çözen olursa yazsın buraya büyük bi tecrübe olacak çünkü
Printable View
çözen olursa yazsın buraya büyük bi tecrübe olacak çünkü
Multijet motorlarda iki tip sikayet var,
Ilki, araci ornegin 1. Veya 2. Viteste sabit hizla kullanmak istediginizde arac rolanti devrinde degil one atilarak sonrasinda kompresyona binerek zevksiz bir suruse neden oluyor. Buyuk viteslerde sorun yok ya da farkedilmiyor. Ancak arac vites kuculttugunde kompresyonu siddetli hissettiriyor. Caresi ya hafif gaz vermek ya da debriyajla dengelemek.
Bu sorunun cozume ulastiran kisi enjektorlerin degismesi gerektigini yazmisti. Cogu kisi bunu sorun olarak gormuyor ama ozellikle yeni nesil araclari kullananlar geciste hemen farkliligi anlarlar. Euro5 motorda bu problemi gormedim ama km'si dusuktu. Euro4 motorun biraz daha sportif, euro5 motorun biraz daha konfora donuk oldugunu soyluyorlar. Yani siz euro 4 motorla, virajli bir dag yolunu frene basmadan vites kuculterek gaz vererek inebilirsiniz ama euro 5 motorda arac yokus asagi hizlanma karakterinde oldugundan fren yapmak gerekecek. Ben eskiden beri euro5 tarzi araclara aliskin oldugum icin euro4'te surus tarzimi degistirdim mecburen:)
Ikincisi ise gazdan ayak cekildiginde ve gaza basis aninda silkeleme. Burada aracin hizi, vitesi pek farketmiyor. Bu sorunlar genelde yakit ve yakit sisteminden kaynakli gozukuyor. Ancak rolanti sirasinda devir saatinde dalgalanma varsa sensorler de kontrol gerektirebilir.
Benim ise multijette alisamadigim durumlardan beri, ayagini debriyajda tutmayan bir surucu olafak aracin yavaslama anlarindaki tepkisi. Bugune kadar kullandigim araclarda durma noktasina yakin bir noktada debriyaja basarken, punto'da arac cok cabuk silkelemeye basliyor ve silkeleme basladiktan sonra debriya basinca rolanti motoruda gaz veriyor. Garip bir durum olusuyor. Bu nedenle duz yolda belki biraz daha gec ama rampa cikislarinda cok daha erken debriyaja basmak hatta frene bastiktannhemen sonra debriya basmak zorunlulugu konforlu arac killanimini biraz engelliyor.
Bu konular internette cok kolay bulunmuyor. Bu nedenle benzer problemleri gorunce yazmak istedim.
Muhtemelen benden/bizden cok daha once ya da uzun sure multijet kullanmaya baslayanlar belki de dogru bildigimiz yanlislari duzeltirler.
Saygilarimla.
SM-T810 cihazımdan gönderildi
selamünaleyküm arkadaşlar bende sizler gibi aracimın üstüne titreyen biriyim baz ufak sorunlarıni büyütüp konforlu sürüş için
herseyi denemeye calisiyorum yani ihmal etmiyorum eski aracımdaki aci tecrube sebebryle gecen sene triger setini serviste
degistirdim o ara tiat hafif ticari kampanyası vardi (aracimda bu arada euro4 2012 doblo5 lik triger seti degisirken krank
contalari sente elsemanlari vs dešisti servis eliyle kafam rahat, peşinden aracıma ucretsiz check up yapildi sorunlan bir bi
listelediler bende fren sistemini yine serviste degistirdim (bu arada frene basınca suan yalpa yapiyor diskler servise sordum
garantiniz vardi neolacak sinmdi dedim kullanici hatasi oldugundan gecerli olmadigini soylediler neyse o misi sanvide taşlama
ekilde cozerim benim suan baska sorunlarim var aracta gecen sene servisin cikardigi sorun listesinde bulunan on takım
ag salincak sol rotili sanayide dežistirdim ses kesilmedi bu sefer sag sol rotil sag sol salincak degistirdim, sorun bitmedi
traverz idalar degisince ses kesil yani salincaklari bosa degistirdik neyse dedik. busler yapilırken surekli motor isigimi gecen
Sene servisten beri vakan egr kaynaki ariza lambaSin sondürmek için manifolt ve eer temizlig yapilmasıni istedim keske
