Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Alıntı:
ORS15 Nickli Üyeden Alıntı
Ahsen bey, ben 5 yıldır dizel kullanıyorum. Şuna emin olun dizel araçların duman atması gayet normal , hatta gaza bastığınız da, orta aynadan cıkan dumanı göremiyorsanız sıkıntı yoktur bence.bir ara bende takılmıştım euro 4 motordan euro 5 motora gecince duman atıyor diye bende biraz şüpheye düşmüştüm , bir cok yer ile görüşmüştüm gayet normal olduğu bilgisi verildi.bunun yanında bir hafta kadar trafikteki dizel araçlarıda incelemiştim:) ve gördüm ki benim araç duman bile çıkarmıyor:) şöyle içini rahatlata bilirsin belirgin bir duman görmüyorsan ve sürekli bir duman yoksa hiç takılma.yada egzoz emisyon kontrölü yaptır.
Haklisiniz abi. Ama evhamli biriyim. Bu yuzden ikinci el.alinca sanki heryeri sorunluymus gibi hissediyorum :) az once tanidigim bir ustaya biraktim arabayi. Duman atma durumuna bakacak. Birdr singirdama var sanki ona da bakacak. Daha onceki mesajlarimda karbon clean yapacagindan bahsetmistim. Meger usta yapmayalim demis ben yanlis anlamisim. Yarin bilgi verecek durumla ilgili bakalim ne cilacak
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Usta dun itibariyle aradi.araca yaptigi islemlerden bahsetti. Bende sizlere bilgi vereyim ki sorunu yasayan yada yasayacak olan olursa kafasinda fikir olur en azindan. Konunun basindan beri soylenen islemleri usta tek tek kontrol etti. Egr valfini, manifolt kontrolu yapti temizliklerini yapti ve duman kesilmedi. Bunun uzerine enjektorleri sokup temizligini yapti duman yine kesilmemis. Bunun uzerine baska tanidigindan sifira yakin enjektorler getirip takmis aracima dun aksam ve bu sabah dumanin kesilip kesilmedigini kontrol edip bana bilgi verecekti. Eger yine kesilmesse sifir enjektorler takilip denenmesi gerekiyor dedi. Bu isleminde kesin dumani cozecektir diye bir durumunun olmadigini iletti. Eger yine duman kesilmesse kotu seneryo olan silindir kapagini acip kontrollere baslayip egzosa kadar gidilebilecegini soyledi. Bunun silindiri acip islemlere basladigindada maliyetin 5000 tl civarina cikabilecegini aktardi. Enjektorlerden kaynakliysa 1600 tl imis sifir enjektorler. Bu sekilde dua edelim ucuza kapatabilesin dedi. Suan evlilik arefesinde oldugum icin ne enjektorleri degismeye ne de silindiri acmaya maddi olarak verebilecek birikimim olmadigi icin eger oyle bir durum olursa arabayi toplamasini istedim. Bikac ay sonra yaptirabilirim ancak. Bu sekilde cok surme dedi. En kisa zmnda halledilmesi lazim dedi. Kisacasi suanki islemler icin 500 tl ye yakin bir ucret cikacagini dusunuyorum. Enjektorleri degisince de 1600 cikacak. Hadi duzelmedi ve silindiri actik diyelim. Bu seferde 5000 cikacak. Bana maliyeti 7000 tl lere gelecek. Hayirlisi. Olacagi varmis. En azindan yaptirdigimda sorunsuz rahatlikla kafam rahat sekilde surecegim. Bu arada arac normalden 1 yada 1.5 saniye gec calisiyir marsa bastiktan sonra diyor. Dumani birbucuk dakka kadar atiyor diyor. Arac stop ettikten yaklasik 30 dakika sonra calistirildiginda duman atiyor diyor. Durum bu. İyi degil sanirim
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Hocam siz bence çok kafaya takıyorsunuz. keşke aracın ilk çalıştığında bir videosunu atsaydınız. Usta EGR temızlığı ve Enjektör kalibrasyonun yapıp toplasın. Map sensösrününde değişmini sağlayın. Sonrada araca hiç dokundurmayın. Yakıtınızı da totalın ana bayisinden alın. Bakın illaki 2-3 depo sonra normale döner. Öyle silinndr kapaı açma enjektör değişimi. Siz böyle bu işin üzeine cok gidersenız ustalar sizi yağlı müşteri olarak görür ve soyamaya calışır. Siz Benzinli bir araç gibi istiyorsunuz ama dizel duman atar. Önemli olan sürekli atmaması. Araçta sabah ilk çalışırken 1-2 saniye geç çalışır. Bunu herkes bilir.
