-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Fotoda sol ust kose...tersten oldugundan... modele gore yeri degisebilir tabi....
Direnc te 2. Fotoda gorunuyor.. dediginiz gibi test etmekte fayda var...
https://uploads.-cdn.com/20160817/6d...4da9cd83ba.jpghttps://uploads.-cdn.com/20160817/5f...52baea74d4.jpg
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Arkadaşlar , cumartesi serviste o parçayı kontrol ettireceğim, galiba başka bir parçayı sökmeye de gerek yok galiba. bunun yanında şimdi bu fan gereğinden fazla hızla dönüyorsa, 90 da sabit duran hararet ibresinin dalgalanması veya aşağıya (85) dereceye gibi düşmesi gerekmiyor mu. çünkü gereğinden fazla hızlı çalışıyor ve gereğinden fazla soğutuyor.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
benimde fan klima açıkken kesik kesik ve gürültülü çalışıyordu daha dün bu parçanın arızalı yani tellerinin kopuk olduğunu tespit ettik lehimle geçici olarak düzeldi bugünde siparişini verdim gelince takacağım basit biryerde
Fiat Grande Punto Kalorifer Rezistansı - n11.com
parçayı buradan aldım fiyatı uygun
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Calisma prensibini baska baslikta paylasmistim.... linea dan ama ayni olmali...
Klima acildiginda fan 1. Kademede de calisabilir, 2. Kademede de... fakat 1. Kademe icin esik degeri klima icin belirtilmemis...
Park halinde beklerken fanin calisma hizi muhtemelen 1.... ama sanirim 2. Kademeye gecmesi zor gibi....
Klimayi actigimizda da ayni hizda calismaya basliyor ise, 1. Kademe.. 21 barda 2. Kademe ama bu degere 1. Kademeden 2. Kademeye cikmasi gerekir sanirim, direk sadece 2. Kademede baslayan kosul yok aslinda...
Park halinde klimayi uzun sure acik biraktim ama once yavas, sonra hizlandigini hic hatirlamiyorum...
Mevcut hizdan daha hizlisina denk gelmedim..
Ya da soyle bir senaryo,
O direnc bozuk, ve klimada da isida da fan 2. Hizda calisiyor...
Ilk bir kac yil ben de hissetmezdim hic, ama 3. yil park yerinde hissetmeye basladim... sonra antifriz degisimi olunca biraz da faydasi oldu sanirim... ara sira park yerinde durmaya yakin, ileri geri giderken duyuyorum... bu arada kontak kapaninca fan da duruyor, aciklamadaki gibi devam etmedi henuz... o aciklamada da hangi kosulda devam eder, o da net degil...
Gorunurde omdirenc, parca saglam olsa da direncin degerini de kontrol etmek var aslinda...
Bu klima fan hizini,m2 kademeyi de aracta test etmek biraz zor is gibi...
Linea elearn den alinti...
Son paragraf dizel icin bir detay...
Araçta motor kontrol ünitesi tarafından kumanda edilen iki hızlı bir elektrofandan oluşan bir motor soğutma sistemi bulunmaktadır .Motor soğutma sistemi için kabul edilen parametreler şunlardır : Motor soğutma suyu sıcaklığı , klima soğutucu sıvı basıncı.Motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık 94 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı belirli bir eşik değerini aştığında elektrofan düşük devirde devreye girmektedir. Elektrofanın ikinci hızı ise ( daha yüksek olan) motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık eşik değeri olan 102 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini ( yaklaşık 21 bar) aştığında devreye girmektedir.Elektrofanın ikinci hızdan birinci hıza geçişi motor soğutma suyu sıcaklığı 99 °C '' ın altına indiğinde ( bir gecikme çeviriminin sağlanması için çalışmanın 3derece altında ) ve klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini altına indiğinde gerçekleşmektedir Elektrofan motor soğutma suyu sıcaklığı 94 °C '' ın altına indiğinde ve aynı anda klima soğutucu sıvısının basıncı birinci müdahale eşik değerinin altında bir basınçta bulunduğunda tamamen devreden çıkmaktadır.
Motor stop edildiğinde eğer motor soğutma suyu sıcaklığı belirli bir eşik değerinin üzerinde ise elektrofan belirli bir süre düşük hızda çalışmaya devam eder bu süre sona erdiğinde ise otomatikman durur.