istemeseydim araç eer Isig yakarken gayet iyi gidiyordu tekleme vs sorun yoktu simdi var yites dusurúrken yolda giderken
arada bir gaz kesiyor gaza basınca düzeliyor baya canım sikiliyor bu duruma yine sanayiye gidip aracin orasini burasıni
kurcalatmak istemiyorum sizinde yazdiklariniza bakarak servise gitsem yok yakit pompasi yok egre yok musur vs bitmivecek
tum parçalar değiştirecekler simdililk boyle kullaniyorum ama hiç tadim kalmadi araç 4 yildir bende severek bindiğim bir ara
ayniz amanda az km ve otomobil ruhsatli fakat bu tip sorunlar cok can sikici sorunlara cevap bulabirdseniz buradan
deneyimlerinizi paylasirsanız cok mnemnun olurum. birde unutmadan salincaklar desisince 2 sefer rot ayarına giridi araç sola
cekme devam ediyor bende lastiktendir diye lastikleri yeniledim sorun devam edivor jantlarda balans yok ama sola hafif
cekiver daha.o sorunu halletmeye calisacagim bu arada klima basing sensor arizasi verdi gaz koyduk soğutma yapmadi
klimayi direklivorum soğutuyor bunu sensorunu ben degisebilirmivim nerede ? diger isler bayramdan sonraya kaldi para
kalmadi satmavada kiyamiyorum alacagım araç bundan iyi alurmu olmazmi nevse kafantzi agrittim allaha emnet olunuz
Bu sorunu bende bu tarihte yaşıyorum dediklerinizin bi çoğunu uyguladım tek farklı yaptığım şey,hava akışmetrenin fişini çekmeyi deneyin.ben fişi çektiğimde tekleme sorunu ortadan kalkıyor.şimdi bununla ilgili uğraşıyoruz elektrikçi ustam ispirto ile birşey temizlicem dedi sonuçları paylaşırım
Benim aracım 2012 euro 5 1. 3 multijet 75 lik yaklaşık 1 yıldır bu sorunun üstüne düşünüyorum sorunum 1 2 3 vitesler de bazen 2100 bazen ise 280 devirde tam olarak tekeleme demiyelima hafif gaz kesip devam ediyor Du. Öncelikle egr emme maniflod temizliği yaptım aşırı derece de kurum çıktı aracım 150 bşn de şuan sorun geçmedi.
Fiat yetkili serviste arza tespit yaptım Bi gözün işiyor olduğunu söylenildi her ne kadar işeyen gözden tekleme yapmıcahını bilsem de 1.3 multijet euro 5 enjektör iyi şekilde revizyon eden Konya da bir yer var hatta servisler de oraya gönderiyor muş bazen orda revizyon temizlik yapıldı maalesef yine geçmedi zaten arkadaşında belirttiği gibi çok sık yapmadığı için zaten ustaya yada servise arızayı yaşatmanız mümkin değil. Şuanlık tahminin dpf den geri basınç dediğimiz olaydan dolayı olabilir. Diye düşünüyorum yada gaz pedalı gibi düşünüyorum çünkü sizde kontrol edebilirsiniz 1000 ila 1500 devir arası gaz pedalımız maalesef hassas değil hatta benimki sonradan değişmiş Bi kopukluk var gibi normalde beyine düşer gerçi ama bilemedim kontrolleri gelecek hafta yine serviste sağlıcagım
Bu dediğiniz benim aracımda da oluyordu sanki giderken bir anda biri tutup bırakıyormuş gibi bir hissiyat veriyor aracı düzenli 2000-2500 devir arasında kullanırdım sonra 2500-3000 arası kullanmaya başladım o durum kesti bir daha hiç karşılaşmadım. Bir de DPF tıkanmaya başlayınca çok sapıtıyor gitmiyor tekliyor gibi vs ama temizliği bitirince hiç bir şey kalmıyor.
Geçen hafta servise gittim sorunu anlattım maalesef sorunumuz hayalet Bi sorun olduğun için test sürüşü esasında tekleme yapmadı elektronik kontroller de de Bi sıkıntı olmadığını söylediler enjektör değerlerimin normal olduğu söylenildi bende kendim eve gidince baktım genel olarak 0 ile - 0.5 arasındaydı Bi anormallik yok ardından Bi gün kendim maf ve map sensörü nü söküp saf alkol ile temizledim ardından adaptasyonunu yaptım 3 gün oldu şuan tekleme yok diyebilirim 1 hafta daha kullanıp deneyimlerimi paylaşacagım