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
Hocam siz bence çok kafaya takıyorsunuz. keşke aracın ilk çalıştığında bir videosunu atsaydınız. Usta EGR temızlığı ve Enjektör kalibrasyonun yapıp toplasın. Map sensösrününde değişmini sağlayın. Sonrada araca hiç dokundurmayın. Yakıtınızı da totalın ana bayisinden alın. Bakın illaki 2-3 depo sonra normale döner. Öyle silinndr kapaı açma enjektör değişimi. Siz böyle bu işin üzeine cok gidersenız ustalar sizi yağlı müşteri olarak görür ve soyamaya calışır. Siz Benzinli bir araç gibi istiyorsunuz ama dizel duman atar. Önemli olan sürekli atmaması. Araçta sabah ilk çalışırken 1-2 saniye geç çalışır. Bunu herkes bilir.
Tesekkur ederim. Ya bi yanim aynen sizin gibi diyor. Diger yanim kuskuyla bakiyordu. Hatta herkes sizin dediginiz gibi dedi ben yine de goturdum baktirmaya. Sonra vicdan yaptim keske birakmasaymisim acaba diye. Haklisinz dumanin videosunu cekmem lazimdi en kisa zmnda cekecegim ama gozukecegini sanmiyorum cunki cok belirli atmiyor. Bunun yaninda yolda diger bazi araclara bakiyorum deli gibi duman atanlarda var. Ustelik onlar giderken atiyir bende giderken hicbisey yok. Onlari gorunce ayni sizin dediginiz gibi bos yere evham yaptigimi dusunuyorum kiziyorum kendime. Bende sizin dediginiz gibi yapacagim. Kalbimin beni kuskulandiran degilde rahatlatan sesini dinleyecegim :) bu arada map sensorunede baktigini soyledi ben yazmayi unutmusum. Degistimi degismedimi bimiyorum ama. Ayrica az once yine aradi arkadasindan aldigi sifir gibi olan enjektorlerle duman yari yariya gitti haberin olsun dedi. Ama sifirini takinca tamamen gider gitmez onun garantisini veremem sana dedi. Yaptigi enjektor temizligi, egr valf, manifolt ve map icin 300 tl veriyorum. Araci ogleden sonra aliyorum. Cumlemize gecmis olsun :)
Birde shellden aliyordum o zmn totalden almaya basliyayim ?
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Bunun disinda dusundukce aklima geliyor sunu soyledi.
Aracinda 3 sorun var
1.si bu duman atma olayi
2.si gec calisma durumu
3.su ise calistiginda iki yada uc kez dengesiz calisiyor hic pedala vs basmadigin halde hafif gaza basmis gibi yapiyor dedi. Bu iki durumda baktirilmasi lazim dedi.
Acikcasi gec calisma durumunu ben hic hissetmedim ama hafif gaz verme yada ileri atilma isteme durumnun farkindaydim.
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Ahsen bey, volkan beye katılıyorum bence duman atma durumun üstüne çok düşüyorsunuz. Keşke video çekseydiniz, bizde daha net yorum yapa bilirdik. Bence de motora elletmeyin. Aracınız bakımdan çıksın, hatta duruma göre carbon celan yapılabilir mi değerlendirelim ve yakıt başka yerden alınsın biraz denedikten sonra, tekrar değerlendiririz. Böyle bence daha mantıklı. Bunun yanında anladığım kadarıyla başka sorunlarda var, inşallah diğer sorunlar çözülünce eğer varsa duman atma sorunu da çözülür.