Dizel motorlu araçlarda müdahale eşik değerinin aşılması ile fanın çalışması ( veya devreden çıkma ) arasında belirli bir gecikme mevcuttur . Bu gecikme motor kontrol ünitesinin fan cihazını devreye sokmadan önce veya fanın daha düşük hıza geçmeden veya stop etmeden hızının düşürülmesini sağlamak için otomatik olarak fazla tork üretmek için motora müdahale etmesi nedeniyle oluşmaktadır.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Peki, fan sürekli 2. kademede çalışınca , hararet ibresi hareket etmez mi.Çünkü 94 derce de fan 1. kamede açılıyor ama 2. kademede çalıştığı için daha fazla soğutacak ama bu seferde hararet ibresinin düşmesi gerekir sabit kalmamalı.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Bence su sekilde.. eger bozuk ise...
94 de 1. Kademe komutu geliyor ama 2. Kademe calisiyor... daha fazla soguttugundan calisma kisa suruyor, 94 altina inince susuyor.. 1. Kademede calissa biraz uzun surerdi belki.... hararet gostergesi ortada, biraz genis araligi gosteriyor belki... isi 100lere cikmadan, ibre oynamiyor, pek yukari cikmiyor olabir..
Termostat ta 88 de aciliyor mesela.. fan calismasa bile... bu 88 94 arasinda isinin gidip geldigini dusunursek, ibre genelde sabit... fandan once de sonra da ibre kipirdamiyor bende..
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Alıntı:
ORS15 Nickli Üyeden Alıntı
Peki, fan sürekli 2. kademede çalışınca , hararet ibresi hareket etmez mi.Çünkü 94 derce de fan 1. kamede açılıyor ama 2. kademede çalıştığı için daha fazla soğutacak ama bu seferde hararet ibresinin düşmesi gerekir sabit kalmamalı.
mantıklı bi soru devamlı sabit yüksek devirde çalışınca ibreninde inmesi gerekir mantıken baktığınızda fakat bende şöyle yaklaşacağım bu soruya;
mesela eski araçlarımda şehiriçi dur kalk trafikte hararet ibresi orta yükseklikte olurdu durmadan araba fanı açıp kapatırdı otobana çıkıp belli bi hızda seyrettiğimde ise hararet baya düşerdi fakat puntoda uzun yoldada dur kalktada ibre sabit yani onca rüzgara rağmen bile hiç ortadan aşağı düşmüyor elektrofan rezitörü bozukkende hiçibrenin düştüğünü görmedim
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Göktan ve Sinan beye teşekkür ederim...bende aynı fandan önce ve fandan sonra ibre kıpırdamıyor, galiba bunu termostat sağlıyor. Bu elektrofan rezitörünü kontrol ettiklerinde kopuk tel yoksa, dirençleri kontrol etmeleri gerekiyor,serviste onu yapacak usta var mı acaba..
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
duz termometre mantiginda calissa, her 1derecede mesela, oynardi ama simdiki araclarda body computer duzenliyor bence...
Ibre 50 derecede hareket etmeye basladigina gore, ibrenin hareketi icin de belirli limit degerler var sanirim... mesela 5 derece farklar normal ama bu her 5 derecede ibre oynasa idi, olumsuz yorumlayabilirdik... surucuyu de 5 derece icin panik etmemek gerekir sanirim )))ben ogle vakti firsat bulursam sokecegim))) merak ettim...
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Alıntı:
ORS15 Nickli Üyeden Alıntı
Göktan ve Sinan beye teşekkür ederim...bende aynı fandan önce ve fandan sonra ibre kıpırdamıyor, galiba bunu termostat sağlıyor. Bu elektrofan rezitörünü kontrol ettiklerinde kopuk tel yoksa, dirençleri kontrol etmeleri gerekiyor,serviste onu yapacak usta var mı acaba..
hocam servisle hiç uğraşma derim parça 60 lira alıp kendin takabilirsin zaten ömrünü doldurmuştur gibi geliyor
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Şimdi iki servise aradım elektrofan rezitörünü bozulunca, motor arıza ışığını yakar dedi. Bende grande puntolarda yakmıyor arıza ışı dedim, Euro 5 motorlarda ve yeni puntolarda arıza ışığı yakıyor dediler. tabi cumartesi baktırcam yine de kontrol etsinler.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Alıntı:
ORS15 Nickli Üyeden Alıntı
Şimdi iki servise aradım elektrofan rezitörünü bozulunca, motor arıza ışığını yakar dedi. Bende grande puntolarda yakmıyor arıza ışı dedim, Euro 5 motorlarda ve yeni puntolarda arıza ışığı yakıyor dediler. tabi cumartesi baktırcam yine de kontrol etsinler.
kesinlikle yakmıyor benim aracımda söktüğümüzde tellerden 3 ü kopuktu ışık falan yanmadı
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Devrim bey,öcelikle teşekkürderim aracınız kac model euro 5 motormu? Dizel mi? Ögreneyimki gidip söylicem
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Arkadaşlar,elektirofan rezitörü bozulunca arıza ışığı yanan oldumu veya euro 5 motorlarda yanmayan oldumu arıza ışıgı
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Bu arada aklima geldi...
