gözüne çarpan özellikleri vardır bu alet ile kullanımın. bir de performansta değişiklik var mı hic?
ben bundan önceki aracımda motorsilk kullanmıştım ve memnundum şimdiki aracıma chip taktırdığımda chip'li ve chip'siz ölçümleri görmek için dyno'ya soktum ölçüm yapan arkadaş borpower satıyordu ve borpower koyarsan ücretsiz ölçüm yapacağını söyledi bende koydurdum ama bana motorsilk kadar iyi gelmedi daha sonra motorsilk satan kişiye borpowerden sonra motorsilk konulurmu diye sordum konulur hiçbirşey olmaz deyince 10000 km sonra motorsilk koydurdum bence motorsilk daha iyi, eko66'ya gelince ben işim gereği çok yol yapan bir kişiyim tarsus ile anamur arası sürekli geziyorum aracımı ilk aldığımda kasım sonu gibi mazot 2600 civarı iken ölçüm yaptığımda aracım km'de 150-155 civarı yakıyordu ve klima hiç açılmamıştı geçenlerde ölçüm yaptığımda 707 km yol yaptıktan sonra depoyu fulledim 112 ytl aldı mazotun litresi 2910 ytl idi km'ye bölünce 158.41 ytl yaktığını gördüm bu arada yolun yarısından çoğunu klima açık gittim jantları 16"e çevirdiğimde 0.4 lt gibi bir artış olmuştu yakıtta performansa gelince cihazı takar takmaz araçta bir rahatlama hissediyorsunuz gaza daha güzel tepki veriyor eko66'dan önce anamur dönüşü ibre yarının az altında kalıyordu şu anda ise az üstünde, eko66 fiyat olarak 590 ytl biraz yüksek tabi ama getirisini düşünürsek bence değer çok yol yapanlar için ayrıca eksoz emisyonu 10/07/2008'de 0.83 1/m çıkıyordu 18/08/2008'de tekrar ölçtürdüm 0.65 1/m çıktı ölçen arkadaş üç ay içinde daha'da düşeceğini söylüyor.
o zaman daha önce depon 45x2.60=117 YTL ye doluyormuş ve önceki yakıt tüketimin ile 117/0.15=780 km gidebiliyormuşsun diyebiliriz, şimdi depon 45x2.91=130.95YTL ye doluyor, şimdiki yakıt tüketimin ile de 130.95/0.15841=826.6 km gidebiliyorsun demektir. 826.6-780=46.65km, 46.65/780=0.06 ediyor yani sende yüzde 6 tasarruf sağlamış görünüyor.
ben de bugünkü yol bilgisayarıma baktığımda 1050km yapmışım, bunun 600km si uzun yolda geri kalanı şehir içi, ortalaması da 4.2L/100km. bu rakamı daha önce 4.6 nın aşağısına düşüremiyordum.
bence de motor silk daha etkilidir. sonuçta patent almış bi ürün ve etkisi 150000km, bor power 60000km etkili üstelik bor power daha pahalı.
bizim araçlarda düşük devirlerde çok sallantı oluyor, motor silki uyguladığımda bu sallantı daha aşagı devirlerde olmaya başladı. mesela 1200d/da dan 1000d/da ya düştü. böyle bir etki hisseden oldu mu?
ben civic aracımda yaklasık 60bin km dir motorsilk kullanıyorum aracım 5 vites, 5. vitesle 40 a kadar dussemde en ufak bir vuruntu yapmadan arac gayet hızlı ivmelenmeye gecebiliyor
evet ugurozer, dediğin gibi oluyor, hatta 2000 devirde çok daha rahat vites değiştirilebiliyor. bunu fark eden oldu mu hic?
benim aracımdada eko66 var şehiriçi ortalaması 5.6 uzun yolda 4 litrenin altına hiç düşemedim klima açık 4 litre yakıyor karmada 4.2 yakan arkadaş bunu nasıl başarıyor acaba benim arabamdamı problem var
Doğru ve sakin kullanımın bunda etkisi çok fazla. ne kadar yakıt tasarruf aparatı kullansak da bu belli bir yere kadar etkili. gerisi sürücünün kullanım tarzıyla alakalı. gaza nerde ve ne kadar basmak önemli nerde ve nasıl vites değiştirmek önemli. ne kadar frene çok basarsanız aracı hareket ettirmek icin harcadığınız enerjiyi fren disklerine ısı enerjisi olarak o kadar boşaltırsınız. trafikte araçlara yakın ve bi anda hızlanıp gitmek yerine sakin bir kullanımla fazla devirlenmeden frene daha yumuşak dokunuşlar çok etkili. gaza gereğinden hafif fazla basmak bile çok yakıyor, üstelik gaza bastığınız seviyedeki hıza ulaşmanız çok uzun sürüyor. bi sürü etken var yakıtı etkileyen isteyen olursa birkaçını yayınlarım. mesela 130km hızla gitmek ile 80km hızla gitmek arasında nerdeyse 2 kat yakıt sarfiyatı farkı var.
famse80, senin ş.içi ortalaman güzel. trafik durumuna göre gaz, vites, fren olaylarını ayarlarsan sakin kullanımda bunu biraz daha aşagı çekebilirsin. ki emin ol seni geçmek için çıldırıp fazla yakan arkadaşlarınla aranızda 2-3 sn ya oynuyor ya da oynamıyor.
serdal arkadaşım yakıt tuketimin zaten muazzem dusuk daha fazla dusurmen icin klimanı kapatman ve cok fazla kasman gerek dusecegin max. rakamda 3.8 gibi birsey olacak buda 250 km lik yolda yarım L mazota tekabul eder 1.5 ytl icin bu strese girmene degmez. Tuketimin gercekten cok dusuk tebrikler.
Tabii ki bazı etkenleri göz ardı ederek hesap ettim. dediğin gibi tüketimi etkileyen bi sürü etken var. yani eko66 ile sen yüzde 10 luk bi tasarrufu çok rahat yakalamış olmalısın. yüzde 10 da çok güzel bi rakam. hele ki zaten az yakan gp dizel için çok daha güzel. 4.9 ve 5.3L hesaplarını da katarsak, modifiye işleminden sonra yüzde 7 lik bi kaybın olmuş. bu da değişken bi rakam olsa da, yüzde 13 eder. süper denebilir. sonuç olarak bu manyetik aparatlar işe yarıyor diyebiliriz.