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Alıntı:
Ahsen34 Nickli Üyeden Alıntı
Bunun disinda dusundukce aklima geliyor sunu soyledi.
Aracinda 3 sorun var
1.si bu duman atma olayi
2.si gec calisma durumu
3.su ise calistiginda iki yada uc kez dengesiz calisiyor hic pedala vs basmadigin halde hafif gaza basmis gibi yapiyor dedi. Bu iki durumda baktirilmasi lazim dedi.
Acikcasi gec calisma durumunu ben hic hissetmedim ama hafif gaz verme yada ileri atilma isteme durumnun farkindaydim.
1. Aracınız bence duman atmıyor sadece kalsik dizelin ilk çalışmada attığı dumanı atıyor. Enjektörleri sıfır bile taktırsanız bu duman bir kaç ay sonra yine aynı şekilde atmaya devam edecektir.
2. Geç çalışma olayı sadece aracın sbahları yanı 5-6 saatten sonra 1-2 sanyie geç çalışması ise korkulacak bişi yok bu gayet normal. Ama bu konuda kızdırma bujileri kontrol edilebilri ama bundada kafaya takacak bir sorun yok.
3. Sabahları ilk çalışmada devir dalgalanabilir bu 10-15 sn sürebilir bu nomal sayılır. Ama seyir halinde durduğpunuz andada yapıyorsa o zaman rolanti sensörüne bakılır.
Size tavisyem aracınız bu kadar fazla kurcalattırmayın. Olmayan sorunlar baş gösterir.
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Alıntı:
volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı
1. Aracınız bence duman atmıyor sadece kalsik dizelin ilk çalışmada attığı dumanı atıyor. Enjektörleri sıfır bile taktırsanız bu duman bir kaç ay sonra yine aynı şekilde atmaya devam edecektir.
2. Geç çalışma olayı sadece aracın sbahları yanı 5-6 saatten sonra 1-2 sanyie geç çalışması ise korkulacak bişi yok bu gayet normal. Ama bu konuda kızdırma bujileri kontrol edilebilri ama bundada kafaya takacak bir sorun yok.
3. Sabahları ilk çalışmada devir dalgalanabilir bu 10-15 sn sürebilir bu nomal sayılır. Ama seyir halinde durduğpunuz andada yapıyorsa o zaman rolanti sensörüne bakılır.
Size tavisyem aracınız bu kadar fazla kurcalattırmayın. Olmayan sorunlar baş gösterir.
Valla Volkan bey icimi rahatlatiyosunuz :) hersorunda hemfikiriz aslinda. İlk iki sorun hakkinda aciklama yapmistim zaten sizin dediginiz gibi dusunuyorum. 3.cu sorunda aynen dediginiz gibi. Sadece ilk calismada yapiyor yolda duruldugunda vs hicbisey yok. Sadece ilk calistirinca boyle yapiyor.
Ali bey haklisiniz, sizlerin direktiflerini deneyecegim. Bu sekilde hareket etmek daha mantikli. Diger turlu olmayan isler cikarip olmayan seyler yapmaya calisiyorum sanirsam. Tesekkur ederim degerli yorumlariniz icin. Guzel fikir ve yonlendirme oluyor gercekten
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Ali bey, hatırlarsanız sizinle de bu duman atma olayını uzun uzun araştırma yapmış ve paylaşımda bulunmuştuk.
Ahsen bey, bence sorun sadece ENJEKTÖRLER in işeme yapması, çözüm ise enjektörlerin ya revizyonu yada değişim.
Konu başlığı;
"Siyah Duman" Problemi Kesin Olarak Çözüldü
" lineacıların sitesinde sizin sorunun çözümü için yukarıda arkadaşlarında belirttiği gibi enjektörlerin kaçırmasından kaynaklı olduğu ve enjektörlerini bosch car serviste yaptırdıklarını ve kesin çözüm olduğunu belirtmişler.