Aslinda araci bilgisayara baglayip.. ibre ve su sicakligi degerlerine bakmak gerekir... daha once bagladigimda degerlere bakiyordum ama ibre ile hic karsilastirmamistim... araci calistirip fan calisasiya kadar takip etmek.. sonra da stop edip ibre ve harareti takip etmek...
Yagmur yagiyor, ugrasamadim ama... krese varinca ibre ortada oluyor 20 dakika sonra araca donuyorum, calistirdigimda ibre hala ortada.. 5 derece sogusa.. ki daha fazladir, ibre az da olsa duserdi o surede.. hava 20 derece su an..
Bence orta konumda ibre genis bir araligi gosteriyor..
Multiecuscanda aslinda bayagi veri var... ama bende zaman olmuyor..
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Alıntı:
ORS15 Nickli Üyeden Alıntı
Devrim bey,öcelikle teşekkürderim aracınız kac model euro 5 motormu? Dizel mi? Ögreneyimki gidip söylicem
aracım 2006 active 1,3 multijet
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Alıntı:
kara devrim Nickli Üyeden Alıntı
aracım 2006 active 1,3 multijet
Devrim bey teşekkürler, benim aracım 2013 lounge Euro 5 motor 1,3 multijet , dün ısrar ettim servise, onlarda ısrarla yenilerde arıza ışığı yakıyor diyorlar, acaba yeni modellerde böyle başına gelen var mı arkadaşlar.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Arkadaşlar, bugün servise gittim, bilgisayara bağladılar, fan kademelerini kontrol ettiler , fan kademeleri çalışıyor bir sorun yok dediler,1.kademe fan kont ettiler sonra 2.kademe fan kont ettiler iki kadamede calışıyorlar dediler. birinci kademe calışmasa arıza ışıgı yanar dediler.bunun yanında sabah servise giderken arıza ışıgı yandı ısıtma bujisi için onuda garantiden degiştirdiler .artık servis kayıtlarınıda tapletten acıyorlar.aracın heryerinden fotoğraf cekiyorlar,sonra tapletten imza atıyorsun sonra cıktı alıyorlar, işlem tamam.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Ali bey, peki fan motor bilyasına herhangi bir işlem yapılamıyor mu? Temizliktir, yağlamadır .. O zamanbu fan seside kronik hastalıklar listesine eklendi.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Zafer bey, fan 1. Kademede ses aynı, az cıkıyor. İkinci kademe fanda ses yükseliyor.bu normal dedi.bu aralar havaların cok sıcak olduğunu aracın genelde fanı ikinci kademe acmasının normal olduğu bunun yanında , klima kullanımın havaların sıcak olmasınından dolayı fazla olduğundan fanın ikinci kademede calışmasının normal olduğunu söylediler.hatta başka arıza kodu varmı diye beraber baktık bilgisayardan.arıza olsa nasıl bir uyarı verecegini anlattılar biraz başlarını ağrıttım😀fan bilyası için bir şey söylemediler, ama ben bilya sesi duymadım, yada bilya bozuk olsa belli olurdu diye düşünüyorum.doğrumu düşünüyorum onu bilmiyorum😀
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Elearn deki aciklamaya gore,
Klima mantikli, direk 2. Kademede baslayabilir belki, o konuda fazla detay yok ama motor sicakligindan dolayi, klima kapali oldugunda direk 2. Kademede baslayacagini sanmiyorum... kosullara gore 1. Kademede baslar... yeterli gelmez ise, hararet daha da yukselir ise 2. Kademenin sonradan devreye girmesi gerekir.. hatta 2de dusus saglanir ise, 2. Kademede direk durmamasi, once 1. Kademeye gecmesi gerekir...
Keske o parcaya da baksalardi )))) servis, bozulmus olsa ariza kodu verecegine guveniyor anlasilan ;)
Siz 1. Kademe ve 2. Kademe hizlarini anlayabiliyor musunuz? Servis, kademelerin hiz kontrolunu nasil yaptilar? Calisir vaziyette bekleyerek mi yoksa cihazdan kontrol ederek mi?
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Gökten bey , size katılıyorum. Söyle yaptılar, kontak acık kaldı arac calışmıyor , bilgisayara bağladılar soğutma kısmına girdiler orda yazıyor fan 1. Kademe test onu tıkladılar arac 1. Kademede fanı actı sesi normaldi sonra altında aynı yerde 2.kademe fan test yazıyordu oraya tıkladı arac ikinci kademe de fanı actı.ses normal ikinci kademe sadece dönme hızı biraz fazla olduğu için biraz ses yapıyor. Dedim sökmeden nasıl anlıcaz dedim elektirofan rezütörü arızalı olduğunu , bozuk olsa burdan test yapınca birinci kademede fan calışmaz dediler.arac rolantide fan acmadı bügün bekledim biraz bakıcaktım rolantide kacıncı kadamede acıyor diye.ama servis elektirofan rezütörünün arızalı olsa, arza ışığı yakıcagından emin
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Anladim, tesekkur, test yapayim ben de,
Duydugum ses, su an 1 mi 2 mi belli olur, o parcayi da sokemedim henuz
Klima kapali, hararetten dolayi fan 2 de calistiginda bunun oncesi ve sonrasinda 1. Kademe olmasi gerekir ama sanirim pratikte anlamak cok zor olacak...
En azindan park ederken bazen calisan fan hizini testteki sese gore karsilastirir, anlamaya calisirim..
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
İlk olarak 1. Kademe calışıyor , çok az ses cıkardığı için belli olmuyor test ederken kaputu acıp göz ile kontrol edin.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Elearn deki aciklamaya gore,
Klima mantikli, direk 2. Kademede baslayabilir belki, o konuda fazla detay yok ama motor sicakligindan dolayi, klima kapali oldugunda direk 2. Kademede baslayacagini sanmiyorum... kosullara gore 1. Kademede baslar... yeterli gelmez ise, hararet daha da yukselir ise 2. Kademenin sonradan devreye girmesi gerekir.. hatta 2de dusus saglanir ise, 2. Kademede direk durmamasi, once 1. Kademeye gecmesi gerekir...
Keske o parcaya da baksalardi )))) servis, bozulmus olsa ariza kodu verecegine guveniyor anlasilan ;)
Siz 1. Kademe ve 2. Kademe hizlarini anlayabiliyor musunuz? Servis, kademelerin hiz kontrolunu nasil yaptilar? Calisir vaziyette bekleyerek mi yoksa cihazdan kontrol ederek mi?
Abi servisteki sivri zekalar hadi gelsinler, benim araç daha ilk çalıştırmada klimayı devreye aldığım andan bir iki dk sonra önce 1. Kademe ardindan fasilali olarak daha motor sogukken ikinci kademe ile birinci kademe arasinda gidip geliyor.
Ali bey, bence pc den komut vererek fan hızını test etmek, zaten sistemi direk manuel olarak kontrol etmekten başka bir şey değildir. Eğer rezistör sağlam olsa Sinan beyin örneği olmazdı, diye düşünüyorum.
Alıntı:
SinanTR Nickli Üyeden Alıntı
zafer abi arabamı özenerek yağıydı suyuydu lastiğiyle titizlikle kullanıyorum hatta kıllık derecesindeyim
elektrofan rezitörü diye bahsettiğim parçayı değişmeden önce bende fan sesi klima açıkken net duyuluyodu ne zamanki o parçayı değiştirdim fanın varlığı yokluğu belli olmuyo bazen arasıra alt devirlerde dönüyor sesi çok az duyuyorum ve eskisi kadar hiçbi zaman son kademe çalıştığını görmedim ali abide sanırım pek tavsiyemi ciddiye almadı oysaki kontrolüde çok kolay tek bir civata ile radyatörden sökülüp kontrolü yapılabilir fan sesini duyan arkadaşların bu parçayı kontrol etmesini önemle öneririm fanın her devreye girişinde tavan lambasının kısılıp açıldığını falan şahit olmuştum.parça söküldüğünde erimiş şekilde çıkmıştı.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Valla ne düşünecegimi şaşırdım:( bende aynısını söyledim servise manuel kontrol ediyorsunuz dedim , rezistör devre dışı kalıyor dedim , servis hayır rezistör devre dışı kalmıyor sadece biz fanı ac diyoruz dedi, eger rezistör arızalı olsa manuel komutta rezistörden akım gecmedigi için fanı ilk kademede acmaz dedi.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
yahu hepsi bi yana ben bu parçayı değişmeden önce klimayı açtığım anda fan sanki yerinden kopacak gibi son hızda çalışıyordu şimdi o sesi bazen duyuyorum aracım dizel genelde dur kalk trafikte kullanmama rağmen her zaman fan çalışmıyor
bide ali abi bu parçayı sökmesi çok kolay neden söküp bakmıyolar anlam veremiyorum bi tane civata ve bi kablo soketi sökecek o kadar bu fiat servisleri ve ustaları hakikaten ilginçler.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Sinan bey, bende söyledim aynısını, söküp bakalım dedim servisteki usta , bilgisayardan kontrol garanti yöntem dedi, parca arızalı olsa, buradan acınca fan birinci kademe acmaz dedi.bende olsun sökelim bakalım dedim, ustada da abi üzeri plastik kaplı bunların, söksekte sadece direnç tellerinin kaplamasını görürüz dedi.bende dedim peki siz bu parcanın bozuk olduğunu nasıl anlıyorsunuz dedim , bilgisayar bağlıyoruz test ediyoruz dedi.