"Değerli Arkadaşlar...
daha önce bu linkte "Siyah Duman" Problemi Kesin Olarak Çözüldü konu açıp,yaptırdığım işlemleri paylaşmış ve bilgisi olanlardan yardım istemiştim.Daha sonra iki defa farklı özel servislerde bilgisayara bağlattığım aracımda hiç bir sorun görünmüyordu.
Hatta, artık benim bu duman hassasiyetim nedeniyle "Abi,bu kadar duman tüm dizel araçlarda var,çok normal,araban zil gibi çalışıyor rahat rahat kullan" diyenler de oldu.Son olarak, dün ustama aracın enjektörlerini söktürdüm.Bosch Car Service' e götürdüm.Testlerini yaptırdığımda,üç tanesinin kötü değerlere sahip olduğu,bir tanesinin ise diğerlerinden daha kötü durumda olduğu anlaşıldı.Bizim enjektörler neyse ki tamir kitleri sayesinde onarılabiliyormuş.3 tanesini kolayca hallettiler,çok kötü dedikleri enjektörde "şapka" dedikleri parça değişti.Kalibrasyonlarını yaptılar.Toplamda 320 TL ödedim.40 TL de ustama sökme takma ücreti verdim.
Ve sonunda, gaza her yüklenişimde huzursuzca dikiz aynasına bakmama neden olan ve sürekli gördüğüm "Siyah Duman" artık yok ;D Üstelik,sabahları rölantide çalışırken ve sürüş sonrasında parkedip araçtan çıktığımda beni hep rahatsız eden "çiğ yakıt" kokusu da kayboldu.
Böyle bir problemi olan varsa,yardımı olur düşüncesiyle paylaştım.Herkese kazasız,belâsız günler diliyorum."
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Zafer bey dogru konu aslinda ama ben bu konuda sunu dusundum. Arac siyah duman olarak duamn atmiyor. Yada yolda gaz verdigimde vs hic duman attigini gormedim. Muhtemel arkadasin araci daha fazla duman atiyor ve siyah bi duman birakiyor. Bende mavi gri karisimi ilk calistirmalarda atan bir duman. Acaba yukaridaki durum benm icinde gecerlimi. Siyah duman atan yerle mavi gri karisimi bahsetigim dumani cikaran yer ayni merkezlimi. Bunu dusunuyorum hep. Yolda Gaza vs basip araca abandigimda ne siyah duman atiyor ne mavi gri duman. Dedigim gibi sade calistirinca bi mavi gri duman atiyor. Bunun disinda cig kokuda hemfikiriz benmde burnuma ilk calismada geliyor. Belki o arkadasinki benmkinin daha da ilerlemis bir durumu olabikir diye dusunuyorum. Suan icin bu duman daha da fazlalassa azda ciksa o parcalar degisecekse sayet ben daha fazlalastiginda degistirmeyi dusunuyorum. Suan icin mudahale etmemek daha iyi olacak :) kafamda oturttum bu dusunceyi. Sonra bisey cikarsa o zmn bakacagim duruma
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Aslında en doğrusu aşırı siyah duman yoksa şimdilik masraf etmemek. Bu sorun için würth dizel enjektör temizleyici kullanmanızı tavsiye ederim. Sonrasında da bakım yaptırırken de özellikle mazot filtresinide değiştirmeyi unutmayınız. Sonuçta asil sorun yakıt ve yanma odası ile ilgili.
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Ahsen bey Volkan beye sonuna kadar katılıyorum çalıştığım şirkette 6 adet fıat lınea 2 adet fiat doblo ve 2 adet 500l şirket aracı kullanıyoruz bu araçların hepsi dizel ve hepsinde sizinki kadar duman var ilk çalıştırmada çıkan normaldir motor biraz ısındıktan sonra dumanı kesiyorsa tabi.
Cevap: Aracın mavi duman atması ve tespit/onarım süreci
Aracınızın sibop lastiklerinden kaçırma varsa ilk çalıştırmada mavi duman atar. genelde ilk çalıştırmalarda atar yada kompresörde bırakıp gaza basınca atar. yani sibop lastiklerinden silindirlere gıram yağ düşse mavi yanma esnasında mavi gri dumana dönüşür. yinede danışın derim.