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
konuyu tam okumadım belki arkadaşlardan söyleyen olmuştur. söyleyen olduysa kusura bakmayın birde ben üstünden geçmek isterim. Torpido'nun alt kısmında fan ve klimaya bağlanan soketli fişler var, onlar bazen tam yerine oturmuyor, yolcu tarafına oturan kişilerin ayakları oraya çarpabiliyor ... o soketleri iyice birbirine sıkıştırmayı dene en azın şöyle bi yoklayıp yerini değiştir. onlar gevşeyince fanı besleyen güçte sıkıntı oluyor klima (fan) bazen uğultu, bazen gürültü, bazende durup tekrar çalışma gibi tuhaflıklar yapıyor. Ayrıca o soketlerin üzerinde karartı falanda gözüne çarparsa belli yerlerinden yanmış olabilir. Soketin yenisini alıp mutlu bir şekilde yoluna devam edebilirsin. :D
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Bugun bilgisayara baglayip parametrelere baktim...
Hararet gostergesi, motor 80 derecede orta konuma geliyor, 95 dereceye kadar ibre kipirdamiyor... fan calisiyor, sonra 91 92 ye dusuyor... ibre ortada iken sicaklik 80-95 arasi...
Bu asamada klimayi da denedim ama...
En sagliklisi, motorun sogumasini beklemek oldu
Araci calistirip klimayi actim... fanin ilk calisma basincini yakalayamadim ama 12bar gibi idi.. sonra susmadi ))) daha once ilk basta ara sira calisan fan bugun susmadi.. belki basinc yuksekti hala...
Biraz bekle, gaz ver, klima ile oyna vs vs.. 18bara cikartabildim, az daha kurcalayarak... 19 barda 2. Kademe calisti.. 16 lara dusunce geri 1. Kademeye..
Fan hep 1. Kademede calismaya devam etti...
Test metodu ile fan hizlarini anca motor stop halinde yapabiliyorum.. calisir iken sesler karisiyor, garajin da yankisi vs.. ama 2 kademe olayini sonunda klimada cozdum... motor sicakligindan dolayi 2. Kademede calistirmak bu sartlarda zor gibi.. klima acik iken zaten isi da 90 in altinda.. fan klimadan dolayi calistigindan...
Radyatordeki o parca da saglam, temiz... multimetre ile kontrol ettim ama degerini tam anlamadim ))))
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Ben oraya 80-95 yazdim ama.. sanirim 80 -100, 80-105...
Hararet 102 2. Kademeye geciyor, ibrenin ortadan yukari ciktigini pek gozlemleyemedim...
Manuel klimada klima kompresoru ara sira devreden cikiyordu.. bu ekrana gore.. ama sogutmada bir farklilik hissedilmiyor...
Surekli bir onnoff hareketi vardi, farkli, basinc degerlerinde
https://uploads.-cdn.com/20160831/33...0bacde3a86.jpg
https://uploads.-cdn.com/20160831/f9...691b35a497.jpg
https://uploads.-cdn.com/20160831/a6...585315430f.jpg
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Ahanda benim uçağın iniş anı:)
35km yolculuk sonrası durduğumda dpf temizliği anı bitene kadar bekledim. biraz yakın çekim olduğu için ses olduğundan daha yüksek çıkmış
https://www.youtube.com/watch?v=gfJv0W2wBtU
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Alıntı:
Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı
zafer teşekkür ederiz, güzel paylaşım :)
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
Ali bey, sizin aracın fan sesine benzer mi?
-
Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü
zafer bey benzer, benim araçta büyük ihtimal o aralar dpf temizliği yapıyordu galiba.